Zohrievanie motora a kúrenie

Moderátor: Blue Lanos

ceysy
Příspěvky: 141
Registrován: ned kvě 27, 2007 15:47

Zohrievanie motora a kúrenie

Příspěvek od ceysy »

Zdravím chlapi. Potreboval by som poradiť. Teraz ako sú tieto zimy sa mi podľa ukazovateľa teploty na palubovke skoro nezohrieva motor. Aj keď prejem 100 km. Drží sa mi ručička ne tom prvom políčku. A to má asi za následok to, že mi to aj slabo kúry. Teraz neviem, či je to v termostate? Keď som pozeral na rozvod chladenia tak hadica ktorá vedie z chladiča do nádržky je studená. Má to nejaký vplyv? Myslím či nieje upchatá? Mal niekto nejaký podobný problém? poraďte prosím.

Ďakujem.
Reklama
 

Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

Letos mám stejný problém, v létě jsem měnil celou náplň za G48 a jak začlo trochu mrznout tak se mě to vůbec neohřejvá, jen ve městě to trochu vyleze. Ale jsem línej cokoliv s tím teď dělat, tak to nechám na léto. Na 100% je to termostat. Tak tuhle zimu odjezdím s překrytým chladičem do 1/2. Mezi chladič klimy a chladič motoru, jsem dak kus tvrdýho papíru a už se to ohřejvá i topí :lol: :lol: :lol: To jsem ale barbar co ??? :lol: :lol: :lol: to je škola škodovkářů :lol: :lol: :lol:
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
ceysy
Příspěvky: 141
Registrován: ned kvě 27, 2007 15:47

Příspěvek od ceysy »

conpet píše:Letos mám stejný problém, v létě jsem měnil celou náplň za G48 a jak začlo trochu mrznout tak se mě to vůbec neohřejvá, jen ve městě to trochu vyleze. Ale jsem línej cokoliv s tím teď dělat, tak to nechám na léto. Na 100% je to termostat. Tak tuhle zimu odjezdím s překrytým chladičem do 1/2. Mezi chladič klimy a chladič motoru, jsem dak kus tvrdýho papíru a už se to ohřejvá i topí :lol: :lol: :lol: To jsem ale barbar co ??? :lol: :lol: :lol: to je škola škodovkářů :lol: :lol: :lol:
Tak to je riešenie, ale ja bývam v meste a bojím sa že ho na križovatkách uvarím.
lemonik
Příspěvky: 18
Registrován: čtv dub 16, 2009 21:26

Příspěvek od lemonik »

Ja mám podobný problém, na chladiči mám alobal alebo ako sa to volá :) motor sa zohreje maximálne na polovicu pri celodennom behaní po meste, ničoho sa neboj, zapchaj to niečím a jazdi ;)
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

mne tiez ostane rucicka teplomera cca milimeter pred druhou ciarkou, ale v tom nie je problem esperackeho kurenia.
Problem conpeta je podla mna vo vymene kvapaliny, ktora uvolnila hrdu v chladiacom okruhu a ta upchala radiator kurenia. AKo som tu uz 10x pisal, staci si to otestovat. Pri zahriatom motore treba podradit a trsoku preturovat aspon o 1000 otacok viac nez bezne jazdite a ak zistite ze to zrazu kuri, tak je problem jasny. Upchaty radiator. Pomoze preplachnut tlakom vody, len sa neoblejte tym bahnom co vytecie. Bohuzial preplach treba opakovat pretoze tuto sezonu mi to uz zase kuri slabsie, ale vyrzim do jari, a potom to preplachnem este aj pred sezonou aby som mal klud.
Tento problem nie je len u espera ale napr. aj u leganz a podla mna je to sposobene neodrzbou predoslych majitelov (liali len benzin a olej a aj to casto neskoro). A este asi tym, ze to ma liatinovy motor.

Inac motor mma zahriaty to 5km cize asi tak dvoch minut od nastartovania,a aj to vtedy uz kuri ale minulu sezonu po preplachu som nemusel davat vetrak na 2 stupen aby som mal v aute neznesitelne horuco. Zase ma aspon nepali prud vzduchu na plynovej nohe. :lol:
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

Ne , mě se to neohřejvá a ani netopí, teď když mrzne . Když dám před chladič ten papír tak se to ohřeje do půlky a i to krásně topí :)
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
lemonik
Příspěvky: 18
Registrován: čtv dub 16, 2009 21:26

Příspěvek od lemonik »

No vidíš :) mne to zohreje cca do 10 minút od naštartovania a potom pri jazde je teplomer na polovici a kúri stále bez zbytočnéh prehrievania :)
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

conpet -> tak to uprimnu sustrast termostat na 8V nie je ziadna sranda
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

já vím je to i s tím domečkem asi za 600,- :roll:
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
Hardy
Příspěvky: 146
Registrován: sob lis 25, 2006 17:57
Bydliště: Bratislava SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hardy »

mne to ide normálne zatím
1.5/16V modrá metalíza 14" Elektrony Borbet, sanie Kingdragon, JVC radio with USB,Xplod Sony repro atd
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

conpet píše:já vím je to i s tím domečkem asi za 600,- :roll:
to by este islo, ale tusim sa tam skladaju komplet rozvody, aspon viem ze je to pod rozvodmi, u 16V je to v pohodli zboku motora
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

Ne je to krásně přístupný přímo zepředu, jen sundám hadici. Já už ho měl asi před rokem venku a zkoušel jsem ho ve vroucí vodě , jenže sem neměl teploměr tak vím prd kdy se otevřel, jen vím že se otevře ;)
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
ceysy
Příspěvky: 141
Registrován: ned kvě 27, 2007 15:47

Příspěvek od ceysy »

ppp píše:
conpet píše:já vím je to i s tím domečkem asi za 600,- :roll:
to by este islo, ale tusim sa tam skladaju komplet rozvody, aspon viem ze je to pod rozvodmi, u 16V je to v pohodli zboku motora
A koľko stojí termostat na 16 V?
Uživatelský avatar
Rom@n
Příspěvky: 97
Registrován: ned úno 10, 2008 20:06
Bydliště: Topoľčany-Stupava

Příspěvek od Rom@n »

do 300sk :D ja som kupoval pred pol rokom 8)
Daewoo ESPERO 1.5 16v rv:96,+LPG LOVATO 195000km gumy Matador Aquilla 195/50 R15 modrá metalízaObrázek
jozotitus
Příspěvky: 52
Registrován: úte dub 21, 2009 17:31
Bydliště: Velky Biel

Příspěvek od jozotitus »

conpet píše:Ne je to krásně přístupný přímo zepředu, jen sundám hadici. Já už ho měl asi před rokem venku a zkoušel jsem ho ve vroucí vodě , jenže sem neměl teploměr tak vím prd kdy se otevřel, jen vím že se otevře ;)
Ono v podstatě,pokud ti ten termostat chodil-nezůstal otevřenej nebo se třeba neotvíral málo,tak by měl být v pořádku.Hodnota stupňů otevření je neměnná.Teda pokud jde o klasickej bimetal.U starých termostatů s náplní to bylo trošku jinak,ale i tam jsi to poznal na jeho pohybu....
Lajos 1,5 8v 66kv trochen poupravovany
Upravy: predny bumper, zadny bumper, prahy, kola 16" ,sport sedacky, svetlomety predne, interier, sport volant atd....
FOTO: http://www.tuning.sk/?nav=auta-tunerov&auto=2547
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“