Zvyseni jizdnich odporu
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: čtv dub 26, 2007 22:17
Zvyseni jizdnich odporu
Zdravim Vas,
rano jsem prevzal Tico ze servisu. Mel jsem podezreni na kouslou brzdu - Tico jelo o poznani hur, po jizde to od kola smrdelo, navic byli nejake klepave zvuky. V servisu skonstatovali ze je vse v poradku, brzde pry nic moc nebylo. Jenomze Tico subjektivne jede porad hur nez predtim. Predtim z jednoho mirneho kopecka na neutralu neztracelo rychlost, ted na tom samem miste brzdi. Mate s necim podobnym zkusenost?
Nejaka stopa by moh byt tento bod v udrzbe kazdych 15.000 km:
kontrolovat ložiska kol a stav maziva
V servisu mi na to rekli ze se to proste nedela. Tim padem tot nikdo dobre 2 roky neudelal. Co vy, kontrolujete jednou rocne loziska a stav maziva?
rano jsem prevzal Tico ze servisu. Mel jsem podezreni na kouslou brzdu - Tico jelo o poznani hur, po jizde to od kola smrdelo, navic byli nejake klepave zvuky. V servisu skonstatovali ze je vse v poradku, brzde pry nic moc nebylo. Jenomze Tico subjektivne jede porad hur nez predtim. Predtim z jednoho mirneho kopecka na neutralu neztracelo rychlost, ted na tom samem miste brzdi. Mate s necim podobnym zkusenost?
Nejaka stopa by moh byt tento bod v udrzbe kazdych 15.000 km:
kontrolovat ložiska kol a stav maziva
V servisu mi na to rekli ze se to proste nedela. Tim padem tot nikdo dobre 2 roky neudelal. Co vy, kontrolujete jednou rocne loziska a stav maziva?
- Reklama
Hlasoval jsem pro anténu, připadalo mi to při dnešní volbě prezidenta jako seriozní
Jinak na valivém a celkově jízdním odporu se projevuje nejvíc toto:
přibržďování kol - zkus vyheverovat každé kolo a zatočit s ním - brzdy by neměly moc drhnout malinko cvrnkat ale můžou, to se neprojeví. Současně zkus i šlápnout na brzdu, abys zjistil, jestli kolo brzdí a odbržďuje. Když budeš mít kolo zvedlý, zkus s ním rukama zakvrdlat. Když za něj taháš, neměl bys cítit žádnou vůli. Pokud je tam vůle je třeba vzadu dotáhnout ložiska ve předu je vyměnit. Ložiska vpředu jsou jako jeden blok a vyměňují se celá, nedají se nijak mazat. Ložiska vzadu jsou kuželíková, seřizují se tak , že středovou matici lehce dotáhneš a a pak zhruba o 1/4 otáčky povolíš, tak abys mohl do korunky matky dát jistící závlačku (dávat vždy novou) Do plechového víčka dej i novou vazelínu. Já kvrdlám s koly vzadu i vpředu vždy když měním gumy, tedy 2x ročně. Je dobré po delší jízdě bez brždění vyřadit a nechat auto bez brždění zastavit. pak ošahat náboje a brzdové bubny, měly by být vlažné, ne vařící
pokud to tak máš je to OK a zasuň tedy tu anténu
Jinak na valivém a celkově jízdním odporu se projevuje nejvíc toto:
přibržďování kol - zkus vyheverovat každé kolo a zatočit s ním - brzdy by neměly moc drhnout malinko cvrnkat ale můžou, to se neprojeví. Současně zkus i šlápnout na brzdu, abys zjistil, jestli kolo brzdí a odbržďuje. Když budeš mít kolo zvedlý, zkus s ním rukama zakvrdlat. Když za něj taháš, neměl bys cítit žádnou vůli. Pokud je tam vůle je třeba vzadu dotáhnout ložiska ve předu je vyměnit. Ložiska vpředu jsou jako jeden blok a vyměňují se celá, nedají se nijak mazat. Ložiska vzadu jsou kuželíková, seřizují se tak , že středovou matici lehce dotáhneš a a pak zhruba o 1/4 otáčky povolíš, tak abys mohl do korunky matky dát jistící závlačku (dávat vždy novou) Do plechového víčka dej i novou vazelínu. Já kvrdlám s koly vzadu i vpředu vždy když měním gumy, tedy 2x ročně. Je dobré po delší jízdě bez brždění vyřadit a nechat auto bez brždění zastavit. pak ošahat náboje a brzdové bubny, měly by být vlažné, ne vařící
pokud to tak máš je to OK a zasuň tedy tu anténu
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: čtv dub 26, 2007 22:17
Breaking news
Diky Richarde, mel jsi pravdu. Stacilo po 10km jizde prilozit ruku ke kolum - 3 byli chladne, jedno zhave. Pan v servisu totiz rozebral a reparoval prave predni misto leveho predniho. Ja z toho porodim jezka. Jeste mne ubezpecil ze to auto projel o co jsem ho vyslovne zadal.
PS> Antena timto zustava vysunuta.
PS> Antena timto zustava vysunuta.
Moje "zkušenost" ze servisu: Koupil jsem do firmy Nivu. Velmi dobrý auto pro účely, ke kterým byla koupena.Původní majitel mě upozornil, že vypadává hadička z karbece , přívod paliva. A taky jo. Hned při první jízdě.Dal mi k tomu nový karbec, že si ho mám vyměnit. Měl jsem pokousanou ruku psem, tak jsem to dal do servisu. Za tři hodiny mě volali, že je hotovo, že si mám přijet. Naúčtovali práci a seřízení, zaplatil jsem 1 100 kČ a odjel. Po 2 km auto chytlo plamenem. Naštěstí jel kolem autobusák a měl hasičák, uhasili jsme to a tak se vlastně nic nestalo. Jaké bylo moje překvapení, když jsem se po rozplynutí kouře podíval na "vyměněný" karbec nebudu popisovat. Nevěřil jsem vlastním očím. Byl tam ten pobouchaný, starý, jen byl otřen od mastnoty.
Co si vyslechl vedoucí je asi jasné. Mlaďas , co to dělal se přiznal, šel do skřínky a nový karbec přinesl. Už jsem nechtěl aby to dodělali a jel jsem jinam.Peníze mi vrátili. Naštěstí.
Poučení: Důvěřuj ale prověřuj.
_________________
Co si vyslechl vedoucí je asi jasné. Mlaďas , co to dělal se přiznal, šel do skřínky a nový karbec přinesl. Už jsem nechtěl aby to dodělali a jel jsem jinam.Peníze mi vrátili. Naštěstí.
Poučení: Důvěřuj ale prověřuj.
_________________
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
KALOS 1,2.,Klíma.
Mám úplně stejnou zkušenost s mým Ivanem Byl tam karbec jako v Žigulu a taky mě jednou vypadla hadička z karburátoru včetně toho mosazného konusu (povysunula se a benzín z čerpadla stříkal do karbece ale i vedle na motor, proto motor nechcípl) . Nikdy nezapomenu pohled na horký běžící motor celý politý benzinem a jak se z něj kouří (vypařující se benzín) U mě to dobře dopadlo, protože Ivan měl sání na jedné straně a výfuk na druhé, za chvíli se bílá pára rozptýlila a já měl krásně umytý motor Ale fakt mi do smíchu tenkrát nebylo....Hynek píše:Moje "zkušenost" ze servisu: Koupil jsem do firmy Nivu. Velmi dobrý auto pro účely, ke kterým byla koupena.Původní majitel mě upozornil, že vypadává hadička z karbece , přívod paliva. A taky jo. Hned při první jízdě.Dal mi k tomu nový karbec, že si ho mám vyměnit. Měl jsem pokousanou ruku psem, tak jsem to dal do servisu. Za tři hodiny mě volali, že je hotovo, že si mám přijet. Naúčtovali práci a seřízení, zaplatil jsem 1 100 kČ a odjel. Po 2 km auto chytlo plamenem. Naštěstí jel kolem autobusák a měl hasičák, uhasili jsme to a tak se vlastně nic nestalo. Jaké bylo moje překvapení, když jsem se po rozplynutí kouře podíval na "vyměněný" karbec nebudu popisovat. Nevěřil jsem vlastním očím. Byl tam ten pobouchaný, starý, jen byl otřen od mastnoty.
Co si vyslechl vedoucí je asi jasné. Mlaďas , co to dělal se přiznal, šel do skřínky a nový karbec přinesl. Už jsem nechtěl aby to dodělali a jel jsem jinam.Peníze mi vrátili. Naštěstí.
Poučení: Důvěřuj ale prověřuj.
_________________
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Zvyseni jizdnich odporu
Já měl taky takový problém, smutné je, že specializovaná opravna na nic nepřišla.Nakonec jsem se do toho pustil, opět na parkovišti před panelákem a našel jsem, že na pístu u kotoučovky byl na jednom místě "shrnut" tenký chromový povlak.Narychlo, abych mohl jezdit, jsem jemným brouskem na nože tu krabatinku vyhladil.Petr.Uradnik píše:Zdravim Vas,
rano jsem prevzal Tico ze servisu. Mel jsem podezreni na kouslou brzdu - Tico jelo o poznani hur, po jizde to od kola smrdelo, navic byli nejake klepave zvuky. V servisu skonstatovali ze je vse v poradku, brzde pry nic moc nebylo. Jenomze Tico subjektivne jede porad hur nez predtim. Predtim z jednoho mirneho kopecka na neutralu neztracelo rychlost, ted na tom samem miste brzdi. Mate s necim podobnym zkusenost?
Nejaka stopa by moh byt tento bod v udrzbe kazdych 15.000 km:
kontrolovat ložiska kol a stav maziva
V servisu mi na to rekli ze se to proste nedela. Tim padem tot nikdo dobre 2 roky neudelal. Co vy, kontrolujete jednou rocne loziska a stav maziva?
Abych tomu do budoucna zamezil nechal jsem si vyrobit písty z nerezu avyměnil je
Edmond.