Chiptuning
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: pát zář 14, 2007 10:45
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Chiptuning
Před cca týdnem jsem si nechal na mém Lacetti SW 1.6 udělat chiptuning (u firmy www.abctuning.cz - zrovna teď ty stránky nejedou). Jednak aby to autíčko bylo krapet živější, jednak slibují i snížení spotřeby.
Výkon se zvedl z 80kW na cca 90, krouťák se také zvedl, ale už si nepamatuju o kolik. Je to teď na úrovni motoru 1.8.
Teď je ještě brzy na hodnocení (i když určité náznaky snížení spotřeby tu jsou). Máte s tímto tuningem někdo zkušenosti?
Výkon se zvedl z 80kW na cca 90, krouťák se také zvedl, ale už si nepamatuju o kolik. Je to teď na úrovni motoru 1.8.
Teď je ještě brzy na hodnocení (i když určité náznaky snížení spotřeby tu jsou). Máte s tímto tuningem někdo zkušenosti?
Chevrolet Lacetti SW 1.6 výbava Elite, stříbrná metla
- Reklama
Re: Chiptuning
Pozri sem, tu sme to uz raz preberali:BlueSpirit píše:Teď je ještě brzy na hodnocení (i když určité náznaky snížení spotřeby tu jsou). Máte s tímto tuningem někdo zkušenosti?
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... sc&start=0
ex: Matiz, Kalos, Lacetti
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: pát zář 14, 2007 10:45
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Praktické zkušenosti s firmou ABCTuning
Jak jsem už psal, nechal jsem si udělat chiptuning od výše jmenované firmy.
Zkušenosti jsou - dle předpokladů - mírně řečeno nepotěšující.
První, čeho jsem si všiml, bylo to, že jsem už nedosáhl maximální rychlosti, kterou to dříve bylo schopné dosáhnout - místo 190 (na tachometru, dle navigace cca 185) nyní budík ukazoval 180 a víc to prostě nejelo - tedy po rovině.
Po informacích, které jsem na internetu nasbíral, jsem se rozhodl obětovat 2000 a nechal autu přeměřit výkon v autoservisu na Jarově. Výsledek mi ani příliš nepřekvapil - výkon motoru 81kW (po přepočtení dle tlaku vzduchu 83,5) při 5910 ot/min. Kroutivý moment 147Nm při 4150 ot/min.
Vzhledem k tomu, že podle papírů to má mít výkon 80kW@5800 a krouťák 150Nm@3600 si asi každý udělá obrázek sám, jak mi to "poladili".
Jen pro informaci, firma slibovala zvýšit výkon o 15PS a krouťák o 29Nm v celém rozsahu otáček.
Moje jediné štěstí je, že jsem jim fakturu nezaplatil - čekal jsem na výsledek přeměření, pochybuji, že bych z nich těch skoro 10.000 co po mně chtěli dostal.
Teď jen doufám, že mi to vrátí zpátky na tovární nastavení a že to hlavně nezkurví...
Zkušenosti jsou - dle předpokladů - mírně řečeno nepotěšující.
První, čeho jsem si všiml, bylo to, že jsem už nedosáhl maximální rychlosti, kterou to dříve bylo schopné dosáhnout - místo 190 (na tachometru, dle navigace cca 185) nyní budík ukazoval 180 a víc to prostě nejelo - tedy po rovině.
Po informacích, které jsem na internetu nasbíral, jsem se rozhodl obětovat 2000 a nechal autu přeměřit výkon v autoservisu na Jarově. Výsledek mi ani příliš nepřekvapil - výkon motoru 81kW (po přepočtení dle tlaku vzduchu 83,5) při 5910 ot/min. Kroutivý moment 147Nm při 4150 ot/min.
Vzhledem k tomu, že podle papírů to má mít výkon 80kW@5800 a krouťák 150Nm@3600 si asi každý udělá obrázek sám, jak mi to "poladili".
Jen pro informaci, firma slibovala zvýšit výkon o 15PS a krouťák o 29Nm v celém rozsahu otáček.
Moje jediné štěstí je, že jsem jim fakturu nezaplatil - čekal jsem na výsledek přeměření, pochybuji, že bych z nich těch skoro 10.000 co po mně chtěli dostal.
Teď jen doufám, že mi to vrátí zpátky na tovární nastavení a že to hlavně nezkurví...
Chevrolet Lacetti SW 1.6 výbava Elite, stříbrná metla
- Ivoš
- Příspěvky: 5567
- Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
- Bydliště: Pardubice,CZ
- Kontaktovat uživatele:
Zrovna o chipu jsem mluvil s Palikxem na srazu....resp. o chipu a nebo o nahrání nového softwaru do ŘJ....Palikx říkal, že sice by to mohlo třeba tšku zvednout výkon, ale u benzínu a u těch našich aut (Nubira 1,6 a 2,0) by to nemělo cenu)....max. by to třeba upravilo spotřebu.
Myslím, že i tak jsou ty motory v pohodě...např. u 2,0 (Sedan) nemám problém konkurovat TDičkům (i když je to znát na spotřebě ) a ta 1,6ka (Kombi) se dá taky slušně polechtat....takže bych se na to nakonec vyprdnul....
Přeju hodně štěstí s břídilama
Myslím, že i tak jsou ty motory v pohodě...např. u 2,0 (Sedan) nemám problém konkurovat TDičkům (i když je to znát na spotřebě ) a ta 1,6ka (Kombi) se dá taky slušně polechtat....takže bych se na to nakonec vyprdnul....
Přeju hodně štěstí s břídilama
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: pát zář 14, 2007 10:45
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nové poznatky
Jelikož moje korespondence s firmou ABCTuning nabrala na obrátkách, nemohu se nepodělit o další zkušenosti.
Po té, co mi nestydatě napsali, že mají spoustu spokojených zákazníků, nicméně že mi nahrají původní nastavení ale že stejně po mně chtějí zaplatit těch cca 10.000, jsem se rozhodl, že celou věc pořádně prošetřím. Stálo mi to dost peněz za volání, ale stálo to za to.
Obvolal jsem několik tuningových firem, mimo jiné pana Šoltýse ze slovenského Profituningu (přečtě si tohle http://www.profituning.sk/Afera.pdf) a dále českou firmu Bitpower (jméno toho pána mi bohužel vypadlo). Oba mi shodně potvrdili, že řídící jednotka, kterou má Lacetti 1.6, NEJDE po kabelu prečipovat, pouze tak, že se vymontuje a EPROM paměť se upraví externě v programátoru. Dále tato jednotka Siemens je určená pouze pro zápis, tedy z ní nelze po kabelu číst obsah paměti. Z toho vyplývá, že bez vyjmutí jednotky a analýzy její paměti nelze udělat solidní přečipování.
Ten pán mi to vysvětloval daleko podrobněji, evidentně o tom něco věděl. Například mi ještě doporučil, aby se případný tuning dělal až po najetí cca 5000km, kdy už řídící jednotka má vyhodnocené chování motoru i styl vaší jízdy a má nastavené všechny parametry. Ona totiž je poměrně chytrá a motor průběžně sleduje a vyhodnocuje. Dále je vhodné nechat auto přečipovat po té, co si necháte od autorizovaného servisu nahrát poslední verzi softwaru, ten je totiž stále ve vývoji a v automobilce ho stále vylepšují. Příležitost je například při garančce.
Vysvětlil mi dost podrobně, proč se motory v Lacetti nedají až moc znásilnit k vyšším výkonům. Výkon se dá zvednout o cca 10%, krouťák také s tím, že se posune do nižších otáček. Hlavně to lze prý opravdu na autě poznat. Jeho firma za to chce myslím 7500 včetně DPH - ABCtuning si řekne o 10 tisíc bez DPH. Mimochodem Slovenská firma Profituning vám automaticky dělá měření na válcích před a po úpravě, abyste viděli, co se s motorem udělalo.
Teď vám ocituji úryvky z emailů, kdy mne v ABCtuningu velmi usilovně naháněli, abych si od nich tuning nechal udělat:
"úpravy děláme naší nejnovější technologií na nové vozy a tak máme s těmito motory velké zkušenosti"
"zvýšení výkonu je po úpravě o 15PS, kroutící moment se zvýší diametrálně v celém rozsahu otáček o 29Nm" - viz můj starší příspěvek v diskusi
"vše trvá asi necelou hodinu a spočívá to pouze v přehrání
nového softwéru a to přes diagnostickou zásuvku ve vozidle z noteboaku" - viz výše, nejde to
"pokud by nastal kdikoliv nějaký problém dá se vše nahrát nazpět ale s tímto motorem máme velké zkušenosti " - viz výše v příspěvku, jednotka neumožňuje udělat zálohu obsahu paměti
"s největším dealerem Autocentrum Ostrava web www.chevy.cz, sním také bez problému řešíme pokud nemá zákazník úpravu přes
salon" - nevím v jakém směru je Autocentrum Ostrava největší dealer, ale podle mých informací - na vlastní oči jsem viděl diplomy od firmy Daewoo potažmo GM - je už několik let největším prodejcem Chevroletů v ČR Autosalon Dědek v Náchodě, kde jsem auto i koupil
Závěr je jednoznačný - firma ABCtuning lže jako když tiskne, je to jen banda prolhaných podvodníků.
Pro mne z toho plyne to, že mi to naštěstí nezkurvili, protože to ani jen tak přes kabel nejde a ponaučení, abych příště zase nesedl na lep.
Teď jen přemýšlím, jestli s tím půjdu na policii, protože jde o jasný podvod, každopádně to pošlu do televize.
Po té, co mi nestydatě napsali, že mají spoustu spokojených zákazníků, nicméně že mi nahrají původní nastavení ale že stejně po mně chtějí zaplatit těch cca 10.000, jsem se rozhodl, že celou věc pořádně prošetřím. Stálo mi to dost peněz za volání, ale stálo to za to.
Obvolal jsem několik tuningových firem, mimo jiné pana Šoltýse ze slovenského Profituningu (přečtě si tohle http://www.profituning.sk/Afera.pdf) a dále českou firmu Bitpower (jméno toho pána mi bohužel vypadlo). Oba mi shodně potvrdili, že řídící jednotka, kterou má Lacetti 1.6, NEJDE po kabelu prečipovat, pouze tak, že se vymontuje a EPROM paměť se upraví externě v programátoru. Dále tato jednotka Siemens je určená pouze pro zápis, tedy z ní nelze po kabelu číst obsah paměti. Z toho vyplývá, že bez vyjmutí jednotky a analýzy její paměti nelze udělat solidní přečipování.
Ten pán mi to vysvětloval daleko podrobněji, evidentně o tom něco věděl. Například mi ještě doporučil, aby se případný tuning dělal až po najetí cca 5000km, kdy už řídící jednotka má vyhodnocené chování motoru i styl vaší jízdy a má nastavené všechny parametry. Ona totiž je poměrně chytrá a motor průběžně sleduje a vyhodnocuje. Dále je vhodné nechat auto přečipovat po té, co si necháte od autorizovaného servisu nahrát poslední verzi softwaru, ten je totiž stále ve vývoji a v automobilce ho stále vylepšují. Příležitost je například při garančce.
Vysvětlil mi dost podrobně, proč se motory v Lacetti nedají až moc znásilnit k vyšším výkonům. Výkon se dá zvednout o cca 10%, krouťák také s tím, že se posune do nižších otáček. Hlavně to lze prý opravdu na autě poznat. Jeho firma za to chce myslím 7500 včetně DPH - ABCtuning si řekne o 10 tisíc bez DPH. Mimochodem Slovenská firma Profituning vám automaticky dělá měření na válcích před a po úpravě, abyste viděli, co se s motorem udělalo.
Teď vám ocituji úryvky z emailů, kdy mne v ABCtuningu velmi usilovně naháněli, abych si od nich tuning nechal udělat:
"úpravy děláme naší nejnovější technologií na nové vozy a tak máme s těmito motory velké zkušenosti"
"zvýšení výkonu je po úpravě o 15PS, kroutící moment se zvýší diametrálně v celém rozsahu otáček o 29Nm" - viz můj starší příspěvek v diskusi
"vše trvá asi necelou hodinu a spočívá to pouze v přehrání
nového softwéru a to přes diagnostickou zásuvku ve vozidle z noteboaku" - viz výše, nejde to
"pokud by nastal kdikoliv nějaký problém dá se vše nahrát nazpět ale s tímto motorem máme velké zkušenosti " - viz výše v příspěvku, jednotka neumožňuje udělat zálohu obsahu paměti
"s největším dealerem Autocentrum Ostrava web www.chevy.cz, sním také bez problému řešíme pokud nemá zákazník úpravu přes
salon" - nevím v jakém směru je Autocentrum Ostrava největší dealer, ale podle mých informací - na vlastní oči jsem viděl diplomy od firmy Daewoo potažmo GM - je už několik let největším prodejcem Chevroletů v ČR Autosalon Dědek v Náchodě, kde jsem auto i koupil
Závěr je jednoznačný - firma ABCtuning lže jako když tiskne, je to jen banda prolhaných podvodníků.
Pro mne z toho plyne to, že mi to naštěstí nezkurvili, protože to ani jen tak přes kabel nejde a ponaučení, abych příště zase nesedl na lep.
Teď jen přemýšlím, jestli s tím půjdu na policii, protože jde o jasný podvod, každopádně to pošlu do televize.
Chevrolet Lacetti SW 1.6 výbava Elite, stříbrná metla
Tak to je nářez! Já mám výborné skušenosti s firmou UR Tuning. Nejsou drahý a odvádějí 100% práci,bez planých slibů. Tohle je spíš na Čoiku ne? Hajzlové!
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
- SkylineGTR
- Příspěvky: 1463
- Registrován: čtv úno 05, 2004 09:50
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Jo jo, ABCTuning jsou známé firmy. Překvapuje mě, že to ještě tolik lidí o nich neví. Vyhýbat se jim obloukem!
Mě dělali chip u BitPower a jsem nadmíru spokojen.
Mě dělali chip u BitPower a jsem nadmíru spokojen.
Daewoo Lanos 1,6 16v - Remus + Denso + KD + OMP + KYB + H&R + O.Z ;o)
http://s10.gladiatus.cz/game/c.php?uid=111067
http://s10.gladiatus.cz/game/c.php?uid=111067