eMKa Slovenska a Blue Lanos - jazdime za 1/2 :-)
Moderátor: Blue Lanos
Re: eMKa Slovenska - jazdim za 1/2 :-)
Montaz som prevadzal spolu s eMKa on na svojom Lanose ja na mojom Roomstrovi
Den montaze: 19,8,2008
Zapis LPG na Obvodnom urade do TP: 22,8,2008 na 4x
Cena: 35000 Sk sekvenčné vstrekovanie
Doba montaze: asi 7 hodín[/quote]
Den montaze: 19,8,2008
Zapis LPG na Obvodnom urade do TP: 22,8,2008 na 4x
Cena: 35000 Sk sekvenčné vstrekovanie
Doba montaze: asi 7 hodín[/quote]
Daewoo Lanos 1,5 SE zelena metaliza 4 dverovi,hmlove svetla,klima,4xelek.okna / v minulosti /
Škoda ROOMSTER 1,2 HTP 51kW Modrá oceán Výbava Style MR 2007
LPG sekvenčné vstrekovanie Lovato
Škoda ROOMSTER 1,2 HTP 51kW Modrá oceán Výbava Style MR 2007
LPG sekvenčné vstrekovanie Lovato
- Reklama
emka más LPG s priamym "vstrekovaním", alebo plyn do sania?
Lebo 21t za priame je nejak dobrá cena. Mna stálo BRC do sania 27t (2 roky dozadu).
Pokial do sania, tak výkon by ma byt znízený aj pri benzíne, aspon to som sa docítal, ale nikto mi to predtým nepovedal.
Mne otácky na volnobeh nekolísajú, ale nad 80 km/h ked vyhodím rýchlost tak mi to zdechne. Podla technika sposobené vacsím náporom vzduchu do sania a tým pádom chudobnej zmesi.
Plyn je oproti benzínu "suchý", a kedze netvorí karbon dostáva motor viac do tela, preto sa má prepínat na beznín, aby sa vytvoril aspon nejaký ochraný film na valcoch a ventiloch. Preto moze mat zmysel tankovat Shell V-power, ktorí má nejaké prísady. Nikde som sa vsak nedocítal kolko zájst na LPG a kolko na benzín. Ja prepínam na benzín tak 40/10 (LPG/95).
Bez karbonu sa aj menej spiní olej, ale viskozitu asi stráca aj tak.
Pri zábehu som mal spotrebu 10l, teraz 8,3-8,5 (mesto a mimo mesto tak 50:50).
Lebo 21t za priame je nejak dobrá cena. Mna stálo BRC do sania 27t (2 roky dozadu).
Pokial do sania, tak výkon by ma byt znízený aj pri benzíne, aspon to som sa docítal, ale nikto mi to predtým nepovedal.
Mne otácky na volnobeh nekolísajú, ale nad 80 km/h ked vyhodím rýchlost tak mi to zdechne. Podla technika sposobené vacsím náporom vzduchu do sania a tým pádom chudobnej zmesi.
Plyn je oproti benzínu "suchý", a kedze netvorí karbon dostáva motor viac do tela, preto sa má prepínat na beznín, aby sa vytvoril aspon nejaký ochraný film na valcoch a ventiloch. Preto moze mat zmysel tankovat Shell V-power, ktorí má nejaké prísady. Nikde som sa vsak nedocítal kolko zájst na LPG a kolko na benzín. Ja prepínam na benzín tak 40/10 (LPG/95).
Bez karbonu sa aj menej spiní olej, ale viskozitu asi stráca aj tak.
Pri zábehu som mal spotrebu 10l, teraz 8,3-8,5 (mesto a mimo mesto tak 50:50).
Lanos 1,5l, 5dv., BRC-LPG
Prave technik co Emka montoval ten plyn nam vravel ze priamy vstrek maju auta tak FSI nie klasicke auta.Vsetko je to nepriamy vstrek lebo benzin ci plyn sa vstrekuje nie priarmo do valca ale pred ventil.Emka ma namontovany plyn do sania do zdechyna mu robi tiez.Videl som aj video co natocil.
S tym plynom neviem ako to je ale mne auto pri kazdom startovani ide na benzin potom sa prepina a Emka to ma tak isto.No je to tak asi na 500m potom sa prepne naspat na plyn.
S tym plynom neviem ako to je ale mne auto pri kazdom startovani ide na benzin potom sa prepina a Emka to ma tak isto.No je to tak asi na 500m potom sa prepne naspat na plyn.
