štartovanie pomocou káblou
Moderátor: Blue Lanos
štartovanie pomocou káblou
kamoš mal dnes problém má slabú baterku a nevedel naštartovať auto a skúšali sme ho naštartovať pomocou káblov ale ani tak vôbec neskrútlo jeho štartér iba ked sme ho roztlačili potom už naskočilo naisto je to asi v baterke lebo len pomaly kus krútilo ale nechitilo podľa mňa by to malo aj tak chytiť aj ked je úplne vyšťavená baterka nie?alebo káble sú zlé? sú nové
alebo aký je postup pri štartovaní pomocou káblou lebo letrák som niekde stratil keby sami to náhodou nejako zopakovala dnešná situácia?
alebo aký je postup pri štartovaní pomocou káblou lebo letrák som niekde stratil keby sami to náhodou nejako zopakovala dnešná situácia?
- Reklama
A ještě jedna poznámka, kabel +od baterky dát na + chcíplé baterky a kostru spojit někde jinde než na baterce (nosník, motor atd.) ne na - baterky prý se může při takovém způsobu startování vyvíjet v baterce vodík a vybuchnout při jiskření např. při odpojování, tak bacha
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Ak baterka nie je uplne mrtva staci ju par minut (max 5) nabijat cez kabel a to na nastartovanie bohato staci. Co sa tyka kablov co bezen dostat v supermarketoch tak tie sa hodia na cokolvek len nie na startovanie. Tie 2mm alebo kolko maju jadra nemaju sancu preniest 100 a viac amper co pre roztocenie starteru s motorom je nevyhnutne. Ale fakt staci chvilku nabijat vybitu baterku cez taketo kabliky a nastartovat potom v pohode bez "startovacich" kablov.
- Slavek
- Příspěvky: 1718
- Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
- Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
PPP ma pravdu kabely z kauflandu sou tak dobry na uskerceni, porteba kabely z poradnym odporom
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
- Hanzy
- Příspěvky: 7197
- Registrován: ned led 21, 2007 13:16
- Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice
nezalezi odkud kable mate muzou byt i z marsu ale je tam vzdy uvedeno na kolik jsou amper a taky od toho se odviji ucelovost a taky cena...
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Tak nedávno jsem dostal reklamní startovací kabely, je na nich napsáno 250A a jsou vyrobené z drátu o průřezu 4mm2.
Ale rozhodně bych se nebál startovat i s tenčími startovacími kabely. Za rozumné minimum považuji kabely od průřezu 8mm2, a to si nedělám srandu. Firemní oktávku jsme jednou z nouze startovali pomocí startovacího kabelu vyrobeného ze dvou lanek 4mm2, nastartovali jsme poměrně bez problémů, jen ta izolace se trošičku spekla.
Je jasný, že to nesmíte točit na kabely dvě minuty, ale skutečně ten průřez není zas až tak kritický.
Ale rozhodně bych se nebál startovat i s tenčími startovacími kabely. Za rozumné minimum považuji kabely od průřezu 8mm2, a to si nedělám srandu. Firemní oktávku jsme jednou z nouze startovali pomocí startovacího kabelu vyrobeného ze dvou lanek 4mm2, nastartovali jsme poměrně bez problémů, jen ta izolace se trošičku spekla.
Je jasný, že to nesmíte točit na kabely dvě minuty, ale skutečně ten průřez není zas až tak kritický.
... nikdy v životě bych nechtěl hondu ...
Hanzy -> 100A, 69Sk Prierez asi 2mm 100A tak tdo stratu Ale maju peknu brasnicku
Habron -> vsak bat sa s tym startovat nebojim, ale nenastartujem, pretoze s takymi kablikmi starter ani nepohne. Vezmi si ze od baterkyk k starteru idu kable 7 alebo 8mm hrube. keby stacili 4mm tak by ich tam vyrobcovia aut davali, ale nestacia. Tie tesco kable su na to aby podporili baterku s ktorou starter ledva toci. Ale ak je baterka vycucana tak nemaju ziadnu sancu. Inac izolacia sa mi neroztavila ani na kabloch co som mal v skodovke, ale ked sme skusali nastartovat z baterky zo zigulika tak starter si pripojenu baterku ani nevsimol, len spravil polobratku na zvysok z mojej a kable pritom v -10stC boli pekne horuce .
Habron -> vsak bat sa s tym startovat nebojim, ale nenastartujem, pretoze s takymi kablikmi starter ani nepohne. Vezmi si ze od baterkyk k starteru idu kable 7 alebo 8mm hrube. keby stacili 4mm tak by ich tam vyrobcovia aut davali, ale nestacia. Tie tesco kable su na to aby podporili baterku s ktorou starter ledva toci. Ale ak je baterka vycucana tak nemaju ziadnu sancu. Inac izolacia sa mi neroztavila ani na kabloch co som mal v skodovke, ale ked sme skusali nastartovat z baterky zo zigulika tak starter si pripojenu baterku ani nevsimol, len spravil polobratku na zvysok z mojej a kable pritom v -10stC boli pekne horuce .
