Trochu nostalgie
Moderátor: Blue Lanos
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Trochu nostalgie
Ako som už spomínal,že som čerstvý majiteľ Matízka,ale tých aut,ktoré som vystriedal,či už ako majiteľ,alebo spoluužívateľ bolo viac,ale človek žväčša nezabúda na to prvé.U mňa bol tým prvým Wartburg 353 W,r.v.1976,ktorý vlastnil môj otec a verne mu slúžil 24 rokov,bolo to auto nezmar,dodnes naň všetci radi spomíname.Najmä,keď 5.júla uplynulo presne 30 rokov,od chvíle keď ho otec privezol z predajne Mototechny.Momentálne z neho žije už len motor,slúži na pohon traktora u syna otcovho exkolegu,aj to bol už vymenený v r.1989,ten pôvodný najazdil okolo 165.000 km, a tak som si na náš niekdajší wartburg spomenul dnes ráno,keď som bol nakupovať a zrovna som zaparkoval vedľa temer rovnakého,len o trochu mladšieho voza,ako bol ten náš,už pomaly člen rodiny ,tak mi to nedalo nezvečniť si také "Stretnutie po rokoch"
- Přílohy
-
- Stretko_po_rokoch.jpg (49.11 KiB) Zobrazeno 5779 x
Naposledy upravil(a) alvin dne úte úno 07, 2012 11:06, celkem upraveno 1 x.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- Reklama
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
P.S.
Ešte ma napadlo,že tá fotka by sa dala nazvať aj "Stretnutie trojválcov"
alebo " Trojválec kedysi a dnes".
Tak som sa nad tým zamýšľaľ a spomenul som si na jednu z relácií POZOR ZÁKRUTA z marca 1978,kde hovorili práve ako o úplnej novinke ,trojvalcovom motore Daihatsu Charade,z ojemom 993 cm3,pravdaže už štvortakt,a to podľa všetkého naštartovalo éru štvortaktných trojválcov.Zrejme myšlienka bola podobná ako u wartburgov,odľahčiť hnaciu prednú náprevu,aby vozidlo nebolo príliš pretáčavé,a hlavne aj ekonomické náklady pri výrobe motora.Kto by nevedel o akom aute je reč
http://www.auta5p.eu/vystavy/lipsko_2004/ami_152.htm
tak tu je to 3valcové Daihatsu
Ešte ma napadlo,že tá fotka by sa dala nazvať aj "Stretnutie trojválcov"
alebo " Trojválec kedysi a dnes".
Tak som sa nad tým zamýšľaľ a spomenul som si na jednu z relácií POZOR ZÁKRUTA z marca 1978,kde hovorili práve ako o úplnej novinke ,trojvalcovom motore Daihatsu Charade,z ojemom 993 cm3,pravdaže už štvortakt,a to podľa všetkého naštartovalo éru štvortaktných trojválcov.Zrejme myšlienka bola podobná ako u wartburgov,odľahčiť hnaciu prednú náprevu,aby vozidlo nebolo príliš pretáčavé,a hlavne aj ekonomické náklady pri výrobe motora.Kto by nevedel o akom aute je reč
http://www.auta5p.eu/vystavy/lipsko_2004/ami_152.htm
tak tu je to 3valcové Daihatsu
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Ten je ešte krajší,má aj nárazniky vo farbe karosérie,ale zas pri parkovaní pred panelákom má ta čierna svoje výhody,nije až ta háklivá na prípadne bšuchy,ako od lopty hrajúcich sa detí,tak ak od nepozorných ostných vodičov,ako somal na Ibize tú zelenú z náraznika už miestami "orajbanú".
Ale táto zlatá metalíza sa aj mne veľmi páči,ani ich nije tak veľa,ako strieborných.Spotrebu nemám ešte presne zmeranú,najazdili sme na ňom len čosi cez 300km,a ešte sme nemali nádrž doplna,ale je to niečo medzi 5 a 5,5 l na 100.
Ale táto zlatá metalíza sa aj mne veľmi páči,ani ich nije tak veľa,ako strieborných.Spotrebu nemám ešte presne zmeranú,najazdili sme na ňom len čosi cez 300km,a ešte sme nemali nádrž doplna,ale je to niečo medzi 5 a 5,5 l na 100.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Nedám dopustit
To : " Alvine " já osobně mám Matízka začátkem července 5 roků a jsem
s ním velice spokojený. To samé budete s otcom argumentovat rovněž.
Tak atˇjste spokojeni a nech Vám dlouho sllouží ke spokojenosti hezký den všem na foru přeje Vazoun "
[/img]http://peknypeto.szm.com/168.gif[img]
--------------------------
Člen Matiz clubu reg.čís. 20
Matiz SE r.v. 07/2002 sv.zel.metlina U38 - STK + Emise do 07/2008[/img]
s ním velice spokojený. To samé budete s otcom argumentovat rovněž.
Tak atˇjste spokojeni a nech Vám dlouho sllouží ke spokojenosti hezký den všem na foru přeje Vazoun "
[/img]http://peknypeto.szm.com/168.gif[img]
--------------------------
Člen Matiz clubu reg.čís. 20
Matiz SE r.v. 07/2002 sv.zel.metlina U38 - STK + Emise do 07/2008[/img]
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
to Vazoun
Môj otec má Hyundai GETZ,(niekdajší môj voz),v Matizku sedel len raz,dal som mu ho vskúšať,keď sme ho priviezli prvý raz pred dom,to o otcovi písal Marišan,ale nevadí. Matízkovi bezvýhradne verím,manželka mala Tico,celkove 5 rokov ja som na ňom jazdil len rok,ale tiež naň nedám dopustiť,vôbec mám dobré skusenosti a dôveru ako k autám tak aj iným výrobkom so značkou MADE IN KOREA.Než sme sa rozhodli definitívne pre kúpu matízka,povypytoval som a všetkých známych čo mjú,alebo mali matízkov,všetci boli spokojní.,takže nepochybujem o jeho kvalitách,ja som sa vždy zháňal nie po najmodernejšom ani najpredávanejšom či najvybavenejšom aute,ale po SPOĽAHLIVOM a čo počúvam a čitam Matízek bez pochyby je,tak ako aj TICO či GETZ.
Aj keĎ som pradával TICO,argumentoval som tým,že už by sa nejaky ten fliačik hrdze zo spodu našiel,auto ťahá 11.rok,ale ja maximálna spoľahlivé,ani raz nezatrucovalo.
Aj keĎ som pradával TICO,argumentoval som tým,že už by sa nejaky ten fliačik hrdze zo spodu našiel,auto ťahá 11.rok,ale ja maximálna spoľahlivé,ani raz nezatrucovalo.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Wartburga 353 mel muj strejda, kdyz jsem byl malej. Pamatuju si, ze to bylo zajimave povozeni v prostornem aute se zajimavym zvukovym projevem, razenim pod volantem... ale nejvic si pamatuju, jak strasne houpal, az jsem se bal, ze se prevratime.
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
To Docent
Celkom jednoduchá vec-rozvod.Nie ten ventilový ,ale maželský.Potreboval som vyplatiť exmanželku z podielu na byte,tak sme si s otcom vymenili atá,môj ročný GETZ za jeho OPEL ASTRA CLASSIC I. (4 ročný,30.000km),ten sa preedal a GETZ verne slúži otcovi.Tico som vyženil s terajšou manželkou, už pomaly prichádzalo do rokov,tak sme uvažovali aj o GETZe,ale napokon sme ostali verní značke.Moje prvé dojmy s jazdy z Matizkom boli,že je to skoro ako GETZ,len sa prihovára hlasom TICA.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
PURE
Je to zrejme nejaký akčný model,ten nápis PURE ja v čiernom políčku na blatníku pod bočnou smerovkou,je to zrejme nejaký hybrid medzi základnym modelom a SE,čo sa týka stupňa výbavy,ako väčšina akčných modelov,podľa pôvodnych papirev bol určený na belgický trh,ale jazdil v Luxemburgsku.
