Natural 91 nebo 95???
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Natural 91 nebo 95???
Nějak náhodou jsem objevil v návodu k použití na Nubiru, že je předepsán benzín ROZ 91 tedy Natural 91 nebo lepší. Chci se zeptat, jezdí někdo na BA 91 Natural? Pokud ano, jak to jede a jaká je spotřeba? Zatím jezdím na Natural 95, ale lepší benzin by se neměl nijak závažně projevovat.
Otázka pro Palikxe, např. na Nexii je někde oktanový přepínač 91 - 95, má ho Nubi taky, nebo si to přežvejkne řídící jednotlka a udělá si to podle toho, co papá???
Myslím, že se to týká i Leganzy, má skoro stejný motor, co máte Leganzáci za předepsaný benzin???
Otázka pro Palikxe, např. na Nexii je někde oktanový přepínač 91 - 95, má ho Nubi taky, nebo si to přežvejkne řídící jednotlka a udělá si to podle toho, co papá???
Myslím, že se to týká i Leganzy, má skoro stejný motor, co máte Leganzáci za předepsaný benzin???
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Reklama
- Kessler
- Příspěvky: 1676
- Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
- Bydliště: Brno-střed Československo
- Kontaktovat uživatele:
Nevim jestli ti to k něčemu bude, ale mohu přispět se zkušenostmi s Feldy, která má taky předepsaný "min. OČ 91"...zkrátka výkon v tahu, spotřeba o litr větší a zvuk mnohem více podobný šicímu stroji...už nikdy...
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
nubira
...to Richard najdeš to na nettu nexie má standart 91 octan a vývodem ( bílá krabička ) z ECU tři kolíky lze nastavit 89 a 95 octan...řešitel petrm... a to prosím nevěděli ani u Srbů a to si říkaj značkový....
Mějte se fajn
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
Jo tohle pamatuju z Favorita 136, tam jsem dal Natural 95 a ne Super 96 a hned klepaly ventily a auto nejelo.Kessler píše:Nevim jestli ti to k něčemu bude, ale mohu přispět se zkušenostmi s Feldy, která má taky předepsaný "min. OČ 91"...zkrátka výkon v tahu, spotřeba o litr větší a zvuk mnohem více podobný šicímu stroji...už nikdy...
Ale tam byl předepsán Super 96. Všeobecně by se lepší benzin neměl nijak projevit, narozdíl od "horšího" Jedná se o počet oktanů benzínu. Pokusím se vysvětlit jeden všeobecně přijímaný "omyl" a to, že čím více Oktanů tím je benzín lepší a auto líp jede. Ono je to jinak, čím více Oktanů tím se benzin hůře zapaluje a je odolnější proti zapálení od např. rozžhaveného ventilu nebo od žhavých sazí ve splovacím prostoru. V motoru co má předepsáno 91 oktanů by se asi mělo jezdit na 91 v motoru co má předepsáno 95 nebo 98 jezdit s tím předepsaným palivem, nikdy ne horším, tedy s nižším oktanovým číslem, než je předepsáno. Lepší benzin nijak neuškodí, ale nijak ani nepomůže
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
benzín
...to Richard optimum je stanovený benzín výrobcem viz. tvůj Favorit měl si asi LS a tedy super - rozdíl je v tom že vyšší oktanový číslo zapaluje rychlej tedy dřív...a pak jsou ještě příměsy antidetonační ( dříve tuším to byly olovnaté složky, přesto mi benzín voněl...) proto se blbě jezdilo na technickej no dřív, dnes je drazší...jinak s palikxem jsme sjeli jáchyma ECU po nastavení na ( dle petrma udělal jsem si sám ) 95 oktanů a předstih se snížil s 10° na 9° v základním nastavení - volnoběh - s nárůstem otáček se navyšuje až například na 35° - 45° podle výrobce, tedy ECU si určitý rozdíl dokáže vyregulovat podle lambda sondy a teplot...přesto si myslím, je zbytečné jezdit na 100oktan pokud mám auto na 95oktanů ( za případné podpálení ventilů bych ruku do ohně nedal, motor se přitom půjde krásně do otáček, mylný dojem, že lépe jede...), a i když si ECU dokáže vyregulovat něco...jde o rozsah toho, co dokáže zregulovat...jinak pokud budu jezdit Ducati desmo sedici pak je daný 100oktanový benzín a má opodstatnění...inu vše je odzkoušené výrobcem a jeho motorovou brzdou a statisíci km, v různém režimu...
Mějte se fajn
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
vsecky nubiry co jsem videl maji 95 oktan.jestli tam je nekde konektor na prepnuti na jinej nevim.podivam se doo schematu ale u nexie tam je urcite.nubi ho podle me nema.
rozdil bude urcite patrnej a jelioz cena zas tak rozdilna neni asi bych to neresil
rozdil bude urcite patrnej a jelioz cena zas tak rozdilna neni asi bych to neresil
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
octan
...jo Pavle máš dobrou pamět, to jsi měřil u mě a je to popisovaný tady na nettu ( viz petrm a octan... ) u nexie základní nastavení 91 octan...nubira je asi někde jinde 16V a vyšší kompresní poměr...ale už jsem s ticha...tolik auťáků mi rukama neprošlo...
