Zimné pneumatiky
Moderátor: Blue Lanos
Zimné pneumatiky
Nazdárek
Už ste sa niekto zamýšľali nad tým do čoho obujete svojho Matízka na zimu?
Ja som leto prežil v značke Firestone.
Ak máte niekto zaujímavý typ na vhodnú obuv určite sa o tom zmiente.
Už ste sa niekto zamýšľali nad tým do čoho obujete svojho Matízka na zimu?
Ja som leto prežil v značke Firestone.
Ak máte niekto zaujímavý typ na vhodnú obuv určite sa o tom zmiente.
- Reklama
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem loni jezdil na levných Debica Frigo 145/70. Letos a ještě možná další 2 zimy vydrží (jestli ovšem vydrží Matizek ). S těmahle gumama se Matiz sám vyhrabal ze zapadnutí po prahy. Na suché cestě hučí, ale celkově jsem spokojen.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Nepamatuju přesně, ale kupoval jsem je už v říjnu v akci s 15% slevou a vyšla jedna tuším na 890Kč. Ještě se doma kouknu.Loobo píše:A kolik tě stála jedna?
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uvažuji taky o nákupu a chtěl bych pochopitelně za co nejmíň
Na fóru jsou na prodej 4 zimní pneu i s diskama za 3000, použité jen 1 sezonu, ale na Tico...
Má Tico "13" jako Matiz? Snad jo, protože ta nabídka se mi zdá dobrá a asi bych to bral
Na fóru jsou na prodej 4 zimní pneu i s diskama za 3000, použité jen 1 sezonu, ale na Tico...
Má Tico "13" jako Matiz? Snad jo, protože ta nabídka se mi zdá dobrá a asi bych to bral
Červený Matiz 0.8 CD (dual airbag, ABS, posilovač, stylový interiér, zadní kšilt, atd. )
tak to jsi vrah (v zime na letnich - i kdyby to byly univerzaly) a navic imho nejezdis, protoze i kdybys najel jenom 12tkm/rok, tak menis (zimni tutove) co dve sezony (moje letnaky vypadaj, ze maj 4,5mm a tudiz by mozna jeste polovinu pristi sezony snesly, ale zase za deste a tak, no uvidim, spis je dorazim na tom srazu v OstraveRobert píše:Tak panove, asi si budete myslet, ze jsem SEBEVRAH, ale ja mam Matizka z roku 2000 a mam tam puvodni pneu KUMHO, tudiz jsou skoro 5 let stary a jezdim na nich JARO, LETO, PODZIM, ZIMA....
Ale asi je budu muset vymenit....zacina to delat i na desti neplechu
Mimochodem panove, v tudle chvili to pomalu vypada, ze behem ctrnacti dnu pujde matiz na zimni gumy Po ranu a vecer uz je stopro kluzko ,
auticko ujizdi Zase na druhou stranu perfektni je tady sjezd u hypace - siroky, prehledny, kdyz nic nejede, tak smyk numero uno njn, doba srandy konci a zacina zimni opruz
auticko ujizdi Zase na druhou stranu perfektni je tady sjezd u hypace - siroky, prehledny, kdyz nic nejede, tak smyk numero uno njn, doba srandy konci a zacina zimni opruz
Ja bych to rekl asi takhle: Sebevrah nejsem, ale abych vrazil 6000,- do zimnich gum, tak to teda NE...Radsi koupim poradny gumy a budu na nich jezdit i v zime...
Nevim jak vy, panove, ale na lede ci ujezdenym snehu to klouze i se zimnima gumama a kdyz mam nejaky univerzaly (nebo letni), tak nebudu jezdit jako prase, kdyz to klouze, ne?
BTW: Myslim, ze pocet najetych km za rok tu celkem nehraje roli, zalezi na stavu gumy!!! Zimni se meni casto, protoze casem ztvrdnou a jsou z nich letni s velkym vzorkem
Nevim jak vy, panove, ale na lede ci ujezdenym snehu to klouze i se zimnima gumama a kdyz mam nejaky univerzaly (nebo letni), tak nebudu jezdit jako prase, kdyz to klouze, ne?