Čo sa týka výbavy,nárazniky sú celočierne,tónované sklá,autorádio s MC (v r.2003 to bolo bežné,dnes sa už montujú všade s CD)"nezábudka" t.j akustická signalizácia zapnutia svetiel,zadné sedadlo nedelené,podobné ako na Ticu,myslím,že je to taký základny model obohatený o prvky,nejakého vyššieho stupňa výbavy,kórejci to občas kombinujú,najmä čirne kľučky dverí a zrkadla dajú k vozu svýbavou,ktorej by zodpovedali už vo farbe karosérie,prihodia nejaké audio,(tak to bolo aj GETZOM ) a metalizovaný lak dajú bez príplatku
Čo sa týka výbavy,nárazniky sú celočierne,tónované sklá,autorádio s MC (v r.2003 to bolo bežné,dnes sa už montujú všade s CD)"nezábudka" t.j akustická signalizácia zapnutia svetiel,zadné sedadlo nedelené,podobné ako na Ticu,myslím,že je to taký základny model obohatený o prvky,nejakého vyššieho stupňa výbavy,kórejci to občas kombinujú,najmä čirne kľučky dverí a zrkadla dajú k vozu svýbavou,ktorej by zodpovedali už vo farbe karosérie,prihodia nejaké audio,(tak to bolo aj GETZOM ) a metalizovaný lak dajú bez príplatku
Naposledy upravil(a) alvin dne pon srp 20, 2007 18:31, celkem upraveno 5 x.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
P.S. To Docent
Ešte ma napadlo,keď som tu spomenul moje rodinné auto-pomery, priženil som sa do DAEWOO rodiny,svokor (tchán) mal kedysi striebornú NEXIU,potom si ju nešťastnou náhodou ,deň pred vianocami rozbil,tak že ju musel predať a dodnes plače za ňou,švagrovci (manželkina sestra s mužom) majú už 9 rokov LANOSa a sú s ním nesmierne spokojní a mojka manželka,ešte než sme sa spoznali mala už 3,5 roka spomínané TICO,ktoré som si si stihol obľúbiť,lebo ako som už spomínal moje nároky na auto sú aby bolo hlavne nenáročne spoľahlivé.
kedysi sa týmto vyznačoval dvojtakty z NDR,začiatkom 90 rokov,po skončení ich výroby (najprv bola štvortaktizácia a v r.1991 úplne zastavenie výroby),boli pokusy o renesanciu 2taktného motara novej generácie,konkrétne FORD skúšal vo Fieste,ale zapadlo to prachom a aj tí čo sme sa na to pozerali s nádejou,dnes len úsmevom kýveme hlavou,pretože doba automobilov s dvojtaktnými motormi je nenávratne preč,nakoľko,štvortakty ich za tých 10-15 rokov dohnali a predbehli vo všetkých výhodách
.servsné intervaly a životnosť komponentov sa predĺžila,výkon a akceleračné schopnosti sa ďalekonáskobne zvýšili a v podstate dvojtaktom by vždy ostali staré nevýhody ako vyššia spotreba paliva,vyšší vonkajší hluk,nekľudný chod motora na voľnobeh a v konečnom dôsledku,oproti dnešným motorom aj nižšia životnosť.
Napr.motor Trabanta vydržal tak 50-60.000 do GO,ktorá stála v r.1973 1.400 Kčs,celý motor raz toľko (priemerný plat bol tak okolo 2.000 Kčs),spočiatku aj neprajníci prorokovali podobnú životnosť motoru TICA,ale našťastie ich neprajné prognózy sa nenaplnili,počúvam o tom,že bežne najazdili na TICU 200.000 km
kedysi sa týmto vyznačoval dvojtakty z NDR,začiatkom 90 rokov,po skončení ich výroby (najprv bola štvortaktizácia a v r.1991 úplne zastavenie výroby),boli pokusy o renesanciu 2taktného motara novej generácie,konkrétne FORD skúšal vo Fieste,ale zapadlo to prachom a aj tí čo sme sa na to pozerali s nádejou,dnes len úsmevom kýveme hlavou,pretože doba automobilov s dvojtaktnými motormi je nenávratne preč,nakoľko,štvortakty ich za tých 10-15 rokov dohnali a predbehli vo všetkých výhodách
.servsné intervaly a životnosť komponentov sa predĺžila,výkon a akceleračné schopnosti sa ďalekonáskobne zvýšili a v podstate dvojtaktom by vždy ostali staré nevýhody ako vyššia spotreba paliva,vyšší vonkajší hluk,nekľudný chod motora na voľnobeh a v konečnom dôsledku,oproti dnešným motorom aj nižšia životnosť.
Napr.motor Trabanta vydržal tak 50-60.000 do GO,ktorá stála v r.1973 1.400 Kčs,celý motor raz toľko (priemerný plat bol tak okolo 2.000 Kčs),spočiatku aj neprajníci prorokovali podobnú životnosť motoru TICA,ale našťastie ich neprajné prognózy sa nenaplnili,počúvam o tom,že bežne najazdili na TICU 200.000 km
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Ešte som našiel jednu fotku vo svojej zbierke,je z leta 1998,teda keď bol Maťo úplná novinka,vtedy sme ho už obdivovali na výstave a moja ,vtedy 5-ročná,dcérka sa nechala pri ňom aj zvečniť.Rok predtým máme fotku pri Ticu na autosalóne,ale tá je nalepená v albume
Aj táto fotka je dôkaz,že u mňakúpa Mateja nieje,ako sa vraví z núdze cnosť,ale v minulosti som "poškuľoval" po vozoch značky Daewoo
Aj táto fotka je dôkaz,že u mňakúpa Mateja nieje,ako sa vraví z núdze cnosť,ale v minulosti som "poškuľoval" po vozoch značky Daewoo
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Dovolím si zacitovaťz článku,na ktorý som včera našiel link na tomto fóre:
"... Rudo před očima: Mnohokrát se mi stalo, že jsem v zájmu plynulé a svižné jízdy kolem 100km/h musel předjet „špuntující“ oktávku či podobné pohybovadlo. Tato smrtelná urážka mi pak byla oplacena s čoudem u zádě muscle caru, za cenu ohrožení a omezení všech ostatních účastníků silničního provozu, klidně přes horizont či do nepřehledné zatáčky.
Zpočátku mě tyto excesy omezenců dost překvapovaly, nyní vím, že je to jen velmi zajímavý aspekt provozování Matízka. Působí jako červený hadr na řidiče „pořádných“aut. I kdyby těmto často technickým skvostům už klepalo šrotiště na rameno, Matize je třeba za každou cenu dojet, předjet, smazat z povrchu zemského. Že se vleču ve své silnější káře osmdesátkou na přehledné rovné cestě a hrabu se v nose? No a co! Když mě předjede Matiz, musím mu to oplatit, i kdybych musel přes ten horizont ve vsi protisměrem přeletět! A po pár kilometrech nebezpečného kalupu ovšem opět najet na svůj původní osmdesátkový program. .."
Slovami klasika Nihil novum sub sole,tda nič nového pod slnkom,alebo toto tu už bolo.Pamätám si z detstva,ze keĎ sme mali,ešte v rokoch 1970-77 trabíka,no nedajbože,keď si otec dovolil predbehnúť Simcu či poľského fiata.Taka hrooooooooooooooozna potupa pre majiteľa silnejšieho voza,že ju musel ihneď napraviť,čo najrýchlejšie predbehnúť dymiaceho nespratníka a to čo s najmenším bočným odstupom,aby mu dal príučku.Zažitli to iste aj majitelia malých fiatiek,či škodoviek 100/110,aj to som zažil so strýkom,keď si na svojej stovke dovolil predbehnúť Chryslera,ako vytrubujúccky v zákrute cez plnú čiaru sa hnal pred nás.A to sa písal rok 1975.Nuž teda to teda nieje dané autami ale ľuďmi,asi v niektorých prípadoch platí,čím väčšie auto,tým (duchom) menší vodič.
obrátim list.
čo sa týka fotiek rôznych vylepšení Vašich Matízkov obdivuje,neraz klobúk dolu.
Priznám sa bez bitky ja na svojom Matejovi žiadne extra vylepšenie NEMÁM.Akurát,čo som navlekol poťahy,aby som uchránil čalúnenie sedačiek,aj to kúpene v hypermarkete,na tadnom čele nálepka Luxemburgského predajcu,inak nič.Ono sa totiž,pri,povedzme priemerne manuálnej zručnosti,akou disponujem,ani tak veľmi,na môj vkus vylepšovať vizáž súčasných vozidiel veľmi nedá,aby to nepôsobilo gýčovito,alebo aspoň neuměle.Klobúk dolu,pred Vami,čo to dokážete,teším sa na zraz,aby som sa pokochal očami,ono je to nádhera a pekný pocit mať svoje sériové vozítko výrazne odlíšene od iných,istý,priam by som povedal prejav osobnostne jedinečnosti,Ale pri dnešných vozoch,ktoré majú všetko,takpovediac ušité na mieru,touž ozaj vyžaduje mimoriadnu nápaditosť a zručnosť.
To kedysi,památníci iste spomínajú na rôzne hybridy ,čo brázdili naše cesty,jeden je aj dochovný v okrese Žďáar nad Sázavou,KDF vodník s karosériou Spartaka,teda Spartak s motorom vzadu,aj tu ich jazdilo zopár upravených KDF-vodníkov (bojová verzia VW-Chrobáka (Brouka)),napr.s karosériou s wartburga 1000,ale v nedávnej minulosti návštevníci z vtedajšej NDR,ako len mali upravené tie svoje trabíky a varťany,človek nechápal a neveriacky krútilhlavou aj na dátumom výroby...dcaťročné vozy vyzerali lepšie ako u nás poniektoré zánovné.A veru na tých voroch sa dalo realizovať.Stačilo len namontovať zrkadlá,blinkre či nárazníky z iného typu,čo dokonca značky a bolo to.Koľkokkrát to tak dokonale vedelo pozdvihnúť vzhľad už výbehového typu auta.Vedel by som tu uviesť xxx príkladov.Ale bol tam aj jeden paradox.Vravelo sa unifikácia v rámci RVHP,variabilita súčiastok,ktoré boli dosť často úzkym profilom.Nuž viem ,ako pracne som prispôsoboval nejaký diel z wartburga na škodovku,resp.opačne.Zato,keď mi ukradli na Š120 obe vonkajšie (čierne plastové) zrkadlá,zohnal som si tie "slzičky"ale originál francúzskej výroby,určené na RENAULT 4 a 1.generáciu R5.A čuduj sa svete nielnže rozteč otvorov sedela na milimeter,ešte aj originál fracúzska skrutka sadla do závitu vo dverách narezanom výrobcom škodoviek.No skúsil by som tam tak namontovať zrkaldlo z rus..pardóóón vtedy sovietskej Lady čí poľského fiata.koľko ˇ%dalších dier by som tam bol musel vyvŕtať... ,Ale na Mateja si neviem predtaviť,že by som niečo,okrem tak ešte antény dopasoval z inej značka,skôr sa montujú rôzne tuningové vylepšenia,ale myslím si,že súčasne auta poskytujú vo všeobecnosti ďaleko menej priestoru pre osobitosť a sebarealizáciu priemrne zručnejších majiteľov.Kedysi,už len vypínačmi po prístrojovke sa dalo oživiť tuctovosť vzhľadu,napr ja som mal na Š120 po ľavej strane 2 presvetlené farebné vypínače z wartburga (zadná hmlovka a vetráck chladiča,istý čas som to mal prerobené na manuál).
Júúúúúúúúúúúúj,ale som sa tu zas rozpísal
"... Rudo před očima: Mnohokrát se mi stalo, že jsem v zájmu plynulé a svižné jízdy kolem 100km/h musel předjet „špuntující“ oktávku či podobné pohybovadlo. Tato smrtelná urážka mi pak byla oplacena s čoudem u zádě muscle caru, za cenu ohrožení a omezení všech ostatních účastníků silničního provozu, klidně přes horizont či do nepřehledné zatáčky.
Zpočátku mě tyto excesy omezenců dost překvapovaly, nyní vím, že je to jen velmi zajímavý aspekt provozování Matízka. Působí jako červený hadr na řidiče „pořádných“aut. I kdyby těmto často technickým skvostům už klepalo šrotiště na rameno, Matize je třeba za každou cenu dojet, předjet, smazat z povrchu zemského. Že se vleču ve své silnější káře osmdesátkou na přehledné rovné cestě a hrabu se v nose? No a co! Když mě předjede Matiz, musím mu to oplatit, i kdybych musel přes ten horizont ve vsi protisměrem přeletět! A po pár kilometrech nebezpečného kalupu ovšem opět najet na svůj původní osmdesátkový program. .."
Slovami klasika Nihil novum sub sole,tda nič nového pod slnkom,alebo toto tu už bolo.Pamätám si z detstva,ze keĎ sme mali,ešte v rokoch 1970-77 trabíka,no nedajbože,keď si otec dovolil predbehnúť Simcu či poľského fiata.Taka hrooooooooooooooozna potupa pre majiteľa silnejšieho voza,že ju musel ihneď napraviť,čo najrýchlejšie predbehnúť dymiaceho nespratníka a to čo s najmenším bočným odstupom,aby mu dal príučku.Zažitli to iste aj majitelia malých fiatiek,či škodoviek 100/110,aj to som zažil so strýkom,keď si na svojej stovke dovolil predbehnúť Chryslera,ako vytrubujúccky v zákrute cez plnú čiaru sa hnal pred nás.A to sa písal rok 1975.Nuž teda to teda nieje dané autami ale ľuďmi,asi v niektorých prípadoch platí,čím väčšie auto,tým (duchom) menší vodič.
obrátim list.
čo sa týka fotiek rôznych vylepšení Vašich Matízkov obdivuje,neraz klobúk dolu.
Priznám sa bez bitky ja na svojom Matejovi žiadne extra vylepšenie NEMÁM.Akurát,čo som navlekol poťahy,aby som uchránil čalúnenie sedačiek,aj to kúpene v hypermarkete,na tadnom čele nálepka Luxemburgského predajcu,inak nič.Ono sa totiž,pri,povedzme priemerne manuálnej zručnosti,akou disponujem,ani tak veľmi,na môj vkus vylepšovať vizáž súčasných vozidiel veľmi nedá,aby to nepôsobilo gýčovito,alebo aspoň neuměle.Klobúk dolu,pred Vami,čo to dokážete,teším sa na zraz,aby som sa pokochal očami,ono je to nádhera a pekný pocit mať svoje sériové vozítko výrazne odlíšene od iných,istý,priam by som povedal prejav osobnostne jedinečnosti,Ale pri dnešných vozoch,ktoré majú všetko,takpovediac ušité na mieru,touž ozaj vyžaduje mimoriadnu nápaditosť a zručnosť.
To kedysi,památníci iste spomínajú na rôzne hybridy ,čo brázdili naše cesty,jeden je aj dochovný v okrese Žďáar nad Sázavou,KDF vodník s karosériou Spartaka,teda Spartak s motorom vzadu,aj tu ich jazdilo zopár upravených KDF-vodníkov (bojová verzia VW-Chrobáka (Brouka)),napr.s karosériou s wartburga 1000,ale v nedávnej minulosti návštevníci z vtedajšej NDR,ako len mali upravené tie svoje trabíky a varťany,človek nechápal a neveriacky krútilhlavou aj na dátumom výroby...dcaťročné vozy vyzerali lepšie ako u nás poniektoré zánovné.A veru na tých voroch sa dalo realizovať.Stačilo len namontovať zrkadlá,blinkre či nárazníky z iného typu,čo dokonca značky a bolo to.Koľkokkrát to tak dokonale vedelo pozdvihnúť vzhľad už výbehového typu auta.Vedel by som tu uviesť xxx príkladov.Ale bol tam aj jeden paradox.Vravelo sa unifikácia v rámci RVHP,variabilita súčiastok,ktoré boli dosť často úzkym profilom.Nuž viem ,ako pracne som prispôsoboval nejaký diel z wartburga na škodovku,resp.opačne.Zato,keď mi ukradli na Š120 obe vonkajšie (čierne plastové) zrkadlá,zohnal som si tie "slzičky"ale originál francúzskej výroby,určené na RENAULT 4 a 1.generáciu R5.A čuduj sa svete nielnže rozteč otvorov sedela na milimeter,ešte aj originál fracúzska skrutka sadla do závitu vo dverách narezanom výrobcom škodoviek.No skúsil by som tam tak namontovať zrkaldlo z rus..pardóóón vtedy sovietskej Lady čí poľského fiata.koľko ˇ%dalších dier by som tam bol musel vyvŕtať... ,Ale na Mateja si neviem predtaviť,že by som niečo,okrem tak ešte antény dopasoval z inej značka,skôr sa montujú rôzne tuningové vylepšenia,ale myslím si,že súčasne auta poskytujú vo všeobecnosti ďaleko menej priestoru pre osobitosť a sebarealizáciu priemrne zručnejších majiteľov.Kedysi,už len vypínačmi po prístrojovke sa dalo oživiť tuctovosť vzhľadu,napr ja som mal na Š120 po ľavej strane 2 presvetlené farebné vypínače z wartburga (zadná hmlovka a vetráck chladiča,istý čas som to mal prerobené na manuál).
Júúúúúúúúúúúúj,ale som sa tu zas rozpísal
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L