Spotřeba vašeho matízka
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Zdravim Mafko no a k tomu LPG v maťulovi tak vážne je to tak že keď je dobre nastavený tak jakmile sešliapneš pedál plynu tak hrabe jako najatý a čo sa rýchlosti týká tak tí naši Maťulkové lietajú ako čerti a spotreba v meste asi 6 l plynu a vonku má kolega ktorý pravidelne asi 2 x do mesiace jazdí Bratislavu tak má priemer okolo 5 l takže bomba proste Maťo na plyn je zázrak Jo a stou bombou v kufry tak to zasa je môj profesionálný príspevok ale máme inštruktážné video kde Š-120 horela v motorovom priestore a jelikož mala LPG nádrž za sedačkami tak ohen sa dalej nedostal a o nádržiach ktoré som demontoval zo zhorených aut som vylieval plyn proste som už dlho hasič ale auto ktoré zhorelo lebo malo plyn som ješte nenašiel vetšinou horý benzin
- Reklama
Na ty km, které najezdiš za rok bych asi volil jiné auto, ale jinak nic proti, Matesa mam radmaffioso píše:Zdravim vas, pratele. Zatim jsem se tu rozkoukaval a cetl .... myslim, ze uz nastal cas sem take neco napsat.
Pomerne nedavno jsem poridil cerveneho Matizka I a do nej LPG. Objem nadrze presne nevim, ale pri cerpani LPG do skoro prazdne si bere zhruba 35l. Takze za 450-500Kc = dojezd 500-550km.
K nevyhodam:
1. Chce to najit firmu, ktera udela montaz opravdu dobre a nasledne dokaze taky vse seridit. S tim muzou byt ze zacatku problemy a nektere firmy to asi seridit snad ani nedokazou.
2. Matizek je ted mirne chciplejsi. Prijde mi, ze o neco pomaleji taha k vyssi rychlosti. Na zacatek prazdnin si planuji vylet do Zabrehu, kde pry dokazi LPG poradne seridit, narozdil od vetsiny firem v Brne (alespon podle poznatku z jinych for apod.) Spravne serizeni by to melo vyresit.
3. Rezerva: diky tomu, ze nadrz na LPG je pomerne velka - na vysku mirne presahuje okraj "vany", nedostal jsem uz rezervu do kufru nalezato. Na stojato se vejde bez zadniho plata, ale litala by. Zatim ji mam v obalu za sedadlem spolujezdce, kazdopadne bych to rad vyresil jinak (i kdyz jezdim vetsinou sam nebo ve dvou, takze s mistem neni problem).
I kdyz to ted vypada, ze zapory prevazuji, jsem spokojeny. Najezdim asi 25 000 za rok, takze investice do montaze by se mela asi za rok vratit.
Na pripadne dotazy se mohu pokusit odpovedet, ale upozornuji, ze pres auta jsem naprosty zacatecnik a neodbornik
Mam dva dotazy, kolik stála úprava na plyn a jak často se musí na nějaké kontroly a s tím spojené náklady?
Už bez Matesa
Cena upravy na plyn je dalsi nevyhoda, pravda. Zacatkem brezna me to stalo 30 000 Ted me muze leda hrat pocit, ze se to pomalu vraci a az po roce se teprve bude jezdit opravdu levne.zabijec píše:Na ty km, které najezdiš za rok bych asi volil jiné auto, ale jinak nic proti, Matesa mam rad
Mam dva dotazy, kolik stála úprava na plyn a jak často se musí na nějaké kontroly a s tím spojené náklady?
Matiz ma plastove sani, tudiz kvuli moznosti zpetneho slehu tam dali sekvencni vstrikovani, kde zpetny sleh nehrozi. Aspon tak nejak mi to bylo vysvetleno. Proto ta vyssi porizovaci cena. Snad to byla pravda a neoskubali me.
S temi kontrolami a naklady si ted nejsem jisty, nejak se mi to vykourilo z hlavy.Tusim ze jednou rocne se musi na revizni prohlidku (cena 300Kc ???, ale mozna si vymyslim), emise a STK jsou normalne jednou za 2 roky. Po nejakych kilometrech vymena filtru LPG, po 80 000 km vymena pistku ve vstrikovaci + tesneni - vyjde asi na 1 000Kc. Nadrz se musi po 10 letech vymenit (asi 3 - 3,5 tis.). Presnejsi informace o dalsich nakladech snad podaji nekteri zkusenejsi LPGckari.
Nějaký foto ti zašlu až po víkendu. Vyfotím ti to tak, aby to bylo vidět bez obalu rezervy aby byl vidět i držák, vykrámuju věci a vyfotím. Ale to se mě nechce dělat mezi panelákama. Přestavbu každopádně doporučuju i přesto že je pěkně mastná, ale sekvenční systém je kvalitní a spolehlivé zařízení. A ještě je potřeba zdůzaznit, že po přestvbě se změní údaj v TP o obsaditelnosti z 5osob na 4osoby.zabijec píše:Mohl by jsi prosím dát nějké foto, nádrže a kufru s rezervou?Ares píše:Já mám taky Matýska 0.8 na LPG a naprostá spokojenost!! Jezdím za 6.8dm/100km. Nádrž mám toroidní místo rezervy, obsah 39l. Rezervní kolo je umístěné na držáku na šikmo v kufru. Sice jsem přišel cca o půlku kufru, ale Matiz není auto na vožení rodiny, takže s tím jsem neměl žádný problém. Při jízdě na plyn a aut.přepínání z Ba na LPG taky bez problémů. A někdo se ptal na výhody: benzín 30kč/l, LPG 13kč/dm. Co k tomu dodat… Jinak ti přibydou další filtry na výměny, ale zase je tvoje auto ekologičtější, nebude se ti tak zasírat motorový olej jako při Ba…
Docela mě překvapuje ta změna obsaditelnosti, to je z jakého důvodu?Ares píše: Nějaký foto ti zašlu až po víkendu. Vyfotím ti to tak, aby to bylo vidět bez obalu rezervy aby byl vidět i držák, vykrámuju věci a vyfotím. Ale to se mě nechce dělat mezi panelákama. Přestavbu každopádně doporučuju i přesto že je pěkně mastná, ale sekvenční systém je kvalitní a spolehlivé zařízení. A ještě je potřeba zdůzaznit, že po přestvbě se změní údaj v TP o obsaditelnosti z 5osob na 4osoby.
Už bez Matesa
Potvrzuji, je to tak. Když jsem měl Š-120, tak se tam při přestavbě taky odečítalo místo. U větších aut, kde je poměrně velká užitečná hmotnost, tenhle problém nehrozí. Každopádně nám, co ještě nevozíme rodinu, to nevadímaffioso píše:Diky hmotnosti zarizeni se zmeni v TP hmotnosti vozidla. Uzitecna hmotnost se timto snizila na 320kg = 4 osoby.zabijec píše:Docela mě překvapuje ta změna obsaditelnosti, to je z jakého důvodu?
Není pravda že to mají všechny auta. Ale třeba Matiz ano. A měli by to mít všechny Matizy. Je to u aut co mají malou užitečnou hmotnost. LPG se do TP zapíše a dá se k němu taková doložka. Na základě tohoto se změní údaje v OTP.Brainman píše:Neni ale pravda ze to maji vsichni, to snizeni poctu lidi. Plyn je ve velkem TP zapsanej ale nic jineho se v nem nezmenilo a v malem je taky 5 mist
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Pánové,pánové,pánové už som to tu písal dakde takže ánopodla starej vyhlášky sa pri zástavbe LPG menil počet cestujúcich ÁLE od februára(to je vyhláška platná v SR neviem ako je to v CZ)platí nová vyhláška v ktorej sa hovorý že pri zástavbe LPG sa nemení celková hmotnosť vozidla takže sa nemení počet cestujúcich HOWGH
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Šetří korunky ?
----------------------------zabijec píše:Vypadá to vcelku inteligentně a ještě zbylo místo na basu piva
Ten omezený kufřík by nám ani tak nějak nevadil,stejně jezdíme převážně
s mou bábinkou samy. Spíše mne zajímá ten finanční rozdíl vynaložený na
100 km benzin/LPG tam je rozdíl téměř o polovinu korun,pokud jsem dobře
počítal?A to při dnešních cenách N 95/98 je docela nezanedbatelná částka.
Pouze ta návratnost při mých 7.500 - 8.000 km ročně,to už asi ani Matizek
by nedožil.Ale pro řidiče jezdících 25.000km ročně se montáž LPG určitě
vyplatí - no není to tak ?Zdraví " Vazoun " přeji hezký den všem