Motor běží na 3 válce
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Motor běží na 3 válce
Ahoj, ráno jsem chtěl odjet, ale po startu motor běží na 3 válce. Je neděle, všechny obchody a servisy pozavírané.
Díval jsem se na svíčky, jsou tam Bosche, se kterýma z předchozích Daewíček nemám dobré zkušenosti. Sice jsem je trochu počistil, ale jsou dost jeté, takže bez úspěchu. Samozřejmě, že v pondělí tam koupím NGK BRK5. Kabely ke svícím se zdají být v pořádku, co jsem je měřil ohmetrem, ale stejně se mi zdá, že smrdí spáleninou.
Měl s touto závadou někdo co dočinění? mamina říkala, že jak včera dojížděla k domu, zdálo se jí, jako by auto ztratilo výkon, ale víc jsem z ní nedostal. Doufám, že to nebude fatal problem.
Díky za rady
Díval jsem se na svíčky, jsou tam Bosche, se kterýma z předchozích Daewíček nemám dobré zkušenosti. Sice jsem je trochu počistil, ale jsou dost jeté, takže bez úspěchu. Samozřejmě, že v pondělí tam koupím NGK BRK5. Kabely ke svícím se zdají být v pořádku, co jsem je měřil ohmetrem, ale stejně se mi zdá, že smrdí spáleninou.
Měl s touto závadou někdo co dočinění? mamina říkala, že jak včera dojížděla k domu, zdálo se jí, jako by auto ztratilo výkon, ale víc jsem z ní nedostal. Doufám, že to nebude fatal problem.
Díky za rady
Daewoo Nubira 2.0 kombál
Lancia Kappa 2.0 Turbo - Amore Motore
Lancia Kappa 2.0 Turbo - Amore Motore
- Reklama
Re: Motor běží na 3 válce
Nesedíš náhodou v Daewoo Matiz - ten má 3 válce a pokud jde na 3 válce tak je to v pořádku....Kazalin píše:Ahoj, ráno jsem chtěl odjet, ale po startu motor běží na 3 válce. Je neděle, všechny obchody a servisy pozavírané.
Díval jsem se na svíčky, jsou tam Bosche, se kterýma z předchozích Daewíček nemám dobré zkušenosti. Sice jsem je trochu počistil, ale jsou dost jeté, takže bez úspěchu. Samozřejmě, že v pondělí tam koupím NGK BRK5. Kabely ke svícím se zdají být v pořádku, co jsem je měřil ohmetrem, ale stejně se mi zdá, že smrdí spáleninou.
Měl s touto závadou někdo co dočinění? mamina říkala, že jak včera dojížděla k domu, zdálo se jí, jako by auto ztratilo výkon, ale víc jsem z ní nedostal. Doufám, že to nebude fatal problem.
Díky za rady
Matizek modrej - jak jinak 5/2003 najeto 120 000 defend lock,radio Pioneer 2x airbag,posilovač,ABS,tónovaný skla,elektrika,central a navíc od 8/2010 čipnuté na 51KW!! - člen Matiz clubu č.27
Je sice hezké že ti běží motor na tři válce a že jsi nám to zdělil, ale ty si musíš zjistit který že ti to válec nejde. Máš pár možností jak to zjistit. Natoč motor a v rukavicích sundavej jednotlivé bodky ze svíček. Pokud se motor bude chovat jinak po sundání jednotlivých bodek, je daný válec v pořádku. Až zjistíš který že to nepalí ( nebude žádná změna vchodu motoru) můžeš pátrat jestli je to kabelem nebo svíčkou a nebo je jiná závada na válci, který nepálí. Každý dobrý motorista má v autě jako náhradní nejdelší svíčkový kabel a svíčku a to použije k zjištění závady. Pokud to nemáš, je každá rada drahá, zejména v neděli a nejsi dobrý motorista, ale pouze řidič - uživatel. Proč to píši - pokud toto máš, odstraníš závadu na místě a neznehodnotíš si katalyzátor nespáleným benzínem, pokud ti válec nedostatečně spaluje směs.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Díky Brousku za radu. Abych se přiznal, ano, kabely a svíci na Nubiru nemám. Za to mám asi 3 přepravky "krámů" na Racera, které jsem vždy schovával, kdyby se náhodou pokazil. NIKDY jsem nic z toho nepotřeboval, dnes jsem to naházel do kontejnerů, protože jsem nenašel použitelný kus.
Proto jsem dopoledne psal o radu, ne o posouzení, jestli jsem řidič, nebo motorista. Jasně, Tico / Matiz jsem měl taky a to šlo opravit na koleně, ale trend je takový, že auta jsou krapet složitější a náročnější na opravu
Proto jsem dopoledne psal o radu, ne o posouzení, jestli jsem řidič, nebo motorista. Jasně, Tico / Matiz jsem měl taky a to šlo opravit na koleně, ale trend je takový, že auta jsou krapet složitější a náročnější na opravu
Daewoo Nubira 2.0 kombál
Lancia Kappa 2.0 Turbo - Amore Motore
Lancia Kappa 2.0 Turbo - Amore Motore
Já jsem ti radu napsal a s tvého původního příspěvku jsem usoudil, že o autech něco víš. Přesto nemáš základní věci a při tvých zkušenostech mi je to divné. Proto jsi řidič - uživatel. Ten kdo mě zná, ví že to nemyslím špatně, přesto pokud se ti to dotklo , moc se omlouvám.
Jinak s tebou souhlasím, že dnes jsou auta o elektronice a některé věci si prostě svépomocí neopravíš, ale i ty základní věci jsou na nových autech stejné.
V mém Matízu najdeš tyto základní věci jako náhradní díly a vejde se mi to do krabičky A4 o výšce asi 15 cm, která je na umístěná pod pod sedačkou. A jen tak mimochodem, uhlíkové kabely ke svíčkám jsem včas vyměnil za kabely s měděným vodičem, abych předešel těmto nežádoucím podezřením ( zdali je v háji svíčka nebo kabel ke svíčkám).
Jinak s tebou souhlasím, že dnes jsou auta o elektronice a některé věci si prostě svépomocí neopravíš, ale i ty základní věci jsou na nových autech stejné.
V mém Matízu najdeš tyto základní věci jako náhradní díly a vejde se mi to do krabičky A4 o výšce asi 15 cm, která je na umístěná pod pod sedačkou. A jen tak mimochodem, uhlíkové kabely ke svíčkám jsem včas vyměnil za kabely s měděným vodičem, abych předešel těmto nežádoucím podezřením ( zdali je v háji svíčka nebo kabel ke svíčkám).
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
nene, nezlobím se na tebe
Spíše jsem naštvaný na neděli, že se nedá pro něco "fuknout" do krámu.
Jak jsem psal, na Racka mám ještě novou sadu svíček i kabely a jiné věci, zbytek jsem povyhazoval dopoledne, to ale v Nubiře neužiju. Navíc se ani nechci zásobit pro strýčka Příhodu, protože po letitých zkušenostech platí: máš/nepotřebuješ, nemáš/zrovna nutně potřebuješ.
Vyndavat fajky od svíček jsem samozřejmě zkoušel, je to 2. válec z pravé strany.
Takže bych poprosil o radu, jestli sada zapalovacích kabelů na 1,6 DOHC je shodná s 1,8 a 2,0 DOHC? Díval jsem se na autodíly Krč a je tam masakrově rozdílná cena, ale podle nákresu se mi to zdá shodné.
http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 013adaa44f 700,- Kč
http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 4a428cd2fc 1,950,- Kč
Nebo alternetiva http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... ec0ef0ba78 ale výrobce Leader mi nic neříká, to už spíše Tesla Blatná.
Spíše jsem naštvaný na neděli, že se nedá pro něco "fuknout" do krámu.
Jak jsem psal, na Racka mám ještě novou sadu svíček i kabely a jiné věci, zbytek jsem povyhazoval dopoledne, to ale v Nubiře neužiju. Navíc se ani nechci zásobit pro strýčka Příhodu, protože po letitých zkušenostech platí: máš/nepotřebuješ, nemáš/zrovna nutně potřebuješ.
Vyndavat fajky od svíček jsem samozřejmě zkoušel, je to 2. válec z pravé strany.
Takže bych poprosil o radu, jestli sada zapalovacích kabelů na 1,6 DOHC je shodná s 1,8 a 2,0 DOHC? Díval jsem se na autodíly Krč a je tam masakrově rozdílná cena, ale podle nákresu se mi to zdá shodné.
http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 013adaa44f 700,- Kč
http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 4a428cd2fc 1,950,- Kč
Nebo alternetiva http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... ec0ef0ba78 ale výrobce Leader mi nic neříká, to už spíše Tesla Blatná.
Daewoo Nubira 2.0 kombál
Lancia Kappa 2.0 Turbo - Amore Motore
Lancia Kappa 2.0 Turbo - Amore Motore
Uvidím zítra, v krámu koupím NGK, protože ty Bosch, co tam jsou se mi nikdy neosvědčily a ruku do ohně bych za ně nikdy nedal, vydrží tak do 10tis. km. Tím vyloučím, nebo porvrdím ten kabel. Pokud to nebude ani jedno z toho, alespoň budu mít nové svíce a kabely, ale může to být modul zapalování, nebo vstřik, Ten ale teoreticky vylučuji, protože je z výfuku cítit nespálený benzín.V.Brousek píše:Píšeš že je to druhý válec. A je to kabelem nebo svíčkou ?
Ráno jsem psal, protože jsem si myslel, že se naskyte instantní rada, ale pak jsem dospěl k názoru, že je třeba českou náturu překonvertovat na "maňana". Ještě máme druhé auto, tak je to v klidu.
O těch kabelech s měděným jádrem, jak jsi psal, ty vyrábí kdo?
Uznávám, dnes mi štěstí nepřálo, protože jsem nebyl připravený Ale kdyby bylo na mě, tak bych koupil Nexii, do té bych měl dílů habaděj, ale mamina si vybrala Nubiru :D:D
Daewoo Nubira 2.0 kombál
Lancia Kappa 2.0 Turbo - Amore Motore
Lancia Kappa 2.0 Turbo - Amore Motore
Ten kabel byl v metráži a byla to stará zásoba z dob dřívějších. Jestli se ještě vyrábí nemám ověřené, ale mohl bych poptat, zde v C.L. je celkem šikovná prodejna a ještě šikovnější vedoucí. Kdysi se tam stávali fronty, dnes je to ale jiné, starší auta ubývají a ty nová jsou spíše na servis a diagnostiku. Tak přeji dobré pořízení a hlavně ať to není něco závažnějšího.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Takže svíce i kabely došly, po výměně nic, stejný problém, ale s jistotou jsem došel na to, že je to modul zapalování. Ale u zbývajících 3válců je jiskra každá jiná, tak si myslím, že je dost načatej. Půjčil jsem si ještě tlakoměr, provyloučení vany pod hlavou, ale všechny 4 jsou nad normou. Točil jsem si sám, takže jsem jen viděl, že ručička šla nad rysku OK, tím jsem nezjistil přesnou hodnotu.
Modul zapalování z vrakáče kupovat nebudu, chtěli by za něj kolem 2tis a to je sázka do loterie.
Takže podám zprávu co a jak, jak dojde zboží.
Modul zapalování z vrakáče kupovat nebudu, chtěli by za něj kolem 2tis a to je sázka do loterie.
Takže podám zprávu co a jak, jak dojde zboží.
Daewoo Nubira 2.0 kombál
Lancia Kappa 2.0 Turbo - Amore Motore
Lancia Kappa 2.0 Turbo - Amore Motore
Vyměnil jsem tedy modul zapalování - VN a motor běžel jako víno.
Ale ouha, neujel jsem ani 20km a závada stejná. Stalo se tak v průběhu jízdy. Dnes jsem už ztratil nervy, ta sranda stála 3.500,- v autodílech Krř.
Nyní je otázka:
1/ "něco" opět zničilo modul zapalování
2/ může zlobit něco v kabeláži - přívod napětí do modulu
3/ Nůba zkouší mou svatou trpělivost, protože jsou nové svíčky i kabely i VN modul.
Poradíte někdo, co by to mohlo být? Nechce se mi dávat zase peníze za nový modul zapalování.
Myslíte, že by autodíly Krč uznaly příp. reklamaci?
