Nitro vs. Ivanova Nexia
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
úpravy
....to dedo-miky, Vojto a peho - moudřejší ustoupí - ( a znalejší, chytřejší a zkušenější si myslí své - JRD McLaren, Ivan aj. ) no nakonec my, se neurážíme a přesto si máme neustále co říci....[color=blue]a o tom to je....[/color] prostě, ten kdo hlásá - že čtverec je kulatý to pochopí, třeba někdy taky....
mějte se fajn
mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
- Reklama
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
[from]www.tuning.sk[/from]
Všetci poznáme, zvyčajne z kultových filmov, červené tlačidlo s nápisom N20, ktoré po stlačení sa auto akoby bez zábran rozbehne a nám sa len rozmazáva okolie. Ale viete vôbec čo vlastne „nitro“ je, a čo obnáša?
nos_system
Ako už vieme (alebo nevieme) vstrekovaním oxidu dusného do valcov spaľovacieho motora spôsobíme krátkodobé zvýšenie výkonu, vynájdené počas druhej svetovej vojny v Nemeckom lietadlovom (vojenskom) priemysle. Tento spôsob zvýšenia výkonu využívali prieskumné lietadlá, keď sa dostali do blízkosti silnejších nepriateľských bojových lietadiel. Neskôr začali vstrekovaním oxidu dusného vybavovať svoje lietadlá aj iné štáty, hoci vedeli, že jeho použitie výrazne znižuje spoľahlivosť motoru.
Od roku 1950 „dopovali“ oxidom dusným svoje autá pretekári NASCAR Takto podvádzal aj ich „kolega“ Smokey Yunick, ktorý vstrekovanie N2O pre automobil vynašiel. Odvtedy sa v NASCAR vyskytujú podvodníci využívajúci tento spôsob zvýšenia výkonu dodnes. Neskôr začiatkom 80-tych rokov začali „nitro“ využívať na drag závodoch.
Dnes vstrekovanie oxidu dusného je chápané rovnako ako veľa ďalších úprav, ako napr. omnoho agresívnejšia modifikácia vačkovej hriadele, zvýšený kompresný pomer, športový výfukový systém, atď. za praktickú cestu k vyššiemu výkonu. Výhodou je vysoký počet koní naviac a nevýhodou krátkodobosť účinku (doporučuje sa 10-20 sekundové použitie). Pre bezpečné použitie sa musí nitro „odpáliť“ len pri úplne otvorenej škrtiacej klapke (plnom plyne) a nad 2500 otáčok za minútu.
A ako to je s emisiami? Všetky teórie o vypúšťaní zlých emisií počas spaľovania nitra sú neopodstatnené. Obsah látok vo výfukovom potrubí v momente jeho užitia kladne pôsobí na premenu škodlivín pri katalyzátore. Nitro je napriek kladnému dopadu na životné prostredie zakázané používať v bežnej premávke (berme však na vedomie rastúce nebezpečenstvo pri použití nitra v bežnej premávke).
nos_system
Nitro má však aj dopad na priebeh spaľovania a životnosť motoru (v prípade neodbornej montáže). Pri vstrekovaní oxidu dusného výrazne zvýšime tlak vo valci. Tým zvyšujeme tendenciu detonačného spaľovania, preto musia všetky motory v okamžiku vstrekovania nitra používať oneskorené zapaľovanie.
Zvýšený tlak vo valci je tiež dôvod, prečo „nitro systém“ musí byť odborne namontovaný. Inak by mohlo prísť k zničeniu tesnenia motora, zlyhaniu piestnych krúžkov a iným problémom.
Odborná montáž je tiež potrebná pre správne riešenie vstrekovania prídavného paliva. Ak do motoru spolu s oxidom dusným nepridáme palivo naviac, problémy s detonačným spaľovaním sa môžu ešte zhoršiť.
Spaľovacie teploty by sa extrémne rýchlo zvýšili a to by malo katastrofické následky. Tiež nie je vhodné, keď paliva pridáme veľa. Užitočná sila by sa rapídne znížila. Z dôvodu nutných úprav zapaľovania nie je odporúčané inštalovať nitro-sadu do auta s chiptuningovou úpravou (mohli by nastať samozápaly).
