kontrolka nouzové zasoby paliva
Moderátor: Blue Lanos
Ospravedlňujem sa a opravujem
moje tvrdenie zo dňa 26.2.
Asíce, kontrolka tam je, aj funguje, ale je to kontrola smeroviek v polohe " výstražný trojuholník " ! T.j., keď tlačítkom na volante uvediete do výstražnej funkcie všetky smerovky,rozsvieti sa aj tá prostredná kontrolka vpravo od rýchlomera. Tá kontrolka má na krytke symbol výstražného trojuholníka. Hoci je to zbytočné, lebo aj tak blikajú zelené kontrolky smeroviek .
Čo sa týka zostatku paliva v nádrži, keď rozdelím tú škálu na 4 časti , ako aj je, tak od 0 do prvej čiarky by malo byť 7,5 l. Ale ako mám skúsenosti, nakoľko vždy tankujem doplna a kontrolujem spotrebu po každom tankovaní, tak ten zbytok mi vychádza aj na 10 litrov.
Asíce, kontrolka tam je, aj funguje, ale je to kontrola smeroviek v polohe " výstražný trojuholník " ! T.j., keď tlačítkom na volante uvediete do výstražnej funkcie všetky smerovky,rozsvieti sa aj tá prostredná kontrolka vpravo od rýchlomera. Tá kontrolka má na krytke symbol výstražného trojuholníka. Hoci je to zbytočné, lebo aj tak blikajú zelené kontrolky smeroviek .
Čo sa týka zostatku paliva v nádrži, keď rozdelím tú škálu na 4 časti , ako aj je, tak od 0 do prvej čiarky by malo byť 7,5 l. Ale ako mám skúsenosti, nakoľko vždy tankujem doplna a kontrolujem spotrebu po každom tankovaní, tak ten zbytok mi vychádza aj na 10 litrov.
isteron
- Reklama
- tulen
- Příspěvky: 119
- Registrován: čtv led 22, 2009 16:33
- Bydliště: Topolcany SR
- Kontaktovat uživatele:
spravil som "malú" prestavbu prístojovky a pridal som aj kontrolku rezervy
kábel tam už bol natiahnutý (v tom vacsom 12pinovom konektore zelenožltý kábel na mieste č.7)
netreba však robiť takú prestavbu ako ja lebo aj ten plošný spoj z druhej strany budíkov počíta z tou kontrolkou rezervy takže tam len treba zletovať jeden kontakt, ak by sa to niekomu chcelo možem zverejnit podrobný návod
a mám ešte jednu otážočku" kolko litrov je ešte v nádrži ak svieti rezerva ?
kábel tam už bol natiahnutý (v tom vacsom 12pinovom konektore zelenožltý kábel na mieste č.7)
netreba však robiť takú prestavbu ako ja lebo aj ten plošný spoj z druhej strany budíkov počíta z tou kontrolkou rezervy takže tam len treba zletovať jeden kontakt, ak by sa to niekomu chcelo možem zverejnit podrobný návod
a mám ešte jednu otážočku" kolko litrov je ešte v nádrži ak svieti rezerva ?
daj podrobny navod
a k tvojej otazke, bol som vcera na benzinke a mal som uz rucicku na poslednej ciarke a tankoval som 20,37 l co znamena ze na kazdy dielik vychadza asi 5 l. A Nadrz ma 30 litrov, takze rezerva je 10 litrov . Ale zas neviem kedy sa rozsvieti kontrolka, ci hned jak rucicka klesne na poslednu ciarku, alebo az neskor.
a k tvojej otazke, bol som vcera na benzinke a mal som uz rucicku na poslednej ciarke a tankoval som 20,37 l co znamena ze na kazdy dielik vychadza asi 5 l. A Nadrz ma 30 litrov, takze rezerva je 10 litrov . Ale zas neviem kedy sa rozsvieti kontrolka, ci hned jak rucicka klesne na poslednu ciarku, alebo az neskor.
- tulen
- Příspěvky: 119
- Registrován: čtv led 22, 2009 16:33
- Bydliště: Topolcany SR
- Kontaktovat uživatele:
takže najskor treba odmontovať prístrovku a to tak že predný šedý kryt palubovky držia 4 skrutky (2dolu a 2hore), po odstránení tohto krytu sa odokryje samotné uchytenie prístrojovky tiež 4 skrutky po bokoch. Potom treba vopchať ruku pod volantom a dostať ňou na zadnú stranu palubovky a odpojiť 2 konektory po bokoch a náhon tachometra v strede, konektor treba stlačiť a vytiahnut a náhon tachometra iba vytianut - je tam iba nastrčený. Teraz možme vytihanuť celú prístrojovku. Najskor treba skontrolovať či vo väčšom konektore (12 pinový) je na pozícii číslo 7 zeleno-žltý kábel. Na zadnej strane prístojovej dosky je plošný spoj na ktorom treba niečo spojiť (naznačené červenými čiarami) a niečo prerušiť (žlté čiary). Informačne som naznačil aj polaritu ak by niekto polemizoval či nestačí použiť to zelené +, nie pretože v zelenom plus je prúd iba ak je zapnutá lavá smerovka.
tak som to spravil podla tvojho navodu, snad len par pripomienok. Ten nahon tachometra ja tam sice "len" nastoknuty, ale priserne silno, asi hodinu som ho daval dole, je treba ozaj poriadnu silu, hlavne ked je to na tak nepristupnom mieste. Nakonec som palubovku odtial skoro vytrhol a ked to povolilo, konektor som dal dole. Ako ho dam naspet neviem, este som to neskladal, nestihol som to. Dufam ze ta kontrolka bude fungovat.
edit: a teraz kukam ze som zabudol este jeden spoj spravit. ten vpravo, uplne schovany, dobre ze som to nestihol, zajtra dopajkujem.
edit: a teraz kukam ze som zabudol este jeden spoj spravit. ten vpravo, uplne schovany, dobre ze som to nestihol, zajtra dopajkujem.
- tulen
- Příspěvky: 119
- Registrován: čtv led 22, 2009 16:33
- Bydliště: Topolcany SR
- Kontaktovat uživatele:
ten náhon ide von tažko ale naspät to neni až také hrozné...
a z osobnej skúsenosti odporúčam pchať ruku z pravej strany volantu ako je radiaca páka
a čo sa týka tej kontrolky, chystám sa vymeniť palivový filter a pokúsim sa pritom aj vypustiť celú nádrž, a potom budem po litri nalievať benzín späť a zistím kolko litrov kontrolka ukazuje
a z osobnej skúsenosti odporúčam pchať ruku z pravej strany volantu ako je radiaca páka
a čo sa týka tej kontrolky, chystám sa vymeniť palivový filter a pokúsim sa pritom aj vypustiť celú nádrž, a potom budem po litri nalievať benzín späť a zistím kolko litrov kontrolka ukazuje
po radosti pride plac...a veru prisiel. TEBE FUNGUJE LAVA SMEROVKA? lebo mne po tvojej uprave nefungovala vobec, inak vsetko ako malo. Davam sem svoj nacrt na ktorom som vyznacil co ESTE treba spojit aby fungovala aj lava smerovka. Vsimol si si ze si tej ziarovcicke uplne odcvikol privod +? A maly grif, pri nastrkovani toho ovladaca tachometra je dobre ho nastoknut kolko ide, potom nastartovat, troska sa rozbehnut aby sa rucicka pohla, vypnut motor a potom to ide nastoknut uplne lahko. Problem bol u mna v tom ze ten dzindzik vstrede neni gulaty, ale stvorcaty, a ja som to tam pchal akurat v tom uhle v akom som nemal a potom sa nemozno divit ze som to tam musel narvat. Takze uprava mi trvala od takej pol dvanastej az doteraz. Inak som okrem toho este kukol ine veci. Ale dost casu toto zabere.
ruzovou som naznacil co treba este spojit a tie dve cervene bodky som naznacil, na ktorych miestach som to spojil ja. Takze mam drot cez cely plosak.
PS: Tu ruku som pchal kade sa dalo (ale najlepsie je ozaj sprava), normalne akrobaticke kusky, sklopil som si sedadlo a ....no co som predvadzal, len aby som tam ten ovladac zapichol. A s tou nadrzou nebude lepsie spravit to tak, ze hned jak zacne svietit smer cerpacka, plnu nadrz a odpocitat to? Ja to spravim tak, potom sem napisem vysledok, kedze mam plnu nadrz tak taky tyzden-dva to potrva.
ruzovou som naznacil co treba este spojit a tie dve cervene bodky som naznacil, na ktorych miestach som to spojil ja. Takze mam drot cez cely plosak.
PS: Tu ruku som pchal kade sa dalo (ale najlepsie je ozaj sprava), normalne akrobaticke kusky, sklopil som si sedadlo a ....no co som predvadzal, len aby som tam ten ovladac zapichol. A s tou nadrzou nebude lepsie spravit to tak, ze hned jak zacne svietit smer cerpacka, plnu nadrz a odpocitat to? Ja to spravim tak, potom sem napisem vysledok, kedze mam plnu nadrz tak taky tyzden-dva to potrva.
- tulen
- Příspěvky: 119
- Registrován: čtv led 22, 2009 16:33
- Bydliště: Topolcany SR
- Kontaktovat uživatele:
nakolko sa mi tá kadetová schéma hned nepozdávala a nevedel som z nej zistiť hodnoty niektorých súčiastok tak som kúpil súčiastky na túto schému, ked ju zostavím dám vedieť či to funguje, prípadne zas nejaký ten návodík
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?p=92711
...tak zariadenie som už zostrojil, ale neviem kedy ho namontujem lebo ešte pracujem na digitálnom otáčkomere nakolko ten ručičkový sa mi pokazil
cena súčiastok tej schémy ma vyšla presne na 100Sk (bez plošného spoja) ale zrejme tam budem musiet spraviť malú konštrukčnú úpravu v odporoch lebo tico má iné odpory plaváku ako ford
tá baterka je len pre porovnanie velkosti
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?p=92711
...tak zariadenie som už zostrojil, ale neviem kedy ho namontujem lebo ešte pracujem na digitálnom otáčkomere nakolko ten ručičkový sa mi pokazil
cena súčiastok tej schémy ma vyšla presne na 100Sk (bez plošného spoja) ale zrejme tam budem musiet spraviť malú konštrukčnú úpravu v odporoch lebo tico má iné odpory plaváku ako ford
tá baterka je len pre porovnanie velkosti
- FoXo
- Příspěvky: 3898
- Registrován: pát úno 22, 2008 00:00
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: kontrolka nouzové zasoby paliva
Chalani. Hladove oko by malo zacat svietit cca pri 6 l? Sem tam sa mi stane ze zasvieti zhasne a trosku sa to vystrieda potom svieti stale ale slabo az zosilne svieit. Preco raz zhasne a potom sa zase zapali neviem kedze klesa az po nejakom case a nie hned ako odbudne benzinu Chcel som sa ale opytat ako by sa auticko spravalo keby som mal v nadrzi naprklad 1 l az 4l. Dneska mi zacala svietit kontrolka. Spravil som asi 12 km a siel natankovat. Podla mojich vypoctov o spotrebe atd mi dneska vyslo ze som mal v nadrzi 0 l pritom tam mohlo realne byt tych 4 litre mozno aj viac lebo neviem kolko l som mal pri prvotnom tankovani a zacati merani a vypoctov spotreby. Cize som natankoval 43 l + nieco co ostalo v nadrzi. a potom mi uz pekne islo ze som napr dotankoval 35 litrov cize 8 ostalo takze som po natankovani mal zase 43 l a dneska som dotankoval 43 l co vychadza ze som siel na vlastne prdy Nejdem sa z toho vysomarit
Seat Altea XL 1,6 TDI
Ex. Daewoo Langos 1.6 16 V 3D, r. v. 1999, ABS, 2 x Airbag, El. predne okna, El. zrkadlo, El. stresne okno
Ex. Skoda Octavia 1 Tour 2008 1.6 + LPG
Moj Langos: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=40&t=13996
Ex. Daewoo Langos 1.6 16 V 3D, r. v. 1999, ABS, 2 x Airbag, El. predne okna, El. zrkadlo, El. stresne okno
Ex. Skoda Octavia 1 Tour 2008 1.6 + LPG
Moj Langos: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=40&t=13996
Re: kontrolka nouzové zasoby paliva
Ahoj.
Obávam sa, že na tonto fóre Ti nikto neporadí. Teda aspoň taký nie, čo nemal Lanos. Vieš, Tico má síce plavák, ale nemá zapojené tzv. hladové oko. Tu jazdíme na odhad.
Marián
Obávam sa, že na tonto fóre Ti nikto neporadí. Teda aspoň taký nie, čo nemal Lanos. Vieš, Tico má síce plavák, ale nemá zapojené tzv. hladové oko. Tu jazdíme na odhad.
Marián
FoXo píše:Chalani. Hladove oko by malo zacat svietit cca pri 6 l? Sem tam sa mi stane ze zasvieti zhasne a trosku sa to vystrieda potom svieti stale ale slabo az zosilne svieit. Preco raz zhasne a potom sa zase zapali neviem kedze klesa az po nejakom case a nie hned ako odbudne benzinu Chcel som sa ale opytat ako by sa auticko spravalo keby som mal v nadrzi naprklad 1 l az 4l. Dneska mi zacala svietit kontrolka. Spravil som asi 12 km a siel natankovat. Podla mojich vypoctov o spotrebe atd mi dneska vyslo ze som mal v nadrzi 0 l pritom tam mohlo realne byt tych 4 litre mozno aj viac lebo neviem kolko l som mal pri prvotnom tankovani a zacati merani a vypoctov spotreby. Cize som natankoval 43 l + nieco co ostalo v nadrzi. a potom mi uz pekne islo ze som napr dotankoval 35 litrov cize 8 ostalo takze som po natankovani mal zase 43 l a dneska som dotankoval 43 l co vychadza ze som siel na vlastne prdy Nejdem sa z toho vysomarit