...ty suzí - mechaniko... ať se daří...Mějte se fajn
...ty suzí - mechaniko... ať se daří...Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
Re: Natural 91 nebo 95???
Otazka asi na Palixa, kde si videl nastavenie na 95oktanov u nubir? Cez nejaky diagnostickom pristroj?
Pytam sa preto, lebo som nieco zistoval pri riadiacej jednotke na otcovej nubire 1.6l r.v. 97 a nasiel som tam rozpojeny jednopinovy konektor iduci z C13 kontaktu bieleho konektora na RJ zlto/bielym kablikom, druha strana mala oranzovo/cierny kablik iduci asi k nejakemu spoju alebo kostriacemu bodu alebo co je doparoma S207 s tym, ze tento S207 je spojeny s pinom D15 na bielom konektore RJ oranzovo/ciernym kablikom. Este doplnim ze pin D6, ktory ma byt podla rumunskeho servisneho manualu osadeny tmavomodro/ciernym kablikom iducim k rovnakemu pinu ako zltob/biely kablik od C13, tak tento pin D6 nie je na konektore na kabelazi osadeny vobec. Co je na strane RJ netusim, nevyberal som ju.
V knizke od morawskeho som k tomu nenasiel nic, ale v nejakom asi rumunskom servisnom manuali som nasiel nieco taketo:
D6, C13 ukostreny (myslene na S207 a cezen na D15) - 83oktanov
D6 ukostreny, C13 nezapojeny - 87 oktanov
D6 nezapojeny, C13 zapojeny - 91 oktanov
D6 nezapojeny, C13 zapojeny - 95 oktanov
toto ale neviem ci nie je chyba, pretoze pre 91 aj 95 je udavane zapojenie rovnake, tak mozno ma byt pre 95 rozpojeny, pretoze to je kombinacia, ktoru vynechali. A pre europu koncom 90 rokov by mal zmysel 91 a 95 oktanov naco staci konektor bud spojit (91) alebo nechat rozpojeny (95).
Mimochodom konektor som nasiel ked som zistoval ci je v poriadku kabelaz cidla klepania. Je v poriadku. Preverene skratnutim konektoru pri motore a prepipanim C11 voci D15 (asi signalova kostra pre kopu snimacov na motore).
Pripadne nema niekto iny servisny manual? V rumunskom(?) to bolo na strane 1F-236 ako posledna kapitola o motore, tesne pred pruzenim.
Pytam sa preto, lebo som nieco zistoval pri riadiacej jednotke na otcovej nubire 1.6l r.v. 97 a nasiel som tam rozpojeny jednopinovy konektor iduci z C13 kontaktu bieleho konektora na RJ zlto/bielym kablikom, druha strana mala oranzovo/cierny kablik iduci asi k nejakemu spoju alebo kostriacemu bodu alebo co je doparoma S207 s tym, ze tento S207 je spojeny s pinom D15 na bielom konektore RJ oranzovo/ciernym kablikom. Este doplnim ze pin D6, ktory ma byt podla rumunskeho servisneho manualu osadeny tmavomodro/ciernym kablikom iducim k rovnakemu pinu ako zltob/biely kablik od C13, tak tento pin D6 nie je na konektore na kabelazi osadeny vobec. Co je na strane RJ netusim, nevyberal som ju.
V knizke od morawskeho som k tomu nenasiel nic, ale v nejakom asi rumunskom servisnom manuali som nasiel nieco taketo:
D6, C13 ukostreny (myslene na S207 a cezen na D15) - 83oktanov
D6 ukostreny, C13 nezapojeny - 87 oktanov
D6 nezapojeny, C13 zapojeny - 91 oktanov
D6 nezapojeny, C13 zapojeny - 95 oktanov
toto ale neviem ci nie je chyba, pretoze pre 91 aj 95 je udavane zapojenie rovnake, tak mozno ma byt pre 95 rozpojeny, pretoze to je kombinacia, ktoru vynechali. A pre europu koncom 90 rokov by mal zmysel 91 a 95 oktanov naco staci konektor bud spojit (91) alebo nechat rozpojeny (95).
Mimochodom konektor som nasiel ked som zistoval ci je v poriadku kabelaz cidla klepania. Je v poriadku. Preverene skratnutim konektoru pri motore a prepipanim C11 voci D15 (asi signalova kostra pre kopu snimacov na motore).
Pripadne nema niekto iny servisny manual? V rumunskom(?) to bolo na strane 1F-236 ako posledna kapitola o motore, tesne pred pruzenim.
Re: Natural 91 nebo 95???
Tiez by ma zaujimalo ci je na Nubire I niekde oktan selector a kde? Viem ze je to stara tema, ale bolo by mozne popripade preprogramovat nejako riadiaciu jednotku, alebo upravit, aby bol motor "živší" aj od nizsich otacok?
Nubira I 172000km :) olej MaxLife 10W-40