Termostat
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
Termostat
Kedze sa mi motor prehrieva a auto netopi skoro vobec, zohrejem ho aspon kusok az po 30 km tak som sa rozhodol vymenit termostat...lenze su dva druhy termostatov a kazdy jeden otvara pri inej teplote aky je najlepsie pouzit?? alebo spravne od vyroby aky tam bol v Nexii? Ten co otvara pri 87 stupnov alebo pri 92 stupnov....na aku rit vyrabaju dva druhy bozee a to iste je to aj pri thermo spinacoch
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
- Reklama
Když se motor přehřívá a netopí to, budeš mít ucpané jak chladič tak i radiator topení, zkus to jednotlivě propláchnout proti směru proudění vody, jak chladič tak i radiator topení.Už se to tu na foru řešilo, dej hledat..... většinou to moc nepomůže. Pomůže až výměna chladiče a radiatoru. Jak zjistit jestli je termostat ok, zjistíš kontrolou teploty hadic, ta od termostatu do chladiče musí být po nastartování furt sudená, max. vlažná u termostatu a pak najednou být horká, to dyž se termostat otevře při cca 90 C. Pokud se hadice ohřívá postupně je termostat v háji. Je celkem jedno, jaký použiješ, standart je cca 88 C.
To ucpání chladiče může být způsobeno i nějakým sajrajtem na těsnění když ti to někde kape, nepoužil jsi to někdy?????
To ucpání chladiče může být způsobeno i nějakým sajrajtem na těsnění když ti to někde kape, nepoužil jsi to někdy?????
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Když mě naposledy prasklo těsnění pod hlavou (u Ivana) během chvilky vyskákala voda ven přes všecny víčka a expanzky....... ale Dark píše, že motor nemůže ohřát, že jede 30 km aby se trochu ručka pohla. To mě spíš připadá na ten termostat, zkus ty hadice, nastartuj studený motor a jestli se ohřívají pomalu spolu s motorem je termostat v háji (je pootevřený furt-nedovírá) jestli hadice bude studená a motor se ohřeje na provozní teplotu (měřák okolo 1/2) a pak náhle hadice do chladiče bude horká, je termostat OK. To je nejjednoší cesta jak zjistit poruchu termostatu. Myslím, že prasklé těsnění by se projevilo podstatně dřív než po 30 km....
Samo předpokládám, že Dark ví, že má v autě vodu (fridex), že mu neubývá ani nepřibývá, a že víčko na expanzce udrží chladící systém pod tlakem... protože, kdyby ne, určitě by to napsal, protože je to informace důležitá pro stanovení diagnozy
Samo předpokládám, že Dark ví, že má v autě vodu (fridex), že mu neubývá ani nepřibývá, a že víčko na expanzce udrží chladící systém pod tlakem... protože, kdyby ne, určitě by to napsal, protože je to informace důležitá pro stanovení diagnozy
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Citat: Kedze sa mi motor prehrieva a auto netopi skoro vobec
To je dolezite. Aj keby mal ten termostat stale otvoreny, tak uz po 5 km to musi kurit, vtedy uz musi byt cela voda v systeme tepla. Ale na to pride jednoducho. Staci nastartovat studene auto a skusat hadicu co ide do kabiny. Po chvilke by mala byt tepla, zatial co hadica k chladici by mala byt este studena (ak sa zohrieva zaroven s tou, co ide do kabiny, tak je KO termostat). Dalsia vec je skusit hadicu co ide z kabiny (teda zo sahary v kabine). Ak je horuca jedna a aj druha hadica co vedu do kabiny, tak bude zrejma chyba v klapke, jej ovladani atd., to by uz musel skontrolovat (najskor byva upadnuta podtlakova hadicka z toho otocneho prepinaca), alebo ucpany ten ohrievac. Teda toto vsetko, pokial mu to netlakuje do toho systemu.
To je dolezite. Aj keby mal ten termostat stale otvoreny, tak uz po 5 km to musi kurit, vtedy uz musi byt cela voda v systeme tepla. Ale na to pride jednoducho. Staci nastartovat studene auto a skusat hadicu co ide do kabiny. Po chvilke by mala byt tepla, zatial co hadica k chladici by mala byt este studena (ak sa zohrieva zaroven s tou, co ide do kabiny, tak je KO termostat). Dalsia vec je skusit hadicu co ide z kabiny (teda zo sahary v kabine). Ak je horuca jedna a aj druha hadica co vedu do kabiny, tak bude zrejma chyba v klapke, jej ovladani atd., to by uz musel skontrolovat (najskor byva upadnuta podtlakova hadicka z toho otocneho prepinaca), alebo ucpany ten ohrievac. Teda toto vsetko, pokial mu to netlakuje do toho systemu.
A kde najdem tie hadice co vedu do kabiny?pretoze mam 16V motor a nevedel som zistit ktore mam sledovat ci su horuce alebo nie..kde presne vedu do kabiny...ferino28 píše:Citat: Kedze sa mi motor prehrieva a auto netopi skoro vobec
To je dolezite. Aj keby mal ten termostat stale otvoreny, tak uz po 5 km to musi kurit, vtedy uz musi byt cela voda v systeme tepla. Ale na to pride jednoducho. Staci nastartovat studene auto a skusat hadicu co ide do kabiny. Po chvilke by mala byt tepla, zatial co hadica k chladici by mala byt este studena (ak sa zohrieva zaroven s tou, co ide do kabiny, tak je KO termostat). Dalsia vec je skusit hadicu co ide z kabiny (teda zo sahary v kabine). Ak je horuca jedna a aj druha hadica co vedu do kabiny, tak bude zrejma chyba v klapke, jej ovladani atd., to by uz musel skontrolovat (najskor byva upadnuta podtlakova hadicka z toho otocneho prepinaca), alebo ucpany ten ohrievac. Teda toto vsetko, pokial mu to netlakuje do toho systemu.
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Citát: Kedze sa mi motor prehrieva a auto netopi skoro vobec, zohrejem ho aspon kusok az po 30 km
Tak jak to vlastně je????
Jak poznáš, že se ti motor přehřívá????
Budík teploty jde do červeného a až za roh?????
Vaří se ti voda????? Cáká ti to ven???? Jestli ano, tak kudy????
Píšeš, že jedeš 30 km abys ho kousek ohřál????? Když se přehrívá je asi teplý dost, nebo snad ne??????
Zkus napsat co ti to vlastně dělá, a vyměnil jsi už ten termostat?
Zkusil jsi ty hadice ke chladiči???? jaký je výsledek?????
Domnívám se, že se jedná o 2 závady, jedna v chladící soustavě a druhá v topení.
Někdy pomůže auto postavit čumákem hodně nahoru a při běhu motoru promačkat ty hadice, soustava se odvzdušní, pokud tam vzduchová bublina někde byla.
Tak jak to vlastně je????
Jak poznáš, že se ti motor přehřívá????
Budík teploty jde do červeného a až za roh?????
Vaří se ti voda????? Cáká ti to ven???? Jestli ano, tak kudy????
Píšeš, že jedeš 30 km abys ho kousek ohřál????? Když se přehrívá je asi teplý dost, nebo snad ne??????
Zkus napsat co ti to vlastně dělá, a vyměnil jsi už ten termostat?
Zkusil jsi ty hadice ke chladiči???? jaký je výsledek?????
Domnívám se, že se jedná o 2 závady, jedna v chladící soustavě a druhá v topení.
Někdy pomůže auto postavit čumákem hodně nahoru a při běhu motoru promačkat ty hadice, soustava se odvzdušní, pokud tam vzduchová bublina někde byla.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Dark: A kde najdem tie hadice co vedu do kabiny?pretoze mam 16V motor a nevedel som zistit ktore mam sledovat ci su horuce alebo nie..kde presne vedu do kabiny...
1. nemám Nexii, takže jen orientačně k těm hadicím, většinou do chladiče jdou dvě hadice tlusté, jedna nahoře, druhá většinou dole na druhé straně. Ta horní vede od termostatu k chladiči, ta dolní vede ochlazenou vodu zpět do motoru.
Zaměř se na tu horní ta by měla být tudená a po otevření termostau horká
K tomu topení: do kabiny vedou 2 tenčí hadice (jakoby zahradní) většinou vstupují do kabiny zhruba vprostředku, určitě je tam najdeš. Pokud bude motor teplý měla by být hadice k topení taky teplá. jedna z nich by měla být studenější (vracečka) a jedna teplejší (přívod vody do radiatoru) je to jako u topení doma......
1. nemám Nexii, takže jen orientačně k těm hadicím, většinou do chladiče jdou dvě hadice tlusté, jedna nahoře, druhá většinou dole na druhé straně. Ta horní vede od termostatu k chladiči, ta dolní vede ochlazenou vodu zpět do motoru.