Když to spočítám tak, že bych dal 100 nových modulů, mám pomalu na fungl nové auto :D:D
Ale ouha, neujel jsem ani 20km a závada stejná. Stalo se tak v průběhu jízdy. Dnes jsem už ztratil nervy, ta sranda stála 3.500,- v autodílech Krř.
Nyní je otázka:
1/ "něco" opět zničilo modul zapalování
2/ může zlobit něco v kabeláži - přívod napětí do modulu
3/ Nůba zkouší mou svatou trpělivost, protože jsou nové svíčky i kabely i VN modul.
Poradíte někdo, co by to mohlo být? Nechce se mi dávat zase peníze za nový modul zapalování.
Myslíte, že by autodíly Krč uznaly příp. reklamaci?
Když to spočítám tak, že bych dal 100 nových modulů, mám pomalu na fungl nové auto :D:D
Daewoo Nubira 2.0 kombál
Lancia Kappa 2.0 Turbo - Amore Motore
Lancia Kappa 2.0 Turbo - Amore Motore
.... pročetl jsem to celé , ale sorry , fakt nevím ,samotného by mě to zajímalo , ale což takhle čidlo otáček ...... možná je to blbost , ale nevím , co by ti odpálilo ty cívky , víš jistě , že je ten modul poškozený .. ?
Jedině snad diagnostikou by se to možná zjistilo ......
Jedině snad diagnostikou by se to možná zjistilo ......
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Když mi mamina zatočí a já kontroluji svíčku po svíčce, tak 1. a 4. hází pěknou jiskru, 3. slaboulinkou a 2. žádnou. Tím usuzuji, že to je modul zapalování (opět). Ještě prověřím multimetrem, jestli do něj jde napětí ze všech vodičů 12V. Bohužel nemám schema zapojení, nikde jsem jej na netu nenašel. Technik v Dawoo-Chevy neví, prý mám přijet. Ale jet cca 20km na 2,5 válce je dost o hubu. Včera jsem na tu ludru už neměl náladu, ale dnes se po tom ještě popídím, příp. se poptám na vrakáči po zapalování.
Je to opravdu nepříjemná závada, protože tak se to auto stává nespolehlivým-budícím nedůvěru, protože pokud bych se měl vydat někam dál a zase to kikslo, je dost naprd. Vím, že ty Daewa co jsem měl vždy trpěli na kábliky, svíčky a rozdělovače, ale toto je zcela mimo chápání.
Ještě dotaz: nevybavujete si, odkud je ten modul zapalování napájený?
Je to opravdu nepříjemná závada, protože tak se to auto stává nespolehlivým-budícím nedůvěru, protože pokud bych se měl vydat někam dál a zase to kikslo, je dost naprd. Vím, že ty Daewa co jsem měl vždy trpěli na kábliky, svíčky a rozdělovače, ale toto je zcela mimo chápání.
Ještě dotaz: nevybavujete si, odkud je ten modul zapalování napájený?
Daewoo Nubira 2.0 kombál
Lancia Kappa 2.0 Turbo - Amore Motore
Lancia Kappa 2.0 Turbo - Amore Motore
Já bouchám do stolu, nemám s Nubi dosud žádný problém , nevím jestli je Nubi zapalovaná pro každý válec zvlášť, tedy jsou tam 4 cívky, nebo jako Felda, co má cívky jen dvě a vždy pálí dvě svíčky např 1+3 a 4+2 ale jen v jednom válci je směs k zapálení. Proto jsou občas problémy se střílením ve Feldě. V sání je směs a přes ventily může ta "zbytečně pálící svíčka" zapálit LPG v sání. Asi bych zkusil všechny kostry u řídící jednotky, u motoru, rozebrat a znovu nacvaknout všechny konektorové spoje v motoru co uvidíš, a zkouknout i ty kostřící body v motorovém prostoru. Ta cívka určitě je ovládaná řídící jednotkou, zkus všechny ty kabely.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
To zapalovací trafo pálí do 1.-4. a 2.-3. válce zároveň, když změříš VN výstupy multimetrem, tak by tam mělo být 5-6kOhmů 1. a 2. výstup proti sobě a 3. a 4 proti sobě. A na vstupu(ten 4 pin. konektor) je jeden krajní 12V při zapnutém zapalování, další zem a další 2 jsou impulzy z řídící jednotky
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm