Pár rad Laikovi
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Pár rad Laikovi
Zdravím všechny zkušené mechaniky tohoto fora. Poprosil bych vás o pár rad na mé problémy s Nubirou combi 1.6, r.v. 98
Pokusím se tedy nastínit můj problém
Při jízdě mi jakoby škube motor, jde o to že mi škubne motor a zároveň i řadící páka. Stáva se to když přeřadím rychlost, nebo když pustí plyn a zase přidám. Řadící páka sebou vždy jakoby dvakrát silně škubne, dá se říct jako by jí něco nakoplo. Přijde mi jako by se celý motor hýbal.
Další věc co se mi nedávno projevila je takové hučení od předního pravého kola, jestli je to ložisko dá se to nějak laicky zjistit ??
Předem děkuji za rady a názory
Jirka
Pokusím se tedy nastínit můj problém
Při jízdě mi jakoby škube motor, jde o to že mi škubne motor a zároveň i řadící páka. Stáva se to když přeřadím rychlost, nebo když pustí plyn a zase přidám. Řadící páka sebou vždy jakoby dvakrát silně škubne, dá se říct jako by jí něco nakoplo. Přijde mi jako by se celý motor hýbal.
Další věc co se mi nedávno projevila je takové hučení od předního pravého kola, jestli je to ložisko dá se to nějak laicky zjistit ??
Předem děkuji za rady a názory
Jirka
- Reklama
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví
tak první věc není závada, to je prostě konstrukční nedostatek (prostě se páka v kulise hýbe, má to více aut, neboj, jde o zvyk (a správně máš mít ruce na volantu
O ložiskách a hučení: najdeš níže ve 4u, dej hledat.
když to ceý pročteš, budeš vědět téměř vše podstatné... hezkou četbu..
O ložiskách a hučení: najdeš níže ve 4u, dej hledat.
když to ceý pročteš, budeš vědět téměř vše podstatné... hezkou četbu..
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
Dobre to je pravda, zas kdybych je mel pouze na volantu, tak nezaradim rychlost . Jenze ono skubne cele auto citi to i spolujezdec, to vsechno dokaze jen ta kulisa ?? No a nebo kdyz pustim plyn a zase pridam tak je to to same.
Predpokladam ze se to da odstranit pouze vymenou tekulisy.
To o tom lozisku uz hledam
Predpokladam ze se to da odstranit pouze vymenou tekulisy.
To o tom lozisku uz hledam
ložisko
Pokud máš dojem, že hučí ložisko v některém kole, je asi nejlepší auto na dílenský zvedák a u předních kol nastartovat motor, zařadit rychlost, roztočt kola a vyřadit, vypnout motor. Pak je moc dobře slyšet, které ložisko zazpívá. U zadních kol musíš kolo roztočit ručně, ale potrefené ložisko se taky ozve. Pokud budeš pouze za jízdy odhadovat, které to hučí, je výsledek velmi nejistý, protože i mechanik ze servisu si byl jistý až na tom heveru.
A s tím "poskakováním" mohou souviset silentbloky na předních ramenech dole u kol. Něco podobného mi to dělalo i při průjezdu dlouhou táhlou zatáčkou, kdy jakoby si to samo přidalo volantem do zatáčky (trochu škublo) a to stačilo jen přidat nebo ubrat plyn. Po výměně silentbloků (materiál asi 500,-) je od toho pokoj.
A s tím "poskakováním" mohou souviset silentbloky na předních ramenech dole u kol. Něco podobného mi to dělalo i při průjezdu dlouhou táhlou zatáčkou, kdy jakoby si to samo přidalo volantem do zatáčky (trochu škublo) a to stačilo jen přidat nebo ubrat plyn. Po výměně silentbloků (materiál asi 500,-) je od toho pokoj.
NUBIRA Wagon SX 1.6, 1999
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví
tak silentboky u ramen těžko udělají to co popisuje viz nahoře, bo je mám komplet nový a dělá mi to také (silentblok motoru je o hodně lepší varianta) a také to dělá to že prostě škube motor (mě to dělalo hodně krokový motor a filtr vzduchu (škubal a kopalo to s celým autem při přidání a ubrání plynu.
Siláče ramen pocítíš při přejezdu nerovností (já už nic necítím, nerachotí, necvaká, vše je krásně pevné a tiché.... lahoda.... a také je vylisovat a nalisovat!! Také lahoda!
A pořád zůstává fakt, že je prostě kvedlapáka citlivá na pohyb motoru (tzn. při přidání, ubrání plynu sebou mele dolů, nahoru....)
Siláče ramen pocítíš při přejezdu nerovností (já už nic necítím, nerachotí, necvaká, vše je krásně pevné a tiché.... lahoda.... a také je vylisovat a nalisovat!! Také lahoda!
A pořád zůstává fakt, že je prostě kvedlapáka citlivá na pohyb motoru (tzn. při přidání, ubrání plynu sebou mele dolů, nahoru....)
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
Re: ložisko
Tak tak. Za jízdy jsem si myslel, že mi hučí pravé ložisko a nakonec to bylo levé.Jíra píše:Pokud máš dojem, že hučí ložisko v některém kole, je asi nejlepší auto na dílenský zvedák a u předních kol nastartovat motor, zařadit rychlost, roztočt kola a vyřadit, vypnout motor. Pak je moc dobře slyšet, které ložisko zazpívá. U zadních kol musíš kolo roztočit ručně, ale potrefené ložisko se taky ozve. Pokud budeš pouze za jízdy odhadovat, které to hučí, je výsledek velmi nejistý, protože i mechanik ze servisu si byl jistý až na tom heveru.
Mimochodem v servise mi předběžnou cenu určili na +-3200,-.
Ložisko 1600,- , geometrie 500,- a dvě hodinky práce.
Holt, když nemám známý přes auta.........
Daewoo Nubira Wagon, 2,0
Re: ložisko
[/quote]Mimochodem v servise mi předběžnou cenu určili na +-3200,-.
Ložisko 1600,- , geometrie 500,- a dvě hodinky práce.
Holt, když nemám známý přes auta.........
Je zajímavý, že ložisko mají v autodilykrc.cz za 570,- s DPH. Kde v tech servisech teda prijdou na 1500,- ? Ostatne jako mi ted rekli - rachot od kola jak blázen
Daewoo Nubira 2.0 CDX, 98 rok, 98kW, Hatchback