těsnění pod hlavou?

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Odpovědět
hornek pavel
Příspěvky: 10
Registrován: čtv lis 23, 2006 12:59
Bydliště: Nepomuk

těsnění pod hlavou?

Příspěvek od hornek pavel »

ahoj všem! mám nubiru 1.6 combi se, r.v.98, typ motoru a16dms (e-tec), vcelku jsem sní spokojený ale asi nastává čas výměny těsnění pod hlavou. tedy alespon si to myslím. začala o trochu víc papat olej i benzin myslím že i ubylo krapet chladící kapaliny no a navrch začala o malinko víc kouřit z výfuku než je zdrávo. proto mám na vás všechny pár dotazu, zvládnu výměnu coby laik sám anebo dát do servisu? má jediná zkušenost je výměna těsnění na kadettu ale tohle je fakt trochu větší a novější :lol: a pokud se dotoho dám sám čeká na mě nějaká záludnost anebo to jde hladce? a taky bych potřeboval vědet jestli objednat jen těsnění pod hlavu či nějaká další???
díky Pavel.
Reklama
 

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

.nnnoo..
kolko mash nabehanee..??
ak vyse 100tkm taq racej vymen..
..
no..zvladnesh to aj saam..
ale uz by som dal prefrezovat hlavu..
..
a co sa tyka tesneni.. je dobre si kupit aj tesnenie na vyfukovu a saciu priribu..
tesnenie va viko ventilov..
..
prip. aspon tesnenie k vyfukovym zvodom..

a potom samo olej ..chladiacu..
a ci este popritom vymenis..
..aj sviecky..rozvodak.. to je na tebe..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Pavel Beneš
Příspěvky: 310
Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
Bydliště: Sokolov - Oloví

Příspěvek od Pavel Beneš »

každopádně pokud nejsi kutil ale laik jak píšeš tak se do toho vůbec nepouštěj....

Začne to tím, že laikové nemají momenťáky, neví, že víko ventilů se nedotahuje nafest, když už si pamatují, jak mají být rozvody (doporučuju vyfotit pozice...) tak tam dají ránu někde jinde....fakt to není pro každého.

jestli přece jen:
určitě si kup těsnení pod hlavu :roll: (a to doporučuju kvalitu a ne poláky), každý kdo prodává kvalitu ti řekne o jaké těsnění jde...

pak bych si nechal prohlídnout ventily, sedla (těsnost, jestli nejsou přidřené, pera ventilů, komplet hlavu, jestli není prasklá (neměla by být ale je tu ta možnost) a křivá (zfrézovat) a samo komplet očistit, že jo..

blok: rýhy ve válcích, vůle v pístech (aby neklepaly-ale to bys musel mít tak 300mega za sebou)atd...

určitě se vyplatí i tesnění svodů (po 150 určitě), koukl bych na vodní pumpu (ten kroužek, jestli pevně drží - viz ve fóru problémy s pumpou..) a kladky, jestli nemají prasklinu a nebo po každých 60-75 vyměnit (ona stejně napínací po 75 má unavený napínací pero a já ji měl prasklou).

Pak určitě důležité, pokud se ti to hřálo nebo preventivně vyměnit termostat (otázka pár stovek a je klid) i s gum. kroužkama. A těsnění pod víko taky raději nové (do 2 stováků)
Pak sesadit, podotahovat tak jak se má, rozvody, zkontrolovat vůle ventilů
pozapojovat, kapalinu, hujle a snad OK...

možná jsem něco zapomněl ale v kostce asi tak.. :lol: :lol:
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

Pavle, podle toho cos napsal na co si dát pozor, tak to auto raději prodá :lol: :lol: :lol:
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

hlava

Příspěvek od Serpico »

...to Ivoši i Pavle...souhlas s výhradou: a to v servisu mu napočítají 15 - 20 litrů, moje zkušenost se SRBOU ( značkovej pro Daewoo ), takto má šanci se dostat s tím že vymění vše okolo 6tis....pokud hlavu měnil a říká mu něco nastavení rozvodů není co řešit ( většinou na těsněních bývá letáček - informace: utahovací momenty i pořadí šroubů ze středu, ty se doporučují vyměnit taky ) - ještě k tomu vyjmenovanému doplňuji simeringy dříků ventilů - častá příčina spotřeby oleje. A navíc má jednu velkou jistotu, že tam má nové věci ( a doporučuji originál díly ) a nejenom napsané servisem....opětovně doporučím drafel.cz originál díly a dobré ceny 20% sleva pro nás...bere od nich i GOLC CAR - petrm a palikx....

mějte se fajn[/quote]
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Pavel Beneš
Příspěvky: 310
Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
Bydliště: Sokolov - Oloví

Příspěvek od Pavel Beneš »

Dotaz na PertM nebo Palixe:

Chapiiii když měníte těsnění pod makovicí, měníte i šrouby? A dotahujete je na kolik? Díky, také mě to čeká
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

těsnění

Příspěvek od Serpico »

....to Pavel pokud si koupíš YUSA ( tuším tak nějak ) máš tam napsány utahovací momenty na třikrát i pořadí utahování, pochopitelně ze středu bude to asi i na ostatních....

mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Pavel Beneš
Příspěvky: 310
Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
Bydliště: Sokolov - Oloví

Příspěvek od Pavel Beneš »

to jo.... napsaný to bývá skoro všude.... já se ptal, jestli mění šrouby a na kolik to dotahují oni (tím oni myslím machry, co to dělají denně..

takový ty formulky na těsnění typu (pro dobrý chod motoru je dobré vyměnit hydraulická zdvihátka atd....) - číst umím (i když je to tam v osmi řečech mimo češtinu).

Tak dík za odpověď
:lol:
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

šrouby

Příspěvek od Serpico »

...to Pavel Beneš šrouby hlavy se mění ( aspoň mají ) jak to dělají servismani ( myslím ty dobrý, navíc firmy mají manuály pro ten který typ, to se může lišit od letáčkových hodnot výrobců těsnení ) to je otázka pro palikxe a petrma, dříve u starých modelů se to dělalo nadvakrát, znova po ujetí 500 - 1 000km...

mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

...přetahování hlavy po několika KM se dnes už v žádném případě nedoporučuje !!!
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Uživatelský avatar
jegi
Příspěvky: 191
Registrován: ned led 21, 2007 11:45
Bydliště: Nové Zámky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jegi »

Nedávno mi menili tesnenie,tiež som sa na to pýtal a povedali :nie netreba doťahovať.
ex Espero 1.5 GLX
Mazda 6, 1.8
Moje hobby: http://www.cactuslandia.websnadno.cz
Obrázek
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

těsnění

Příspěvek od Serpico »

....Tomáš - jegi uvedl jsem přetažení u starých modelů škoda atd., dnes jsou jiné materiály těsnění a i jiná technologie, proto se už neprovádí....výměna šroubů se doporučuje větší utahovací momenty a šrouby jsou " vytažený "... nechci se dohadovat, to jsou věci dané....

mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“