kúrenie
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
kúrenie
Všimol som že mi nejak slabo kúri. Keď dám ventilátor na max. otáčky tak po 5 minútach mi fúka studený vzduch. Menil som termostat ale to nepomohlo len asi trochu. Trubka čo vedie do radiátora je normálne horúca ale čo ide z radiátora je len vlažná. Pravdepodobne je upchatý radiátor.
Aké máte skúsenosti s prečisťovaním chladiaceho systému ?
Aké máte skúsenosti s prečisťovaním chladiaceho systému ?
- Reklama
ja som sice taky problem nemal...ale preplachoval som chladiaci system nejakym sajrajtom co som kupil u znameho v autodieloch za 160 SK, to som vypustil chl. zmes nalial destilku a ten sajrajt, potom som pochodil asi 30 km , vypustil, dal znova destilku pochodil, vypustil..asi 2x a potom som este odpojil hadice na nadobke a napojil hadicu od vodovodu a poriadne nechal preplachnut cistov vodou, nakoniec vyfukal stlacenym vzduchom, chladic, topny radiator a motor zvlast tak ze som odpajal postupne okruhy ............. vyslo z toho poriadne vela bordelu....taka hneda kasa........ale od vtedy motor sa lepsie chladi sami zda ze aj rucka teploty nestupa tak vysoko.....a kurenie je ovela ucinnejsie
topení
....přimlouvám se za zasran. výměník tepla ( ve vozidle vevnitř, pokud jsem to někdy někomu rozdělával vytekl z toho humus, obtížnější demontáž podle typu ) - proplach u své nexie jsem provedl takto otevřený výpustný kohout napravo dole na chladiči - a do zásobní nádržky vody jsem přisával vodu z pěti kýblů - pokud máš na zahradě kohout a můžeš si namixovat teplou vodu je to ideální po tom sajrajtu co tam naliješ na čištění - nikdy nevypustíš vše tedy celý objem 6,2 až 6,5 litrů...přitom všem nesmíš zapomenout pustit topení...
měj se fajn
měj se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
chladič
.....to ftaxi ds nejsi sám, kdo ulomil vypouštěcí šroub chladiče ( je na plastovým závitu a bohužel většinou - vystárlé PE takže se snadno ulomí ) - jsem zvědavý jak dlouho ti bude držet slepený ( je tam tlak )....ale ve výměníku tepla tam se najde nečistot co bordelu....
měj se
měj se
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
huh, no postihlo to iste , v servise chceli za vymenu od cca 6 do 9 tisic (podla servisu ), takze by som to tiez asi len preplachol a to vraj uz nerobia, lebo sa im to "neosvedcilo". ako dlho to vydrzalo vam ? a co ste to tam liali ? to STP som na nete nenasiel (akurat nejake aditiva do paliva, ale to mi v tomto asi nepomoze... )
topení
...to granko otevři topení ( pokud si někdy rozdělal středový panel tak tam uvidíš táhla pro vodu do výměníku ) zařiď si malý přítok do vyrovnávací nádoby - kohoutek s teplou - opatrně otevři výpustný kohout na pravé straně chladiče dole - nastartuj a nech běžet teplou vodou do dostatečně propláchneš po 20 - 30 minutách....vypust a nech odkapat....začni nalévat nemrznoucí kapalinu - počítej s tím, že ti zůstane 1 - 1,5 proplachovací vody v okruhu ( z toho důvodu nenalévám žádný čistící prostředky - zůstávají v okruhu )....
měj se fajn
měj se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
myslis, ze to staci takto ? predpokladam, ze ten okruh kurenia je zapojeny paralelne k "normalnemu" okruhu, takze keby sa aj cely radiator kurenia zapchal, tak sa nic nestane, lebo to bude chodit inou vetvou. z toho mi vyplyva, ze ta prelachovacia voda nebude mat velku motivaciu tlacit sa do zapchateho radiatora, ked moze ist okolo a okrem toho mi to svinstvo bude chodit dalej po motore. neda sa niekde odpojit len ten radiator ? chcel som to niekde odpojit, predlzit tie rurky co vedu do radiatora, aby sa s tym dalo pracovat a vyplachovat len ten radiator normalne hadicou pod tlakom a naliat do toho nejake svinstvo na cistenie odtokov (a potom sa modlit, aby to neprasklo). akurat som niekde nenasiel tie hadice, co idu dnu (nasiel som akurat hadice z nadrzky na kvapalinu do serva ). takto by to neslo ? kde su tie hadice ?
tak s timhle mame bohate skusenosti.jedine poradne proplachnuti je odpojit trubky od radiatoru a tudy tlakem vody z hadice nejlepe teplou vodou proplachnout.ne vzdy to pomuze.taky davame do vody cistici pripravek ktery nekdy pomuze a nechame auto jezdit asi 14 dni az mesic.pak vypalcnem asi tak 5 krat tzn(vypustime vodu asi 10 minut prolevame teplou vodou z hadice cely system ,pak naplnime cistou vodou a najedeme asi 5 km,vypustime proplacneme 10 minut proudem vody a opet naplnime cistou vodou......asi 5 krat.nakonec odpojim trubky z radiatoru a proplachnu radiator v protismeru tlakem teple vody.tak hodne stesti
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil