prorezly vyfuk po 45tkm

Moderátor: Blue Lanos

Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Pripravujem sa pomaly na jarne/letne pretesnenie/precistenie motora a vcera som sa snazil pohnut 3-ma maticami, co drzia zvody a prvu cast vyfukoveho potrubia (kedze hlava pojde dolu). Bez sance - matice su tam uz tak zazrate, ze by som ich utrhol. Budem musiet odmontit cele zvody priamo od sacieho. Je tam 7 srobov (teda 4 matice zhora, a 3 sroby zdola). Tymi vrchnymi 4-mi som pohol, skusal som aj jeden spodny srob, a mierne som ho dokazal povolit. Takze aj toto je cesta, ako odmontit vyfuk od hlavy. Povodne som sice chcel odmontit najprv prvu cast potrubia od zvodov (za ucelom vymeny trojuholnikoveho tesnenia), ale vykaslem sa na to a vymenim len tesnenie pod vyfukovym potrubim. Na povolenie tych matic/srobov staci normalny ockovy kluc. Zvysne dva spodne sroby som ale neskusal, lebo by bolo treba demontovat olejovy filter, aby bolo miesto.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Reklama
 

Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4359
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alvin »

Ooooooch,tak o tých odtrhnutých šróboch špeciálne od výfukoveho kolena,by som vedel popisať svoje 2x sa mi to podarilo,nepomohlo ani 24 hodinové pôsobenia petroleja,nie je ani 100% ne zaručený úspech pri nahriatí motora, v jednom prípade mi to pomohlo,v druhom nie,lebo inak radia skrutky výfukového systému povoľovať za tepla a najlepšie do spoja tak 24 hod pred povoľovaním napustiť petrolej,arvu, či WD-40,čo máme po ruke,ono to uľahčí,ale nie vždy,žiaľ,vyrieši. Ak bol spoj pôvodne fest zatiahnutý za Tepla,a hrdza urobila svoje,no neviem, Pred druhý raz ich len natrieť Molykou. Všade ine pomôže obyčajná A00 - vazelína,tú voda navymyje ani po 5 rokoch,ale vo výfuku vyhorí všetko,okrem Molyky.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Topol
Příspěvky: 1842
Registrován: pát led 07, 2005 21:44
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od Topol »

Bez sance - matice su tam uz tak zazrate, ze by som ich utrhol

Pěkný den :D
Jestli mohu tak ještě u 120 samozřejmě to samý.A tak jsem tenkrát za známým a ten autogénem malým plamenem ohřál vždy jen jednu matku pomalu do červena a šly všechny ! Já teda většinou když měním nebo něco dělám s matkami tak mažu olej s grafitem ale tady u těch výfuků jak je to dýl tak je většinou problém :cry:
Ať nám jezdí a nezlobí :P
Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Matiz - spokojenost ?

Příspěvek od Vazoun »

Zdravim všechny na foru - ale Matízáky zvláště - ani já si na spotřebu mýho Matize SE r.v.2002 nemohu stěžovat a pokud se jedná o výměnu dílů,tak mne dosud pozlobil poměrně brzo zadní díl výfuku s tlumičem a po dvou letech - zrovna dnes jsem měnil střední díl výfuku.Jinak jsem nemusel za pomalu 6 let měnit či opravovat nic,vše mám originál :lol: ale ten výfuk odcházel poměrně brzo :!: čau " Vazoun " :lol:
---------------------------
Člen Matiz clubu reg.čís. 20 :P
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

potvrzuji slova Topola, pokud chci matku bezpečně povolit a jde použít nahřátí matky otevřenýn ohněm (autogen,propan-butanový hořáček) vyplatí se si s tím trošku pohrát, ušetří to následné nepříjemnosti s odvrtáváním utrženého šroubu a řezání nového závitu. Mělo by být ale samozřejmostí mít připravené hasební prostředky, případně další osobu, která hlídá vaši činnost. Bezpečnosti není nikdy dost.
V případě že není možnost použít teplo, je dobré použití WD sprey a matku opatrně rozhýbat na obě strany a hlavně nikam nespěchat s povolením zatuhlého závitového spoje.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Ako som tak pozeral na stav tych srobov vyfuku, budem odmontovavat priamo cele potrubie od hlavy, t.j. 3 matice hore a 4 sroby dole. Koleno od zvodov uz nepovolim, tam uz nieje sanca.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“