chladič
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pát úno 20, 2009 14:40
- Bydliště: Bratislava, SR
chladič
Zdravím všechny majitelé Matízků,mám takový problém a potřebuju poradit.Vyměnil jsem chladící kapalinu,ale po zahřátí mám vždycky spodní polovinu chladiče studenou a vrch horký,už jsem to zkoušel párkrát odvzdušnovat,ale vyždycky je to samé. Zpozoroval jsem že mám ubytek vody v expanzní nádržce a mokro kolem víčka.Tak se chci zeptat jestli je ta chyba ve víčku expanzní nádžky?Předem díky za odpovědi.
- Reklama
Jak je teplý chladič jsem nikdy nezkoumal, natož abych na něj šahal ( nebezpečí rozběhnutí vrtule větráku) , ale v každém případě přes víčko nesmí chladící kapalina prosakovat. Pokud ji řádně dotáhneš !!! Jinak je vadný ventilek ve víčku (tím prosakuje chl.kapalina) a je nutné víčko vyměnit. Tuším, že by mohlo pasovat víčko i z jiných vozů, pokud nemáš možnost sehnat originál Daewoo.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: chladič
matizek píše:Zdravím všechny majitelé Matízků,mám takový problém a potřebuju poradit.Vyměnil jsem chladící kapalinu,ale po zahřátí mám vždycky spodní polovinu chladiče studenou a vrch horký,už jsem to zkoušel párkrát odvzdušnovat,ale vyždycky je to samé. Zpozoroval jsem že mám ubytek vody v expanzní nádržce a mokro kolem víčka.Tak se chci zeptat jestli je ta chyba ve víčku expanzní nádžky?Předem díky za odpovědi.
Nazdar.Do kolko - stupnov mas vodu?Ci ho nemas zamrznuty.Potom to vari.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pát úno 20, 2009 14:40
- Bydliště: Bratislava, SR
Re: chladič
Tak víčko už neteče,jinak chladič pořád z poloviny studený i po odvzdušnění,tak nevím jestli to nebere odněkud vzduch jinak matiz topí perfektně.[/quote]
Víčkomusí těsnit , do určitého tlaku , mě se stalo , že mi taky propouštělo a bylo to nečistotou ve ventilku . To víčko jde celkem dobře rozebrat a vyčistit ( v teple domova ) . Jinak pokud by to tam teklo stále bude chyba v tlakování do vody a to by bylo těsněním pod hlavou .
Tu teplotu na chladiči jsem taky nezkoumal , ale je přece jasný , že teplo jde nahoru . Pokud to topí a nepřehřívá se , ručička se nehýbe , ale je na konstantním místě ( myslím po zahřátí , samozřejmě ) , tak to neřeš . Teď v zimě pro udržení optimální teploty otevírá a přivírá termostat , tak je možné , že se ani celý chladič nestačí ohřát , nevím po jak dlouhé době jsi to osahával , ale v létě bude horký celý , to je jasný .
Hlavně kontroluj aby nemizela kapalina . Po zahřátí se hladina zvedne , po vychladnutí zase padá , ale musí to být bez ubytku . Já mám za studena udělanou rysku centrofixem na baňce a když jednou za čas kontroluju stav tekutin jen mrknu , jestli se nemění a je to .
Tu teplotu na chladiči jsem taky nezkoumal , ale je přece jasný , že teplo jde nahoru . Pokud to topí a nepřehřívá se , ručička se nehýbe , ale je na konstantním místě ( myslím po zahřátí , samozřejmě ) , tak to neřeš . Teď v zimě pro udržení optimální teploty otevírá a přivírá termostat , tak je možné , že se ani celý chladič nestačí ohřát , nevím po jak dlouhé době jsi to osahával , ale v létě bude horký celý , to je jasný .
Hlavně kontroluj aby nemizela kapalina . Po zahřátí se hladina zvedne , po vychladnutí zase padá , ale musí to být bez ubytku . Já mám za studena udělanou rysku centrofixem na baňce a když jednou za čas kontroluju stav tekutin jen mrknu , jestli se nemění a je to .
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pát úno 20, 2009 14:40
- Bydliště: Bratislava, SR