Zhasína na volnoběh

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Karel M
Příspěvky: 6
Registrován: pon srp 20, 2007 08:11

Zhasína na volnoběh

Příspěvek od Karel M »

Leganza CDX 2,0L benzin, 98 kW, r.v. 1989

Po startu drží volnoběh jako dříve na cca 900 ot/min, otáčky na otáčkoměru nekolísají, ale chod motoru je neklidný, motor i auto se chvějí a zvuk trochu připomíná traktor. Někdy mají otáčky na volnoběh tendenci poklesnout a motor zhasne. Pokud při klesání ot. prošlápnu plyn vrátí se pak na 900 a drží.
Jízda z počátku OK, po pár kilometrech je ale občas a zcela nahodile cítit i při 2500 ot. mírné zacukání. Při prošlápnutí spojky při dojíždění na křižovatku motor zhasne. Pokud plynule a jemně povolím spojku znovu naskočí nebo bez problémů znovu nastartuji. S ohříváním motoru k tomu dochází stále častěji, až moto při nižších otáčkách téměř vždy zhasíná. Nahodile se však stane, že otáčky drží, ale motor se chvěje jak popsáno výše.

Na rezervu jsem vyjel benzin čerpaný u dvou neznačkových, ale mě známých stanic (nikdy jsem s ním neměl problém) a doplnil nádrž na 3/4 benzinem Schell V-Power. Automechanik vyměnil vzduchový i palivový filtr a svíčky. Trochu se to zlepšilo, s novým benzinem jsem najezdil zatím jen asi 350-400 km. Možná hloupý dotaz: Mohlo by to být nekvalitním benzinem ? V rezervě před V-Power ještě zůstal původně čerpaný benzin a nyní tam ještě bude nějaká směs původního a nového.

Byla zkontrolována váha vzduchu, EGR ventil, vstřiky. Lambda sonda je údajně OK (ale na izolaci jejího vodiče je patrno několik otlačení jako od kleští, vodič je v těchto místech zploštělý- prý to její funkci nevadí). Měření emisí před roky ukázalo vynikající hodnoty.
Autoeletrikáři provedli 2x diagnostiku – vše v pořádku.

Byl bych vděčný za každou radu.
Reklama
 

Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

Na špatnej benzín by to nechcíplo, jestli je problém s volnoběhem, tak na prvním místě je nutný prověřit krokovej motorek.

info o krokáči tady : https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... sc&start=0
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -peha- »

Téda to je veterán a ani som nevedel že v 1989 sa robili Leganzy :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
A k tvojmu problému to môže robiť fakt krokový motorček , treba ho vyčistiť alebo aj vymeniť lebo keď že si už zrobil to čo píšeš tak to len to to jedno si ješte nerobil no vyskúšaj a uvidíš :D :D :D
Karel M
Příspěvky: 6
Registrován: pon srp 20, 2007 08:11

Příspěvek od Karel M »

-peha- píše:Téda to je veterán a ani som nevedel že v 1989 sa robili Leganzy :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
A k tvojmu problému to môže robiť fakt krokový motorček , treba ho vyčistiť
Díky za radu a upozornění.
Ten rok výroby je samozřejmě 1998.
Pokud jde o ten krokový motorek, automechanik ho kontroloval a údajně je OK.
Příčina prý bude v dávkování většího množství paliva prý pravděpodobně prodloužená doba vstřiku. To by asi znamenalo souběh několika závad nebo špatných signálů a jejich následné zpracování řídící jednotkou, která by pak dávala také nesprávné povely.
Ještě jsem si vzpoměl, že se mi dříve občas stávalo, že motor špatně startoval, zvláště za tepla. Ale bylo to jen zcela nahodilé. Stalo se to také 2x den před vznikem popsané poruchy. Po obtížnějším nastartování jem ujel 130 km bez problémů a druhý den ráno mi už motor zhasnul po 80 m jízdy.
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -peha- »

Z rokom som to pochopil že preklep :lol: :lol: :lol: Ale s tou závadou tak to len odborník lebo diagnostika by mala daču ukázať a čo tak vstreky či niesú zanasené už sa to tu tiež preberalo ale fakt na toto len odborník jo ješte jedna možnosť namontovať LPG tam som doma :D Držim palce aby sa závadu čo najskôr podarilo odstrániť :D
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Mám v Nubiře stejný motor 2,0 16V myslím, že Nubira ani Leganza nemá váhu vzduchu, mě občas při šolýchání plynu trochu zaškubá, je to patrné hlavně při provozu klimy, diskutovali jsme to na Východočeském srazu, a kluci mi doporučili zaslepit EGR ventil, což jsem ještě neudělal
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

Nejsem si jistej, jestli pouhým pohledem může někdo říct jestli krokovej motorek je OK :shock: Zkusit výměnu za jinej a jezdit a uvidíš.
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Karel M
Příspěvky: 6
Registrován: pon srp 20, 2007 08:11

Příspěvek od Karel M »

conpet píše:Nejsem si jistej, jestli pouhým pohledem ...
Viděli to dva zkušení autoelektrikáři a ten motorek byl vymontovaný a prohlédnutý, ale souhlasím, že tímto nemusí závadu odhalit.

Ještě se zeptám jako úplný laik : Ten motorek pracuje jen při volnoběhu a jinak by měl být průchod vzduchu uzavřen ?
Jak jsem již výše napsal, je občas a zcela nahodile cítit i za jízdy při 2500 ot. mírné zacukání. To již motor nepracuje na volnoběh, ale je v záběru. Pokud by motorek při regulaci volnoběhu uváznul v nějaké pootevřené poloze, tak by to snad cukalo stále. Mě se ale stane že to za nezměněných podmínek (plynulá jízda 80 km/h) třeba jednou za 10 km krátce zacuká a zase OK.
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

Nejsem automechanik, ale myslím že mino volnoběh je zavřenej. Pokud zůstane otevřenej, vylítne ti volnoběh na 3000 a možná i víc otáček. To zacukání bude něco v zapalování.
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Karel M
Příspěvky: 6
Registrován: pon srp 20, 2007 08:11

Příspěvek od Karel M »

conpet píše:Pokud zůstane otevřenej, vylítne ti volnoběh na 3000 a možná i víc otáček....
Právě to si myslím. Otáčky mi totiž nestoupají. Za normální jízdy drží kolem 2000-2500 a při volnoběhu jen klesají z 900 na 0, někdy se i delší dobu ve volnoběhu udrží, ale nikdy samovolně nestoupají.
Slyšel jsem také názor, že řídící jednotka může prodlužovat dobu vstřiku paliva a motor se tím zahlcuje. Není ale jasné, co dává k této reakci podnět.
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

..no..

tak krokac je teda precisteny ..a zavada sa stale prejavuje..
..takze..
..za studena sa to sprava normalne..ano..
..ale za tepla to uz je blbee..
..
taqze ma napadaju dve veci ..
a to cidlo teploty motoru ..pozor tie cidla su tam dve, jedno pre ECU, druhe pre budik..
..teda budik moze ukazovat spravnu teplotu, ECU si mysli nieco ine..
asi ze je motor studeny..
NEZVYSILA SA TI SPOTREBA, alebo niesu cierne sviecky ..?? smrad benzinu za vyfukom a pod..

druha vec je senzor otacok,..u dvojlitrov bola seria co "horela"..
teda cidlo akosi vzplalo, alebo sa odpalilo....
cize cidlo dava zle info o pocte otacok,..a "uhle predzapalu"
zato moze motor triast, lebo ECU nema spravne informacie..
(aj ked je natolko inteligentna ze vie, ze behom sekundy nemoze byt z 900ot/min. 6000ot/min.)
cidlo sa nachadza pod krytom od sviecok

..taakze skontrolovat toto..

/// hmm a rozvody neskocili ..?? :?///
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Karel M
Příspěvky: 6
Registrován: pon srp 20, 2007 08:11

Příspěvek od Karel M »

JRD McLAREN píše: druha vec je senzor otacok,..u dvojlitrov bola seria co "horela"..
Děkuji za radu. Snad tu máme stopu. O tom hořícím sensoru jsem už na internetu četl, ale nevěděl jsem kde je umistěný.
Dostal jsem se k tomu až teď večer a hledal jsem podle té fotografie. A ted se podržte : JÁ TAM TEN SENZOR NEMÁM !!! Je tam jen nalepená již stará průsvitná izolační páska. Tak jsem ji sloupnul a pod ní je jen díra, v ní skou vidět vlevo rozvodová kola. nic víc !!!
Takže asi sensor již dříve shořel (jsem druhým majitelem) nebo byl preventivně odstraněn a nějak nahrazen. Špatně fungující náhražka by mohla být příčinou potíží.
Setkal jste se s tím někdo ?
Jsou nějaké náhrady tohoto senzoru obvyklé? A kde to hledat?
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -peha- »

No mám dojem že senzor hledat nemusíš lebo pokud viem tak ten mali až ročník 2000 a vyššie 98 by ho nemala mať :idea: :idea: :idea:Já mám 99 a nemám ho tam ale už sme to tu preberali takže to čidlo je až v modeloch od roku 2000 ;)
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

..noo tak potom mash senzor na "kole" na remenici na kluke..
..teda tam dole..

a tie kola za zvykli zaspinit, alebo su hrdzave..a "zle to ukazuje"
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Karel M
Příspěvky: 6
Registrován: pon srp 20, 2007 08:11

OPRAVENO !

Příspěvek od Karel M »

Tak konečně je závada odstraněna !
Po několika týdnech, kdy mi dva mechanici namlouvali, že vše pečlivě zkontrolovali a na nic nepřišli, mi došla trpělivot a Leganzu jsem odvezl do autorizovaného servisu. Tam nejprve seřídili volnoběh, ale motor měl stále nepravidelný chod. Znovu vše zkontrolovali a nakonec zjistili přeskočený rozvodový řemen. To vedlo k rozladění systému a řídící jednotka pak také nesprávně nastavovala volnoběh.
Moji garážoví a stodoloví mechanici to prostě odbyli. Rovodový řemen a kladky byly měněné před rokem. Údajně je mechanik ještě kontroloval (lhal) a jiný tvrdil, že závada nemůže mít vůbec nic společného s rozvody).
Jednání v servisu bylo velice slušné a rychlé, závada byla odstraněna během několika hodin.
A pravděpodobná příčina přeskočení řemenu ? Asi před 3 měsíci se mi začal třepit hnací řemen alternátoru, který bylo nutné vyměnit. Od výměny řemenu jsem toho moc nenajezdil. Jedna domněnka je, že útržek řemenu se mohl dostat pod kryt do rozvodů ... :?:
Jinak Leganzza nebyla nikdy roztahována, ani si neuvědomuji, že by mi před poruchou zastavila nejakým nárazem, zhasnutím motoru v tahu do kopce nebo pod.
Odpovědět

Zpět na „LEGANZA“