Rozvody v Nubire
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Rozvody v Nubire
Ahoj všem! Mam Nubiru 2.0 CDX Sedan r.v. 97 a je z Německa. Má najeto 90000 km. V knížce jsou všechny prohlídky v Daewoo Servisu ale není nějak zvlášť označeno že na 60000 měnili rozvody. Je možné nějakým způsobem poznat jestli jsou vyměněny? Jistě bych mohl do toho servisu zavolat a zeptat se, ale možná je to poznat i jinak?
- Reklama
Jistota
Jediná jistota je to, co si uděláš ty sám. Někdy se píše na kryt u rozvoďáku údaj v km. Pokud by tam byl, mohlo by to o něčem vypovídat, ale ne tomhle bych nešetřil. Stejně bych vyměnil kabely, svíčky, olej a filtry. Dělal jsem to tak vždycky. Servisní knížku jsem pak vedl normálně dál.
Na Nexii vzpomínám v dobrém , ale MPV je MPV
neválí se vám v garáži nepotřebná SPZ - v mé sbírce je pro ní místo,
neválí se vám v garáži nepotřebná SPZ - v mé sbírce je pro ní místo,
Spis bych rekl ze ne. Vymena po 60 000 km je relativne novinka (plati asi 2 roky), pred tim to bylo snad po 90 000 km (uz sme tu o tom nekde diskutovali, ale nepamatuju si to presne). Takze si myslim, ze to asi budou ty puvodni. Jo a mimochodem me i kamaradce (oboji teda s Lanosem) tu vymenu remene do servisni knizky zapisovali.
rozvodový řemen
Mám najeto jen 50000, ale radsi jsem je vyměnil, auto je z r.1998 a kamarád mi doporučil vyměnit je, protože ta pryž změnami teplot trpí a křehne a za těch pět šest let je zralá na výměnu. A lehce se může roztřepit a prasknout. Řemen stál asi přes 2000,-. Vyměnil jen řemen, ale jinak se mají měnit i napínáky, tvrdil mi ale, že ty moje jsou úplně OK (bez vůle) pokud mají vůli tak pískají nebo chrastí. Jak jsem se dočetl ve foru oprava motoru po poruše rozvodů není levná.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Jestliže byla výměna dělaná skutečně v 60 000 tak se to poznat nedá a jediná jistota je opravdu vyměnit . Termín na výměnu se několikrát měnil nejdříve byl 60 000 pak byl posunut na 90 000 a po tom co se stalo několik havárek motorů těsně před 90 000 ještě v záruce tak byla zase posunuta na 75 000 a nyní nové pod GM mají pokud vím výměnu na 60 000 . Nevyplatí se na tom šetřit stojí to pak i přes 20 000 Kč . Jěště k tomu stáří řemenu podle doporučení výrobce řemenů je životnost řemenu 5 let a pak by měla nastat výměna i když auto nemá najeté kilometry je to z důvodu jak píše Richard
Rozvody na Nubiře
Právě jsem je ůspěšně vyměnil. Už jsem to dělal na fiatu, Seatu, Matizu, teď na Nubiře. Můžu říct , že dvě vačky nejsou velkej problém, akorát se musí přesně nastavit na rysky. Vačky proti sobě a na klice je ryska proti plastu krytu. ( na řemenici je to šikmo nahoru proti plastovýmu nálitku, když jí sundáte na ozub. kole přímo dolu proti výřezu) . Největší pakárna je , že se musí odšroubovat silentblok motoru a motor nadzvednout abyste podvlíkli řemen.Jnak se to určitě vyplatí . Nubiru jsem koupil s 95000 KM a po sundání krytu jsem zjistil, že měněnej byl, v kolika nevím, ale novej jsem tam stejně dal. U Matize jsem ho měnil letos v 65000KM pro jistotu prěd cestou do Chorvatska, to jsem ještě neměl Nubiru.
CENY: řemen - Matiz 700,-
Nubira 1400,-
Kladka - Matiz 600,-
Nubira vodící 700,- , napínací 1400,-
Za ten klid to stojí . Ahoj Tomáš !
CENY: řemen - Matiz 700,-
Nubira 1400,-
Kladka - Matiz 600,-
Nubira vodící 700,- , napínací 1400,-
Za ten klid to stojí . Ahoj Tomáš !
Ahoj, zase to omýlám... ale:
Jaké máte zkušenosti s kladkami (vodící, napínací) s výdrží..
Já mám 72000km a hodlám předevčírem!!!! měnit rozvoďák..
Tak ten je jasnej ale co uložení? Je zdravé to asi vyměnit komplet co? Ale jestli třeba vydrží 120 tisíc tak to bych je asi vyměnil až při druhé výměně.
Co vy na to? Máte někdo zkušenosti s ruplým rozvoďákem pod 70 tisíc. km? Dík
Jaké máte zkušenosti s kladkami (vodící, napínací) s výdrží..
Já mám 72000km a hodlám předevčírem!!!! měnit rozvoďák..
Tak ten je jasnej ale co uložení? Je zdravé to asi vyměnit komplet co? Ale jestli třeba vydrží 120 tisíc tak to bych je asi vyměnil až při druhé výměně.
Co vy na to? Máte někdo zkušenosti s ruplým rozvoďákem pod 70 tisíc. km? Dík
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví
Já jsem je minulou sobotu měnil. Dal jsem 3000 za rozvody, mám rozseklé čelo od kapoty, dorasovaný prsty a nové rozvody, všem doporučuji....akorát si dejte auto do nizké garáže, ať máte kapotu přivřenou, jinak to s tím čelem nemusí vyjít..
Sranda byla to tam dostat, já musel znovu sundat vodící kladku, když jsem nandaval řemen, pak odpéroval napínačku a byl tam, pak jen dotáhnout vodící kladku a těch milion šroubků co je všude okolo dát nazpět a za 3 hodiny není co dělat....
Sranda byla to tam dostat, já musel znovu sundat vodící kladku, když jsem nandaval řemen, pak odpéroval napínačku a byl tam, pak jen dotáhnout vodící kladku a těch milion šroubků co je všude okolo dát nazpět a za 3 hodiny není co dělat....
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
Zkus kromě Krče i CZ Drafel www.czdrafel.cz Jinak z přiloženého schématu k motoru 2,0 16V vyplývá, že potřebuješ řemen, 2 vodící kadky, jednu napínací a vodní pumpu
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Omlouvám se za uveřejnění obrázku rozvodů u Nubi 2,0 16V , ale původně se ptal na rozvody Alex a ten se ptal na 2,0 l a já pak poznámku o 1,6 přehlídl. Každopádně to kolegové poopravili a informace jsi dostal
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502