Blue Lanos píše:No iridiovky NEMA sancu nas motor vyuzit ich kupenie je proste plytvanie penazi.Mal som uz jednu dobu 4 bodove Boshky a nemal som s nimi ziadne skusenosti ale ako som pocul niekto sa uz stazoval na ne! Preto ked budem teraz menit sviecky chcem dat NGK. Aj som rozmyslal ci nedam o stupen studensie ale ako som sa dozvedel je to na nas motor zbytocne pokial nejazdis sportovo. Brisky by som asi nedal co som o nich cital tak su to velmi rozporuplne sviecky. Ta kvapka dokaze odpadnut so motoroveho priestoru a je zle. A dost sa zahrievaju. Pripominam ze osobnu skusenost s nimi nemam.
Ja mám NGK V-line asi No. 11, neviem prečo, som spokojný, ale mám opačný názor na viac bodové sviečky (teraz mi napadlo, V-line sú v podstate 2 bodové). Ide o to, že čím viac bodov, tým síce viac oblúkov, ale zase všetko má aj svoje proti. Má to niečo spoločné s elektrikou, nie?
Keď teda vznikne pri tom istom el. náboji/prúde/napätí viac oblúkov, tak káždý sám o sebe má menší výkon, alebo inak, teplotu a tá je vlastne asi najdôležitejšia, takže asi by som sa priklonil k Iridiovkám, majú okrem materiálu, ktorý je tam len preto, že inak by kontakty zhoreli,sú v tvare ihly, čiže malá pravdepodobnosť vzniku niekoľkých nezávyslých oblúkov a tým dosahujú vyššiu teplotu iskry a ľahšie zapália zmes atď., ale sú drahé.
Ešte, oktánové číslo vyjadruje odolnosť voči samovznieteniu, čiže, čím vyššie tankujete, tým "výkonnejšie" sviečky by ste mali mať, teda aspoň teoreticky...