Pánové, můj táta byl elektrikář, a od něj vím, že jeden drátek z tenký licny (např. z bílý dvoulinky) je na cca 5-7 A takže do 15A pojistky (porcelánový) se dají 3 drátky Je fakt, že jsem kdysi spojil autobaterky 1,5 mm licnou a ten drát pootočil motorem a shořel , těch 6 - 8 mm je na 250A dostačujícíh, pro neznalé všechny tyto rozměry jsou tzv. mm průřez, průměr drátu je něco jiného Průměr drátu o průřezu 1,5 mm2 je asi 0,7mm
Samo že se jedná o jednotky plošné---- omlouvám se
Samo že se jedná o jednotky plošné---- omlouvám se
Naposledy upravil(a) Richard dne pon srp 20, 2007 20:01, celkem upraveno 1 x.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Ja som parkrát pomáhal štartovať otcovi auto,keď zabudol zhasnúť svetlá káblami z TESCA podľa postupu z manuálu OPEL:
1,zapojiť na + vybitej bat,potom plus nabitej.
2,zapojiť kábel na mínusák nabitej,potom nakoniec SPRÁVNE ako podotkol Richard,že NIE na baterku,ale najlepšie na priečku motora,tak aby nedošlo k zachyteniu kábla rotujúcou časťou motora.
3.Najprv naštartovať voz s nabitou baterkou,nechať bežať cca 3 minuty,ale vždy som aj trochu "popridával plynu" pri voľnobehu sa asi nestíhajú dobiť obe baterky a hlavne pri štartovaní voza s vybitou baterkou som na chvíľu zvýšil otáčky na cca 2000/min ,potom naštartovať voz s vybitou a nechať tak ešte asi 3 minuť bežať oba motory spojené káblami,až potom ich odpojiť.Osvedčilo sa to aj pri oživení fest vybitej baterky,ktorá už nevládala pomaly ani rozsvietiť kontrolky na prístrojovke..
1,zapojiť na + vybitej bat,potom plus nabitej.
2,zapojiť kábel na mínusák nabitej,potom nakoniec SPRÁVNE ako podotkol Richard,že NIE na baterku,ale najlepšie na priečku motora,tak aby nedošlo k zachyteniu kábla rotujúcou časťou motora.
3.Najprv naštartovať voz s nabitou baterkou,nechať bežať cca 3 minuty,ale vždy som aj trochu "popridával plynu" pri voľnobehu sa asi nestíhajú dobiť obe baterky a hlavne pri štartovaní voza s vybitou baterkou som na chvíľu zvýšil otáčky na cca 2000/min ,potom naštartovať voz s vybitou a nechať tak ešte asi 3 minuť bežať oba motory spojené káblami,až potom ich odpojiť.Osvedčilo sa to aj pri oživení fest vybitej baterky,ktorá už nevládala pomaly ani rozsvietiť kontrolky na prístrojovke..
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
TO je fakt, ze som neuviedol ze ide o priemer, sypem si hlavu na popol .Richard píše:Pánové, můj táta byl elektrikář, a od něj vím, že jeden drátek z tenký licny (např. z bílý dvoulinky) je na cca 5-7 A takže do 15A pojistky (porcelánový) se dají 3 drátky Je fakt, že jsem kdysi spojil autobaterky 1,5 mm licnou a ten drát pootočil motorem a shořel , těch 6 - 8 mm je na 250A dostačujícíh, pro neznalé všechny tyto rozměry jsou tzv. mm průřez, průměr drátu je něco jiného Průměr drátu o průřezu 1,5 mm je asi 0,7mm
Mimochodom prierez sa udava v mm2
Jen pro vaši informaci, klasický drát 2,5 mm2 měď, co s ním máte doma natahané zásuvky, má odpor asi 0,005 ohmů na metr délky (asi 5 ohmů na kilometr), takže pokud jím protéká 100A, tak se na 1,5 metru ztratí 0,8 V, takže to musí nastartovat, i kdyby nechtělo. Samozřejmě, že je potřeba točit krátce a nechávat pauzy, aby se ten drát stačil chladit. Ale pokud vám to startuje správně, tak stačí ty 3 sekundy, že
Kablo Kladno u tohoto drátu udává proudovou zatížitelnost 75A po dobu 120s a 105A po dobu 30s.
-> Richard: Těch 1,5mm2 je fakt málo To shoří už při proudu kolem 50A
-> 4mm2 stačí krátkodobě, na nastartování, ale ne na trvalý provoz, tak proto je tam výrobce nedává.
Kablo Kladno u tohoto drátu udává proudovou zatížitelnost 75A po dobu 120s a 105A po dobu 30s.
-> Richard: Těch 1,5mm2 je fakt málo To shoří už při proudu kolem 50A
-> 4mm2 stačí krátkodobě, na nastartování, ale ne na trvalý provoz, tak proto je tam výrobce nedává.
... nikdy v životě bych nechtěl hondu ...