Jaké palivo při zajíždění?

Moderátoři: Blue Lanos, Scorpion.11, lomngi

Uživatelský avatar
eso0071
Příspěvky: 47
Registrován: ned dub 12, 2009 17:08
Bydliště: Nitra

Příspěvek od eso0071 »

tak u Ona stojí nat.98 1L/24,70kč.a je to sakra znát na výkonu motoru.jede to jak das a spotřeba se zmenšila.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

aveo

Příspěvek od Serpico »

...to aveo, dobře ti ti napsal Brousek tankuj to na co to máš nastavený ( naladit - nastavit motor je dost složitá záležitost - potřebuješ třeba válce zkušebnu změření výkonu a krouťáku - nastavení jiného předstihu atd. ) vše popisované jsou jenom tvoje subjektivní pocity...které ovšem zaplatíš větší cenou a třeba těsněním pod hlavou, motor se víc hřeje atd.

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
eso0071
Příspěvky: 47
Registrován: ned dub 12, 2009 17:08
Bydliště: Nitra

Příspěvek od eso0071 »

to se pletete,benzín můžete tankovat nat 95 a lepší.a ttím že tam dáš lepší tak tomu motoru jen prospěješ.to řikaly i v servisu.
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

aveo 1,2 sedan:
ale my jsme ti nezakázali tankovat lepší palivo :shock: jde jen o to jaký to má efekt. Ten kdo ti radil v servisu pravdu nemá. Motor je nastaven jak píše Serpico na nějaké hodnoty a ty určuje výrobce. Pokud je předepsán Natural 95, nevidím důvod proč tam cpát Natural 98.
Ale každý je strůjcem svého štěstí, tak tankuj co uznáš za vhodné. A má poslední poznámka - servis ti dražší benzín nezaplatí
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

No zatim sem všude u Daewrooletů viděl nat91 v papírech. Neřikejte my že ty supermotory nemaj čidlo klepání motoru který samo pozná oktanový číslo. Vždyť to měla snad už i Felda.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

aveo 1,2 sedan píše:to se pletete,benzín můžete tankovat nat 95 a lepší.a ttím že tam dáš lepší tak tomu motoru jen prospěješ.to řikaly i v servisu.
Lepší motor ano, ale ne s vyšším octanovým číslem ;) V servisu mysleli rozdíl mězi pumpou neznačkovou (kde nemají na pořádné přísady) a benzinkami Shell,ÖMV a při troše dobré vůle možná i Benzina.
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
eso0071
Příspěvky: 47
Registrován: ned dub 12, 2009 17:08
Bydliště: Nitra

Příspěvek od eso0071 »

to teda neměli na mysli lepší nebo horší benzínku,ale vyšší okt.číslo.a ten motor se s tim srovná.
Uživatelský avatar
eso0071
Příspěvky: 47
Registrován: ned dub 12, 2009 17:08
Bydliště: Nitra

Příspěvek od eso0071 »

když tam dám nat.98 tak jak mi vysvětlíte že je ten motor svižnější a neklepe?
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

Promiň, nechci se s tebou hádat...jen vycházím z osobní zkušenosti. Když jsme kdysi tankovali všude možně, tak to jelo, ale byl to průměr: Potom jsme začali brát do obou aut V-Power 95 a auto bylo skutečně svižnější. Jednou jsem zkusil 2 x vzít na zkoušku V-Power Racing (říká se, že je to znát až po 2 nádržích a nic...auto jelo stejně jako s V-Power 95.
Takže bych to spíš přičítal subjektivnímu pocitu.
Naše motory jsou stavěné na 91čku, dáváme tam 95ku, ale 100 oktanů je zbytečnost bez účinku. Ale nechci ti brát iluze, třeba máš special edition.
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Příspěvek od Hanzy »

