odtrhnuté lanko ručnej brzdy
Moderátor: Blue Lanos
odtrhnuté lanko ručnej brzdy
ahoj... no mám dalčí menší problém... urvalo sa mi lanko ručnej brzdy pravdepodobne niekde v lavom bubne. ale nevedel som odmontit ten bubom aby som to pozrel. ma stym niekto skusenosti ako sa také lanko mení? problém je že ani som nevedel rozobrať bubon lebo tam su nejaké zvlastne sroby a specialne v mojom pripade poriane zažraté... ako nato?
Matiz I 0.8 r.v. 98 moje od 05 teraz 157000 km
- Reklama
A ktore sroby myslis? Bubon je chyteny len jednou maticou v strede, ta ma este zavlacku skrz. Iba som vytiahol zavlacku a matica mi isla odtocit aj rukou. Potom staci uz len stiahnut bubon z pakni, co ide dost tazko, ale srobovakom systemom jedna-druha strana to ide. Vylezie to aj s loziskom, alebo sa da lozisko vytiahnut este pred bubnom. Bude asi treba aj zhodit celuste dole, rucna brzda-lanko sa uchytava tusim z vnutornej strany jednej z celusti.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Aha, ja hlupy, uz si spominam. Ved ja som si menil zadne celuste... To lanko rucnej sa predava ako jeden celok. Jeho koniec sa vzdy pripevnuje k celusi jednou matkou, takze koniec lanka ma vzdy zavit (neviem, ci je ta matka ale sucastou dodavky lanka). Teraz ide o to, kde sa lanko roztrhlo. Ak sa roztrhlo v zavite, kde zacina matka, tak bude treba aj tu. Lanko sa iba prestrci cez dierku v celusti a nasrobuje sa ta matka.
Postup
1, uvolnit lanko v interieri pod deklami od rucnej brzdy (pod zadnejsim deklikom su 4 matky, ktorymi sa nastavuje ucinnost rucnej), a pod tym deklom samotnej rucnej to lanko treba dat dole z takeho kolieska
2, lanko je vzdy uchytene nad zadnymi kolesami o kasnu
3, stiahnut bubny
4, za systemom zadnej brzdy (za tym plechom) je taka zavlacka, ktora prichytava to lanko - vytiahnut
5, zhodit napinacie pruziny celusti
6, vybrat celust, kde je lanko chytene (je to ta zadnejsia smerom ku kufru auta)
7, odmontit tu koncovku na lanku
8, vytiahnut cele lanko (zrejme smerom do interieru)
Lahko sa pise, tazsie robi. Najlepsie kuknut Service Manual (ak este nemas, tak http://cid-2f24ce918a0d0c29.skydrive.li ... wsignin1.0 ) . Ked to budes mat, este treba nastavit zaber rucnej, mala by zaberat na cca prvom az druhom zube. Treba dat trochu doraz na spravne vycentrovanie bubnov, matku ale potom nedotahovat fest, staci rukou. Niekedy sa pri demontazi zlomi ta zavlacka co ide cez maticu, ale mne vydrzala 2 demontaze.
Postup
1, uvolnit lanko v interieri pod deklami od rucnej brzdy (pod zadnejsim deklikom su 4 matky, ktorymi sa nastavuje ucinnost rucnej), a pod tym deklom samotnej rucnej to lanko treba dat dole z takeho kolieska
2, lanko je vzdy uchytene nad zadnymi kolesami o kasnu
3, stiahnut bubny
4, za systemom zadnej brzdy (za tym plechom) je taka zavlacka, ktora prichytava to lanko - vytiahnut
5, zhodit napinacie pruziny celusti
6, vybrat celust, kde je lanko chytene (je to ta zadnejsia smerom ku kufru auta)
7, odmontit tu koncovku na lanku
8, vytiahnut cele lanko (zrejme smerom do interieru)
Lahko sa pise, tazsie robi. Najlepsie kuknut Service Manual (ak este nemas, tak http://cid-2f24ce918a0d0c29.skydrive.li ... wsignin1.0 ) . Ked to budes mat, este treba nastavit zaber rucnej, mala by zaberat na cca prvom az druhom zube. Treba dat trochu doraz na spravne vycentrovanie bubnov, matku ale potom nedotahovat fest, staci rukou. Niekedy sa pri demontazi zlomi ta zavlacka co ide cez maticu, ale mne vydrzala 2 demontaze.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Pozrel som foto - tie zadne brzdy su dost v pekelnom stave Dokonca to vyzera (ale farby fotky mozu klamat), ze tie celuste ani nebrzdia Ja som mal zase jednu zadnu durch zatecenu, z valceka mi tiekla brzdovka a spolu s hrdzou a prachom sa to menilo na cierny husty hnus. Fotky ale nemam, robil som to v lete dakedy cez tyzden a frisko som to chcel zbuchnut dokopy, lebo rano som musel mat auto ready.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
ach jaaaj... no chlapi pustil som sa dnes do toho lanka.... nenormálna makačka a nestihol som to napokon urobiť do zotmenia.... ako vchádza lanko do bubna je nejaký zvláštny nit.. ten bolo treba vyvrtať a samozrejme ten som potom novy nemal... lanko je prichytené zo spodu 6timi objímkami a samozrejme sa mi zalamovali staré šroby.. takže som potom odcvakal starý bovden a nechal so zatial tak... zostarol som za tie 3 hodiliny o 15 rokov kurnik...
Matiz I 0.8 r.v. 98 moje od 05 teraz 157000 km
No huste ! Na koncoch toho lanka su len zavlacky myslim, tie stacilo vytiahnut. Ale to je aj tak fuk, ked sa strhalo tych 6 srobov, co drzia lanko po dlzke o kasnu. Hnusna robota ! Ja bych to nechal servisu toto....este aj bubny davat dole na odhaknutie lanka z celuste..... 3 x fuj !
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu