kudy dál ????
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
kudy dál ????
Poradí mi nějaká dobrá duše???
Mám nubiru 1,6 16V s LPG, r.v. 2000 najeto 113tis. Před asi 14 dny začal klepat motor. Po různých úvahách jsem došel k názoru že to budou hydraulická nadzvedátka. Bylo to pravidelné klepání, s otáčkami se zrychlovalo i klepání, ostrý kovový zvuk. Tak jsem 4 objednal cca 640kč/ks a rozvodak, že ho pritom vyměním.
Než jsem sundal vačky, prošel jsemvšechna nadzvedátka, některá šla volně zmáčknout cca 1-2mm, jiná která ale nepracovali, nešli zmačknout vůbec.
Vytipoval jsem že ty s největší vůlí budou špatná, jenže jich bylo osm a já měl čtyři.
Ty nové nešli normálně před namontováním zmačknout, byli natvrdo. Proto jsemty co v motoru zmačknout nešli nevyměnoval.
Po urputným porodu , při nasazování rovodáku jsem to zkusil nastartovat. Rysky byly v pohode. Po nastartování na benzin to chytlo v pohode, jen to klepání je o něco malinko menší než bylo před opravou, takže mě to nepotěšilo. A navíc se vyskytl problém že to sice na benzín chytne, ale po 10 vteřinách samo chcípne, i když přidám plyn. Tak jsem to zkusil na plyn, a to běží normálně. Mám tam sice málo benzínu (kontrolka svítí), ale nemůže být něco s řídící jednotkou? Zkusil jsem oddělat baterii a po 5min zapojil, ale žádná změna. Po 10 vteřinách chcípne. Měl jsem pouze oddělané čidlo váhy vzduchu (pokud to tedy je to čidlo na sací hadici) a lambda sondu. Může to mít vliv?
A ta druhá otázka…
Tak jsem se rozhodl že sundám znovu víko a zkontroluji ty nadzvedátka, protože to klepalo dál. A co mě překvapilo…
Ty nové co jsem tam dal, měly vůli tak 1mm , ostatní bud stejnou nebo i menší, ale čtyři byly opět natvrdo bez vůle, i když nadzvedátkem lze točit. Ale jakmile ho přimáčknu mačkám už i ventil, což by se asi stát nemělo ne? Když je vačka nahoře, to by znamenalo, že třeba ventil nedovřený a mohl by podcházet .
Tak jsem z toho jelen a nevím co je dobře a co špatně. Kupovat dalších 12nadzvedáttek se mi zrovna moc nechce cca 7500kč, pokud si nebudu jistý, že to skutečně jimy je.
Mělo by tedy to nadzvedátko mít vůli (přimáčknout) nebo ne?
Moc vás prosím o radu…
- Reklama
no uz jsem psall i jinam vuli mit musi ale jen minimalni.umacknout o 1mm je docela dost ale pokud to delaj i nova tak to bude asi dobre.chtelo by to vyplach motoru novy olej a pak chvili jezdit
chcipani je divne ale chce zjistit co se stane (jestli prestane jit benzin nebo jiskra.)pokud benzin muze za to rizeni plynu ktere u nejakeho duvodu vstriky vypne i kdyz nema
lamda za to nemuze a MAP asi taky ne pokud je zapojne tam kam ma
chcipani je divne ale chce zjistit co se stane (jestli prestane jit benzin nebo jiskra.)pokud benzin muze za to rizeni plynu ktere u nejakeho duvodu vstriky vypne i kdyz nema
lamda za to nemuze a MAP asi taky ne pokud je zapojne tam kam ma
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví
jestli ti to chytne pokaždý na otočení a pak po chvíli zdechne, je to divný, kdybys potom točil než to znovu chytne, možná by to mohlo být i čerpadlo...
pokud jezdíš jen na plyn, možná by mohli být zatuhlé vstřikovače benzínu, ale to asi moc ne, to by dělalo neplechu pořád. Pokud jsi vše dobře zapojil (já s tím po výměně těsnění pod hlavou dlouho bojoval... myslím tím hadice vakua atd...) tak bych zkontroloval krokový motor... jinak to co ti radí nahoře chlapi, může špatně přepínat mezi LPG a Benzínem, nebo také nevypínat a pak se to zahltí...starty jsou vždy na beňo a když jde do toho plyn... ale to bys asi pak také dýl točil než by chytla znovu.... na ty zdvihátka (při uzavřených ventilech doufám žes to zkoušel... mají mít nepatrnou vůli ale napevno by být neměly a pokud cvakají, mohlo to být i předchozím nedostatkem oleje, na to je třeba dávat velkýho bacha, je na to háklivý... pak také může být problém i v samotném uložení ventilů, sedla atd... každopádně ikdyž se děje vymezování vůlí ventilů autom... je dobré přeměřit vůle studeného motoru, jestli jsou na každém válci stejné a kdyžtak odstranit odchylky..
Každopádne výplach a kvalitní olej a nechat bručet a pak uvidíš.... hodně štěstí
pokud jezdíš jen na plyn, možná by mohli být zatuhlé vstřikovače benzínu, ale to asi moc ne, to by dělalo neplechu pořád. Pokud jsi vše dobře zapojil (já s tím po výměně těsnění pod hlavou dlouho bojoval... myslím tím hadice vakua atd...) tak bych zkontroloval krokový motor... jinak to co ti radí nahoře chlapi, může špatně přepínat mezi LPG a Benzínem, nebo také nevypínat a pak se to zahltí...starty jsou vždy na beňo a když jde do toho plyn... ale to bys asi pak také dýl točil než by chytla znovu.... na ty zdvihátka (při uzavřených ventilech doufám žes to zkoušel... mají mít nepatrnou vůli ale napevno by být neměly a pokud cvakají, mohlo to být i předchozím nedostatkem oleje, na to je třeba dávat velkýho bacha, je na to háklivý... pak také může být problém i v samotném uložení ventilů, sedla atd... každopádně ikdyž se děje vymezování vůlí ventilů autom... je dobré přeměřit vůle studeného motoru, jestli jsou na každém válci stejné a kdyžtak odstranit odchylky..
Každopádne výplach a kvalitní olej a nechat bručet a pak uvidíš.... hodně štěstí
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.