Systém oxidu dusného je pre každého z nás rôzne (ne)výhodná investícia. Najjednoduchšia nitro-sada tzv. (suchý systém) nás vyjde asi 45.000,-Sk, no cena môže končiť aj pri stovkách tisícok slovenských korún, ak ide o profesionálnu sadu (sada priameho vstrekovania).
Ak ide o spotrebu „rajského plynu“ pri 10 sekundovom použití sa spotrebuje približne 0,75dcl (spotreba však závisí o použitej sady). Náplň do fľaše zaplatíme zopár tisíc no väčším problémom môžu však byť „čerpacie stanice“ kde si oxid dusný môžeme doplniť. Ideálnym riešením pre doplnenie sú dnes výrobcami nitrosystémov ponúkané plniace sady vhodné najmä do firiem.
Všetci poznáme, zvyčajne z kultových filmov, červené tlačidlo s nápisom N20, ktoré po stlačení sa auto akoby bez zábran rozbehne a nám sa len rozmazáva okolie. Ale viete vôbec čo vlastne „nitro“ je, a čo obnáša?
nos_system
Ako už vieme (alebo nevieme) vstrekovaním oxidu dusného do valcov spaľovacieho motora spôsobíme krátkodobé zvýšenie výkonu, vynájdené počas druhej svetovej vojny v Nemeckom lietadlovom (vojenskom) priemysle. Tento spôsob zvýšenia výkonu využívali prieskumné lietadlá, keď sa dostali do blízkosti silnejších nepriateľských bojových lietadiel. Neskôr začali vstrekovaním oxidu dusného vybavovať svoje lietadlá aj iné štáty, hoci vedeli, že jeho použitie výrazne znižuje spoľahlivosť motoru.
Od roku 1950 „dopovali“ oxidom dusným svoje autá pretekári NASCAR Takto podvádzal aj ich „kolega“ Smokey Yunick, ktorý vstrekovanie N2O pre automobil vynašiel. Odvtedy sa v NASCAR vyskytujú podvodníci využívajúci tento spôsob zvýšenia výkonu dodnes. Neskôr začiatkom 80-tych rokov začali „nitro“ využívať na drag závodoch.
Dnes vstrekovanie oxidu dusného je chápané rovnako ako veľa ďalších úprav, ako napr. omnoho agresívnejšia modifikácia vačkovej hriadele, zvýšený kompresný pomer, športový výfukový systém, atď. za praktickú cestu k vyššiemu výkonu. Výhodou je vysoký počet koní naviac a nevýhodou krátkodobosť účinku (doporučuje sa 10-20 sekundové použitie). Pre bezpečné použitie sa musí nitro „odpáliť“ len pri úplne otvorenej škrtiacej klapke (plnom plyne) a nad 2500 otáčok za minútu.
A ako to je s emisiami? Všetky teórie o vypúšťaní zlých emisií počas spaľovania nitra sú neopodstatnené. Obsah látok vo výfukovom potrubí v momente jeho užitia kladne pôsobí na premenu škodlivín pri katalyzátore. Nitro je napriek kladnému dopadu na životné prostredie zakázané používať v bežnej premávke (berme však na vedomie rastúce nebezpečenstvo pri použití nitra v bežnej premávke).
nos_system
Nitro má však aj dopad na priebeh spaľovania a životnosť motoru (v prípade neodbornej montáže). Pri vstrekovaní oxidu dusného výrazne zvýšime tlak vo valci. Tým zvyšujeme tendenciu detonačného spaľovania, preto musia všetky motory v okamžiku vstrekovania nitra používať oneskorené zapaľovanie.
Zvýšený tlak vo valci je tiež dôvod, prečo „nitro systém“ musí byť odborne namontovaný. Inak by mohlo prísť k zničeniu tesnenia motora, zlyhaniu piestnych krúžkov a iným problémom.
Odborná montáž je tiež potrebná pre správne riešenie vstrekovania prídavného paliva. Ak do motoru spolu s oxidom dusným nepridáme palivo naviac, problémy s detonačným spaľovaním sa môžu ešte zhoršiť.
Spaľovacie teploty by sa extrémne rýchlo zvýšili a to by malo katastrofické následky. Tiež nie je vhodné, keď paliva pridáme veľa. Užitočná sila by sa rapídne znížila. Z dôvodu nutných úprav zapaľovania nie je odporúčané inštalovať nitro-sadu do auta s chiptuningovou úpravou (mohli by nastať samozápaly).