Zaměř se na tu horní ta by měla být tudená a po otevření termostau horká
K tomu topení: do kabiny vedou 2 tenčí hadice (jakoby zahradní) většinou vstupují do kabiny zhruba vprostředku, určitě je tam najdeš. Pokud bude motor teplý měla by být hadice k topení taky teplá. jedna z nich by měla být studenější (vracečka) a jedna teplejší (přívod vody do radiatoru) je to jako u topení doma......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
No takze k veci...tym ze po 30 km sa len kusok zahreje auto som myslel topenie vo vnutry auta.....po ubehnuti 30 km je motor strasne horuci a vo vnutry auta zima...klapky kurenia su ok skontrolovane...voda v expanzke neubuda mam jej dost a ziadny olej v nej nevydno a ani mi nezere vobec auto olej proste nemizne je to ok....rozvody mam tesne pred vymenou...jedine ma napada ten termostat rano ho vyskusam ako ste pisaly.....inak ak pomoze tak v lete sa mi stava ze na dialnici ak idem v kuse 120 km/h tak po 5 minutach auto zlenivie nechce tahat ledva ide 90km/h a potom po case ked zidem z dialnice alebo idem normalne naspät ozije tak neviem mam pocit na termostat .....a este system nemam nikdy natlakovany poriadne pretoze po rade v daewoo obchode tu zatku expanzky dotahujem velmi slabo aby to lepsie dychalo a pomaha to....tlak je vsade ok...a rucicku teploty na budiku mam stale v strede ani o molimeter inde a to vzdy!mam dojem ze aj to cidlo teploty je vadne pretoze motor oproti inym nexiam mi doslova horii....este ked otvorim zatku na motore kde sa dolieva olej do motora tak strasne tam citit benzin..z vyfuku mi ide stale nie moc husty ale biely dym v kuse...katalyzator na 99 % po smrti na emisnej mi vravely..lambda asi ok alebo tesne pred smrtou ...mno super dufam ze tento popis pomohol
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Boze moj. Len aby si vedel Maly okruh (teda kurenie v kabine) je otvoreny stale. Termostat otvara iba velky okruh (teda obeh cez chladic). To znamena, ze ak nastartujes, tak sa ti zohrieva voda co je v motore a v sahare ktora je v kabine (kurenie). Po zohriati na cca 87 °C sa otvara termostat a zacina kolovat cez motor aj voda ktora je v chladici. Ked sa aj tato voda zohreje (kedze teplota vody nadalej stupa cinnostou motora), tak sa zapina 1 st. ventilatora, no a keby ani to nestacilo uchladit ten motor, tak snimac teploty zapne 2 st. ventilatora. Pokial to takto funguje, tak ten motor nemoze byt teplejsi ako 92-95 °C, teda voda sa ti nevari. Takze moznosti preco ti to nekuri:
1. Nejakym sposobom to mas zavzdusnene (tlakovanie do systemu)
2. Nefunguje ti klapka a stale ti fuka studeny vzduch
3. Mas nejaky bordel v tej sahare a nekoluje ti tam voda
4. Problem s vodnou pumpou (ale to by ti varilo)
5. Na tej sahare mas bordel, apr. listie atd. a preto ti ventilator cez nu neprezenie vzduch.
Fakt nic ine ma nenapada.
Rano nastartuj, nechaj stat a pozoruj. A tu zatku na expanzke zavri tak ako ma byt. Na nej je pretlakovy a tak isto aj podtlakovy ventil. Neni sa coho bat!
1. Nejakym sposobom to mas zavzdusnene (tlakovanie do systemu)
2. Nefunguje ti klapka a stale ti fuka studeny vzduch
3. Mas nejaky bordel v tej sahare a nekoluje ti tam voda
4. Problem s vodnou pumpou (ale to by ti varilo)
5. Na tej sahare mas bordel, apr. listie atd. a preto ti ventilator cez nu neprezenie vzduch.
Fakt nic ine ma nenapada.
Rano nastartuj, nechaj stat a pozoruj. A tu zatku na expanzke zavri tak ako ma byt. Na nej je pretlakovy a tak isto aj podtlakovy ventil. Neni sa coho bat!
No praveze olej mi to asi nezere pretoze od vymeny oleja co bolo pred 8000 km som nedolial ani kvapku oleja a mam ho tesne pod druhou hornou ryskou na mierke..voda nevre olej nemizne len tie problemy no nic rano skusim nastartovat pockam a dam vediet ako to dopadlo!!zatial dikesferino28 píše:A ten biely dym? Papa olej, ze? Kat uz budes mat upchaty a mozno aj z toho tie problemy a dialnici.
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Tak teda DARKU!!!! : ....a este system nemam nikdy natlakovany poriadne pretoze po rade v daewoo obchode tu zatku expanzky dotahujem velmi slabo aby to lepsie dychalo Smile a pomaha to....
1. Chladící systém u všech moderních aut je přetlakový, teda pro správnou funkci potřebuje tlak, aby se voda nevařila v některých částech motoru může mít voda i víc než 100C a když není v systému tlak, tak bublá vaří se dělá bubliny páry a tedy nechladí Ve víčku expanzky je přetlakový ventil, který v případě, že se zvýší tlak víc odfoukne a když motor chladne, zas si přisaje chybějící..... v každém případě pro správné chlazení musí být v systému tlak tedy víčko utáhnout a žádný " dýchání "
2. Dle mě je vždy motor horký a to skoro všude, nikdy mi nenapadlo, že by mohl být studený a hlavně mě nanapadlo na něj nějak šahat, abych se nespálil Voda má nějakých 90 olej přes 100 a výfuk muže být i žhavý do červena
3. vzhledem k tomu, že ti ručka teploměru ukazuje kousek před 1/2 a drží se tam furt, asi termostat bude OK, do 3-5 km dle terénu by se měla ručka ustálit na této poloze a tam zůstat. Pokud to tak je, nechal bych termostat na pokoji. Klidně si ošahej tu horní hadici do chladiče, jestli se ohřívá postupně, nebo skokově - skokově je správně a v tom případě je termostat OK.
