Co je to za zvuk???
Moderátor: Blue Lanos
Tak k tem zvlastnim zvukum .... byl jsem dnes v BS Auto Brno na servisni prohlidce po 75000km. Prihodil jsem i dotaz na zvlastni hluk od zadni napravy, ktery se projevuje behem jizdy vlastne skoro porad. Jsou pry vymlacene loziska zadnich kol. Cena opravy mi ale pripada ponekud vysoka: 1000 Kc za praci bych jeste bral, ale za vnitrni loziska by bylo 1136 Kc, za vnejsi taky + nejake tesneni atd. Cela oprava by tak vysla na 3,5-4 tis. Pritom v Krci maji loziska zadnich kol priblizne za 150. Je potreba menit jeste neco - proto ta cena? Nebo maji nejake extra drahe dily? Nemate nekdo predstavu, na kolik by takova oprava mela vyjit? Diky.
- Reklama
-
- Příspěvky: 205
- Registrován: úte led 03, 2006 08:50
- Bydliště: Moldava nad Bodvou,okr.Košice
- Kontaktovat uživatele:
No ja som bol minulý týždeň na prehliadke a vymenili ložiská na predných kolesách , vyvážili ale hučanie neprestalo. Menili aj brzdové valčeky na zadných kolesách a výsledok je taký že teraz pri rýchlejšej jazde vibruje volant viacej ako predtým a brzdy sa mi taktiež nezdajú. Ale už som sas rozhodol že radšej kúpim nového Sparka ako chodiť každú chvílku do servisu. Človek len minie veľa času a každá sranda v servise dačo stojí.
Jasne, tipoval som, ze loziska to nebudu, ked to huci len v konkretnych otackach a pri nizsich/vyssich je to correct... Ak to nieje ten vlnovec (ako som pisal, spravalo sa to presne tak isto, ako si opisoval), a ani ten rozvodak, tak potom.....ma uz nic nenapada Este mozno celkove opotrebovanie (napr. silentbloky motora), ktore su starsie a urcite vibracie sa prenesu do kostry/inych casti. Predpokladam ze si kukal, ci je vsetko v motorovej casti dotiahnute....
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
No ja mám kamoša a on montuje Jablotron a vo svojom Maťulkovi má také čudo čo mu posiela SMSky na mobil a on ho cez mobil vie lokalizovať a dokonca keď dačo tak pošle SMS na Maťulovo číslo aby sa vypol motor no a jeto jo ta lokalizace fachčí s presnosťou asi 50 m takže ja už tiež hrabem korunky a chcem to do Legyny
To Peha: co to má společného s tématem "co je to za zvuk?"Nějak mi uniká souvislost - nic proti tobě,ale dokážeš to vysvětlit?-peha- píše:No ja mám kamoša a on montuje Jablotron a vo svojom Maťulkovi má také čudo čo mu posiela SMSky na mobil a on ho cez mobil vie lokalizovať a dokonca keď dačo tak pošle SMS na Maťulovo číslo aby sa vypol motor no a jeto jo ta lokalizace fachčí s presnosťou asi 50 m takže ja už tiež hrabem korunky a chcem to do Legyny
Matizek modrej - jak jinak 5/2003 najeto 120 000 defend lock,radio Pioneer 2x airbag,posilovač,ABS,tónovaný skla,elektrika,central a navíc od 8/2010 čipnuté na 51KW!! - člen Matiz clubu č.27
Měnil jsem jedno vnější lžisko před dvěma týdny, koupil jsem ho v krči za 140kč. Celá výměna mi trvala necelou půlhodinu. Při výměně obou ložisek by se měly měnit ještě simerinky, což je otázka několika desetikorun. Ale když koupíš celou sadu, která možná obsahuje i novou závlačku, vyplázneš těch jedenáct stovek.maffioso píše:Tak k tem zvlastnim zvukum .... byl jsem dnes v BS Auto Brno na servisni prohlidce po 75000km. Prihodil jsem i dotaz na zvlastni hluk od zadni napravy, ktery se projevuje behem jizdy vlastne skoro porad. Jsou pry vymlacene loziska zadnich kol. Cena opravy mi ale pripada ponekud vysoka: 1000 Kc za praci bych jeste bral, ale za vnitrni loziska by bylo 1136 Kc, za vnejsi taky + nejake tesneni atd. Cela oprava by tak vysla na 3,5-4 tis. Pritom v Krci maji loziska zadnich kol priblizne za 150. Je potreba menit jeste neco - proto ta cena? Nebo maji nejake extra drahe dily? Nemate nekdo predstavu, na kolik by takova oprava mela vyjit? Diky.
Už bez Matesa
Asi hloupa otazka (omluvte naprosteho amatera), ale je potreba cela sada lozisek? Muze se pokazit i neco jineho (zavlacka, ...) nez samotne lozisko? Predpokladam, ze kdyz se na tohle zeptam v tom servisu, budou mi nutit komplet vsechno za x tisic i kdyby stacila loziska + par drobnosti.zabijec píše:Měnil jsem jedno vnější lžisko před dvěma týdny, koupil jsem ho v krči za 140kč. Celá výměna mi trvala necelou půlhodinu. Při výměně obou ložisek by se měly měnit ještě simerinky, což je otázka několika desetikorun. Ale když koupíš celou sadu, která možná obsahuje i novou závlačku, vyplázneš těch jedenáct stovek.
Jinak mi pripada, ze se hluk od leveho zadniho kola mirne zvysil .... nerad bych se nekde vyklopil, az kolo upadne, jestli je to mozne.
Já měl špatné jen jedno ložisko a to jsem tedy vyměnil, může se stát, že za dalších pár kilometrů odejde i to druhé a tak ho zase vyměním. I když se nechvátá je to za půl hodinky hotové. Pokud dáváš auto do servisu, bude asi výhodnější vyměnit obě ložiska z důvodů nákladů na práci. Co se může ještě pokazit? Podložka nebo simerink. Podložku koupíš v železářství za dvě koruny a simerink v Krči za 45 kč.maffioso píše:Asi hloupa otazka (omluvte naprosteho amatera), ale je potreba cela sada lozisek? Muze se pokazit i neco jineho (zavlacka, ...) nez samotne lozisko? Predpokladam, ze kdyz se na tohle zeptam v tom servisu, budou mi nutit komplet vsechno za x tisic i kdyby stacila loziska + par drobnosti.zabijec píše:Měnil jsem jedno vnější lžisko před dvěma týdny, koupil jsem ho v krči za 140kč. Celá výměna mi trvala necelou půlhodinu. Při výměně obou ložisek by se měly měnit ještě simerinky, což je otázka několika desetikorun. Ale když koupíš celou sadu, která možná obsahuje i novou závlačku, vyplázneš těch jedenáct stovek.
Jinak mi pripada, ze se hluk od leveho zadniho kola mirne zvysil .... nerad bych se nekde vyklopil, az kolo upadne, jestli je to mozne.
Už bez Matesa
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
K tým zadným ložiskám možem napísať svoju skusenosť ešte zo SEATu IBIZA,
keď sa mi zhruba po 51.000 km začal ozývať zo zadnej nápravy,najprv pri rychlosti nad 100 km/h valivý hluk,podobný ako kedysi pri jazde na tzv.drapákoch ,teda dobových zimných gumách zo 70.rokov,a beho najazdenia asi 500 km sa tá hranica znižovala až na 60 km/h,keď sa to bjavilo,ale pri tej stovke už nebolo počuť vlastného slova.Po výmene ložísk v nábojoch zad.kolies bol svätý pokoj.Inak vinou odídenia tých ložísk bolo nadmerné diahnutie nábojov,holt SEAT a ani MATIZ nieje wartburg,kde sa to uťahovalo nadoraz,alebo na chybách sa človek učí
P:S.-vlastne to hlavné,prečo o tom tu píšem
Ešte by som dodal na margo tohto,pre obyvateľov Nitry a okolia,hociaký diel na MATIZA,ale aj iné typy zahranič áut sa dajú kúpiť oveľa lacnejšie ako v značkovom servise a pritom poctivé,nové dielce,žiadne lunty v predajni ALBEX,vo dvore oproti žel.stanici v Nitre.Tam so kúpil aj tie ložiská na Ibizu za polovičnú cenu ako v značkovom servise a novému majiteľovi slúžia dodnes (ja som to auto predal v marci 2004,po 77.000 km,nemalo chybu,dodnes najazdilo už vyše 120.000 km a aj nový majiteľ bol spokojný.nedávno si kúpil niečo novšie )a aj rozvod.remeň a kladku na TICO so kúpil lacnejšie,ako v znač.servise.
http://info.edb.sk/data/d4000-4500/s04067/index.html
keď sa mi zhruba po 51.000 km začal ozývať zo zadnej nápravy,najprv pri rychlosti nad 100 km/h valivý hluk,podobný ako kedysi pri jazde na tzv.drapákoch ,teda dobových zimných gumách zo 70.rokov,a beho najazdenia asi 500 km sa tá hranica znižovala až na 60 km/h,keď sa to bjavilo,ale pri tej stovke už nebolo počuť vlastného slova.Po výmene ložísk v nábojoch zad.kolies bol svätý pokoj.Inak vinou odídenia tých ložísk bolo nadmerné diahnutie nábojov,holt SEAT a ani MATIZ nieje wartburg,kde sa to uťahovalo nadoraz,alebo na chybách sa človek učí
P:S.-vlastne to hlavné,prečo o tom tu píšem
Ešte by som dodal na margo tohto,pre obyvateľov Nitry a okolia,hociaký diel na MATIZA,ale aj iné typy zahranič áut sa dajú kúpiť oveľa lacnejšie ako v značkovom servise a pritom poctivé,nové dielce,žiadne lunty v predajni ALBEX,vo dvore oproti žel.stanici v Nitre.Tam so kúpil aj tie ložiská na Ibizu za polovičnú cenu ako v značkovom servise a novému majiteľovi slúžia dodnes (ja som to auto predal v marci 2004,po 77.000 km,nemalo chybu,dodnes najazdilo už vyše 120.000 km a aj nový majiteľ bol spokojný.nedávno si kúpil niečo novšie )a aj rozvod.remeň a kladku na TICO so kúpil lacnejšie,ako v znač.servise.
http://info.edb.sk/data/d4000-4500/s04067/index.html
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L