nestartuje - aky je postup?
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
nestartuje - aky je postup?
som mimo SR a bez mechanika. som novacik s Nexiou i v autach.
dorazil som na miesto pobytu. auto stalo 2 dni. idem nastartovat: potocim klucom a len nieco cvaka (rychlo po sebe). asi starter?!
skusim znova to iste.
ze by slaba baterka?! napojil som startovaci kabel na ine auto (++ a - na blok motora) 15min nabija
skusim znova a to iste: cvak cvak....
aky je dalsi postup co mozem skusit spravit?
dorazil som na miesto pobytu. auto stalo 2 dni. idem nastartovat: potocim klucom a len nieco cvaka (rychlo po sebe). asi starter?!
skusim znova to iste.
ze by slaba baterka?! napojil som startovaci kabel na ine auto (++ a - na blok motora) 15min nabija
skusim znova a to iste: cvak cvak....
aky je dalsi postup co mozem skusit spravit?
Marabu
Daewoo Tacuma 2.0 + LPG -2001
Daewoo Tacuma 2.0 + LPG -2001
- Reklama
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
tiez sa priklanam k vybitej baterke ... aj mne to robilo.... a aku tam mas baterku? ak original DELCOR tak pravdepodobne ani nema vyznam ju nabijat, mne ked umrela tak uz ju nenabilo nic , ked tak, napatie neudrzala ani hodinu , skus nastartovat s tymi kablami hned a nemusis cakat ze sa baterka dobije...tak vela stastia
Dufam ze vies ze ked prepojis kablami baterky tak to druhe auto musi byt nastartovane aby sa to hned dobilo a mohol si startovat skusat..ak ste len 15 minut cakali a nic nerobily tak to je na nic ...napoj normalne + na + a - na - a mas pokoj a to druhe auto nastartujte normalne a moze aj pri tom popridavat plynom paru krat a skusaj pocas toho startovat ty tak o 2 minuty na to
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Keď ti pri tom cvakaní pozhasnú kontroly na palubovke tak to je baterka.
Keď ti nepozhasnu, tak to je zlý spínač na štartéry, príp. prívod napätia na štartér.
Keď ti nepozhasnu, tak to je zlý spínač na štartéry, príp. prívod napätia na štartér.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Dakujem, za vasu pomoc!
sused sa bal o svoje auto a preto chcel postupovat podla prirucky. a tam bol ten mnou popisany postup s kablami.
kupil som nabijacku taku lacnu (400sk) ASSAAR 11A s rychlim a pomalim nabijanim a ampermetrom. na zaciatku vyskocil a drzala sa rucicka na 10A a potom postupne klesala az kym rano (po 14h) klesla na 3A. tak som ju odpojil
a vpohode nastartoval. previezol som sa trosku pre istotu. potom vypol a v pohode zase nastartovalo.
VDAKA za pomoc!!!!
sused sa bal o svoje auto a preto chcel postupovat podla prirucky. a tam bol ten mnou popisany postup s kablami.
kupil som nabijacku taku lacnu (400sk) ASSAAR 11A s rychlim a pomalim nabijanim a ampermetrom. na zaciatku vyskocil a drzala sa rucicka na 10A a potom postupne klesala az kym rano (po 14h) klesla na 3A. tak som ju odpojil
a vpohode nastartoval. previezol som sa trosku pre istotu. potom vypol a v pohode zase nastartovalo.
VDAKA za pomoc!!!!
