štartovanie pomocou káblou

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Uživatelský avatar
mirko666
Příspěvky: 82
Registrován: čtv črc 20, 2006 16:38
Bydliště: Revúca

štartovanie pomocou káblou

Příspěvek od mirko666 »

kamoš mal dnes problém má slabú baterku a nevedel naštartovať auto a skúšali sme ho naštartovať pomocou káblov ale ani tak vôbec neskrútlo jeho štartér iba ked sme ho roztlačili potom už naskočilo naisto je to asi v baterke lebo len pomaly kus krútilo ale nechitilo podľa mňa by to malo aj tak chytiť aj ked je úplne vyšťavená baterka nie?alebo káble sú zlé? sú nové
alebo aký je postup pri štartovaní pomocou káblou lebo letrák som niekde stratil keby sami to náhodou nejako zopakovala dnešná situácia?
Reklama
 

Stanleyk
Příspěvky: 252
Registrován: úte led 02, 2007 18:32
Bydliště: Huddersfield
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stanleyk »

musis pripojit kable pri nastartovanom motore dobreho auta... chvilu pockat minimalne minutku, nech aspon preberie zlu baterku, potom na dobrom aute pridat plyn asi na 2000 otacok a tak zacat zle auto startovat
Uživatelský avatar
dedo.miki
Příspěvky: 1253
Registrován: stř led 10, 2007 19:50
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

Postup je správny ,ale čím dlhšie necháš auto dobíjať tým dobrým alternátorom ,tým lahšie ti bude štartovať pokial v tom zlom neskratuje baterka celkom,ale to sú zriedkavé prípady.Najlepšie nechať nabíjať aj 5 min.samozrejme pri zvýšených otáčkach nad 1 300 ot/min.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

A ještě jedna poznámka, kabel +od baterky dát na + chcíplé baterky a kostru spojit někde jinde než na baterce (nosník, motor atd.) ne na - baterky :!: :!: prý se může při takovém způsobu startování vyvíjet v baterce vodík a vybuchnout při jiskření např. při odpojování, tak bacha :!:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Ak baterka nie je uplne mrtva staci ju par minut (max 5) nabijat cez kabel a to na nastartovanie bohato staci. Co sa tyka kablov co bezen dostat v supermarketoch tak tie sa hodia na cokolvek len nie na startovanie. Tie 2mm alebo kolko maju jadra nemaju sancu preniest 100 a viac amper co pre roztocenie starteru s motorom je nevyhnutne. Ale fakt staci chvilku nabijat vybitu baterku cez taketo kabliky a nastartovat potom v pohode bez "startovacich" kablov.
Uživatelský avatar
Slavek
Příspěvky: 1718
Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slavek »

PPP ma pravdu kabely z kauflandu sou tak dobry na uskerceni, porteba kabely z poradnym odporom :lol:
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA

Dovoz aut zD

Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Slavek -> ja mam kable z tesca :lol: . Ale na ciastocne obzivnutie baterky stacia 8) Pred rokom som uz espero musel raz startovat a mal so pozicane fakt hrube (a fest tvrde) kable a tiez som baterku len trosku dobil a startoval bez kablov. Bez dobitia baterky ani len necvakol starter.
Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Příspěvek od Hanzy »

nezalezi odkud kable mate muzou byt i z marsu ale je tam vzdy uvedeno na kolik jsou amper a taky od toho se odviji ucelovost a taky cena... ;)
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Tak nedávno jsem dostal reklamní startovací kabely, je na nich napsáno 250A a jsou vyrobené z drátu o průřezu 4mm2.

Ale rozhodně bych se nebál startovat i s tenčími startovacími kabely. Za rozumné minimum považuji kabely od průřezu 8mm2, a to si nedělám srandu. Firemní oktávku jsme jednou z nouze startovali pomocí startovacího kabelu vyrobeného ze dvou lanek 4mm2, nastartovali jsme poměrně bez problémů, jen ta izolace se trošičku spekla.

Je jasný, že to nesmíte točit na kabely dvě minuty, ale skutečně ten průřez není zas až tak kritický.
... nikdy v životě bych nechtěl hondu ...
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Hanzy -> 100A, 69Sk :lol: Prierez asi 2mm :lol: 100A tak tdo stratu :lol: Ale maju peknu brasnicku :lol:
Habron -> vsak bat sa s tym startovat nebojim, ale nenastartujem, pretoze s takymi kablikmi starter ani nepohne. Vezmi si ze od baterkyk k starteru idu kable 7 alebo 8mm hrube. keby stacili 4mm tak by ich tam vyrobcovia aut davali, ale nestacia. Tie tesco kable su na to aby podporili baterku s ktorou starter ledva toci. Ale ak je baterka vycucana tak nemaju ziadnu sancu. Inac izolacia sa mi neroztavila ani na kabloch co som mal v skodovke, ale ked sme skusali nastartovat z baterky zo zigulika tak starter si pripojenu baterku ani nevsimol, len spravil polobratku na zvysok z mojej a kable pritom v -10stC boli pekne horuce :lol: .
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Pánové, můj táta byl elektrikář, a od něj vím, že jeden drátek z tenký licny (např. z bílý dvoulinky) je na cca 5-7 A takže do 15A pojistky (porcelánový) se dají 3 drátky :lol: :lol: :lol: Je fakt, že jsem kdysi spojil autobaterky 1,5 mm licnou a ten drát pootočil motorem a shořel :lol: :lol: , těch 6 - 8 mm je na 250A dostačujícíh, pro neznalé všechny tyto rozměry jsou tzv. mm průřez, průměr drátu je něco jiného :!: :!: Průměr drátu o průřezu 1,5 mm2 je asi 0,7mm :!: :!:
Samo že se jedná o jednotky plošné---- omlouvám se :cry:
Naposledy upravil(a) Richard dne pon srp 20, 2007 20:01, celkem upraveno 1 x.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4359
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alvin »

Ja som parkrát pomáhal štartovať otcovi auto,keď zabudol zhasnúť svetlá káblami z TESCA podľa postupu z manuálu OPEL:
1,zapojiť na + vybitej bat,potom plus nabitej.
2,zapojiť kábel na mínusák nabitej,potom nakoniec SPRÁVNE ako podotkol Richard,že NIE na baterku,ale najlepšie na priečku motora,tak aby nedošlo k zachyteniu kábla rotujúcou časťou motora.
3.Najprv naštartovať voz s nabitou baterkou,nechať bežať cca 3 minuty,ale vždy som aj trochu "popridával plynu" pri voľnobehu sa asi nestíhajú dobiť obe baterky a hlavne pri štartovaní voza s vybitou baterkou som na chvíľu zvýšil otáčky na cca 2000/min ,potom naštartovať voz s vybitou a nechať tak ešte asi 3 minuť bežať oba motory spojené káblami,až potom ich odpojiť.Osvedčilo sa to aj pri oživení fest vybitej baterky,ktorá už nevládala pomaly ani rozsvietiť kontrolky na prístrojovke..
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Richard píše:Pánové, můj táta byl elektrikář, a od něj vím, že jeden drátek z tenký licny (např. z bílý dvoulinky) je na cca 5-7 A takže do 15A pojistky (porcelánový) se dají 3 drátky :lol: :lol: :lol: Je fakt, že jsem kdysi spojil autobaterky 1,5 mm licnou a ten drát pootočil motorem a shořel :lol: :lol: , těch 6 - 8 mm je na 250A dostačujícíh, pro neznalé všechny tyto rozměry jsou tzv. mm průřez, průměr drátu je něco jiného :!: :!: Průměr drátu o průřezu 1,5 mm je asi 0,7mm :!: :!:
TO je fakt, ze som neuviedol ze ide o priemer, sypem si hlavu na popol :D .
Mimochodom prierez sa udava v mm2 :lol:
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Jen pro vaši informaci, klasický drát 2,5 mm2 měď, co s ním máte doma natahané zásuvky, má odpor asi 0,005 ohmů na metr délky (asi 5 ohmů na kilometr), takže pokud jím protéká 100A, tak se na 1,5 metru ztratí 0,8 V, takže to musí nastartovat, i kdyby nechtělo. Samozřejmě, že je potřeba točit krátce a nechávat pauzy, aby se ten drát stačil chladit. Ale pokud vám to startuje správně, tak stačí ty 3 sekundy, že ;)
Kablo Kladno u tohoto drátu udává proudovou zatížitelnost 75A po dobu 120s a 105A po dobu 30s.

-> Richard: Těch 1,5mm2 je fakt málo ;) To shoří už při proudu kolem 50A

-> 4mm2 stačí krátkodobě, na nastartování, ale ne na trvalý provoz, tak proto je tam výrobce nedává.
... nikdy v životě bych nechtěl hondu ...
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“