Pokial chces porovnat krutak benzinu a naftaku pri rovnakom vykone, musis ten krutak naftaku delit zhruba cislom 1.5.Krtek píše:taky mně ta spoteba překvapuje. Naftoň má sice větší krouťák ale zase o 2 válce míň. A jak známo, válce ničim nenahradíš...
Osel a diesel... jak bych... pokud vim, cpali do nich často ISUZU a tak jsou to jedny z nehjorších naftoňů. Teda hlavně starý vectry a Astry. Dneska doufam, že už ne. A GM má cpát do Chevroletů pokud vim nějaký italský VI motory nebo tak nějak, žádnej Fiat.
Kedze vykon=otacky x moment, otacky naftaku 4000, benzinu 6000, vykon rovnaky, cize 6000/4000=1.5. To je ten tazsi staly prevod u naftaku. No a potom tie cisla krutaku u nafty vyzeraju trochu menej bombasticky.
Tak isto naklady na udrzbu su vyssie u naftaku, takze sa to az tak velmi neoplati, ako je to prezentovane. Proste ide o to, komu tie prachy zaplatis, ci vyrobcovi auta za drahsi motor, alebo rafinerii za benzin. Ked zaplatis tomu prvemu, prides o prachy ihned, ked druhemu, tak postupne.
Pravdou vsak je, ze naftak je menej citlivy na tazku nohu a dokaze s nim jazdit relativne usporne skoro kazdy.