Daewoo Lanos 1,5 SE zelena metaliza 4 dverovi,hmlove svetla,klima,4xelek.okna / v minulosti /
Škoda ROOMSTER 1,2 HTP 51kW Modrá oceán Výbava Style MR 2007
LPG sekvenčné vstrekovanie Lovato
Škoda ROOMSTER 1,2 HTP 51kW Modrá oceán Výbava Style MR 2007
LPG sekvenčné vstrekovanie Lovato
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Dneska už se nejezdí na olovnatej benál a kdo jezdí na Natural už to tolik honit na benál nemusí. Myslim že bohatě stačí ten kus po nastartování. Počkejte hoši v zimě, to bude na krátký trasy třeba 50/50 benál s plynem
Vstřik je to nepřímej vždycky ale rozdíl je kam do sání to jde. Starý systémy si jako by přisávali hadicí někam ještě do tý hlavní sací trubky a moderní to stříkaj do sání, v místě kde to jde už do jednotlivejch válců. Takže máš 4 vstřikovače místo jednoho. Co mi řikal plyňák tak zkošeli u nás i přímej vstřik LPG do válců (jako je to FSI) jenže díky špatný kvalitě plynu se s tim muselo skončit.
Vstřik je to nepřímej vždycky ale rozdíl je kam do sání to jde. Starý systémy si jako by přisávali hadicí někam ještě do tý hlavní sací trubky a moderní to stříkaj do sání, v místě kde to jde už do jednotlivejch válců. Takže máš 4 vstřikovače místo jednoho. Co mi řikal plyňák tak zkošeli u nás i přímej vstřik LPG do válců (jako je to FSI) jenže díky špatný kvalitě plynu se s tim muselo skončit.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
No me by teda zajimalo po kolika km se to zaplati a co jsem slysel tak po par desitkach tisic km prej je nutna naka velka oprava nebo co?
ja to teda nechci, spsi to vidim jak si to kazdej montuje az pujde lpg nahoru tak si budete trhat vlasy.
btw: emkasi, platils to v SK nebo uz v Eckach?
ja to teda nechci, spsi to vidim jak si to kazdej montuje az pujde lpg nahoru tak si budete trhat vlasy.
btw: emkasi, platils to v SK nebo uz v Eckach?
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Miloši, mám v naší Feldě plyn 10 let a na plyn jsem najel 120000 km, jediné co se dělalo byly 1x měněny membrány v LPG asi za 1200,- jinak každý rok revize asi za 300,- svíčky jsou už asi 40000 km Brisky DOR15LGS a bez problémů , jinak se jezdí a jezdí..... co jsi měl na mysli s tou velkou opravou?
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Hanzy
- Příspěvky: 7197
- Registrován: ned led 21, 2007 13:16
- Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice
Miloso jednoduse co km to Kc takze nejmodernejsi system sekvence za 30000kc je zpet za rok pokud nasvrlas 30000km za rok a jak zjistis za kolik jezdis tak jezdis podstatne vic a zpivas si jezdim na plyn jezdim rad auto je muj kamarad... Jinak ja mam v Leganze LPG od novoti to je 154000km z toho ja 70000km a prede jak kocicka a opravy navic zadne ba naopak je mozny delsi interval na vymenu oleje jen vymeny filtru za par kacek a diagnostika...milosh píše:No me by teda zajimalo po kolika km se to zaplati a co jsem slysel tak po par desitkach tisic km prej je nutna naka velka oprava nebo co?
ja to teda nechci, spsi to vidim jak si to kazdej montuje az pujde lpg nahoru tak si budete trhat vlasy.
btw: emkasi, platils to v SK nebo uz v Eckach?
Ted uz mame 3 auto na lpg pred barakem 2 pracovni jednu feldu favorit pickap a mou Legu a mame v planu dat jeste do druhe feldy co mame pracovni nebot za rok je to zpet navic od pristiho roku jsou auta na LPG osvobozeny z silnicni dane a to se vyplati...
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
stat sa to moze, ale to bude skor chybou motora ako LPG. kolega si nechal montovat do starého jazdeného fiata punto. najprv to islo v pohode, len spotreba bola vyssia. casom sa zacal kazit celý motor. mechanici vo fiate to zvalovali na lpg a firma od lpg na motor. skoncilo to generálkou motora, pri com sa zistilo, ze motor bol uz poriadne zhundrovaný, a urcite nemal 78tis km ako tvrdil predávajúci toho auta.milosh píše:No me by teda zajimalo po kolika km se to zaplati a co jsem slysel tak po par desitkach tisic km prej je nutna naka velka oprava nebo co?
ja to teda nechci, spsi to vidim jak si to kazdej montuje az pujde lpg nahoru tak si budete trhat vlasy.
btw: emkasi, platils to v SK nebo uz v Eckach?
po generále mu to ide krásne aj na benál aj plyn, spotreba klesla o 1l, a 2l pri LPG.
ci sa to oplatí si musí zrátat kazdý sám. zhruba nad 10tis km rocne to má zmysel, návratnost investície bola pri starej cene LPG cca 30tis km. dnes jazdím 1km za cca 1,4Sk. na benzín cca 3sk.
na plyn mám najazdené asi 40tis km bez nejakých porúch.
