matiz - par info pred kupou, prosim poradte
Moderátor: Blue Lanos
matiz - par info pred kupou, prosim poradte
pekny vecer alebo uz skor noc prajem
Uz dlhsie rozmyslam nad kupou matizka (nie ako protipol espera ) ale preto lebo na cestu z okolia mesta do mesta by to mohlo byt celkom sikovne vozitko na spotrebu aj na parking. Mam uz aj jeden kusok vyhliadnuty ale chcel by som sa poradit ci je to rozumna kupa.
- cena 105tSk, najazdenych vraj necelych 140tkm, 8stovka, dovoz z talianska (ked kyvnem tak bude dodany na sk znackach), absolutne bez hrdze (ani zadna naprava, nikde nic), z vybavy mu chyba asi len elektricke zrkadlo (to sa vraj robilo) a DO (to sa tusim pre matizy nemontovalo ale mozno ano) a elektrika na zadnych oknach (to neviem ci sa robilo)
- ma novu baterku, matizkovu oblubenu vartu asia a nove kable od baterky
- vonkajsie klby na poloosiach v haji, manzety uplne zasvinene unikajucou vazelinou, este to jazdi ale treba to co najskor spravit (asi 5tSk)
- z motora (spod viecka na nalievani aoleja) smrdi benzin ale mozno to len parkrat na chvilku nastartovali, bolo to dovlecene na podvale, a pod vieckom je nejaky svincik, nie je ho vela ale aj to malo sa mi nepaci, podla mna je tam dost karbonu, oni ti taliani na to asi dost srali, kedze aj vzduchovy filtre bol zhora sivy a zospodu cierny a v expanzke hrdzave blato a namiesto brzdovky tiez svincik
- motor je na volnobehu az nezvykle tichy (tichi nez 16ventil espera a tichsi nez 800 strykovho matiza) ale po pridani plynu sa rozvrci ako modelarsky elektromotorcek s vymlatenym loziskom, strykov matizek len tlmene bruci, tak neviem ci ma daky problem alebo je v haji vyfuk, cez nizke prahy som na vyfuk nevidel, a este po pridani pocut spod otvorenej kapoty zacinkanie to u strykovho tiez nepocut, rozvody asi menene este neboli napriek 140tkm, mam obavy ci tam bol vobec meneny olej ale to asi ano, inak by bol pod vieckom iny humus
- na kasni je akurat trochu ohryzena guma okolo horneho ramu dveri a badatelne jamky na strehe asi po ladovci ale lak je bez prasknutia
- najhorsie na tom je ze ani stryko netusi kam sa kvoli abs, klime a posilovacu da zabudovat splynovac, ak by ste tusili kam sa da napchat vdacne uvitam kazdu radu (ak bude pouzitelna v pripade SR ak ide o montaznu dielnu tak kludne aj objednavkou na montaz, ak ho teda vezmem)
- a este par otazok:
1. po zavreti dveri mam pocit ze som v nich rozbil flasu s kompotom a ze na mna vypadne tapacir, ale po zavreti je uz ticho
2. myslite ze posilovac si bude pytat na spotrebe citelnu davku paliva?
3. myslite ze s klimou sa to na lpg este rozbehne ?
4. preco sa kurnik robili na matiza vzadu nedelene sedacky s opierkami (strykov) a delene bez opierok ? Aj ked toto ma velmi netrapi, vozit sa na tom budem hlavne sam.
Uz dlhsie rozmyslam nad kupou matizka (nie ako protipol espera ) ale preto lebo na cestu z okolia mesta do mesta by to mohlo byt celkom sikovne vozitko na spotrebu aj na parking. Mam uz aj jeden kusok vyhliadnuty ale chcel by som sa poradit ci je to rozumna kupa.
