keegan.sk píše:V.Brousek - no tak to lanko vyzeralo že chodí normálne.. asi to teda bude pomaly na výmenu spojky... len dufam že skorej pomaly ako rýchlo...
Pokud jsi přesvědčen, že lanko nedrhne a pohybuje se v bowdenu lehce (tj. odpojení od táhel a vyzkoušet lehkost pohybu v bowdenu rukou) , bude odcházet spojková lamela , případně přítlačný talíř.
Již jsem se setkal s lankem, které vypadalo OK a uvnitř bowdenu byly prasklé jednotlivé pramínky lanka, které se zadíralo a nevracelo se správně so původní polohy. tato závada je většinou způsobena prasklou manžetkou a do lanka se dostává prach, bláto, případně posypová sůl.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Presne kvoli tomu som menil lanko aj ja, odvtedy poctivo osetrujem manzetu Regumom. A este drobnost - spojkovy pedal sa pri konci drahy mierne zadieral o kobercek.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Ale mam novu vec ohladom spojky. Okrem toho lanka je tam vsetko povodne (8 - 9 rokov). S lankom som nijako nehybal, nenastavoval, lebo nebolo treba. Teraz sa deje to, ze ked nakopnem studene auto, zaradeny neutral, auto mi ide same mierne dopredu. Ked stlacim spojku, tak sa zastavi, a ked ju pustim, zase sa mierne hybe dopredu. Tak tusim funguju automaty (neviem ci vsetky). Cim by to mohlo byt chalani? Rozpadnute lozisko? Inak sa spojka stale chova OK.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
To sa ti hýbe asi preto lebo je vonku zima a v prevodovke ti stuhol olej. Tým že je hustý točí ti z kolieskami v prevodovke a auto sa hýbe. Ked sa olej zahreje, olej je redší a auto to už nerobí.
no urcite ti to delalo jen jsi si nevsiml.a pokud to nedelalo tak tam mas vymeneny olej a ten to zpusobuje.nic jineho to neni.urcite ne lozisko
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Ahoj,ložisko dělá úplně jiný randál.Mně se rozpadlo a hučelo a šustilo to,jak kdyby se točil plech na plechu.Když se zmáčknul pedál,tak to přestalo.Zatím ahoj a hezký den.Happy
Happy píše:Ahoj,ložisko dělá úplně jiný randál.Mně se rozpadlo a hučelo a šustilo to,jak kdyby se točil plech na plechu.Když se zmáčknul pedál,tak to přestalo.Zatím ahoj a hezký den.Happy
kdyby se ti rozpadlo tak spojku uz nestlacis jen v nem byla vule, zkus nevycentrovany lozisko pustit 1000 otacek za minutu na vrtacce a uvidis co to udela
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
Happy píše:Ahoj,ložisko dělá úplně jiný randál.Mně se rozpadlo a hučelo a šustilo to,jak kdyby se točil plech na plechu.Když se zmáčknul pedál,tak to přestalo.Zatím ahoj a hezký den.Happy
kdyby se ti rozpadlo tak spojku uz nestlacis jen v nem byla vule, zkus nevycentrovany lozisko pustit 1000 otacek za minutu na vrtacce a uvidis co to udela
Ahoj Slavku.Možná jsem se blbě vyjádřil,ale když jsem ložisko měnil,tak se mi to staré po vytažení rozpadlo v ruce.Happy
Bezne som tu citaval o rozpadnutych loziskach spojky, len bolo malo pisane o tom, ci to robi nejaky randal a ci sa spojka chova divne. Ja som si neuvedomil, ze som menil prevodovkovy olej, ktory ide v zime trochu ztuha. Preto som si predtym nevsimol, ze by studenym autom v neutrali mierne hybalo dopredu No ale som rad, ze je to OK, ani mi nepresmykuje nic, ani nesmrdi lamela spaleninou. Jedine co ale pocitujem je, ze ked sa vraciam spojkovym pedalom, tak tesne ku koncu drahy, ked uz ide noha pomaly prec z pedalu, citim nohou a aj trochu pocujem take mierne "zuchnutie" v spojke, asi ako sa lozisko odtiahne...neviem, ci je to normalny jav alebo nie.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Chalani pisali, ze sa zrejme jedna o palenie lamely, vraj uz ten zapach poznaju. Ja som to este necitil, poznam iba zapach chladiacej kvap. na motore. Ked sa pali spojka, zrejme by uz bolo aj citit nejake to preklzovanie a auto by bolo lenive povedzme do kopca. A ked je vraj spojka uz uplne vylagrovana, tak sa ledva pohne auto z miesta. V servise mi vraveli, ze spojku zvyknu menit az vtedy, ked sa uz auto ledva hybe, teda ak majitel nepoziada o okamzitu vymenu. Podla toho, co som tu cital som aj ja zacal podozrievat svoju spojku (kedze ma 8 ci 9 rokov skoro), robilo mi napr. na dialnici to, ze sa auto akokeby pohupovalo, aj ked som plyn drzal konstantne, tak mi motor isiel dole napr. zo 130 km/h na 110. Tak som stlacil spojku, a zase to vytiahol po nejakej minute na tych smutnych 130, a obcas mi to uz drzalo ok, obcas sa problem opakoval. Ale spojku som necitil a nakoniec bol problem iba vo VN kabloch - cim sa motor viac zahrieval a isiel do otacok, tym viac mi preskakovala iskra z jedneho kabla na hlavu valcov. Takze tazko povedat, ci ten zapach u Teba ozaj robi spojka....ak navyse auto jazdi normalne.... Nemas niekde zateceny motor trebars od chaldiacej?
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
no tak v mojom pripade bude tá spojka lebo mi trosku preklzuje naozaj... preto sm minule utahoval na lanku... len už viac tahať nechcem lebo potom zas strasne ťažko nahodím spiatočku... má niekto info kolko ma víde vynena spojky???