Problémy Daewoo Espero
Moderátor: Blue Lanos
Problémy Daewoo Espero
Chcem sa opýtať či máte niekto skúsenosti s osvetlením v noci s Daewoo Espero, lebo Ja fakt v noci so stretávacími svetlami toho vidím velmi málo mám tam nové žiarovky si H1 100W a velmi s tými svetlami nevidím.kámoš sa tiež stažoval,že v noci pri šoférovaní je slabá viditelnost.
No a za druhé sa chcem opýtať aká je vaša spotreba na 1,5 16V,lebo mne sa vidí 8-9 litrov na 100kmbez klímy mimo mesta dosť vela, mám najazdené 85000km a vidí sam i pri 50l nádrži ,že moc žerie a takisto je dosť lenivé pri rozbiehaní.
No a nakoniec sa chcem opýtať či sa dá vymeniť podsvietenie prístrojovky v aute a či s tým máte niekto skúsenosti.Dík moc za info Roberto
No a za druhé sa chcem opýtať aká je vaša spotreba na 1,5 16V,lebo mne sa vidí 8-9 litrov na 100kmbez klímy mimo mesta dosť vela, mám najazdené 85000km a vidí sam i pri 50l nádrži ,že moc žerie a takisto je dosť lenivé pri rozbiehaní.
No a nakoniec sa chcem opýtať či sa dá vymeniť podsvietenie prístrojovky v aute a či s tým máte niekto skúsenosti.Dík moc za info Roberto
- Reklama
Espero svieti všeobecne slabo, pozri sa či nemáš sklopené
svetlá - gombík otočný za riadiacou pákou, ak ho máš v nule,
potom skúš manuálne podvihnúť trochu svetlá - skrutka na
reflektore - taka plastová šesťhranná tuším.
Spotreba mimo mesta - 6,3 bez klimy, 7,0 s klimov.
Spotreba v meste - 9,8 - veľmi krátke trasy.
Keď si chcel živé auto mal si kúpiť trojdverové s 2,0 litorvým motorom
a nie veľkú limuzínu s 1,5 litrom. Všeobecne ale 1,5 začína ožívať až kdesi nad 3500 ot/min, takže sa ho neboj vytáčať.
Aj podsvietenie prístrojovej dosky tu už niekto menil, dávali tam
buď návleky na žiarovky alebo LED. Oni sa ozvú.
svetlá - gombík otočný za riadiacou pákou, ak ho máš v nule,
potom skúš manuálne podvihnúť trochu svetlá - skrutka na
reflektore - taka plastová šesťhranná tuším.
Spotreba mimo mesta - 6,3 bez klimy, 7,0 s klimov.
Spotreba v meste - 9,8 - veľmi krátke trasy.
Keď si chcel živé auto mal si kúpiť trojdverové s 2,0 litorvým motorom
a nie veľkú limuzínu s 1,5 litrom. Všeobecne ale 1,5 začína ožívať až kdesi nad 3500 ot/min, takže sa ho neboj vytáčať.
Aj podsvietenie prístrojovej dosky tu už niekto menil, dávali tam
buď návleky na žiarovky alebo LED. Oni sa ozvú.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Ty 100W žárovky ti moc nepomůžou, ty světla jsou jedny z prvních s čirou optikou a ještě to prostě nebylo ono. Já jsem dal žárovky 55W + 50% svítivost, tak nějak se to menuje, už přesně nevím. Jediný co mě pomohlo bylo přizvednutí světel. Na STK mě to vždycky stahli že se s tím nedalo jet, přijel jsem domu a hned to před zdí zase přizvednul a je to OK a vidím a hlavně - nikdo na mě nebliká že bych oslňoval
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
100w ziarovky nepomozu dokonca situaciu casom mozu este zhorsit. Proeblem espera s osvetlenim je to, ze ku svetlam je tahana alektrina cez packu prepinania dialka/stretavacie takze celkom slusna dialka. Je tam velk astrata a ta bude este vacsia pri vacsom odbere 100wtovkami. Takze kym 80w budu ako tak svietit bielozltou farbou, 100w uz budu len zlte napriklad. Trochu pomozu ziarovky so zvysenou svietivostou ale predpisanym 60w prikonom, dalej trochu pomoze prerobenie elektriny cez rele od baterky priamo ku svetlam, navody su aj tu na fore (aj pod esperom aj pod nubirou).
Potom je dobre udrziavat svetla ciste a spravne nastavene. No a posledny problem je v regulatore alternatoru ktory je jednak zavisly od odberu (cim vyssi odber tym, nizsie napatie) a od teploty (po zahriati motoru nizsie napatie) podobne ako u skodovky. Sice za studena bez zvyseneho odberu dava 14.7V po zahriati a pri zapnutych svetlahc len 13.9V. Ja uz teraz dokazem svietit ako vacsina aut, akurat xenony a poniektore autika ktore mam pocit ze maju 100wtovky ma presvietia. Ale mozno su to len nove auta s vysokym napatim na alternatore, dnes maju poniektore az 14.7V vraj. Este tak spravit poriadny regulator napatia tak budem uplne spokojny so svetlami.
Potom je dobre udrziavat svetla ciste a spravne nastavene. No a posledny problem je v regulatore alternatoru ktory je jednak zavisly od odberu (cim vyssi odber tym, nizsie napatie) a od teploty (po zahriati motoru nizsie napatie) podobne ako u skodovky. Sice za studena bez zvyseneho odberu dava 14.7V po zahriati a pri zapnutych svetlahc len 13.9V. Ja uz teraz dokazem svietit ako vacsina aut, akurat xenony a poniektore autika ktore mam pocit ze maju 100wtovky ma presvietia. Ale mozno su to len nove auta s vysokym napatim na alternatore, dnes maju poniektore az 14.7V vraj. Este tak spravit poriadny regulator napatia tak budem uplne spokojny so svetlami.
nazdarek, ja k tej zmene podsvietenia palubovky. je to velmi jednoduche. musis zhodit ten plastovy ramcek okolo budíkov, potom odskrutkujes samotne budiky.musis sa tam popasovat s dvoma konektormi a lankom tachometra, na ktorych to je zapojene. od spodu su take sive objimky v ktorych su nastoknute ziarovky. musis si najst te ziarovky, co su na podsvietenie. su tam tusim 4 velke 3watove, a jedna mensia je na ukazatelovi teploty. te ziarovky vyberies a presne take iste len so zafarbenym sklom si kupis, nastoknes, poskladas a jeto
sice su te ziarovky 5watove funguje to uplne v pohode. ja som tam mal cervene a vyzeralo to paradne, jak od vyroby
teda treba len te ziarovky kupit, a videl som ich aj v modrej
sice su te ziarovky 5watove funguje to uplne v pohode. ja som tam mal cervene a vyzeralo to paradne, jak od vyroby
teda treba len te ziarovky kupit, a videl som ich aj v modrej
Dík za info moc ste mi pomohli, je to fakt super forum a sú tu samí znalci autíčka daewoo samí odborníci.ešte mám dotaz ako sa Vám osvedčila výmena chladiacej zmesi v daewoo Espero, to je či ste prčistili celý systém chladenia kolko ste dali chladiacej kvapaliny.No a s tým osvetlením, oskúšam žiarovky osram 55w s 50% svietivosťou a skúsim nastaviť svetlá,lebo na STK mi ich nastavoval a svietia fakt na prd.
S vymenou nemrzky sice mozem len suhlasit akurat mne sa do roka po vymene musela asi pouvolnovat hrdza v okruhu a upchala radiator v kureni. Vysledkom bola zima v aute pretoze to nekurilo. Akurat vyssie otacky dokazali cez upchavku prehnat dostatok vody. Takze pred vymenou odporucam preplach (napriklad roztokom octu) a nasledne poriadne prefukat najlepsie tlakovou vodou radiator aj chladic v opacnom smere nez nim chladiaca zmes tecie normalne.
Alebo len vymenit a po roku este pred zimou vypustit a preplachnut ak to prestane kurit. Ono to ide vyhnat z radiatoru von lahko staci to pretlacit spatne vodou (ani tlakovu nutne netreba) len to nie je dobr robit az ked sa zima ohlasi .
Alebo len vymenit a po roku este pred zimou vypustit a preplachnut ak to prestane kurit. Ono to ide vyhnat z radiatoru von lahko staci to pretlacit spatne vodou (ani tlakovu nutne netreba) len to nie je dobr robit az ked sa zima ohlasi .
100 w ziarovky mam stale, uz sa to tu riesilo a su silnejsie ako 55 +50% svietivost. Vobec nie su zlte. v jednom reflektore som mal 55 w + 50% svitivost a v druhom 100w, farba svetla bola rovnaka a svietivost vyssia... Samozrejme aj reflektory mam nastavene.
Nic sa neprehrieva... a viditelnost je podstatne lepsia...ani protiiduci vodici mi neblikaju...
Nic sa neprehrieva... a viditelnost je podstatne lepsia...ani protiiduci vodici mi neblikaju...
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
S tou výmenou chladiacej ako vraví ppp, a ide jej tam okolo 6 litrov.
Prístup ku radiátoru kúrenia máš zo spodu auta lepšie z pravej strany.
Tam je to aj najlepšie vypúšťať.
Prístup ku radiátoru kúrenia máš zo spodu auta lepšie z pravej strany.
Tam je to aj najlepšie vypúšťať.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
No Ja som vymenil žiarovky 100w za OSRAM 55w+50= svietivosť a myslím, že je to lepšie.To nastavovanie svetiel mám spínač v polohe nula a on má fungovať smerom hore len ked je auto zaťažené,že?A ešte dotaz ,ktorý reflektor má motorček vo svetle az da obidva,lebo sam i nezdá, že ide len jeden.A lúče zo svetal na pravej strane májú ísť rovno alebo trocha doľava kao sa vlastne nastavujú svetlá a ako mám postupovať aby so mneoslepoval oprotiidúce autá?
V prvom rade si musis nastavit svetlomety, otvor kapotu a na reflektore zodzadu je skrutka, tou treba pootocit. Najlepsie ti to nastavia v servise, potom si to uz len mozes trochu upravit smerom nahor alebo nadol. Vela ludi to nastavuje "od oka" a skusaju v noci ako to svieti a aby neoslnovali ostatnych vodicov. Alebo nasmeruj auto oproti rovnej stene a cca 5-6 cm by malo byt klesanie svetiel na 10 metrov...
Prepinac vysky svetlometov vedla rucnej brzdy, o ktorom hovoris upravuje motorcekmi obidva svetlomety sucasne... A sluzi len na centrovanie svietiel, ked mas auto plne nalozene, poloprazdne alebo prazdne podla rozlozenia zataze a hmotnosti v aute.
Prepinac vysky svetlometov vedla rucnej brzdy, o ktorom hovoris upravuje motorcekmi obidva svetlomety sucasne... A sluzi len na centrovanie svietiel, ked mas auto plne nalozene, poloprazdne alebo prazdne podla rozlozenia zataze a hmotnosti v aute.
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Ten motorček by mal lúč svetiel vychylovať k zemi, nie hore !!!
0 poloha základ, 3 poloha sklopenie k zemi. Slúži to pri naloženom
kufri aby si neoslňoval. Ovládaš tým obidve svetla, každý má svoj motorček.
Na to nstavenie svetiel existuje aj obrázok ako má vyzerať osvietaná
stena.
0 poloha základ, 3 poloha sklopenie k zemi. Slúži to pri naloženom
kufri aby si neoslňoval. Ovládaš tým obidve svetla, každý má svoj motorček.
Na to nstavenie svetiel existuje aj obrázok ako má vyzerať osvietaná
stena.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.