Lanos 1,5l, 5dv., BRC-LPG
emka este ma napadlo - sleduj si vodu na chladenie. mne sa po montázi stratil skoro liter vody, ktorý nikde nebolo vidno az som mal bobky, ze koncí v motore. po nejakom case to prestalo, zrejme nejaké bubliny v splynovaci a pod.
preco strata výkonu (aj na benzín) TU, bod 2.
preco strata výkonu (aj na benzín) TU, bod 2.
Lanos 1,5l, 5dv., BRC-LPG
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
To jsou mi numera... korunu na 1km dneska se vstřikovánim LPG neušetří nikdo, to se klidně vsadim. Ale řekněme 40-70 halířů asi jo. Mně se podle výpočtů přestavba (36 500 kč) zaplatila po cca 55-60 tis km. Zvětšovat intervaly servisu je kravina, LPG ničí motor stejně jako benál (né li hůř) i když to neni na oleji vidět. Jinak nic velkýho v tom servisování neni. Jak někdo psal - 1x do roka revize za 200-400, jak kde a ty membrány sem ještě na žádnym ze 3 aut měnit nemusel. Akorát po 10 letech musíš vyhodit a koupit novou nádrž protože jí skončí platnost tlakový zkoušky.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
- Hanzy
- Příspěvky: 7197
- Registrován: ned led 21, 2007 13:16
- Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice
Myslim ze to lze jednoduse spocitat kdyz vemu svuj konkretni pripad spotreba benzin 10L po 32kc to je 3,20kc na km LPG kdyz vemu za 16kc spotrebu mam kolem 12l tak je to 1,92kc na km takze myslim ze kazdemu je jasne ze uspora na 1 km je 1,28kc a tudiz i v tom samem navratnost a to nepocitam ze ted tankuju za 14,80kc za litr LPG.Staci umet pocitat a hned je vse jasnejsi nez placani do vetru...
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Koukam že máš taky sekvenční vstřikování. Divný že každej nepočítá spotřebu benálu ! Ta je u sekvence znatelně vyšší než u starýho podtlaku kde si alespoň ovlivnil čas přepnutí na plyn. obzvlášť v zimě jezdim 8km trasu 50/50 než se to přepne :X
Mně Soptík žere na 100 km cca 8,8 L plynu a 0,8L benálu (obojí dlouhodobě měřeno na plný nádrže).
Když sem zkoušel jezdit na benál, vyšla mi spotřeba 7,5L...
To nám při ceně 16,50 za plyn a 31,50 za benál dává:
145,2+25,2= 170,40 kč / 100 km na plyn a 236,50 kč/100 km na benzín. Rozdíl teda je: 66,1 halířů na kilometr.
Mně Soptík žere na 100 km cca 8,8 L plynu a 0,8L benálu (obojí dlouhodobě měřeno na plný nádrže).
Když sem zkoušel jezdit na benál, vyšla mi spotřeba 7,5L...
To nám při ceně 16,50 za plyn a 31,50 za benál dává:
145,2+25,2= 170,40 kč / 100 km na plyn a 236,50 kč/100 km na benzín. Rozdíl teda je: 66,1 halířů na kilometr.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
- Hanzy
- Příspěvky: 7197
- Registrován: ned led 21, 2007 13:16
- Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice
Ano mas jiste v tomhle pravdu u sekvence je vyssi spotreba benzinu nez u klasickeho podtlaku a to znamena hlavne jedno ze je potreba myslet na to pri vyberu systemu jake trasy jezdim pokud kratke tak hlavne v zime to trva kdyz mrzne dele jak pises me taky i 4 km nez se trosku zahreje a prepne ale me pak uz temer zas cely den vevychladl takze benal minimum.Je to jednoduse potreba zvazit ale bohuzel dnes uz u hodne aut diky plastovemu sani nic jineho nez sekvenc neni mozny.Jinak kdyz pripoctu kdyby i 1l na 100km benzinu porad mi ta 1kc v prumeru uspory zustane...
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Jak píšeš, u novějšího auta už si nevybereš. A větší rozsíl je logicky u aut s vyšší spotřebou. Myslim že u takovýho Paviána nebo Matesa ztrácí LPG na významu.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
ale da sa. ja to mam uz aj schvalene lebo kod motora je rovnaky ako u nubiri 1.6 ky takze to ide. tiez som tomu neveril ale mam to normalne zapisane v tp.vado píše:Existuje aj legalny sposob, ako dostat plyn do lanos-a 1.6 16V ? Pokial mam info, tak pre tento typ motora sa to legalne neda ..... Ale rad by som sa mylil ...