Marabu
Daewoo Tacuma 2.0 + LPG -2001
Daewoo Tacuma 2.0 + LPG -2001
co to teda znamena ze rucucicka ampermetru neklesla (nenechal som ju klesnut) pod 3A? nie je baterka uplne dobyta?!
ja som ju nechcel nechcat velmi dlhsie (pisali 8-12h) na nabijacke bo som ju nechcel "prebit" (ja som uz nabijal 14h). a ani nevedel som kedy je baterka nabita.
ako viem z ampermetra ze e uz nabita baterka?
mam ju teda este raz vybrat a dobit ju?!
auto ju nedobije na maximum?
co ja som sa pozeral tak boschka S5 55A stala 2800sk. podobnu (5DN) mam teraz v aute.
ja som ju nechcel nechcat velmi dlhsie (pisali 8-12h) na nabijacke bo som ju nechcel "prebit" (ja som uz nabijal 14h). a ani nevedel som kedy je baterka nabita.
ako viem z ampermetra ze e uz nabita baterka?
mam ju teda este raz vybrat a dobit ju?!
auto ju nedobije na maximum?
co ja som sa pozeral tak boschka S5 55A stala 2800sk. podobnu (5DN) mam teraz v aute.
Marabu
Daewoo Tacuma 2.0 + LPG -2001
Daewoo Tacuma 2.0 + LPG -2001
Mno, ja jsem v kvetnu taky nenastartoval, tak jsem kupil novou baterku, nabijecku a pohoda, no a nakonec jsem si vsiml ze me v palubovce cosi sviti, ale nebylo to baterkou, ale blbym zapojenim alarmu co me vybijel baterku.
A bylo po problemu. Teda skoro, ted me stara strasi doma (teda stara baterka )
A bylo po problemu. Teda skoro, ted me stara strasi doma (teda stara baterka )
Daewoo Nubira 1.6 16V kombi SX, tmavozelena
Škoda Octavia II FL kombi, 1.9 TDI bílá
+ Letajici Cihla - Opel Ascona 1.8 KAT, "modra-metal", hatchback
+ Daewoo Racer 1.5 sedan `94, stříbrná; nyní v autinebi.
Škoda Octavia II FL kombi, 1.9 TDI bílá
+ Letajici Cihla - Opel Ascona 1.8 KAT, "modra-metal", hatchback
+ Daewoo Racer 1.5 sedan `94, stříbrná; nyní v autinebi.
Takže už mám novú baterku, VARTA BLUE 60Ah, štartovací
prúd 510A, cena 2390 SKK.
Stará baterka má v kľudovom stave cca 10V - t.j. pravdepodobne
je skratovaný jeden článok. K tomu nabíjaniu pri napojení na nabíjačku
musí správna batéria brať nejaký prúd (6 A - podľa nabíjkacieho napätia
a stavu vybytia batérie a tento nabíjací prúd musí postupne klesať na
cca. 2A - nabitá batéria).
prúd 510A, cena 2390 SKK.
Stará baterka má v kľudovom stave cca 10V - t.j. pravdepodobne
je skratovaný jeden článok. K tomu nabíjaniu pri napojení na nabíjačku
musí správna batéria brať nejaký prúd (6 A - podľa nabíjkacieho napätia
a stavu vybytia batérie a tento nabíjací prúd musí postupne klesať na
cca. 2A - nabitá batéria).
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
stefan má "skoro" pravdu. Nabíjecí proud olověného akumulátoru nesmí překročit 1/10 proudu, uvedeného jako celkovou hodnotu Ah. To je, jak stefan správně uvádí maximálně 6A na akumulátoru 60Ah. Při zapojení hodně vybitého akumulátoru , se může tato hodnota na dobu max. 15 minut trochu i zvýšit.
Nabitý akumulátor signalizuje nabíjecí proud tím, že po době nabíjení , asi osmi hodin , již neklesá. Není pravda, že musí být 2A!!! Tato hodnota se může výrazně měnit a ovlivňuje ji stav akumulátoru a hlavně výstupní napětí nabíječky.Pokud neteče žádný proud,může to signalizovat neúplně nabití a nedostatečné napětí nabíječky.
Princip nabíjení spočívá v tom, že zpočátku nabíjení je napětí nabíječky vyšší než v akumulátoru, teče velký proud. Potom se napětí akumulátoru zvýší a tím se sníží nabíjecí proud. Je-li napětí akumulátoru vyšší než napětí na svorkách nabíječky , neteče proud žádný.
