LPG
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
LPG
Cawte.
No neviem ako vy, ale ja uz mam dost toho brutalneho zdrazovana benzinu v SR. Skoro 37,- Sk za liter, to uz prestava byt sranda. Tak rozmyslam, ci nema zmysel prejst na LPG "dietu". S mojou Nexiou mam uz, ale nabehanych asi 115 tis. km a niekde som pocul, ze nad 100 tis. najazdenych km sa uz nema davat LPG. Co si o tom myslite? Oplati sa mi vobec do toho vrazat 25 litrov? Rocne najazdim asi 15 - 20 tis km.
Dik za nazory.
matto
No neviem ako vy, ale ja uz mam dost toho brutalneho zdrazovana benzinu v SR. Skoro 37,- Sk za liter, to uz prestava byt sranda. Tak rozmyslam, ci nema zmysel prejst na LPG "dietu". S mojou Nexiou mam uz, ale nabehanych asi 115 tis. km a niekde som pocul, ze nad 100 tis. najazdenych km sa uz nema davat LPG. Co si o tom myslite? Oplati sa mi vobec do toho vrazat 25 litrov? Rocne najazdim asi 15 - 20 tis km.
Dik za nazory.
matto
- Reklama
-
- Příspěvky: 284
- Registrován: úte říj 05, 2004 21:13
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Uvažoval bych o tom v případě, kdybych vyměnil pístní koužky a tak 5000 km je zajel pouze na benzín, otázka si spočítat kolik ušetříš, jak dlouho plánuješ auto mít, zda v kufru něco vozíš a taky že nebude tak svižný a spotřeba plynu oproti benzínu taky stoupne. Pokud počítám , tak za 2 až 3 roku se Ti teprve investice vrátí, ale možná se v něčem mýlím - CHLAPI, opravte mě !!!
Ked ti teraz auto zere 9, tak s LPG di bude zrat 12. Benzin je drahy, ale kto ti zaruci, ze LPG nebude za chvilu stat tolko isto. Neni tak davno, ked stalo 10 korun, takze ma rastuci trend. Za 25 tisic je dost benzinu a ten risk ci sa to vrati je vysoky. Okrem toho plyn motoru neprospieva. Ked chces lacnejsie jazdit,tak si kup hladky diesel Teraz uz nemusis plati 15 tisic rocne lebo je to 1,9.
- Ivan
- Příspěvky: 3937
- Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
- Bydliště: Brno-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Matto, to si musíš rozmyslet sám, zda se Ti to vyplatí nebo ne. Sedni na to doma s kalkulačkou a počítej počítej zda ano, nebo ne...
Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project
- verusamira
- Příspěvky: 167
- Registrován: sob zář 04, 2004 00:30
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Tak pokud mas s benzinem spotrebu 9, s LPG budes mit tak asi 10. Motor pri provozu na LPG netrpi vic nez na benzin, ale naopak. To co vic trpi pri provozu na LPG je vyfuk (vyssi teplota horeni, takze i vyssi teplota splodin pri provozu na LPG) a olej.
To ze se plyn zdrazuje, kdyz se zdrazuje benzin je pravda, na druhou stranu je taky pravda, ze to uz se deje minimalne 7 let co to sleduju a aspon tady u nas je pomer ceny benzinu a LPG porad zhruba stejny. Hruby odhad toho, co usetris pri provozu na plyn je asi 1 Kc na km (myslim, ze na Slovensku to bude podobne, na Lanosu sem setril neco prez korunu, asi 1.1 nebo 1.2 uz si napamatuju presne, s tim, ze sem zapocital i revize plynu, castejsi vymeny svicek, vyfuk...), takze zalezi na tom, kolik km najezdis.
A misto v kufru taky neni tak strasny. Jak na Lanosu tak i ted v Nubire mam nadrz misto rezervniho kola. Coz teda znamena, ze pak mas rezervu v kufru, ale s tou uz se da hybat, takze kdyz potrebujes prevezt neco velkeho mas cely kufr k dispozici.
Dalsi nevyhodou prestavby na LPG je, ze nemuzes do podzemnich garazi (teda teoreticky bys tam mohl, kdyby mely pozadaovane odvetravani), takze se o neco hur parkuje ve velkych mestech. A u nekterych prestaveb nekterych aut (me se to nestalo) snizuji po prestavbe na LPG pocet osob o 1, takze pak nemuzes vezt 5 lidi, ale jen 4.
To ze se plyn zdrazuje, kdyz se zdrazuje benzin je pravda, na druhou stranu je taky pravda, ze to uz se deje minimalne 7 let co to sleduju a aspon tady u nas je pomer ceny benzinu a LPG porad zhruba stejny. Hruby odhad toho, co usetris pri provozu na plyn je asi 1 Kc na km (myslim, ze na Slovensku to bude podobne, na Lanosu sem setril neco prez korunu, asi 1.1 nebo 1.2 uz si napamatuju presne, s tim, ze sem zapocital i revize plynu, castejsi vymeny svicek, vyfuk...), takze zalezi na tom, kolik km najezdis.
A misto v kufru taky neni tak strasny. Jak na Lanosu tak i ted v Nubire mam nadrz misto rezervniho kola. Coz teda znamena, ze pak mas rezervu v kufru, ale s tou uz se da hybat, takze kdyz potrebujes prevezt neco velkeho mas cely kufr k dispozici.
Dalsi nevyhodou prestavby na LPG je, ze nemuzes do podzemnich garazi (teda teoreticky bys tam mohl, kdyby mely pozadaovane odvetravani), takze se o neco hur parkuje ve velkych mestech. A u nekterych prestaveb nekterych aut (me se to nestalo) snizuji po prestavbe na LPG pocet osob o 1, takze pak nemuzes vezt 5 lidi, ale jen 4.
Motor na LPG trpi viac ako na benzin. Plyn ho vysusuje a jednoducho neni na plyn stavany. To je len imrovizacia, ze na neho robia splynovace. V kazdom pripade ked uz neznesem tu spotrebu nexiu kupim si naftak a nebudem do nej strkat taketo nezmysli. U Naftaku tak spotreba nekolise ako u benzinovych motorov.
Jedine co by mohlo ohrozit cenu LPG je to, ze EU ted tlaci k vetsimu prechodu pohonu vozidel na LPG a CNG (jsou urceny kvoty kolik vozidel bude muset minimalne jezdit na tenhle pohon). Kdyby se potom tato alternativa opravdu vic rozsirila, da se ocekavat nasledne zvyseni spotrebnich dani a tim i ceny.
Vdaka za prispevky, rady a nazory.
Co je pravda na tom, ze ak uz ma moja Nexia nabehanych nad 100 tis km, budem musiet vymenit piestne kruzky a potom s nimi najazdit aspon 5000 km???
To sa mi nejako nezda. Mate niekto skusenosti z prechodom na LPG, ked uz ste mali najazdenych viac ako 100 tis km?
Aky je nasledny postup po montazny? Do akej doby sa musi spravit prepis na policii? Mate niekto skusenosti s nelegalnou montazou?
Vdaka za rady
matto
Co je pravda na tom, ze ak uz ma moja Nexia nabehanych nad 100 tis km, budem musiet vymenit piestne kruzky a potom s nimi najazdit aspon 5000 km???
To sa mi nejako nezda. Mate niekto skusenosti z prechodom na LPG, ked uz ste mali najazdenych viac ako 100 tis km?
Aky je nasledny postup po montazny? Do akej doby sa musi spravit prepis na policii? Mate niekto skusenosti s nelegalnou montazou?
Vdaka za rady
matto
Nexii na LPG nemám, ale asi 4 roky jsem měl feldu kombi na LPG. Ke spotrebe benzin 7,2 až 7,5 LPG 8,7-9,5 po Praze krátké štreky i 11l. Jinak okolo 9 l plně obsazené. Pro příklad Opava - Praha cca 4,5hod. i se zastávkou u Mekáče v pěti lidech po dálnici a furt 150 km/h spotřeba 9,2.
Když jsem koupil Nubiru rozmýšlel jsem, zda-li mám jít taky do LPG. Protože jsem nechal Feldu synovi dohodli jsme se, že na to popojíždění po Praze budeme používat Feldu a když pojedem celá rodina na chalupu vezmem Nubiru. Tak s Nubirou ujedu tak 8000 - 10000 Km za rok a nevím co bude s cenou plynu, tak zatím jezdím na benzin. Ptal jsem se a přestavba Nubiry by stála cca 25000,- Kč i s toroidem (místo rezervy). Problémy s Feldou nebyly, akorát častější výměna svíček (po 10000 km) a vzduchového filtru tak po 15000, zato olej tam nechávám o 5000 km déle, takže měním po 20000 km. Samozřejmostí je každoroční revize u plynařů. Teď budem muset měnit membrány už tam jsou 5 let a za studena motor na LPG moc nejede (neudrží volnoběh- po zahřátí je to už OK) prý membrány ztvrdnou a nereagují tak jak je potřeba.
Když jsem koupil Nubiru rozmýšlel jsem, zda-li mám jít taky do LPG. Protože jsem nechal Feldu synovi dohodli jsme se, že na to popojíždění po Praze budeme používat Feldu a když pojedem celá rodina na chalupu vezmem Nubiru. Tak s Nubirou ujedu tak 8000 - 10000 Km za rok a nevím co bude s cenou plynu, tak zatím jezdím na benzin. Ptal jsem se a přestavba Nubiry by stála cca 25000,- Kč i s toroidem (místo rezervy). Problémy s Feldou nebyly, akorát častější výměna svíček (po 10000 km) a vzduchového filtru tak po 15000, zato olej tam nechávám o 5000 km déle, takže měním po 20000 km. Samozřejmostí je každoroční revize u plynařů. Teď budem muset měnit membrány už tam jsou 5 let a za studena motor na LPG moc nejede (neudrží volnoběh- po zahřátí je to už OK) prý membrány ztvrdnou a nereagují tak jak je potřeba.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Taky se mi to nezda. Ja sem sice mel jak Lanose tak ted Nubiru prestaveny na LPG jako funglovku, ale znamy si kupoval zanovni Favorit Pickup, ktery mel najeto asi 120 nebo 140 tis. km a nechal ho prestavet na LPG, nic jinyho krome ty prestavby se nedelalo a to auto s velkym vlekem a plnou zatezi (plyn porad na podlaze, proti vetru i na rovince se vetsinou muselo podrazovat, takze motor plne vytizenej) najelo do asi 260 tis. km, pak se teda delala generalka motoru, ale to je myslim u Favorita po tolika kilometrech vcelku normalni.matto píše:Vdaka za prispevky, rady a nazory.
Co je pravda na tom, ze ak uz ma moja Nexia nabehanych nad 100 tis km, budem musiet vymenit piestne kruzky a potom s nimi najazdit aspon 5000 km???
To sa mi nejako nezda. Mate niekto skusenosti z prechodom na LPG, ked uz ste mali najazdenych viac ako 100 tis km?
Aky je nasledny postup po montazny? Do akej doby sa musi spravit prepis na policii? Mate niekto skusenosti s nelegalnou montazou?
Vdaka za rady
matto