Jak často měníte olej?

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Příspěvek od Blue Lanos »

Dano píše: A ten stary olej predsa vylejem do potoka :!:
Si normalny ???? :oops: :roll: :evil: do potoka :shock: :twisted:
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Reklama
 

Dano
Příspěvky: 472
Registrován: stř črc 28, 2004 18:17
Bydliště: SR, Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dano »

Vsetko mi zozeres :D :) 8) :lol: :P ;) :?: :idea:
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Příspěvek od Blue Lanos »

:lol: :lol: dobre to bolo mnam mnam :shock: :shock: :lol:
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Uživatelský avatar
Radmont
Příspěvky: 637
Registrován: pát dub 09, 2004 16:23
Bydliště: Žilina

Příspěvek od Radmont »

kazdy je rad, ked si dokaze nieco opravit sam doma, ale tiez sa nepustam do veci, ktore mi absolutne nic nehovoria (Ziarovky si menim sam, ale tesnenie pod hlavou som dal do servisu uz len kvoli tomu, ze nemam pristroj na vybrusenie ploch aby to poriadne sadlo).

Dano, je fajn, ze vies tolko toho opravit ale nie kazdy je taky schopny a ja dam radsej 150 sk za vymenu oleja ako sa s tym doma natahovat pol hodiny.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

PavelZ píše:Coz o to, to me taky zajima, co je v ty masince vevnitr :), ale znam svoje moznosti a vim, ze bych to treba i rozebral, ale dat to pak dohromady, aby nic nechybelo ani neprebyvalo ;).
Kdysi jsem měl Moskviče 1500 a na tom jsem se vyučil, ale když jem něco rozdělával a pak to zase složil vždy mi něco zbylo :lol: :lol: :D :D
a přes to auto jezdilo a dokonce jsem ho prodal hrobníkovi a ten jen jezdil a jezdil a jestli není zakopanej jezdí dosud :D
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Ivan
Příspěvky: 3937
Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

Dano, že Ty si umíš až na pár věcí všechno na autě udělat sám přece neznamená, že tady budeš machrovat jak jsi dobrej a jak my ostatní hloupí, když jezdíme se žárovkou do servisu.... :shock: Každej umíme něco a musím dát za pravdu těm, kteří psali, že než by se o to pokoušeli sami doma dvě hodiny, tak raději pojedou do servisu, kde nemají za 10 minut co řešit. Čas jsou peníze :?:

Ale to jsme nějak zamluvili téma OLEJ :D

Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project

Uživatelský avatar
Radoslav Hološka
Příspěvky: 856
Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radoslav Hološka »

Richard píše:
PavelZ píše:Coz o to, to me taky zajima, co je v ty masince vevnitr :), ale znam svoje moznosti a vim, ze bych to treba i rozebral, ale dat to pak dohromady, aby nic nechybelo ani neprebyvalo ;).
Kdysi jsem měl Moskviče 1500 a na tom jsem se vyučil, ale když jem něco rozdělával a pak to zase složil vždy mi něco zbylo :lol: :lol: :D :D
a přes to auto jezdilo a dokonce jsem ho prodal hrobníkovi a ten jen jezdil a jezdil a jestli není zakopanej jezdí dosud :D
Chlapi,z recesie mam po dedkovi v garazi aj ja "zakonzervovany" Moskvic 1500,r.v. 1979,zeleny. Ide nastartovat aj po roku statia,samozrejme s nabitou baterkou. Na nom som mal do posledneho kolieska v garazi na stole rozobraty diferencial,lebo mi hucal. Poskladal som ho dokopy,vymenil dva-tri sukolia a nalial novy olej. A isiel tichucko,mozno ani novy tak nechodil. 8)
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Reverend píše:Ked sme uz pri tych olejoch a vymenach, preco ma daewoo interval len 10 tisic? Taky priemer u konkurencie je 15 tisic. :?
To máte jen vy na Slovensku v Čechách je interval 15 000 a jen starší Nexie a Espera měli 10 000 a dokonce sem slyšel i vysvětlení proč tomu tak je Slovensko je malá a hornatá země a tak ta auta jezdí v náročnějších podmínkách . Všude máte relativně blíž takže auto se tolik neohřeje a v kopcích taky dostává víc zabrat . A máte am ještě ridčí vzduch :lol: :lol:
DURO
Příspěvky: 6
Registrován: sob říj 23, 2004 10:31
Bydliště: PE

Příspěvek od DURO »

Rozmyslam, ze asi nebudem tieto fora vobec citat, pretoze sa pisalo o oleji a skoncilo to tam kde je kto aky borec a kto neborec..........

Ja si myslim, ze tema olej je dost zaujimava na to, aby sa takto zvrhla.

Ja som doteraz pouzival castrol TXT 5W40 ( kazdych 10000) a kedze som mal dost vysoku spotrebu oleja, vyskusal som 10W40 Valvoline. Na znacke vraj nezalezi, pokial nemate novy motor, dolezita je viskozita. Problem bol v tom ze mi podpalilo ventil a chlapik co to opravoval tvrdil, ze to moze byt tym olejom, ze je husty a nevymedzuje dobre volu ventilov ( iba u 16V). Mozno ma pravdu, ale ja tiez planujem davat uz iba lacnejsie znacky a vymenu zredukujem mozno na 8 tisic. Otazku viskozity si este overim. :D
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

No zaujimava tema..
..aj nazory...

Rozhodne nieje taq uplne jedno aky olej sa naleje do motora..
.preco potom tie "ciselka" .... 10W/40 5W/40 atd...

ja viem z vlastnej skusenosti povedat ze do 105ky som dlhu dobu
lieval Madit Super... a vzdy bol cierny...
..aj olej ..aj motor ..z vnutra..
to potom aby tam clovek furt lial ten cistiaci sajrajt..

a vsimol som si ze ked som jazdil kludne, t.j. nevytacal som motor
do vysokych otacok, taq vydrzal cistejsi dlksie...
raz som ho vymenil za novy, najazdil cca 200km kludnou jazdou,
..potom so potreboval vypalit z krizovatky..stylom..
1-ka na 40..
2-ka na 80..
3-ka na 100 ...
motor v kuse reval jak formula :lol:

no a blbou zhodou nahod mi prdol semering na remenici,
pod kapotou to bolo cele oprskane,
a ked som sa pozrel na rysku oleja,,,
..taq olej bol CIERNY po 200KM... 8)

..cize sa jednoducho prepalil....

..odvtedy tam davam Shell 10W/40 pre starsie typy motorov...
..a vydrzi mi tam cca 10000km na st. type motora z "obmyvacim" filtrom..
nie plnoprietokovym, aky maju vsetky "nove" motory (r.v. >84)

..a taktiez sa znizila aj hlucnost motora, zlepsilo startovanie za studena..
kdo nemal skodofku, nevie o com hovorim

....

taqze asi neaky univerzalny navod aky davat olej a ako casto ho menit..
...neexistuje...

..existuju len doporucene kontroly, vymeny oleja...

..kazdy kto sa zacne zaujimat ako casto ho menit a za aky...
..by si mal najprv zistit kolko mu vydrzi ten co ma prave naliaty v motore.
..jednoducho si to tych par tis.km odsledovat...

..a k tomu chodedniu do servisu...
..ja do servisu racej nechodim...
..pretoze v slovenskych servisom mi toho viac pokazili ako opravily..
..ja som stych co si vedia opravit takmer vsetko.....ked mam kde..
..a taktiez poznam ludi ....co si nevedia ani len vodu do ostrekovaca naliat.. :roll:
..nieto este vymenit olej...ci tesnenie pod hlavovu..

..takze tak...
Dano
Příspěvky: 472
Registrován: stř črc 28, 2004 18:17
Bydliště: SR, Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dano »

Ivan píše:Dano, že Ty si umíš až na pár věcí všechno na autě udělat sám přece neznamená, že tady budeš machrovat jak jsi dobrej a jak my ostatní hloupí, když jezdíme se žárovkou do servisu.... :shock: Každej umíme něco a musím dát za pravdu těm, kteří psali, že než by se o to pokoušeli sami doma dvě hodiny, tak raději pojedou do servisu, kde nemají za 10 minut co řešit. Čas jsou peníze :?:

Ale to jsme nějak zamluvili téma OLEJ :D
Ivan ja nemachrujem :shock: ani na nikoho nehovorim, ze je hlupy :o Netvrdim, ze mas doma odmontovat hlavu valcov, ale snad uz len vymenit ziarovku by si si mohol sam. S tym servisom to tiez neni take ruzove. Musis tam ist, objednat sa (nemyslim na ziarovku), potom tam cakat jak blbec nez pridu mechanici z obeda (objednali ma na 12:00 neviem preco) a tak dalej. Okrem toho som si myslel, ze toto forum je urcene predovsetkym na vymienanie si technickych informacii. Ked som nieco nevedel, tak mi poradil hlavne Petrm inac sa mozem ist radit s upratovackou.
DURO: ten pripad nedostelovaneho ventilu vdaka oleju poznam. Dokonca dotycny pouzival Primu, tak neviem, ci je to len typom oleja ako takym. Ci nieje dolezotejsie ho radsej castejsie menit.
Dano
Příspěvky: 472
Registrován: stř črc 28, 2004 18:17
Bydliště: SR, Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dano »

Dano, je fajn, ze vies tolko toho opravit ale nie kazdy je taky schopny a ja dam radsej 150 sk za vymenu oleja ako sa s tym doma natahovat pol hodiny.[/quote]

Radmont mne ani tak nejde o tych 150 korun. Ja im to jednoducho nedam do paprce. Okrem toho by som prisiel o vonu prepaleneho oleja :lol: :!: Ked sa tam mam objednat a urobit si cas tak sa mozem na servis vykaslat.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

[quote=Radoslav Hodoška napsal: Chlapi,z recesie mam po dedkovi v garazi aj ja "zakonzervovany" Moskvic 1500,r.v. 1979,zeleny. Ide nastartovat aj po roku statia,samozrejme s nabitou baterkou. Na nom som mal do posledneho kolieska v garazi na stole rozobraty diferencial,lebo mi hucal. Poskladal som ho dokopy,vymenil dva-tri sukolia a nalial novy olej. A isiel tichucko,mozno ani novy tak nechodil. 8)[/quote]

Tak to máš pravdu, diferák jsem si tehdy dělal sám a ne náhodou se diferákům u Moskviče říkalo "zpívající pudřenka".Nechci se chlubit, ale potom, co jsem ho podle dílenské příručky složil, ani nepíp. Akorát, když jsem popisoval známému ze servisu jak jsem ho seřizoval, mlátil se do hlavy s tím, že kdyby to takhle dělali oni, neměli by ani na slanou vodu.
Omlouvám se za změnu tématu, tak o oleji. U Nubiry používaám polosyntetiku 10W40 s periodou výměny 15000 km. :D
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Me do Nubiry 1.6 lejou Shell Helix Ultra 5W40, teda plnou syntetiku. A jak uz se tu nekde psal, moc to nechapu, protoze kdyz sem srovnal teploty, kdy olej straci viskozitu mezi 10W40 a 5W40, tak to bylo neco jako -43 a 50 stupnu. Takze pro nas kraj docela nepodstatnej rozdil.
Navic jak sem zjistil, kdyz si clovek koupi Shell se stejnym jmenem a stejnym oznacenim viskozity v ruznych statech, neznamena to, ze to musi byt stejny olej, nekde to je treba plna syntetika, nekde polo-syntetika.
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Příspěvek od Blue Lanos »

vsimli ste si ze ked sa naleje novy olej tak motor ide o mnoho tichsie ako pred vymenou??? len skoda, ze je tomu tak len niekolko tis. km :cry:
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“