čtyřleté zkušenosti s Evandou
Moderátor: Blue Lanos
čtyřleté zkušenosti s Evandou
Tak jsem právě oslavil završený čtvrtý rok ježdění s Evandou. Korejce jsem si koupil poprvé a vůbec jsem nevěděl do čeho jdu, prostě se mi líbila a cena se mi zdála rozumná, protože jsem koupil poslední model těsně před změnou na chevrolet. Předtím jsem měl Peugeou 605, Mazdu Xedos, Octavii, Hondu Civic a Mitsubishi Carisma.
Ze všech jmenovaných značek se mi jeví Evanda po stránce servisování nejlepší a relativně nejspolehlivější. Za 4 roky a ujetí cca 75000 km bylo nutné vyměnit následující součástky: dvě čidla ABS na předních kolech ( bohudík odešly ještě v záruce, ale bohužel v rozmezí cca dvou měsíců po sobě), tři krát bylo měněno čidlo na spojce ( vždy přesekaný kabel na několika místech - údajně od odletujících kamenů- tomu ale moc nevěřím, spíš si myslím, že v servisu to nějak blbě připojují nebo to snbad dělají naschvál, 1x plovák v nádrži po natankování se zaseknul a nevylezl až na horu, po dvou letech slezla barva ze zrcátek, přesto že byla myta výhradně ručně, 8x svítila kontrolka airbagu - vždy pohýbali drátky pod sedadlem řidiče a kontrolka zhasnula. Problemy tedy byly ale nijak fatální až na ty posekané kabely čidla spojky, které mě vždy někde zaskočily a skončil jsem "na laně" neboť se auto nedalo nastartovat.
Nejhorší servis v této záležitosti je pražský Opel někde na Jarově kde ten problém našli až po dvou dnech nemohli na tu závadu přijít, tak jsem ztvrdnul v Praze pár dnů navíc:(.
Jednoznačným pozitivem vozu jsou dobré jizdní vlastnosti, daleko lepší než u Peugeotu 605 nebo Octavie. Celkově velmi pohodlné auto velmi příjemné pro řidiče i spolujezdce a to myslím i na zadních sedadlech co jsem měl možnost ne jednou velmi ocenit neboť jsem docela vysoký a přesto jsem se i vzadu cítil velmi dobře, což naprosto nelze říct o sezení na zadních sedadlech Octavie či Carismy.
Zásadní problém jak už zde na fóru zaznělo je "brutální" spotřeba PHM. Jestliže např Carisma jezdila se mnou kolem 6l/100km při objemu 1,8l tento dvou litr mi v ročním průměru sežere cca 10l/100 km ať se snažím jezdit jak chci je to vždy za 10:(, Vyjma dlouhých tras kde ujedete po dálnici v Jednom kuse 200-300 km pak se dá jet i za těch 8l, na míň jsem to nedal i když jsem v Norsku na dálnici dodržoval max povolenou 100 km /h a jel naprosto klidnou jízdou bez nějaké přehnané zátěže.
Další drobnou "závadou" je že mi za ty 4 roky cca 12-14 odešla žárovka v předních světlech většinou jen ta levá, ale to je podle servisních techniku normální ( o tom bych sice polemizoval, ale nijak mě to neštve, prostě to člověk vymění a vozí sebou pořád 2-3 žárovky náhradní protože pořád shánět novou ně hned po druhé výměně přestalo bavit:).
Velmi mě překvapila kvalita brzd a brzdových destiček, ty se měnily teprve po více než 75000 km, u hondy Cicic 1,6l, jsem je měnil co půl roku a co rok jsem měnil kotouče. ABS velmi spolehlivě fungguje, vyjma těch původních dvou čidel. Což např u Peugeotu 606 byl zásadní problém ABS tam blbnulo prakticky pořád.
Když bych měla nakonec zhodnotit všechny auta kterými jsem jezdil určitě by přeze všechno vyhrála Evanda následována Hondou Civic 1,6L, A MItsubishi Carismou 1,8l. Úplý propadák byla Mazda Xedos 2,0L , kde se mi podařilo na rovné dvacetikilometrové dálnici zadřel motor , nikdo nevěděl proč, a oprava stála 350 tis. Kč, následována Škodou Octavii, kde nefungovalo skoro nic:) - od začátku nefungovalo elektrické stahování oken, palubní počítač, do jednoho roku odešla řídíci jednotka, kontrolky se rozsvěcovaly a zhasínaly jak je napadlo atd... Pravdou je, že to byla jedna z prvních vyrobených Octavií, ale přesto si myslím, že neměli uvádět něco na trh, když jim to nefungovalo, tehdy jsem se zařekl, že do ničeho co jen " smrdí" německým VW nesednu, protože ti ponižování Korejci jsou přeci jen spolehlivější než Ti u nás vychvalováni Němci, kterým sice neolízá barva ze zrcátek, bo vědí, že lak prodává, ale na zbytku jim vůbec nesejde, a za ty ceny co dnes v ČR prodávají byty jejich zmetky koupil snad jen blázen, který neví co s prachama. NO a na závěr když už jsem u těch cen, tak moje zkušenost s obchodní politikou Chevroletu je taková, že dnes vím ,že nový chevrolet si koupím dnes v Polsku, protože je o cca 10 procent levnější a ještě s lepší výbavou naštěstí to mám k prvnímu dealerovi do Polska jen cca 30 km:).
PS: Manželce jsem koupil před 3 roky Chevrolet Laceti a ten dodnes neměl jediný problém a to najel více než 45000 km, ale to už je jiná kapitola:)
Ze všech jmenovaných značek se mi jeví Evanda po stránce servisování nejlepší a relativně nejspolehlivější. Za 4 roky a ujetí cca 75000 km bylo nutné vyměnit následující součástky: dvě čidla ABS na předních kolech ( bohudík odešly ještě v záruce, ale bohužel v rozmezí cca dvou měsíců po sobě), tři krát bylo měněno čidlo na spojce ( vždy přesekaný kabel na několika místech - údajně od odletujících kamenů- tomu ale moc nevěřím, spíš si myslím, že v servisu to nějak blbě připojují nebo to snbad dělají naschvál, 1x plovák v nádrži po natankování se zaseknul a nevylezl až na horu, po dvou letech slezla barva ze zrcátek, přesto že byla myta výhradně ručně, 8x svítila kontrolka airbagu - vždy pohýbali drátky pod sedadlem řidiče a kontrolka zhasnula. Problemy tedy byly ale nijak fatální až na ty posekané kabely čidla spojky, které mě vždy někde zaskočily a skončil jsem "na laně" neboť se auto nedalo nastartovat.
Nejhorší servis v této záležitosti je pražský Opel někde na Jarově kde ten problém našli až po dvou dnech nemohli na tu závadu přijít, tak jsem ztvrdnul v Praze pár dnů navíc:(.
Jednoznačným pozitivem vozu jsou dobré jizdní vlastnosti, daleko lepší než u Peugeotu 605 nebo Octavie. Celkově velmi pohodlné auto velmi příjemné pro řidiče i spolujezdce a to myslím i na zadních sedadlech co jsem měl možnost ne jednou velmi ocenit neboť jsem docela vysoký a přesto jsem se i vzadu cítil velmi dobře, což naprosto nelze říct o sezení na zadních sedadlech Octavie či Carismy.
Zásadní problém jak už zde na fóru zaznělo je "brutální" spotřeba PHM. Jestliže např Carisma jezdila se mnou kolem 6l/100km při objemu 1,8l tento dvou litr mi v ročním průměru sežere cca 10l/100 km ať se snažím jezdit jak chci je to vždy za 10:(, Vyjma dlouhých tras kde ujedete po dálnici v Jednom kuse 200-300 km pak se dá jet i za těch 8l, na míň jsem to nedal i když jsem v Norsku na dálnici dodržoval max povolenou 100 km /h a jel naprosto klidnou jízdou bez nějaké přehnané zátěže.
Další drobnou "závadou" je že mi za ty 4 roky cca 12-14 odešla žárovka v předních světlech většinou jen ta levá, ale to je podle servisních techniku normální ( o tom bych sice polemizoval, ale nijak mě to neštve, prostě to člověk vymění a vozí sebou pořád 2-3 žárovky náhradní protože pořád shánět novou ně hned po druhé výměně přestalo bavit:).
Velmi mě překvapila kvalita brzd a brzdových destiček, ty se měnily teprve po více než 75000 km, u hondy Cicic 1,6l, jsem je měnil co půl roku a co rok jsem měnil kotouče. ABS velmi spolehlivě fungguje, vyjma těch původních dvou čidel. Což např u Peugeotu 606 byl zásadní problém ABS tam blbnulo prakticky pořád.
Když bych měla nakonec zhodnotit všechny auta kterými jsem jezdil určitě by přeze všechno vyhrála Evanda následována Hondou Civic 1,6L, A MItsubishi Carismou 1,8l. Úplý propadák byla Mazda Xedos 2,0L , kde se mi podařilo na rovné dvacetikilometrové dálnici zadřel motor , nikdo nevěděl proč, a oprava stála 350 tis. Kč, následována Škodou Octavii, kde nefungovalo skoro nic:) - od začátku nefungovalo elektrické stahování oken, palubní počítač, do jednoho roku odešla řídíci jednotka, kontrolky se rozsvěcovaly a zhasínaly jak je napadlo atd... Pravdou je, že to byla jedna z prvních vyrobených Octavií, ale přesto si myslím, že neměli uvádět něco na trh, když jim to nefungovalo, tehdy jsem se zařekl, že do ničeho co jen " smrdí" německým VW nesednu, protože ti ponižování Korejci jsou přeci jen spolehlivější než Ti u nás vychvalováni Němci, kterým sice neolízá barva ze zrcátek, bo vědí, že lak prodává, ale na zbytku jim vůbec nesejde, a za ty ceny co dnes v ČR prodávají byty jejich zmetky koupil snad jen blázen, který neví co s prachama. NO a na závěr když už jsem u těch cen, tak moje zkušenost s obchodní politikou Chevroletu je taková, že dnes vím ,že nový chevrolet si koupím dnes v Polsku, protože je o cca 10 procent levnější a ještě s lepší výbavou naštěstí to mám k prvnímu dealerovi do Polska jen cca 30 km:).
PS: Manželce jsem koupil před 3 roky Chevrolet Laceti a ten dodnes neměl jediný problém a to najel více než 45000 km, ale to už je jiná kapitola:)
- Reklama
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
No výborne že si sa ozval on má královnu a ani sa nepochlubí Jo ale hlavne výtej na fóre A ta recenzia je dobrá no hlavne dobrá je Evanda,veď sa tu stále hovorí že Daewoo a Chevy sú uplne normálne auta ktoré majú rovnaké problémy ako Medvěd ale cenovo lepšie Tak nech Ti slúží (to platí aj pre Lacíka)a čo najmenej závad a vela,vela spokojných km
Moc pekne povidani. Evanda by mela byt primym naslednikem (dokonce se stejnym motorem) Leganzy, ale ja teda olezla zrcatka jeste nemam a zarovku jsem jeste nikdy zadnou menit nemusel. Nicmene tech olezlych zrcatek jsme si vsiml i na fure jinych aut a daleko mladsich, nez je Evanda...
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
Moja Evanda bude mat 4 roky teraz v oktobri. Okrem tej spojky som mal podobne problemy. Estye v zaruke mi vymienali prezraty kabel od klaksonu ktiry ide cez vnutorny podblatnik. Potom samozrejme ABS cidla s vymenami celeho naboja. Spotrebu mam tiez podobnu. Ziarovky tiez vymienam dost casto. Do prednych obrysovich som dal LED diodove ziarovky aby som uchranil patice ale tie LED tiez moc nevydrzia a kazdu chvilu ich vymienam. Raz som mal uplne vybitu baterku lebo som bol 2 tyzdne odcestovany a nechal som svetla zapnute. Ona ta automatika ich sice vypne ale ta riadiaca doska berie 170 mA namiesto 17 mA ked su svetla vypnute. Neodporucam teda zvyknut si nechavat svetla zapnute a spoliehat sa na tu automatiku ktora ich vypne. Pri vypnutom zapalovani to ma dost velky odber.
Raz mi vymienali cidlo natocenia vackoveho hriadela ale musim zaklopat nikdy ma nenechala na ceste.
Raz mi vymienali cidlo natocenia vackoveho hriadela ale musim zaklopat nikdy ma nenechala na ceste.
Chevrolet Evanda CDX 2.0, olivovostrieborná metalíza.
Predtým Daewoo Nubira I, Skoda 120 GLS
Predtým Daewoo Nubira I, Skoda 120 GLS
Ctyrlete zkusenosti s Evandou
Tak Ja Te taky vitam na foru,mam posledni Evandu sport, pak prisla Epica.Klepu na drevo, vse funguje,jak bych ji vcera koupil.
Chevrolet Malibu LTZ 2.4 AT..06.2013 EX - Chevrolet Evanda CDX Sport03.2006
Tak já po 4 letech, samozřejmě náboje předních kol , na kontrolku airbagu jsem si zvykl vydrží nesvítit tak 5000 km, protože s autem jezdí i manželka tak je pohyb sedačkou řidiče dost častý a konektorům to nedělá asi dobře , pak prasklá hadice od posilovače řízení a tím pádem mě Evanda jednou jedinkrát nechala ve štychu, naštěstí to bylo kousek od servisu. Žárovky- přední levé výměna asi 4x ale ještě časteji osvětlení SPZ. Barva na zrcátkách drží ale loupe se kolem klik na všech dveřích. Spotřebu neřeším LPG je nad zlato , ted jsem byl na dovolené a vyjel jsem i nádrž benzínu tak spotřeba plně naloženého auta byla kolem 9l.Ted tam mám 130000 km a musím říct že jsem celkově spokojen.
Š120; Felicie combi 2x; Renault 19; Renault Thalia; Kia Shuma; Daewoo Evanda
- SkylineGTR
- Příspěvky: 1463
- Registrován: čtv úno 05, 2004 09:50
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
No vida, jak se nám tu množí Evandy. Ještě kdyby tak přijeli na sraz...
Daewoo Lanos 1,6 16v - Remus + Denso + KD + OMP + KYB + H&R + O.Z ;o)
http://s10.gladiatus.cz/game/c.php?uid=111067
http://s10.gladiatus.cz/game/c.php?uid=111067
Skúsenosti s Evandou
K autám Daewoo som sa dostal niekedy v roku 2002 keď som sa rozhodol vymeniť starého Favorita za niečo normálne. Pôvodne som uvažoval o Oktávii ale keď už malo prísť ku kúpe našiel som inzerát na Nexiu. Bol som pozrieť... no skrátka ako nová,krásna modrá perleť, plná výbava, elektróny ....a bola moja. Jazdil som ju dva roky a jediný (skutočne!) problém bola prepálená cievka v rozdeľovači za 240 Sk a skutočnosť, že nové Michelinky 185/60 sa pri plnom zaťažení treli na nerovnej vozovke o nešťastne riešený výkroj lemu zadných blatníkov. Vyriešil som nožnicami na plech, brúskou a hromadou plastizolu )). Pripadali mi úsmevné všetky recenzie kde sa o týchto autách písali hovadiny. Pre vynikajúce skúsenosti som sa rozhodol vymeniť ju a kúpil som Leganzu. Piešťanský primátor ju zabehol a ja som s ňou prišiel na to aké je jazdenie v pohodlnej a silnej limuzíne. Dodnes na nej jazdí Mufty a stále si myslí že som na nej upravoval tachometer pretože to bolo jediné čo tam nefungovalo. Jedného dňa skrátka niečo vnútri zachrchlalo a šlus. Po Leganze nasledovala ešte jedna lebo nakoniec mi vyfúkli Tacumu ale asi to bolo dobre pretože dnes takmer rok jazdím s Evandou a nemôžem si vynachváliť. Pri kúpe mala najazdených 130 tisíc. Pôvodný majiteľ sa sťažoval na neustále problémy s prednými ložiskami a skutočne ich opravy (výmeny) sú v servisnej knižke uvedené trikrát. Taktiež mal ťažké srdce na spotrebu podľa neho okolo 11 litrov. Skutočnosť je dnes takáto: Evanda má na počítadle 143 tisíc km, posledných 13 tisíc je "mojich" a auto videlo servis iba ak z výpadovky na Nitrianskej ceste. Jazdím denne a dodnes bez jedinej závady ak nepočítam prasknutú pravú prednú H3 a dva šuchance na rohu predného nárazníka ako daň za to, že som si nemohol zvyknúť na vjazd do garáže )). Inak dolievam iba vodu do ostrekovačov a tankujem. Priznám sa že som pri Evande úplne zlajdačil z jednoduchého dôvodu, je totiž doposiaľ úplne spoľahlivá. Obával som sa i spotreby ale pravidelne ju sledujem čo je napokon veľmi jednoduché. Tankujem pravidelne full (cca 60 litrov) a tak do vytrvalého svietenia kontrolky paliva najazdím vždy priemerne 680-720 km (značím si na pokladničné bloky z pumpy). Dobre sa to počíta a hlavne hovorí keď sa dohadujem so známym, ktorý má 1.6-ku Oktáviu a spotrebu o pár deci vyššiu ako ja. A povedzme si otvorene, najkrajší pocit mať Evandu mám vtedy, keď ma na diaľnici frajerik na Passate alebo ako naposledy na C5 vyblikáva lebo mu zavadziam a keď mu uhnem a šliapnem na plyn tak to musí vzdať. To musí byť zúfalý útok na ego navyše nestíhať s Daewoo ))
@kloki: Pekny poctenicko, ja ale nejsem takovy fluktuant, takze zatim stale jezdim (a stale spokojen) ve svem prvnim Daewoo...
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
13 tis km bez poruchy, tomu řikam porce a spolehlivost
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
- Hanzy
- Příspěvky: 7197
- Registrován: ned led 21, 2007 13:16
- Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice
Chlapi ma ji tu nekdo v automatu a aktualni zkusenosti?Asi budu zitra brat jednu na opravu tak bych rad vedel neco k tomu...kua budu se muset naucit s tim jezdit ma to nake polohy a moznosti toz jsem zvedav...
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG