Svítí kontrolka dobíjení

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Odpovědět
nexxi
Příspěvky: 14
Registrován: sob lis 17, 2007 12:51

Svítí kontrolka dobíjení

Příspěvek od nexxi »

Dobrý den včera jsem jela se svojí nexií a najednou mi začala svítit kontrolka dobíjení a k tomu tak napůl svítí červená kontrolka brzd.žádná zjevná příčina nebyla námi nalezena.nevíte někdo čím to může být způsobeno? děkuji za rady
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Nejsem odborník na autoelektriku, ale bude asi něco s dobíjením :lol:
Tipnul bych to na diodovej blok na alternátoru(nějaká dioda v háji), nebo na problém s oxidací kontaktů. Zkusil bych nejdřív očistit připojení alternátoru a pokud to nepomůže bude asi chyba přímo v altíku. Snad se ti ozve i dědo miki, to je odborník na autoelektriku....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
dedo.miki
Příspěvky: 1253
Registrován: stř led 10, 2007 19:50
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

Diodový mostík.
Uživatelský avatar
Franta P.
Příspěvky: 2775
Registrován: úte pro 07, 2004 00:29
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od Franta P. »

podívej se na můj příspěvek píská mi alternátor. Měl sem tu samou poruchu. Já měl v háji regulátor napětí.
Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 1345
Registrován: sob bře 11, 2006 20:53
Bydliště: Hopsa hejsa do Brandejsa

Příspěvek od Hynek »

Obdivuji schopnost některých lidí "diagnostikovat " na dálku. Bez prověření a hlavně proměření NIKDO nemůže tvrdit , co tomu vlastně je. Co když se uklepal drát ze svorky v regulátoru nebo se vyhřál vodíč v altelnátoru a ještě asi dalších deset možných variant poruchy.

Jediná možnost: Nechat prohlédnout odborníkem, který určí závadu.
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

To máš sice pravdu, ale leckdo měl třeba stejnou závadu, resp. závadu, která se projevovala stejně, takže nabídne svojí variantu řešení...zvlášť když se mu povedlo to odstranit ;)
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
dedo.miki
Příspěvky: 1253
Registrován: stř led 10, 2007 19:50
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

Hynek píše:Obdivuji schopnost některých lidí "diagnostikovat " na dálku. Bez prověření a hlavně proměření NIKDO nemůže tvrdit , co tomu vlastně je. Co když se uklepal drát ze svorky v regulátoru nebo se vyhřál vodíč v altelnátoru a ještě asi dalších deset možných variant poruchy.

Jediná možnost: Nechat prohlédnout odborníkem, který určí závadu.
Ked sa stane to čo píšeš tak to bude rarita vhodná zápisu do knihy rekordov. To potom aj výrobca bude chcieť vidieť .
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Hynek píše:Obdivuji schopnost některých lidí "diagnostikovat " na dálku. Bez prověření a hlavně proměření NIKDO nemůže tvrdit , co tomu vlastně je. Co když se uklepal drát ze svorky v regulátoru nebo se vyhřál vodíč v altelnátoru a ještě asi dalších deset možných variant poruchy.

Jediná možnost: Nechat prohlédnout odborníkem, který určí závadu.
Kurva Hynku, tento Váš příspěvek ukazuje na to, že o problému víte kulový.

Jak píše dedo.miki - jen málo závad lze takto snadno a jednoznačně diagnostikovat. Na tomto fóru už bylo určitě přes třicet příspěvků o tom, že svítí tyto dvě kontrolky a vždy to byl usměrňovač, neboli diodový můstek, někdy navíc ještě v kombinaci s regulátorem, ale vždy je to na to opravit/nechat opravit alternátor.
... nikdy v životě bych nechtěl hondu ...
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Slušnost je základem na tomto fóru. Nenechávejte unášet chvilkovými zkraty - není to hezké. ( K***a)
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

nexia

Příspěvek od Serpico »

...to Brousku píšeš mi z duše...Habron toho ví dost, ale třeba měl blbou náladu, kdo ji nikdy neměl...a hlavně jde o výměnu zkušeností a to jakýchkoliv - vona i ta kontrolka není neomylná, zhasíná už při 12,4 V a dobíjení je až na 14,7 V...prostě minimálně ke kontrole aspoň voltmetr...a radit na dálku je vždy problém, a pak se k tomu vyjádří třeba dedo-miky a jsme u konce a vo tom to je taky...

A tak se mějte fajn...
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
dedo.miki
Příspěvky: 1253
Registrován: stř led 10, 2007 19:50
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

Ide o to , že ked svieti kontrolka tak uhlíky regulátor a rotor majú obvod-to znamená funkčné, len regulátor môže regulovať vela,ale dobíjať bude.
Pokial za jazdy rozsvieti kontrolka tak to môže byť už len diodový mostík alebo stator. Statory sa na týchto vozoch tak málo kazia ,že to preto ani nespomínam. A ešte môže svietiť kontrolka ,ked je vadný,alebo roztrhlo remeň, ale to zbadá človek bez demontáže , stačí otvoriť kapotu.
Je tu ešte jedna možnosť, že vypadne prúd na zapalovacom okruhu a vtedy môže svietiť kontrolka za jazdy, ale len do vtedy kým ide motor. Po vypnutí motora a následnom zapnutí zapalovania už svietiť nebude.Posledná možnosť je že upadne prívod prúdu od baterky a to je vidieť,alebo sa dá zmerať bez demontáže.
Ked niekomu treba podrobnejšie vysvetliť tak dávam vyučovacie lekcie u seba v dielni.
Topol
Příspěvky: 1842
Registrován: pát led 07, 2005 21:44
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od Topol »

Ked niekomu treba podrobnejšie vysvetliť tak dávam vyučovacie lekcie u seba v dielni.[/quote]
Pěkný den :D
Já bych i šel ono koukat se někomu pod ruce když to umí tak to je tisíckrát lepší jak nějaká debilita v televizi :!: Ale už jsem to jednou psal jseš moc daleko :( Aspoň/ teď jsem to nepočítal/ 600km :cry: Jinak já jsem taky pro slušnost a dobrý slovo ;) Ono jak se říká po dobrým utáhneš člověka i na vařený nudli :lol:
Ať nám jezdí a nezlobí :P
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

nexia

Příspěvek od Serpico »

...to dedo-miky mrkni do " pokecu ", děkuji - nechci otravovat nadvakrát...to Topol je to jasný...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
nexxi
Příspěvky: 14
Registrován: sob lis 17, 2007 12:51

poděkování

Příspěvek od nexxi »

Tak děkuju všem za rady, moc jste mi pomohli,nakonec to doopravdy byl ten diodový můstek v alternátoru, už je to vyměněné a autí jezdí zatím super:) tak děkuju moc všem
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“