- cena 105tSk, najazdenych vraj necelych 140tkm, 8stovka, dovoz z talianska (ked kyvnem tak bude dodany na sk znackach), absolutne bez hrdze (ani zadna naprava, nikde nic), z vybavy mu chyba asi len elektricke zrkadlo (to sa vraj robilo) a DO (to sa tusim pre matizy nemontovalo ale mozno ano) a elektrika na zadnych oknach (to neviem ci sa robilo)
- ma novu baterku, matizkovu oblubenu vartu asia a nove kable od baterky
- vonkajsie klby na poloosiach v haji, manzety uplne zasvinene unikajucou vazelinou, este to jazdi ale treba to co najskor spravit (asi 5tSk)
- z motora (spod viecka na nalievani aoleja) smrdi benzin ale mozno to len parkrat na chvilku nastartovali, bolo to dovlecene na podvale, a pod vieckom je nejaky svincik, nie je ho vela ale aj to malo sa mi nepaci, podla mna je tam dost karbonu, oni ti taliani na to asi dost srali, kedze aj vzduchovy filtre bol zhora sivy a zospodu cierny a v expanzke hrdzave blato a namiesto brzdovky tiez svincik
- motor je na volnobehu az nezvykle tichy (tichi nez 16ventil espera a tichsi nez 800 strykovho matiza) ale po pridani plynu sa rozvrci ako modelarsky elektromotorcek s vymlatenym loziskom, strykov matizek len tlmene bruci, tak neviem ci ma daky problem alebo je v haji vyfuk, cez nizke prahy som na vyfuk nevidel, a este po pridani pocut spod otvorenej kapoty zacinkanie to u strykovho tiez nepocut, rozvody asi menene este neboli napriek 140tkm, mam obavy ci tam bol vobec meneny olej ale to asi ano, inak by bol pod vieckom iny humus
- na kasni je akurat trochu ohryzena guma okolo horneho ramu dveri a badatelne jamky na strehe asi po ladovci ale lak je bez prasknutia
- najhorsie na tom je ze ani stryko netusi kam sa kvoli abs, klime a posilovacu da zabudovat splynovac, ak by ste tusili kam sa da napchat vdacne uvitam kazdu radu (ak bude pouzitelna v pripade SR ak ide o montaznu dielnu tak kludne aj objednavkou na montaz, ak ho teda vezmem)
- a este par otazok:
1. po zavreti dveri mam pocit ze som v nich rozbil flasu s kompotom a ze na mna vypadne tapacir, ale po zavreti je uz ticho
2. myslite ze posilovac si bude pytat na spotrebe citelnu davku paliva?
3. myslite ze s klimou sa to na lpg este rozbehne ?
4. preco sa kurnik robili na matiza vzadu nedelene sedacky s opierkami (strykov) a delene bez opierok ? Aj ked toto ma velmi netrapi, vozit sa na tom budem hlavne sam.
- Reklama
Ozaj este otazka c. 5:
Nemoze ten motor tak hlasno vrcat kvoli tomu ze je zapchaty filter?
Aj ked mozno je v haji, ale akceleroval pekne, sice z kopca ale na 100m dal zo 60 120 tachometrickych, viac som ho netrapil bola tam dost rozbita cesta, mal som obavy aby sme neskoncili v priekope.
Trochu mi chybal otackomer, nemal som potuchy ci ho tocim prilis alebo tak akurat.
Nemoze ten motor tak hlasno vrcat kvoli tomu ze je zapchaty filter?
Aj ked mozno je v haji, ale akceleroval pekne, sice z kopca ale na 100m dal zo 60 120 tachometrickych, viac som ho netrapil bola tam dost rozbita cesta, mal som obavy aby sme neskoncili v priekope.
Trochu mi chybal otackomer, nemal som potuchy ci ho tocim prilis alebo tak akurat.
No zarazil som sa uz na zaciatku...dovoz z Talianska. A pri dalsich riadkoch sa mi to len potvrdilo.....Taliani jazdia tak hrozne jak sa aj staraju o auta.
Pri 140tkm by matizkovi nemalo motoricky nic byt....ale pri tomto konkretnom neviem neviem. Sice cena dobra ale aby sa ti nezacali prejavovat dalsie zavady casom...su to len zbytocne nervy...hlavne ked sa tesis na male sikovne spolahlive auto .
Skus radsej dovoz z Nemecka..tam je vacsia istota ze o to auto sa staral pravidelne servis a jazdilo po kvalitnych cestach...cenovo nemusi byt velky rozdiel.
Pri 140tkm by matizkovi nemalo motoricky nic byt....ale pri tomto konkretnom neviem neviem. Sice cena dobra ale aby sa ti nezacali prejavovat dalsie zavady casom...su to len zbytocne nervy...hlavne ked sa tesis na male sikovne spolahlive auto .
Skus radsej dovoz z Nemecka..tam je vacsia istota ze o to auto sa staral pravidelne servis a jazdilo po kvalitnych cestach...cenovo nemusi byt velky rozdiel.
Matiz SE 99 zelena metla - stale sa na nom pracuje
Pozeral som nedavno inzeraty - SK ceny za Matizkov sa hybu od 80 - 100 tisic, najazdenych cca 100tkm. Ale zase tento ma aj posilovac, klimu, zadne el. okna.... Ja myslim, ze by sa to dalo spravit za relativne nizke naklady, ak si vsetko co treba pomenis/poriesis sam (umyt motor --> vymenit rozvody + predstih zapalovania, filtre, oleje+kvapaliny, nove VN kable, ocisit sviecky, rozdelovac a volu ventilov...). Podla mna je to celkom dobra kupa (ked si zoberiem stav mojho Matiza pri 83tkm, tak je v podstate ako novy, a to som sa o neho 6 rokov ani nestaral).
Ja by som to bral a obetoval tomu nejake 2 vikendy na opravu
Ja by som to bral a obetoval tomu nejake 2 vikendy na opravu
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Ono otazne to vyzera s motorom (neudrzba, mozno este horsia nez klasicka slovenska). Cize nikdy nemenena nemrzka, brzdovka, olej snad ano, az tak ako to tico co bolo v pokeci na fotkach to nebolo ani zdaleka . Ked sa to tak vezem ani espero nebolo uplne bez karbonu, teraz ma uz motor podstatne cistejsi a humus v expanzke malo tiez (aj ked nie az taky, v nom sa zachytil v radiatore ). Vzduchovy filter ale meneny tusim fakt nemal. Najprv som myslel ze je to uhlikovy filter klimatizacie .
Po vymene naplni by z toho bolo ine auto. Hladat matiza s motorom zvnutra uplne cistym ako bol na fotke jednej hondy ktora bola na nete (po 250tkm tusim ale motor vyzeral ako tesne po poskladani, este bez nastartovania) asi vyznam nema. Hluk z motoru moze byt sposobeny jednak starym olejom a tiez predpokladam nikdy nenastavovanymi ventilmi. Ceny co som pozeral su u matizkov okolo 100tSk akurat bez vybavy. Toto ma klimu, abs (toho sa trochu bojim ked sa to zacne srat), posilovac riadenia a predne dvere v elektrine (zrkadla uz bohuzial nie, to mi bude chybat).
Takze este piste a odhovorte ma alebo prehovrte .
Trochu ma matiz sklamal, dovtedy som sa v nom viezol len ako spolujazdec a to bola pohoda (az na to ze ma sofer stuchal radickou a laktom ), ale ako soferovi mi vadi spojka takmer bez odporu a najma a to dost vazen, neskutocne hrube predne sltpiky. Su este horsie nez u fabie a sluzobnom P206. Do zakruty a krizovatky cez ne nic nevidim.
Kolko mate vlastne na matizovi natocene?
Po vymene naplni by z toho bolo ine auto. Hladat matiza s motorom zvnutra uplne cistym ako bol na fotke jednej hondy ktora bola na nete (po 250tkm tusim ale motor vyzeral ako tesne po poskladani, este bez nastartovania) asi vyznam nema. Hluk z motoru moze byt sposobeny jednak starym olejom a tiez predpokladam nikdy nenastavovanymi ventilmi. Ceny co som pozeral su u matizkov okolo 100tSk akurat bez vybavy. Toto ma klimu, abs (toho sa trochu bojim ked sa to zacne srat), posilovac riadenia a predne dvere v elektrine (zrkadla uz bohuzial nie, to mi bude chybat).
Takze este piste a odhovorte ma alebo prehovrte .
Trochu ma matiz sklamal, dovtedy som sa v nom viezol len ako spolujazdec a to bola pohoda (az na to ze ma sofer stuchal radickou a laktom ), ale ako soferovi mi vadi spojka takmer bez odporu a najma a to dost vazen, neskutocne hrube predne sltpiky. Su este horsie nez u fabie a sluzobnom P206. Do zakruty a krizovatky cez ne nic nevidim.
Kolko mate vlastne na matizovi natocene?
No ide aj o to ze vo vacsine Talianska sa asi v zime nesoli . A podvozkove casti sa aj tak raz budu menit. Cize viac jak na hrdzu na podvozku sa zameraj na hrdzu na vyfuku..dalej to jak sa auto chova na hrboloch....ci to moc nebucha....ci do zakrut sa velmi nenaklana......ci vobec boli menene tlmice.Pri tychto km by uz mali byt aj kotuce menene. Treba skusit ci nepiska spojkove lanko...ak hej je zrele na vymenu(mne sa uz jedno roztrhlo) A este jedna vec.....ak tam nikdy nebola menena nemrzka a ty ju vymenis lahko sa ti moze stat ze to zacne niekde tiect kde to bolo uspesne upchate tou starou. Caste miesta su vodna pumpa, niektora z hadic do chladica, alebo co tu riesil nedavno PAMA ze mu to zacalo striekat jak je tesnenie sacieho potrubia. Dalej tlaky vo valcoch by som zmeral..aj to moze sposobovat ten hluk motora
Klimu mam tiez a za tych 8 rokov som ju zaital len zapinal a vypinal...a raz menil klinovy remen...inac slape jak hodinky a mam pocit ze chladi az moc.
V kazdom pripade ak za rozhodnes ho kupit tak jak pisal Rado77 tie 2 tyzdne by som tomu obetoval na taku malu generalku vsetkeho
Inac elektricke spatna zrkadla som na Matizovi este nevidel...ale myslim ze sa montovali do niektroych modelov..teraz neviem
Klimu mam tiez a za tych 8 rokov som ju zaital len zapinal a vypinal...a raz menil klinovy remen...inac slape jak hodinky a mam pocit ze chladi az moc.
V kazdom pripade ak za rozhodnes ho kupit tak jak pisal Rado77 tie 2 tyzdne by som tomu obetoval na taku malu generalku vsetkeho
Inac elektricke spatna zrkadla som na Matizovi este nevidel...ale myslim ze sa montovali do niektroych modelov..teraz neviem
Matiz SE 99 zelena metla - stale sa na nom pracuje
Myslim ze ten vyfuk bude mozno problem, moje zavesy kolies su tiez v dobrom stave (a to som sa doteraz o Matka nestaral), ale zadny tlmic mam uz vysypany vnutri a dokola som si musel nechat narychlo navarit plech...Pletenec som mal tiez roztrhnuty na zaciatku --> eskapaska...
Ale ako som hovoril - ja by som to kupil
Ale ako som hovoril - ja by som to kupil
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Taliansko nie vhodná krajina na dovoz aut. Pozri na mapu, pochopíš. Sama dialnica a Matiza tam cely čas hnali, čo to dá. Netreba sa zlakať výbavou, načo Ti bude klima na dvore alebo v garáži. Taliani menia olej iba pri generálke motora...
Servisná knižka asi tiež nebude plná razítok, však nie. Za tie peniažky sa dá kúpiť Slovenský Matízek bez výbavy, zato však pár rokov ešte pôjde.
Servisná knižka asi tiež nebude plná razítok, však nie. Za tie peniažky sa dá kúpiť Slovenský Matízek bez výbavy, zato však pár rokov ešte pôjde.
Chevrolet Spark 0.8 , pred tým Daewoo Matiz 0,8 S
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Ja som pred pár dňami kúpil Matiza,r.v. 2003,dovoz z Luxemburska,naj.35 000,akurát mám k nemu manuál len vo francúštine,takže som nedosiel nato,akým spôsobom sa uvoľnuje konektor z predného reflektora,pri výmene žiarovky,osvečeným postupom,ako na Ticu či Hyundayi GETZ,čo som mal predtým to nešlo,tak porad5e niekto,please,
ďalšia vec,keď sa mi v tohtotýždňových horúčavách spustil vetrák chladiča,sprevádzali to rezonancie bežné tak na škodách 105/120 (kedysi som mal aj taký voz a otcovi dodnes slúži ako "záhradny traktor",ale neviem či u Matiza je to normálka,na ticu občas hrkotal skôr ventilátor kúrenia,keď sa dostal dnu list zo stromu
ďalšia vec,keď sa mi v tohtotýždňových horúčavách spustil vetrák chladiča,sprevádzali to rezonancie bežné tak na škodách 105/120 (kedysi som mal aj taký voz a otcovi dodnes slúži ako "záhradny traktor",ale neviem či u Matiza je to normálka,na ticu občas hrkotal skôr ventilátor kúrenia,keď sa dostal dnu list zo stromu
Naposledy upravil(a) alvin dne ned črc 22, 2007 01:10, celkem upraveno 1 x.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
K tým žiarovkam. Je to jednoduche....proste ten konektor vytiahnes...musi to ist aj za cenu pouzitia vacsej sily. Potom staci dat dole tu ochrannu gumu a zatlacenim uchytu smerom k ziarovke sa ti odopne ziarovka. Pristup je uplne v pohode....nie jak u niektroych typov aut
K tomu vetraku...no asi by som prve pozrel ci je dobre uchyteny, alebo ci o nieco nedre. Ak mas klimu tak by ti to teoreticky malo rezonovat aj ked ju zapnes.
K tomu vetraku...no asi by som prve pozrel ci je dobre uchyteny, alebo ci o nieco nedre. Ak mas klimu tak by ti to teoreticky malo rezonovat aj ked ju zapnes.
Matiz SE 99 zelena metla - stale sa na nom pracuje
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Vďaka za radu,ja som sa prave bal ten konektor tahat nasilu,aby som tomu "nestupil na krk",na TICU aj GETZE to ide ľahko,ten ďalší postup je obdobný,
Klímu nemám,pôvodca rezonancii budetene kryz za chladičom,ale nezistil so uvoľnľnú skrutku,pozaral som sa na to tak zbežne,keď bude čas preverím to dôkladnejsšíe
Klímu nemám,pôvodca rezonancii budetene kryz za chladičom,ale nezistil so uvoľnľnú skrutku,pozaral som sa na to tak zbežne,keď bude čas preverím to dôkladnejsšíe
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L