Mno uz to tu bylo x krat reseno ale pokud na to jezdite stale tak nemuzete poznat rozdil nikdy snad jen po delsi dobe ve spotrebe...ale ja a ostatni co maji LPG a moznost prepnout okamzite a citit rozdil tak u 95 temer zaden ale u 100 hone znatelnej a to bez diskuze a poznat to co jezdite jen na benzin nemuzete a je to i logicke... ;)
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

Poznat to bylo při přechodu z obyč na V-Power 95. A tak jak píšeš, je zbytečný to řešit ;) Prostě auto jezdí, je mu dobře a to je hlavní....ale já ho netahám příkopem :lol: :lol: :lol:
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -peha- »

No jó ale my plyňáci musíme brát 100 octu a to vysvetlím :lol: je to tak pretože tankujem asi tak 15 L na 3 mesiace no a fakt už som tam mal 95 a po 2 mesiacoch mi mrška ráno zle štartovala(podpotýkam že štart je na benzin) no a tak je dávam EVO 100 a mám pokoj proste 15 L a teraz po dvoch mesiacoch ju prepnem z LPG na benzin urobím výlet po červenú rysku a dotankujem :lol: :lol: :lol: Kočka ma ráda oktánky :twisted:
Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Příspěvek od Hanzy »

Te prikope bych se moc nesmal... a v poctu ujetych km je to v poho mam vic odcouvano za rok nez ty najeto dopredu... :D Jinak je to tady o benzinu o prikope jinde.. ;)
U 95 jsem ja zas zaden rozdil nevidel ono taky i na obsahu motoru zalezi asi...
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Topol
Příspěvky: 1842
Registrován: pát led 07, 2005 21:44
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od Topol »

aveo 1,2 sedan píše:to se pletete,benzín můžete tankovat nat 95 a lepší.a ttím že tam dáš lepší tak tomu motoru jen prospěješ.to řikaly i v servisu.
Pěkný den :D
Porád čekám,že se ozve Vyčítal,ten jak zpíval tak měl pivní potvoru :lol:
Ať nám jezdí třeba na pivo ale hlavně ať nezlobí :P
PS:
Ono by to bylo pomalu za stejný peníz :lol:
pegas
Příspěvky: 10
Registrován: úte bře 31, 2009 14:05

Příspěvek od pegas »

Mirou píše:Tak jsem dnes natankoval plnou V power 95 a první suběktivní dojmy jsou velmi příznivé.Motor má stejnou teplotu(bál jsem se aby se moc nezvedla) a běh motoru mi připadá lehčí.O vyšším výkonu to asi nebude,ale řekl bych že to motoru docela chutná.Jak jsem předeslal je to jen můj pocit a větší zkušenost bude až po čase.
..motor má stejnou teplotu.. ->samozřejmě! To záleží od nastevní termostatu a při "konstantní" telptě okolí to nemáš šanci vůbec poznat.

Ve stručnosti:
Je logické, že při vyšším oktanu ten motor dostává s menším objemem paliva konstantní příkon jako s vyšším objem paliva nižším oktanovým číslem -> proto jsou o cca pár deci nižší spotřeby, protože jedu v podtatě stejně, stejným způsobem. Výše oktavové číslo paliva (jako aditivum - antidetonat) může vést k podpalování pístů, kroužků ventilů prostě všeho, kde hoří palivo, které se může projevit zejména u "razantní" jízdy. Vše záleží jak kvalitní materál je na tyto komponenty použit. Takže pokud výrobce doporučuje a konstrukčně je psáno 91 oktanů pak 95 (u nás bez problémů) je akorát. Zkuste do toho (ale venku -Itálie, Francie) natankovat 100 oktanů a auto poletí jak z praku ale pak se za čas nediv, že to třeba začíná "chlastat" olej.
Nikomu ten názor nenutím. Mám najeto několik miliónů km z mnoha vozy a několik motorů jsem si i udělal.
Odpovědět

Zpět na „Aveo - Motory“