Systém oxidu dusného je pre každého z nás rôzne (ne)výhodná investícia. Najjednoduchšia nitro-sada tzv. (suchý systém) nás vyjde asi 45.000,-Sk, no cena môže končiť aj pri stovkách tisícok slovenských korún, ak ide o profesionálnu sadu (sada priameho vstrekovania).
Ak ide o spotrebu „rajského plynu“ pri 10 sekundovom použití sa spotrebuje približne 0,75dcl (spotreba však závisí o použitej sady). Náplň do fľaše zaplatíme zopár tisíc no väčším problémom môžu však byť „čerpacie stanice“ kde si oxid dusný môžeme doplniť. Ideálnym riešením pre doplnenie sú dnes výrobcami nitrosystémov ponúkané plniace sady vhodné najmä do firiem.
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
Pekne kopíruješ, len škoda že trochu zastaralé a nepresné údaje...Dnes malú suchú sadu zoženieš max. do 15 tis. korún. Pritom nič nebráni dať si tam ako zdroj kvalitnú tlakovú nádobu prakticky akejkoľvek veľkosti napr. našej výroby, nemusí byť na nej práve tak trochu predražená značka NOS alebo NX. Tie by som nechal skôr pre náročné mokré systémy.
Plyn sa nemusí kupovať práve u tuningového dílera, ktorý si tam nahodí majlant. Sú profi plynárenské spoločnosti ktoré dodávajú bežné priemyselné a komerčné plyny.
Plyn sa nemusí kupovať práve u tuningového dílera, ktorý si tam nahodí majlant. Sú profi plynárenské spoločnosti ktoré dodávajú bežné priemyselné a komerčné plyny.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
..nooo...
este im popiiis rozdiel medzi "suchym systemom" a "mokrym" ci "priamym systemom",
dodaj aktualne ceny, miesta kde fsade to montuju, kde predavaju-doplnuju plyn; okrem zdravotnickych zariadenii
..nech to maju komplet..
..
ty si to sem zatial ani nedokazal skopirovat..
takze dodaj konecne aj nejake "hodnotne info pre technickych anafalbetov"...(ako som ja)
BTW: Clanok je z 30.Mar.2006, original k nahliadnutiu tu.
..a pre zaujimavost, firma ZEX uviedla do predaja "novu tretiu generaciu NO Systemov"...
..o ktorej zatim "nemam ani paaru" co je to vlastne zac..
este im popiiis rozdiel medzi "suchym systemom" a "mokrym" ci "priamym systemom",
dodaj aktualne ceny, miesta kde fsade to montuju, kde predavaju-doplnuju plyn; okrem zdravotnickych zariadenii
..nech to maju komplet..
..
ty si to sem zatial ani nedokazal skopirovat..
takze dodaj konecne aj nejake "hodnotne info pre technickych anafalbetov"...(ako som ja)
BTW: Clanok je z 30.Mar.2006, original k nahliadnutiu tu.
..a pre zaujimavost, firma ZEX uviedla do predaja "novu tretiu generaciu NO Systemov"...
..o ktorej zatim "nemam ani paaru" co je to vlastne zac..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
Pánové, že Vás to ještě baví - vždyť vidíte, že tady musí mít pravdu jen jeden. Co my všichni negramoti zmůžeme proti jednomu supertechnikovi s ojetým Mondeem. I kdyby tady argumentoval nositel Nobelovy ceny za fyziku, pro Petera S. to bude zase jen negramota. A Ivan si stejně se svou "Nesi" udělá co bude chtít.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
..Dedo ..dneska mi to kopirovanie ide..
..kukni sem
..pre toho komu dy sa to zdalo moc vedecke, mozem povedat...
...ze cim vysie oktanove cislo benzinu maaame, tym vysii predzapal si mozme dovolit nastavit..
.. samozrejme v ramci normy ..
a tym vyssi kompresny pomer moze nas motor mat,
..cize "pre to oktanove cislo a kompresny pomer" ..
bolo f uzivatelskej prirucke napisane pre vozy Skoda 1000, 100, 105 doporucene palivo z okt.c. min. 91 (UNI)
a pre vozy Skoda 1100,120, 120LS ,130 doporucene palivo okt.c min. 95 (UNI)..
..
lebo ked ste do 120ny natankovali 91 UNI ..tak ventily hrrrrkoootaaaliiiiiiii....
..kukni sem
..pre toho komu dy sa to zdalo moc vedecke, mozem povedat...
...ze cim vysie oktanove cislo benzinu maaame, tym vysii predzapal si mozme dovolit nastavit..
.. samozrejme v ramci normy ..
a tym vyssi kompresny pomer moze nas motor mat,
..cize "pre to oktanove cislo a kompresny pomer" ..
bolo f uzivatelskej prirucke napisane pre vozy Skoda 1000, 100, 105 doporucene palivo z okt.c. min. 91 (UNI)
a pre vozy Skoda 1100,120, 120LS ,130 doporucene palivo okt.c min. 95 (UNI)..
..
lebo ked ste do 120ny natankovali 91 UNI ..tak ventily hrrrrkoootaaaliiiiiiii....
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
- Ivan
- Příspěvky: 3937
- Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
- Bydliště: Brno-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Na sprintech jsem párkrát použil údajně 101oktanový letecký benzín, ale jestli to pomohlo, to netuším
Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
..jaaajj..
sak to je ftom claanku..
..ale jako pre uuuplnost..
Oktanove cislo udaava odolnost paliva (v nasom pripade benzinu) voci detonacnemu spalovaniu,..
...ludovo povedaneee, odolnost zapalnej zmesi voci "samovznieteniu pod vysokym tlakom"...
..(mam pre niekoho mozno novinku, ale benzin je nehorlavy)..
..cize ak "to odlahcime", tak cim vysie oktanove cislo, tak tym vecsi tlak to znese...a nebuchne ftedy kedy nemaaa..
sak to je ftom claanku..
..ale jako pre uuuplnost..
Oktanove cislo udaava odolnost paliva (v nasom pripade benzinu) voci detonacnemu spalovaniu,..
...ludovo povedaneee, odolnost zapalnej zmesi voci "samovznieteniu pod vysokym tlakom"...
..(mam pre niekoho mozno novinku, ale benzin je nehorlavy)..
..cize ak "to odlahcime", tak cim vysie oktanove cislo, tak tym vecsi tlak to znese...a nebuchne ftedy kedy nemaaa..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
- dedo.miki
- Příspěvky: 1253
- Registrován: stř led 10, 2007 19:50
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
No len to nemáš zo svojej makovice.Takže oktánové číslo udáva samovznietenie benzínu.A teraz z praxe.Prišiel zákazník čo pochodil už 5 dielne a stále nedokázali opraviť auto. Vhzba bola taká ,že ked sa motor zohrial tak zdochol a nešiel.po vychladnutí išiel normálne ,ale len kým sa zase nezahrial.Zdochýnal až ked sa zohrial na 80 stupnov.Ja som pochopil ,že v aute chyba asi nebude.Pýtal som sa čo natankoval.On povedal ,.že benzín 96 super.(to bol benzín pred 95 uni)Tak som ho poslal na pumpu kúpiť do bandasky benzín z inej pumpy.Auto ani tak nešlo.Po vybratí sviečky boli na nej samé sadze.Tak som išiel na pumpu a spýtal sa čo to je za benzín a pumpár na mňa či neviem čítať,že96.Ja som sa spýtal či si je istý.On vzal dodací list a zistil ,že mu dodali 95 uni.(vtedy prvý raz)tak volal dodávatela a ten mu odfaxoval ,že ten benzín plne nahrádza 96 oktánový. Tak som mu povedal ,že mna síce môže presvedčiť ,ale nech ide presvedčiť to auto,lebo to ho nepočúvalo.Majitel auta bol francúz a chcel zažalovať Slovnaft. Závadu sme odstránili tak ,že sme dali do auta 98 oktánový benzín z Madarska(u nás v tej dobe nepredávali)Takže aj jeden oktán robí vela.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Dedo..szecko co viem som sa raz niekde docital..dedo.miki píše:No len to nemáš zo svojej makovice.Takže oktánové číslo udáva samovznietenie benzínu....
..volakedy som vedel len tolko ..ze oktanove cislo ma nieco docinenia z kompresiou a predzapalom..
..a vedel som len tolko, ze ak je "to cislo zle, tak klepocu ventily".. ( a to som mal taq 16)
..lenze ako som sa viacej zacal zaujimat o motory a vstrekovania a secko okolo toho..
..tak som si musel nastudovat aj tu "chemicku stranku venci" ..a ne len tu "technicku"..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov