help: cudne zvuky na strane rozvodov
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
help: cudne zvuky na strane rozvodov
po zohriati motora pocut na strane rozvodov pravidelne suchave zvuky (zneje to ako parny rusen ked odfukuje)ktore ale maju nizsiu frekvenciu ako otacky motora, pocut to ale len pri volnobehu. neviem napada ma kompresor klimatizacie alebo vodna pumpa alebo napinacie kladky v rozvodoch. prosim poradte.
- Reklama
Koukal jsi i na rozvoďák? Ono to podle těch otáček vážně vypadá na nějaký řemen.ssgti píše:Ako som pisal je to mimo otacok motora aleje to pravidelny zvuk ako odfukovanie kompresora ci lokomotivy.klinaky som pozrel aj kompresora aj altiku a ok nesuchaju nikdeJindrich75 píše:A nedělá to třeba jenom klíňák k alternátoru? Je totiž dost blízko u krytu rozvoďáku.
rozvodovy remen bol meneny komplet aj z napinacimi kladkami podla dokladov od predchadzajuceho majitela pred 38 tisic km.ozyva sa to v spodnej casti motora a ako som pisal neni to pravidelne, bud sa ozyva pri volnobehu alebo vobec. je to dost hlasne.Jindrich75 píše:Koukal jsi i na rozvoďák? Ono to podle těch otáček vážně vypadá na nějaký řemen.ssgti píše:Ako som pisal je to mimo otacok motora aleje to pravidelny zvuk ako odfukovanie kompresora ci lokomotivy.klinaky som pozrel aj kompresora aj altiku a ok nesuchaju nikdeJindrich75 píše:A nedělá to třeba jenom klíňák k alternátoru? Je totiž dost blízko u krytu rozvoďáku.
- Ondra.Bruzek
- Příspěvky: 82
- Registrován: čtv bře 26, 2009 09:32
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
to ssgti: "pravidelné šúchavé zvuky"... tak presne takto by som aj ja popísal zvuky čo pred časom vychádzali z motorového priestoru mojej Nexie... u mňa nebol na príčine samotný remeň, ale alternátor... konkrétne: alternátor mal ohnutý rotor (!!!). Dalo sa to poznať aj bez demontáže: pri behu motora totiž remenica alternátoru sa nielen točila, ale (kvôli krivému rotoru) konala aj mierny axiálny pohyb a kmital aj celý remeň, ale len o veľmi malý kúsok. Pokiaľ to nehľadáš, nemusíš si to vôbec všimnúť - mňa na to upozornil až jeden mechanik... ako došlo k skriveniu rotora, dodnes netuším, aj keď sa ponúkali rôzne (doslova) konšpiračné teórie súvisiace s jedným servisom v KE...
Inak alternátor samotný fungoval v pohode, dobíjanie bez problémov, len po čase by v ňom asi úplne zomreli ložiská...
..snáď pomôže, ale neprajem Ti aby to bolo ono, vtedy to vyšlo hooodne draho
Inak alternátor samotný fungoval v pohode, dobíjanie bez problémov, len po čase by v ňom asi úplne zomreli ložiská...
..snáď pomôže, ale neprajem Ti aby to bolo ono, vtedy to vyšlo hooodne draho
Daewoo Lanos 1.4 98
dnes mi nexia zdochla a horkotazko nastartovala, v casti kde su rozvody sa ozyval riadny hluk a skripavo hucavy zvuk, po zohriati a prejdeni cca 10km sa to prestalo, mam podozrenie ako spominal ferino ze alternator, pripadne posilovac riadenia alebo rozvody ale tie boli menene na sto tisic a najazdene odvtedy len par desiatok taze pochybujem aj ked nemam istotu ze menili napinaciu kladku za novu. nejak ma odradza od prace na tom ten blby pristup.
Na rozvodoch sa neoplati setrit, treba si uvedomit, ze ak pusti jedna vec, zlyha cely system, treba to menit kompletne (su ine auta, kde rozvody stoja radovo cez 20000 a tam napr. menis aj celu pumpu, termostat atd. aj ked momentalne neni potreba, ale casom v pripade potreby by to znamenalo o5 nove rozvody, no a to ta cele vyjde skoro na 40000 a predsa to spravis, aj ked to je az 1/5 ceny auta). Nastastie u nexie je to iba malicky zlomok ceny, tak preco to nespravit . Len teraz neviem, preco si sa rozhodol prave pre tie rozvody? Ak to mas niekde v dielni, tak mechanikovi muselo byt uz po max. 10 minutach jasne kde je chyba. Ak ti povedal, ze su rozvody v tahu, tak to beriem, ale len tak naslepo ich menit, hmm. Treba pozriet aj ine veci. Urcite to dat do dielne, pozriet a az potom kupovat veci. Inak sa moze stat, ze vymenis to co neni treba a potom budes znova kupovat dalsie veci a dalsie ... Ja som kedysi trocha podcenil zvuk (hrkotanie) alternatora a cuduj sa svetu, oprava co mohla stat okolo 4000 ma stala 16000. Nehovoriac, ze som bol bez svojho auta 2 dni. Mne sa osvedcilo riesit opravy kompletne, teda odrazu menit veci od ktorych si myslim, ze to aj tak coskoro budu potrebovat. Vysledok? Clovek usetri na servise, moze sa na auto spolahnut. Zvacsa, ti co setria, su casto v servise.
odpoved
stacilo mi pozriet dokladne servisnu knizku z udaji o servisovani vozidla, zaroven vsetky faktury ktore mi poskytol predchadzajuci majitel mojej nesie a doslo mi ze to co je v servisnej knihe nesedi z udajmi na fakturach, teda tam kde mi tvrdil a kde servisna knizka tvrdila ze boli menene rozvody tak podla faktury tak nebolo, po hlbsom skumani bolo zistene ze mi rozvody uz kilometrovo presluhuju a pri prvej vymene rozvodoveho remena . ktora vraj bola na 79000 km nevymenili vodiacu kladku a ani vodnu pumpu. teraz ked uz je najazdenych 150000km je jasne co skoncilo.inac altik ok v noci meneny za oplacky a na zvukoch sa nic nezmenilo, dielenske podmienky mam take ze to zmaknem aj sam lavou zadnou, ked ma to nastve.
co sa tyka ciem je mi jasne ak porovnam nesie z mojim gti tak je super lacna (remen nesie 680 remen swift gti 2590)
a inac hluk presne od rozvodov a pocut suchanie remena po krytom rozvodoveho remena.
co sa tyka ciem je mi jasne ak porovnam nesie z mojim gti tak je super lacna (remen nesie 680 remen swift gti 2590)
a inac hluk presne od rozvodov a pocut suchanie remena po krytom rozvodoveho remena.