Elektricke turbo

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Prosím bastlíře aby přestali uvažovat o "el. turbu" je to nesmysl. Vrcholem je zveřejnění http://www.sanyodenki.co.jp/news/2007/2 ... 120GV.html
tohoto ventilátoru, který má příkon 36 watů :!: :!: :!: :!: :!: :!:
V zásadě u spalovacího motoru platí asi toto: 1/3 energie z paliva se přemění v mechanickou práci, 1/3 se vychladí chladičem, olejem a vzduchem a 1/3 odejde výfukem. Proto když má na brzdě motor cca 50kw zhruba stejnou energii mají i výfukové plyny. No a stačí jen porovnat 50Kw k dispozici a 36W ventilátor. :roll: :roll: :roll: Běžte radši někam do přírody a nebo do hospody a nezkoušejte vymýšlet "perpetum debile" Věřte, že kdyby to bylo tak snadné jak zde někteří myslí, určitě by všechna auta měla "el. turbo" už z výroby :roll: :roll: :roll: :roll:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Reklama
 

Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 1345
Registrován: sob bře 11, 2006 20:53
Bydliště: Hopsa hejsa do Brandejsa

Příspěvek od Hynek »

:roll: No máš můj stoprocentní souhlas! Na tento příklad stačí i malá násobilka. Perpetum nemůže pracovat i kdyby chtělo! :roll: :roll: ;)
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
ferino28
Příspěvky: 811
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:23
Bydliště: Cadca

Příspěvek od ferino28 »

Peha: Urcite to ma nieco do seba, ved je to rotacny kompresor.
Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 1345
Registrován: sob bře 11, 2006 20:53
Bydliště: Hopsa hejsa do Brandejsa

Příspěvek od Hynek »

Tak vážení , vážně.
Zadal jsem ve výzkumném ústavu letectva kamarádům úkol. Dostali parametry motoru Nexie, 16V, 1500cm , s úkolem určit parametry elektrického turba.

Výsledek: 1. Příkon el.motoru 2 430 W pro základní splněnou podmínku práce s přeplněním motoru!!!!! Pro dlouhodobý chod by se předpokládal příkon s rezervou asi 22%.

Otáčky, typy šneků a vrtulek v různých kombinacích schopných vytvořit požadovaný tlak neuvádím.

A teď se jen zeptám, jaký má výkon váš alternátor v autě ?

Závěr:Systém a styl stávající kontroly a řízení chodu motoru, n e u m o ž ň u j e turbodmychadlo použít, bez závažných úprav kontrolního systému, vymykajících se amaterským možnostem.
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
ferino28
Příspěvky: 811
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:23
Bydliště: Cadca

Příspěvek od ferino28 »

Richard a Hynek: Ja som pisal, ze ten ventilator pretlaci asi 6300 l min. s pretlakom 0.36 at ! Nie som tech. ing aby som vedel prepocitat kolko energie je potrebne na takuto cinnost (klobuk dole ak vy to dokazete) , takze neviem ci postaci ten prikon toho ventilatora 36 W aby to zvladol, ale jedno viem, a to, ze to bolo takto zverejnene a zrejma to robia ludia ktori tomu fakt rozumia a nedovolili by si pisat nejake blbosti. Taktiez to nemienim kupit a dat do auta. Tiez som napisal, ze je to len taka uvaha (myslel som tym, ze raz sa mozno dockame niecoho schopneho aj v automobilizme). A este taka otazka pre vas, ked viete pocitat - aky vykon by musel mat motor, aby sa nan mohol dat napr. kompresor ktory mu prida na vykone dajme tomu o 40 hp? Ked nebudem uvazovat o este vacsom prikone koli stratam ktore tam vzniknu toho kompresora, tak si stale nedokazem predstavit ako sa kladkami a klinovym remenom dokaze preniest vykon 40 hp. To same plati pri turbine. Tie rozmery by museli byt uplne inde ak by to bolo len o rekurperacii energie z vyfukoveho potrubia do sacieho. Napisali ste to tak sprosto, ze podla vas sa odobrata energia s vyfukoveho potrubia = zvacsenie vykonu motora a ak to tak neni tak potom to je podla vas perpetum mobile (podla niekoho debile). Tak na co by tam to turbo (kompresor) vlastne bol???Takze skuste nad tym porozmyslat, a mozno pridete na to, ze to neni o odobratej a dodanej energii, ale o vacsom vyuziti potencialu, ktory tym preplnenim vznikne. A nabuduce si poriadne precitajte prispevky skor ako zacnete do niekoho zbytocne rypat a zosmiesnovat sa vlastnymi nezmyslami.
Naposledy upravil(a) ferino28 dne čtv led 10, 2008 00:48, celkem upraveno 1 x.
ferino28
Příspěvky: 811
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:23
Bydliště: Cadca

Příspěvek od ferino28 »

Hynek píše:Tak vážení , vážně.
Zadal jsem ve výzkumném ústavu letectva kamarádům úkol. Dostali parametry motoru Nexie, 16V, 1500cm , s úkolem určit parametry elektrického turba.

Výsledek: 1. Příkon el.motoru 2 430 W pro základní splněnou podmínku práce s přeplněním motoru!!!!! Pro dlouhodobý chod by se předpokládal příkon s rezervou asi 22%.

