Keďže máš Espero, tak tam máš LPG asi podltak (oprav ma, ak sa mýlim)...
A podtlakové LPG púšťa plynný propán bután do sania a to buď cez škrtiaci ventil, alebo cez regulačný ventil, prípadne tam máš aj to, aj to...
A ani škrtiaci, ani regulačný (ten reguluje podľa lambdy) ventil nie sú zatvorené (nikdy) naplno...
Z toho vyplýva, že je chyba niekde tu, možno Ti splyňovač, ktorý je pred tým "vyrába - prepúšťa" plyn, alebo niečo podobné, možno ho treba zreparovať... koľko si na ňom nabehal?
Potom, keď je motor teplý, má pri štartovaní na benzín, veľmi bohatú zmes a nechce naskočiť. Pre overenie mojej myšlienky, skús štartovať len na LPG (aspoň teplý motor). Ak to zaberie, tak som mal pravdu, o ktorú mi ale nejde, chcem Ti len pomôcť...
Mne sa tento jav vyskytoval len zriedka a aj to vtedy, ako som už písal, keď mi motor po naštartovaní rýchlo prepol na LPG a vzápätí zhasol, čo je v mojom prípade jasne po takomto manévri prechlastané...
Motor Espera 1,8 občas v létě nenastartuje
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
aky ma problem dobsovic sa neda urcit, pretoze svoje pocinanie popisuje dost chabo.
Ale RoSta svoj pripad popisal velm ipekne a jednoducho. Pri startovani moze motor poskocit v otackach cez 2t co je obvykle limit pri ktorom prepina automatika na lpg. Lenze lpg v sani este nie je dostatok a tak moto skape na nedostatku paliva. Vysokotlaka cast splynovaca aj rurka po splynovac sa vsak uz zaplni lpgckom a ten sa odparujuc pretlaci cez uzavrety ale nie 100%tne tesniaci vystupny ventil splynovaca (aleb inac regulatora) do sania. Takze nasledny pokus o start na benzin plus ako okyslicovadlo propanbutan proste nevyjde. Motor staci odvetrat par otackami cez starter, lenze co s tym, ked to toho neustale pluve RJ benzin. Ja to riesim zamknutim auta cez dialkove cim sa odpoji benzinove cerpadlo (mam to tak zapojene) a odvetravam tak 2 3 otacky nez motor naskoci a skape. Potom uz mozem startovat uplne normalne. Toto ale robim len ak sa zabudnem a startujem so zapnutou automatikou prepinania na lpg a konstelacia hviezd je naklonena tak ze motor hned po prepnuti skape. Ked sa vsak nezabudnem tak nastartujem na benzin a az ked sa ocitnem aspon na 50m rovnom useku prepinam automatiku a po prekroceni 2t otacok radim za 2 cim prejdem na lpg a ak to plynu chvilku trva nez sa nasaje tak uz mam rychlost vdaka ktorej motor po sekunde brzdenia dostane davku plynu a uz sa ide.
Ale RoSta svoj pripad popisal velm ipekne a jednoducho. Pri startovani moze motor poskocit v otackach cez 2t co je obvykle limit pri ktorom prepina automatika na lpg. Lenze lpg v sani este nie je dostatok a tak moto skape na nedostatku paliva. Vysokotlaka cast splynovaca aj rurka po splynovac sa vsak uz zaplni lpgckom a ten sa odparujuc pretlaci cez uzavrety ale nie 100%tne tesniaci vystupny ventil splynovaca (aleb inac regulatora) do sania. Takze nasledny pokus o start na benzin plus ako okyslicovadlo propanbutan proste nevyjde. Motor staci odvetrat par otackami cez starter, lenze co s tym, ked to toho neustale pluve RJ benzin. Ja to riesim zamknutim auta cez dialkove cim sa odpoji benzinove cerpadlo (mam to tak zapojene) a odvetravam tak 2 3 otacky nez motor naskoci a skape. Potom uz mozem startovat uplne normalne. Toto ale robim len ak sa zabudnem a startujem so zapnutou automatikou prepinania na lpg a konstelacia hviezd je naklonena tak ze motor hned po prepnuti skape. Ked sa vsak nezabudnem tak nastartujem na benzin a az ked sa ocitnem aspon na 50m rovnom useku prepinam automatiku a po prekroceni 2t otacok radim za 2 cim prejdem na lpg a ak to plynu chvilku trva nez sa nasaje tak uz mam rychlost vdaka ktorej motor po sekunde brzdenia dostane davku plynu a uz sa ide.