4. z výfuku v tomto chladném počasí jde vždy trochu bílý kouř, je to vodní pára, to dělá každé auto
5.jestli je chladící kapalina spávně barevná, ne hnědá či jinak špinavá, neubývá ti ani nepřibejvá nebude chyba v chlazení.
6. Pokud cítíš benzín z oleje je i toto celkem normální, při kratších jízdách se studeným motorem se dostává trochu benzínu i do oleje, po delší jízdě s ohřátým motorem už by benzín neměl být cítit, odpaří se....
7. nevím, zda-li Nexie má radiátor topení bez kohoutu a klapkami se usměrňuje vzduch buď přes radiator (topení) nebo okolo (studený venkovní vzduch) problém může být v kohoutu, pokud tam je, nebo v těch klapkách co přepínají teplo - zima
8. pokud nemá topení kohout a klapky fungují, máš zanešený radiator topení, zkus propláchnout, návod najdeš na foru, nebo vyměnit.
9. ještě mi napadá taková zvláštní závada, někdo tu kdysi na foru napsal, že mu jaksi zmizely lopatky na vodním čerpadle, tuším to bylo u matýze, ale čert ví, jestli tu rozpustnou umělou hmotu lopatek nemá i Nexie????
Už mě nic nenapadá, pokud si pamatuju Pontiac (racer) mě topil dobře, až moc!! Tak bude určitě někde závada, držím palce aby to byla ta nejjedndušší závada, třeba dotažení víčka expanzky
1. Chladící systém u všech moderních aut je přetlakový, teda pro správnou funkci potřebuje tlak, aby se voda nevařila v některých částech motoru může mít voda i víc než 100C a když není v systému tlak, tak bublá vaří se dělá bubliny páry a tedy nechladí Ve víčku expanzky je přetlakový ventil, který v případě, že se zvýší tlak víc odfoukne a když motor chladne, zas si přisaje chybějící..... v každém případě pro správné chlazení musí být v systému tlak tedy víčko utáhnout a žádný " dýchání "
2. Dle mě je vždy motor horký a to skoro všude, nikdy mi nenapadlo, že by mohl být studený a hlavně mě nanapadlo na něj nějak šahat, abych se nespálil Voda má nějakých 90 olej přes 100 a výfuk muže být i žhavý do červena
3. vzhledem k tomu, že ti ručka teploměru ukazuje kousek před 1/2 a drží se tam furt, asi termostat bude OK, do 3-5 km dle terénu by se měla ručka ustálit na této poloze a tam zůstat. Pokud to tak je, nechal bych termostat na pokoji. Klidně si ošahej tu horní hadici do chladiče, jestli se ohřívá postupně, nebo skokově - skokově je správně a v tom případě je termostat OK.
4. z výfuku v tomto chladném počasí jde vždy trochu bílý kouř, je to vodní pára, to dělá každé auto
5.jestli je chladící kapalina spávně barevná, ne hnědá či jinak špinavá, neubývá ti ani nepřibejvá nebude chyba v chlazení.
6. Pokud cítíš benzín z oleje je i toto celkem normální, při kratších jízdách se studeným motorem se dostává trochu benzínu i do oleje, po delší jízdě s ohřátým motorem už by benzín neměl být cítit, odpaří se....
7. nevím, zda-li Nexie má radiátor topení bez kohoutu a klapkami se usměrňuje vzduch buď přes radiator (topení) nebo okolo (studený venkovní vzduch) problém může být v kohoutu, pokud tam je, nebo v těch klapkách co přepínají teplo - zima
8. pokud nemá topení kohout a klapky fungují, máš zanešený radiator topení, zkus propláchnout, návod najdeš na foru, nebo vyměnit.
9. ještě mi napadá taková zvláštní závada, někdo tu kdysi na foru napsal, že mu jaksi zmizely lopatky na vodním čerpadle, tuším to bylo u matýze, ale čert ví, jestli tu rozpustnou umělou hmotu lopatek nemá i Nexie????
Už mě nic nenapadá, pokud si pamatuju Pontiac (racer) mě topil dobře, až moc!! Tak bude určitě někde závada, držím palce aby to byla ta nejjedndušší závada, třeba dotažení víčka expanzky
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502