BTW: Myslim, ze pocet najetych km za rok tu celkem nehraje roli, zalezi na stavu gumy!!! Zimni se meni casto, protoze casem ztvrdnou a jsou z nich letni s velkym vzorkem
- martin
- Příspěvky: 240
- Registrován: čtv bře 18, 2004 20:38
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
no jasne, apak ses jako ty co jedou na snehu 30 km/h, a nejvic zdrzujou. kdybych nemel zimaky, tak rano v 6, kdyz jedu do prace zkoncim pod prvnim kopcemRobert píše:Ja bych to rekl asi takhle: Sebevrah nejsem, ale abych vrazil 6000,- do zimnich gum, tak to teda NE...Radsi koupim poradny gumy a budu na nich jezdit i v zime...
Nevim jak vy, panove, ale na lede ci ujezdenym snehu to klouze i se zimnima gumama a kdyz mam nejaky univerzaly (nebo letni), tak nebudu jezdit jako prase, kdyz to klouze, ne?
BTW: Myslim, ze pocet najetych km za rok tu celkem nehraje roli, zalezi na stavu gumy!!! Zimni se meni casto, protoze casem ztvrdnou a jsou z nich letni s velkym vzorkem
Lanos SE 1.5l 63kw, výfuk Remus,Green kit, posilovač, 2xAirbag,Tlumiče Cobra Rally,Pružiny Enzo -40mm,15" Alutec Zero+195/50 Kumho Ecsta Supra, střešní okno,rozpěrka tlumičů
- PetrCBR
- Příspěvky: 102
- Registrován: stř srp 18, 2004 22:22
- Bydliště: Roznov pod Radhostem
- Kontaktovat uživatele:
No vysvetlim ti rozdil. Letni guma je ze smesi, ktera pri vyssi teplote mirne zmekne a pri nizsich teplotach ztvrdne. V mrazu je tvrda tak, ze se nedokaze spravne tvarovat podle povrchu, odvadet spravne vodu (snih) atd. a v dusledku toho je stycna plocha pneu s vozovkou mnohem mensi. Zatimco zimni gumy jsou z "mrazuvzdorne" smesi, ktera pri nizkych teplotach netvrdne tak, jako smes na letni gumy. Tudiz se dokaze dobre tvarovat podle povrchu vozovky a tim zvetsuje stycnou plochu pri jizde a jak znamo, cim vetsi stycna plocha, tim lepsi prenos sily na vozovku a netyka se to jen akcelerace, ale hlavne i brzdeni a zmeny smeru jizdy.Robert píše:Ja bych to rekl asi takhle: Sebevrah nejsem, ale abych vrazil 6000,- do zimnich gum, tak to teda NE...Radsi koupim poradny gumy a budu na nich jezdit i v zime...
Nevim jak vy, panove, ale na lede ci ujezdenym snehu to klouze i se zimnima gumama a kdyz mam nejaky univerzaly (nebo letni), tak nebudu jezdit jako prase, kdyz to klouze, ne?
BTW: Myslim, ze pocet najetych km za rok tu celkem nehraje roli, zalezi na stavu gumy!!! Zimni se meni casto, protoze casem ztvrdnou a jsou z nich letni s velkym vzorkem
Dalsi faktor je prilnavost. Cim "vlacnejsi" je povrch pneumatiky, tim lepe se na vozovku takova pneumatika dokaze "prilepit". Letni guma ma v nizkych teplotach takrka nulovou prilnavost. Zimni guma diky sve smesi ma dobrou prilnavost i pri velmi nizkych teplotach (radove do -50 st., ale zalezi na konkretni smesi). Pri jizde na lede je to obrovsky rozdil, protoze ty zimni gumy na tom lede vice "lepi", nez letni.
Celorocni pneu je takovy docela podareny figl na zakazniky, protoze je to jakysi mix mezi nima a neni uplne vhodny na leto, ani na zimu.
Toz tak.
