krokovy motorcek

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

matiz

Příspěvek od Serpico »

...to Brousek nepochybuji o tom, že si to dokážeš udělat - ještě k krokovému motorku, mnohdy stačí rozdělat sání a vyčistit ventil krokového motorku - možná budeš překvapený - co je tam bordelu...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Reklama
 

-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -peha- »

Tak tak krokáček je dobré občas vyčistiť no vlastne treba prečistiť aj ostatné motorčeky ktoré sú v aute jo a kto má LPG je tiež občas vhodné prečistiť step motorky a pri sekvencii čistiť lyštu a vstreky :lol: :lol: :lol: Čistením sa nikdy nič nepokazí ale naopak pomáha to :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

matiz

Příspěvek od Serpico »

...jo peha... jasně, tam je fakt bordel...zase souhlas a bez střílení ( to je pouze špatně seřízený motor + další nedostatky...)

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

To Serpico - jasně mrknu na to sání, protože rád začínám od jednoduchých a postupuji složitějším rozborkám a zborkám věcí. Ale mohu ti napsat, že co se týče filtrů, na to jsem puntíčkář a u nasávání vzduchu obzvlášť.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

matiz

Příspěvek od Serpico »

...jo Brousek jasně, to není o tom, že neměníš vzduch filtr ale zpětný výdech od motoru z hlavy a ta cirkulace s EGR ventilem - prostě je většinou zalepený...někdy ho ani neuvidíš jak je zasraný...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Serpico - ohladom toho EGR, otvoril som na to samostatnu temu pred nedavnom , lebo ma to dost zaujima.... K cisteniu EGR sustavy som sa este nedostal, az na jar sa na to mrknem, ale ako si to presne myslel, ze "obcas ho ani neuvidis, aky je zasrany". Da sa vobec na Matize 1 ten EGR rozobrat? Ak funguje podtlakovo, predpokladam, ze akurat tak hadicky pozriem a tu kovovu rurku, co ide do klapky. Viem ze Matiz 2 funguje ako elektromagnet a je to jeden komponent, ktory sa da pekne vycistit, ale da sa nieco okrem hadiciek daco vycistit aj na Matize 1 ? Myslim ze su tam 3 komponenty : EGR ventil ulozeny sikmo, nad nim nejaky dalsi ventil spetneho tlaku ulozeny rovno a este nejaka membrana (zrejme elektromagnet ventil, do ktoreho ide aj kabel). Zospodu ma ten (ja to volam bazmek) taku nasuvaciu umelohmotnu krytku, ktorej funkcia mi tiez nieje jasna, ale ide lahko rukou vytiahnut smerom nadol.... Ak pls vies (viete) o EGR dalsie infos, supnite ich pls do tej temy "EGR (Vsetko o EGR)" ci ako som to nazval.

Diki-diki hosi ;)
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -peha- »

Hošani já som puntičkár lebo poctivo čistím všetky rúrky,hadičky a iné potvorky čo sú na nsávaní aj výdechu proste raz mesačne velká očista motoru a to nie len zvonka ale aj všetko čo sa hýbe a podobne :lol: :lol: :lol:
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Ked v Matizku je taky blby pristup dozadu k EGR sustave :( Este PCV sustava je v ppohode, ale to EGR je dost tazke vymontit. Ozaj, ako vlastne cistis tie rurky? Hodis ich do dacoho co odmastuje, alebo ich cistis mechanicky nejakou tyckou? Lebo povypajat tie hadicky nebude taky problem...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Vaclav - tu je este schema, ako funguje ten resulator tlaku paliva na cerpadle. Na obrazku este chyba sustava palivovych vyparov, co ide do solenoidu, ale to nieje podstatne, mozno skor este hadicky od solenoidu do elektro ventilu a z elektro ventilu do klapky zospodu. Do klapky zospodu ide vedla tej hadicky este aj hadicka z EGR, to by mozno bolo dobre po case cele "prefuknut" : http://imajr.com/PAL_SUST_589500
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
sepo
Příspěvky: 148
Registrován: stř črc 04, 2007 17:28
Bydliště: ruzomberok

Příspěvek od sepo »

V.Brousek nazdar skus vybrat von krokovy motorček a zapni zapalovanie mal by sa pohnut ak ostane nehybne stát je v tahu ten moj sa tiez nehybal a bol v tahu.
sepo
Příspěvky: 148
Registrován: stř črc 04, 2007 17:28
Bydliště: ruzomberok

Příspěvek od sepo »

Možno ti ho bude stačiť premazať ale ten moj sa už nedal rozchodiť :? :?
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4359
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alvin »

Ja som pomocou WD-40 rozchodil aj 2 roky nefumkčný elektmotor a 4 roky zakúsnutý vodovodný ventil 8) 8) 8)
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

matiz

Příspěvek od Serpico »

...to Brousek krokový motorek to je vlastně ventil na hřídelce na konci je krokový motorek ( a ten je obalený marastem - výdech z motoru z hlavy válců - navíc EGR přepouští k cirkulaci spálenou směs... ) prostě pak je obalený marastem, tak se špatně pohybuje a neotvírá patřičné kanálky - jednou jsem čistil takovou hroudu ( nic jinýho mi nenapadá k přirovnání )...prostě jak říká " peha " rozdělej celý sací trakt a nejspíš budeš překvapený - a to je bez ohledu na výměnu vzduchového filtru...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Kanonýr
Příspěvky: 48
Registrován: sob črc 29, 2006 20:06

Příspěvek od Kanonýr »

Serpico: Kterak a kam vývod od víka ventilů vyvést, aby nešel ten bordel do sání? To by určitě spoustu problémů vyřešilo. U své Nubi jsem už EGR zaslepil a v pohodě.
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -peha- »

Dá sa na koniec hadice nasadiť filtrík už som to videl a neviem ale Radko na Maťulkovi dačo také mal kukuk :lol: :lol: :lol:
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“