Nejlépe je použít nabíječky s možností regulace proudu.
Elektrolyt v akumulátoru musí "vřít" a -pól se barví do šeda.Akumulátor je nabitý.
Nabitý akumulátor signalizuje nabíjecí proud tím, že po době nabíjení , asi osmi hodin , již neklesá. Není pravda, že musí být 2A!!! Tato hodnota se může výrazně měnit a ovlivňuje ji stav akumulátoru a hlavně výstupní napětí nabíječky.Pokud neteče žádný proud,může to signalizovat neúplně nabití a nedostatečné napětí nabíječky.
Princip nabíjení spočívá v tom, že zpočátku nabíjení je napětí nabíječky vyšší než v akumulátoru, teče velký proud. Potom se napětí akumulátoru zvýší a tím se sníží nabíjecí proud. Je-li napětí akumulátoru vyšší než napětí na svorkách nabíječky , neteče proud žádný.
Nejlépe je použít nabíječky s možností regulace proudu.
Elektrolyt v akumulátoru musí "vřít" a -pól se barví do šeda.Akumulátor je nabitý.
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
KALOS 1,2.,Klíma.
akumulator by sa mal nabijat prudom max. 1/10 nominalnej kapacity akumulatora aby akumulator nevrel. ak akumulator vrie prehrieva sa a mozu sa zdeformovat dosky a aku ide do srotu.Hynek píše:stefan má "skoro" pravdu. Nabíjecí proud olověného akumulátoru nesmí překročit 1/10 proudu, uvedeného jako celkovou hodnotu Ah. To je, jak stefan správně uvádí maximálně 6A na akumulátoru 60Ah. Při zapojení hodně vybitého akumulátoru , se může tato hodnota na dobu max. 15 minut trochu i zvýšit.
Nabitý akumulátor signalizuje nabíjecí proud tím, že po době nabíjení , asi osmi hodin , již neklesá. Není pravda, že musí být 2A!!! Tato hodnota se může výrazně měnit a ovlivňuje ji stav akumulátoru a hlavně výstupní napětí nabíječky.Pokud neteče žádný proud,může to signalizovat neúplně nabití a nedostatečné napětí nabíječky.
Princip nabíjení spočívá v tom, že zpočátku nabíjení je napětí nabíječky vyšší než v akumulátoru, teče velký proud. Potom se napětí akumulátoru zvýší a tím se sníží nabíjecí proud. Je-li napětí akumulátoru vyšší než napětí na svorkách nabíječky , neteče proud žádný.
Nejlépe je použít nabíječky s možností regulace proudu.
Elektrolyt v akumulátoru musí "vřít" a -pól se barví do šeda.Akumulátor je nabitý.
Dobry akumulator by mal byt po 10 hodinach nabity(zmeras elektrolyt,ak ma spravnu hustotu ak si dobre pamatam tak 1,28g/cm3 tak je na 100% nabity) ak nemas hustomer tak tak nabijaci prud po 10 hod. ti zhruba povie v akom stave je akumulator mal by byt 0 A(cisto teoreticky)ale u dobreho akumulatora sa pohybuje blizko tejto hodnoty. Dobry akumulator ma maly vnutorny odpor a jeho samovybijaci prud je maly(niektory vyrobcovia uvadzaju ze novy akumulator mimo auta strati za mesiac asi 1/10 svojej kapacity preto je potrebne akumulator dobijat aj ked nie je v zatazovany).
Takze ak sa po viac ako po 10 hodinach pohybuje nabijaci prud okolo spominanych 2 amper tak zubata je nablizku a caka.
Samozrejme ze ked akumulator nabijas v aute tak si musis overit ci nejaky prud netecie aj do niektoreho spotrebica ci uz normalne alebo v pripade poruchy
to je asi tak vsetko ak sa nemylim.