Daewoo Espero 2.0MPi, '97 (šmudla)
Kia Cee'd SW 1.6 CVVT, '08 (nový šmudla)
Kia Cee'd SW 1.6 CVVT, '08 (nový šmudla)
Zimní gumy
V lednu jsem si pořídil Nubiru. Gumy měla OK Yokohama vzorek jako nový. Říkal jsem si, no to nějak do dubna dojedu.V půlce ledna napadl sníh. S tím autem se nedalo vůbec jezdit, nezacouval jsem přes práh do garáže, při každým brzdění cvakalo ABS . Do zatáček jsem jezdil jako pokakaný a bál se jet z kopce. Jel jsem ihned koupit zimáky. Dal jsem tam Debica 185/65/14 (tuším directional- ne frigo) kus asi za 1500,- .Do pneuservisu na přezutí jsem po sněhu dorazil velmi opatrně a do servisu (do minimálního kopečka) jsem se dohrabal až na podruhé. Pneu mi přezuli a já vyrazil domů. Možná mi nebudete věřit, ale i takový obyčejný zimáky byly minimálně ne o 100%, ale o 1000% lepší než dobrý letní gumy. Na těhle zimákách jsem se dostal všude (cca 20-30cm sněhu na silnici) až na posledních cca 50m k mé chalupě jsem musel nasadit řetězy (úvoz plný sněhu a prudký stoupání po pravoúhlem odbočení- nemožnost to rozjet) . A proto každému doporučuji koupit zimní gumy. Je to sice cca 6000,- za obyčejný gumy, ale zase déle vydrží letní. A oprava za malou havárku (nedobrždění na křižovatce, nebo jen sjetí do škarpy přijde určitě na větší peníze.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- PetrCBR
- Příspěvky: 102
- Registrován: stř srp 18, 2004 22:22
- Bydliště: Roznov pod Radhostem
- Kontaktovat uživatele:
Zkusim to nejak shrnout. Na jedne strane zimni gumy za 6000,- na druhe strane mozna nehoda, kde ti pojistovna nezaplati ani korunu a pokud se nekomu neco stane, tak zaplatis ne 6t, ale statisice.Robert píše:Ja bych to rekl asi takhle: Sebevrah nejsem, ale abych vrazil 6000,- do zimnich gum, tak to teda NE...Radsi koupim poradny gumy a budu na nich jezdit i v zime...
Nevim jak vy, panove, ale na lede ci ujezdenym snehu to klouze i se zimnima gumama a kdyz mam nejaky univerzaly (nebo letni), tak nebudu jezdit jako prase, kdyz to klouze, ne?
BTW: Myslim, ze pocet najetych km za rok tu celkem nehraje roli, zalezi na stavu gumy!!! Zimni se meni casto, protoze casem ztvrdnou a jsou z nich letni s velkym vzorkem
Fakt si myslis, ze se vyplati usetrit za gumy ? Vzdyt gumy a brzdy jsou to jedine co te deli mezi klidnou jizdou a velkym pruserem.
Daewoo Espero 2.0MPi, '97 (šmudla)
Kia Cee'd SW 1.6 CVVT, '08 (nový šmudla)
Kia Cee'd SW 1.6 CVVT, '08 (nový šmudla)
bobe, ...., bobe, prijed do Liberce, ja ti tady pri jizde "na" a "z" jestedu vysvetlim rozdil mezi letni a zimni gumouRobert píše:Ja bych to rekl asi takhle: Sebevrah nejsem, ale abych vrazil 6000,- do zimnich gum, tak to teda NE...Radsi koupim poradny gumy a budu na nich jezdit i v zime...
Nevim jak vy, panove, ale na lede ci ujezdenym snehu to klouze i se zimnima gumama a kdyz mam nejaky univerzaly (nebo letni), tak nebudu jezdit jako prase, kdyz to klouze, ne?
BTW: Myslim, ze pocet najetych km za rok tu celkem nehraje roli, zalezi na stavu gumy!!! Zimni se meni casto, protoze casem ztvrdnou a jsou z nich letni s velkym vzorkem
pak existuje to, cemu rikame "sracky", kdy je rozbredly snih vlastne souvisla vrstva kase na silnici - zatimco u letnich proste ztratis adhezi, u zimnich citis zretelne jistejsi stopu, dano smesi gumy - todle je objektivni fakt a skutecnost, ze jezdis neni dana ridicskym umenim ale budto stestim nebo tim, ze moc nejezdis
jak casto jezdis ma primy vliv na opotrebeni gumy, tudiz pochybuji, ze toho tolik najezdis (pokud uz nejedes na slickach)
prosim, radsi to neres a uz vubec neobhajuj, rozdil poznas v kriticke situaci a ja jen doufam, ze to pak odseres pouze ty/tvuj chudak matez a ne nekdo dalsi. Kdyz pred tebou pujdu v zimne do brzd (dite na silnici), ty ve mne skoncis uplne na sto procent a muzes si bejt jistej, ze pokud bych zjistil, ze jedes na letnich tak te na miste zabiju ...
chapu, ze nedostatek financi je svizelna vec, ale tady zastavam, ze kdyz na to nemam, tak radsi nejezdim
poradna "letni", jak ty tomu rikas je uplne (a mozna tim vic) na hovno v zime, jak rikam prijed dat jested az budou sracky a nejet pritom 20km timzto jsi totiz stejne jako prehnane rychli jezdci prime ohrozeni provozu ...