Tak je to doma - první dojmy a zkušennosti
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
novej Spark 0,8 l
Ahoj všichni, já jsem si novýho Sparka přivezl 22. ledna. Jedná se o verzi s motorem 0,8 l, stříbrná metalíza. Nejprve jsem se bál, jak to vlastně bude jezdit, ale pak jsem zjistil, že je to srovnatelný se starší Felicií 1,3. Všude se sice píše o tom, že je to auto do města. To je fakt. Jízda ve městě nemá chybu. Ale než si pořídíme něco většího, budeme s tím podnikat cesty delší než jen po Liberci. Takže minulý týden jsem Sparka testoval na dálnici cestou do Bratislavy. A můžu říct, že auto mi ostudu neudělalo. Řekl bych, že maximální přijatelná rychlost je takových 110 km/h, ale když chce mít člověk zařazenou pětku, chce to takových 120. Ale žena mě v jednu chvíli upozornila, že jedeme 140...
Gratulujem ku kúpe Sparka 1,0 asi v najvyššej výbave. Ja jazdím v 0,8 v druhej najlacnejšej výbave (základ + servo, eltrické okná +centrál). K výkonu motora jedna poznámka. Zabehával som Metízka II. 0,8l a Sparka 0,8L. Motory Spark a Matiz sú citlivé na dobrý zábeh. Plný výkon podajú až po 5-7 tisíc kilometrov. Uvidíte, budete prekvapení, ako sa to rozbehne. Najprv som si myslel, že toje slabé auto, ale aj 0,8 dokáže pekne potiahnuť. S vysokými otáčkami opatrene, motor si musí "sadnúť". 6000 na otáčkomeri som uvidel až po 6 tis. km. V tom má Spark prednosť, že nekončí pri 4,5 tis. ako škodovky.
Prajem príjemnú jazdu a dobrý zábeh.
P.S.
Dnešní výrobci aut tvrdia, že autá netreba zabehávať, ale nie je to pravda. Stačí najprv točiť do 4 tis otáčok, potom primerane zvyšovať. Hlavne to chce ľahkú nohu na plyne.
Prajem príjemnú jazdu a dobrý zábeh.
P.S.
Dnešní výrobci aut tvrdia, že autá netreba zabehávať, ale nie je to pravda. Stačí najprv točiť do 4 tis otáčok, potom primerane zvyšovať. Hlavne to chce ľahkú nohu na plyne.
Chevrolet Spark 0.8 , pred tým Daewoo Matiz 0,8 S
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
vzhledem k tomu, že náš litráček o víkendu pokořil 20 tis km, nepředpokládam, že by byl ještě v záběhu
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
dneska jsem se zase kapku projel prckem a bohužel.... je to lemra axviňa. Ve dvou lidech zjišťuju, že nemá cenu dávat tam 5ku při nižší rychlosti než 90 km/h prostě jí neudrží skoro ani na rovině a je to tejrání. Je to normální ? Mně připadá že pod 3 tis otáček má problémy udržet se na jakoukoliv rychlost.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Tak to asi normální není, já jezdím na 5 skoro pořád... S občasnýma řídkýma výjimkama, nedávno jsem třeba na R7 musel do mírnýho kopečka dát za 4, pak jsem ještě cítil smrad pálenýho obložení, tak jsem Matýzka odvez do Golc Caru, tam mu vyměnili váleček na PP kole, ode mne chtěli 1945,- Kč a od té doby jezdím zase za 5 .
musíš povolit ruční brzduKrtek píše:dneska jsem se zase kapku projel prckem a bohužel.... je to lemra axviňa. Ve dvou lidech zjišťuju, že nemá cenu dávat tam 5ku při nižší rychlosti než 90 km/h prostě jí neudrží skoro ani na rovině a je to tejrání. Je to normální ? Mně připadá že pod 3 tis otáček má problémy udržet se na jakoukoliv rychlost.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
- Akri
- Příspěvky: 4273
- Registrován: stř zář 10, 2003 18:50
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
V.Brousek píše:musíš povolit ruční brzduKrtek píše:dneska jsem se zase kapku projel prckem a bohužel.... je to lemra axviňa. Ve dvou lidech zjišťuju, že nemá cenu dávat tam 5ku při nižší rychlosti než 90 km/h prostě jí neudrží skoro ani na rovině a je to tejrání. Je to normální ? Mně připadá že pod 3 tis otáček má problémy udržet se na jakoukoliv rychlost.
AKRI - (byl) Muž z Ria !
AVEOtici všech zemí, spojte se
AVEOtici všech zemí, spojte se
Pokud ani po rovině Spark na 5 neudrží rychlost, bude někde zrada. Mám motor 0,8 s automatem a každý týden brousím po D1 od Velké Bíteše do Prahy. 95% trasy to zvládne na "4", ale pozor, je to ekvivalent 5 u manuálu. Pro informaci: 100km/h točí motor 3300 rpm a 10km/h navíc je přírustek zhruba 300 rpm, takže 130 km/h přibližně 4200 rpm. Jezdíme 2 chasníci, dohromady přes 230 kg, rychlost neklesá pod 100 km/h, ale vyjímečně zrychluji přes 110 km/h. Pouze 3 prudší stoupání před Prahou si autíčko podřadí na "3" což znamená při 100km/h otáčky kolem 4500 rpm, tedy naprostá pohoda. . Spotřeba je také dobrá, kolísá od 5,5 do 5,8 l/100 km.
Spark mě příjemně překvapil a i když patří k nejmenším vozidlům, jízdní vlastnosti jsou více než dobré. Kdo nepotřebuje vozit mnoho zavazadel, pro toho mohu Sparka vřele doporučit.
Spark mě příjemně překvapil a i když patří k nejmenším vozidlům, jízdní vlastnosti jsou více než dobré. Kdo nepotřebuje vozit mnoho zavazadel, pro toho mohu Sparka vřele doporučit.