Otáčky, typy šneků a vrtulek v různých kombinacích schopných vytvořit požadovaný tlak neuvádím.

A teď se jen zeptám, jaký má výkon váš alternátor v autě ?

Závěr:Systém a styl stávající kontroly a řízení chodu motoru, n e u m o ž ň u j e turbodmychadlo použít, bez závažných úprav kontrolního systému, vymykajících se amaterským možnostem.
Hynek, ale ak by stacil prikon 2430 W a vykon by isiel hore napr o 10 KW, tak by to podla tvojho predchodzieho vyjadrenia muselo byt to perpetum!
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Každý se může mýlit, je potřeba jen toto přiznat a zbytečně se necítit ukřivděný, jako např. Ferino28.
Tak asi takhle: jím propagovaný ventilátor prožene sice 6300 l vzduchu/min. ale s tlakem 360 Pa tedy 360 Pascalů :!: ale to v žádném případě není 0,36 atm tedy 0,36atmosféry. Jednoduchým pohledem do tabulek zjistíte, že se 1 atmosféra rovná přibližně 100 Kilopascalum :!: :roll: :!: to znamená, že tlak vyvinutý nabízeným ventilátrem je uváděn v Pascalech tedy v jednotkách 1000x menších, tedy je skoro žádný :!: :!: :roll:
Turbo nevyužívá energii odcházející bez užitku výfukem k fyzickému zvýšení výkonu motoru, ale k pohonu turbokompresoru, který hrubou silou do motoru nacpe víc vzduchu, čímž umožní dodat více paliva a tím zvýší výkon, ale i spotřebu. Motor např. zde uváděné Nexie se pro přeplňování moc nehodí, protože má vysoký kompresní poměr (myslím 9-10) a to je pro turbo moc, motor je daleko více namáhán a prudce se snižuje životnost. Seriově oturbené benzíny mají tento poměr tak 7-8.
Dál už se nebudu k celé věci vyjadřovat, je to zbytečné.
Samozřejmě si každý může dělat, co se mu zalíbí a klidně si i ucpat sání ventilátory Sanyo dle libosti :!: :!: :lol: :lol: :lol: Je to jen a jen jeho problém :lol: :lol: :lol:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Kessler
Příspěvky: 1676
Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
Bydliště: Brno-střed Československo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kessler »

Podle mě jsou veškeré úvahy o dodatečném přeplňování Nexie zbytečné...jednak kvůli příliš vysokému kompresnímu poměru, jak už psal Richard...to znamená, že po pár tisících km se zbortí pístní kroužky případně klikovka vyletí z ložisek...a hlavně řídící jednotka nebude vědět co má s tím přebytečným vzduchem dělat...musela by se na kompletně přeprogramovat a to by vyšlo sakra draho...
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
Uživatelský avatar
Rumcajz
Příspěvky: 329
Registrován: ned zář 25, 2005 18:22
Bydliště: Martin, SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rumcajz »

JRD McLAREN píše:..no ..za prve...
nepise sa "bi" ale "by"..

za druhe..
uz som to spominal, ..
.
.
.
.
... noooo... po prvé ..
nepíše sa "za prve" ale "po prve" ..

:) :)
Espero 2.0l na 1.5l TP,, 15" elektróny, new music, new sanie, new výfuk, new vačka z 1.8...
Espero 2.0l na 1.5l TP, LPG (legal), ABS, klíma, airbag, akože drevo, modré,..(koža, vyhr.sedadlá) .. PREDANÉ 68tis
Espero 2.0l na 1.5l TP full výbava, ... PREDANÉ 75tis
Omega MV6 ... no coment ...
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

turbo

Příspěvek od Serpico »

...no já se pokusím přidat něco reálného Renault z motoru 1 150 ccm dostává 100 HP no pochopitelně s přeplňováním tedy s turbem krouťák myslím přes 200 no a s přijatelnou spotřebou kombinace 6,5 litru...uveřejněno v jednom z posledních čísel SM...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

Rumcajz píše:
JRD McLAREN píše:..no ..za prve...
nepise sa "bi" ale "by"..

za druhe..
uz som to spominal, ..
.
.
.
.
... noooo... po prvé ..
nepíše sa "za prve" ale "po prve" ..

:) :)
...diik za opravu ... :mrgreen:
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 1345
Registrován: sob bře 11, 2006 20:53
Bydliště: Hopsa hejsa do Brandejsa

Příspěvek od Hynek »

Debata o použití turba na Nexii se vymyká debatě pomocí článků na tomto fóru. Vystupuje stovky problémů,které se prostě nedají obejít a je to prostě bez obrovských a tedy nereálných úprav nemožné. Ten výkon 2,5 kw je nutný pouze pro zaregistrování změn v chodu motoru! Nezvyšuje výkon o 15 koní! Bohužel.
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
SK
Příspěvky: 203
Registrován: stř bře 29, 2006 09:02

Příspěvek od SK »

:shock: :roll: amen. :lol:
Uživatelský avatar
vaculcim
Příspěvky: 200
Registrován: stř kvě 02, 2007 15:21
Bydliště: Dolní Kounice

Příspěvek od vaculcim »

Uf, tak tohle bylo neco :lol:
2x Škoda Felicia, Seat Cordoba, Škoda 105L, Škoda Favorit a konečně Lanos 1,6 SX r.v.98, 195/50 R15, na zimu 185/60 R14
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“