Väčšinu skúsených vodičov budem teraz učiť, že 1+1=2 ,ale keď som bol všera nútený núdzovo dôjsť (dojet) do cieľa bez spojky,už sa ma pár ľudí,čo dlhšie jazdia,pýtalo,ako je možné tak vôbec ísť,tak sem dám niekoľko rád,pre tých,čo takú jazdu ešte nezažili.
Rozjazd. Asi najjednoduchšie najprv vypnúť motor,zaradiť 1. - stojíme mierne z kopca aj 2. prevodový stupeň a naštartujeme motor štartérom.Treba to z citom,voz sa pohne.2avú nohu je dobré mať nachystanú nad brzdovým pedálom. Pri takejto jazde je vhodné potom vytočiť motor na trochu vyššiu rychlost na danom stupni,ako zvyčajne,ubrať ply,vyradiť rychlosť a ci tom bez násilia vo vhodných otáčkach zaradiť vyšší prevod.stupeň.Jasné,že takúto jazdu využijeme len na núdzové dojdenie,lebo trpí tým celé auto. ak potrebujeme zastaviť,treba najprv vyradiť rychlosť,pohýňame sa znovu s pomocou štartéra,so zaradenou jednotkou.
Jazda bez spojky
Moderátor: Blue Lanos
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Jazda bez spojky
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- Reklama
Ano, trochu "namahave" riesenie, ale da sa takto naozaj ist. Ja som si napr. pri beznej jazde vsimol (omylom), ze idu vyradit stupne do neutralu bez stlacenia spojky. Takze aj zaradit pojde pri optimalnych otackach, a to clovek risko zisti, ked "mu ide o krk"
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
jo bez spojky se dá řadit, chce to trochu cvik a jemné zacházení.
Jak vyřadit: mírným tlakem na páku směrem k neutrálu a ubrat plyn, v okamžiku, kdy nebude motor ani zrychlovat ani brzdit vypadne rychlost lehce na neutrál.
Zařadit chce víc citu, člověk má přibližně dle otáčkoměru odhad na otáčky a rychlost. jedu cca 60 a mám tam neutrál a chci tam dát čtyřku: udržuju otáčky motoru na cca 2100 a lehkým tlakem zasunu čtyřku, je možné, že se ozve nějaké to křupnutí a to se dá v nouzi snést.
Asi je nejlepší v případě poruchy spojky zařadit trojku a jet na ní pořád, je dostatečně silná umí i dost velké kopce, a dá se na ní jet už od cca 20km/h. Je potřeba hodně přemýšlet a snažit se pokud možno nezastavit, jízda v pražské špičce rozhodně není vhodná pro jízdu bez spojky
Jak vyřadit: mírným tlakem na páku směrem k neutrálu a ubrat plyn, v okamžiku, kdy nebude motor ani zrychlovat ani brzdit vypadne rychlost lehce na neutrál.
Zařadit chce víc citu, člověk má přibližně dle otáčkoměru odhad na otáčky a rychlost. jedu cca 60 a mám tam neutrál a chci tam dát čtyřku: udržuju otáčky motoru na cca 2100 a lehkým tlakem zasunu čtyřku, je možné, že se ozve nějaké to křupnutí a to se dá v nouzi snést.
Asi je nejlepší v případě poruchy spojky zařadit trojku a jet na ní pořád, je dostatečně silná umí i dost velké kopce, a dá se na ní jet už od cca 20km/h. Je potřeba hodně přemýšlet a snažit se pokud možno nezastavit, jízda v pražské špičce rozhodně není vhodná pro jízdu bez spojky
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Tak lanko mám už vymenené,vyšlo ma to na 800 Sk so všetkým.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L