za jak dlouho se ohřeje motor

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Uživatelský avatar
peco
Příspěvky: 637
Registrován: stř pro 21, 2005 14:02
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peco »

Vlasta píše:Tak jsem vyměnil termostat a šok. Starý propouštěl, ale ohřálo se to s ním asi 3 mm nad poslední čárku před půlkou. Novej nepropouští, ale ohřeje se to přesně jen k tý čárce před půlkou. Odvzdušňuje se to někde?
Kde je chyba, je proto nějaké rozumné vysvětlení?

podla mna termostat nesluzi nato, aby sa ti motor ohrial na nejaku teplotu, ale nato, aby sa ti motor skor dostal do pracovnej teploty. to znamena, ze otvara a zatvara maly a velky okruh chladenia.
ked je motor studeny tak termostat je zavrety, a voda cirkuluje iba v malom okruhu, kde je menej vody, cize sa rychlejsie ohrieva. ked sa ohreje na potrebnu teplotu termostat sa otvori, a prepusti vodu do velkeho okruhu, aby auto stihalo chladit.


v podstate ked je chybny termostat tak sa deje len to, ze sa ti pomalsie ohrieva motor. to ma za nasledky:
-neskor zacina kurit
-auto viacej zere, kedze ide dlhsie na studeny motor(v zime samozrejme)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Peca napsal: "podla mna termostat nesluzi nato, aby sa ti motor ohrial na nejaku teplotu, ale nato, aby sa ti motor skor dostal do pracovnej teploty"

No podle mě právě pro ohřátí a udržení teploty motoru tam termostat je, Termostat je v motoru hrozně důležitej, udržuje správnou teplotu (např. když jedete dlouho z kopce) zabraňuje podchlazení motoru a příznivě ovlivňuje spotřebu. Myslím, že se shodneme, že u Daewa je normální mít ručičku teploměru cca 1mm před půlkou, a v podstatě se z toho místa nehne ani ve 30C a puštěný klimě. Pokud termostat jen malinko propouští, trocha vody jde pořád přes chladič a ledová se vrací do bloku, auto nejen víc žere, ale míň topí. :D
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

°C.

Příspěvek od Docent »

jj, přesně tak. Navíc má každý termostat toleranci, a znalci tvrdí, že existují "zimní" a "letní" termostaty, kde se teplota, při které je termostat plně otevřen, liší cca o 7°C. Párkrát jsem teď jel s Corsou, a jak jsem si všiml, rozsah na teploměru je od 90 do 105°C. Takže těch 7°C rozdílu na termostatu udělá 50% rozdílu na ručičce teploměru...
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -peha- »

Jednoducho páni TERMOSTAT je v aute dôležitá súčastka :!: :!: :!: Veď si zoberme Š-kodovky tam sa v lete vybral aby sa tam v zime zasa vrátil :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

termostat

Příspěvek od Serpico »

.....souhlas termostat slouží k tomu, aby se motor ohřál na provozní teplotu ( důležité pro spotřebu a opotřebení motoru, topení je sekundární záležitost ) - prodávají se různé hodnoty pro termostat podle klimatických podmínek provozu...na nexii jsou tři podle doby ( teploty )otvíraní a zavírání...nicméně palikx s petrmem, ti můžou říct co tam dát, vycházím z toho, že jim projdou rukama mraky aut a tedy mají zkušenosti, které prostě nejde jinak nasbírat...

měj se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
Vlasta
Příspěvky: 623
Registrován: čtv lis 17, 2005 16:25
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasta »

Vycházel jsem z nabídky. V Krči měli jeden typ včetně plastového domečku. Jinde měli samotné, ale teplota až na Krč byla 87 stupňů. Ten plastovej tam neměl žádnej údaj, myslel jsem, že to bude stejný.
Zkusím nějak změřit ještě čidlo k teploměru, jen ho musím najít.
Ví někdo které to je a kde ho hledat?
Kia Rio 1.25 CVVT COOL

Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Vlasto, každej termostat je jinej, přesvědčil jsem se o tom u Feldy, tam máme 100000 km a už čtvrtej termostat. První orig. se rozpad asi v 70000 a ukazoval přesně na 1/2 budíku. Další po montáži ukazoval asi o 3 mm méně, taky to míň topilo, ale drželo to teplotu, Vydržel asi 10000 km a ropadlse (oka co drží termostat dohromady). Třetí mi koupil kámoš v Boleslavi, neměl ty oka a držela ho taková velká segrovka. Říkal jsem si fajn už žádný spláchlý termostat v motoru. Teplotu držel dobře zas na 1/2. po asi 5000 km se rozpad celej ( vytekla kapalina odtah auta) :evil: :evil: To už jsem se na*ral koupil čtvrtej a ten tam je asi 10000 teplota je na 1/2 a topí to OK, bohužel je to zas typ, který drží takový plastový oka v domku, předpokládám, že teda budou někde v motoru už termostaty 3 tedy do Mariáše, hodím jim ještě pár desetníků, aby se tam nenudily. :lol: :lol:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

termostat

Příspěvek od Serpico »

.....proboha, co tu čtu Richarde s feldou jsem jezdil natřikrát ( favo - forman - felda 1,6 ) to si německá důkladnost a ty různé ISA 9001 - 90014 nemůžou dát za rámeček - tři termostaty jsou někde v motoru - to jsem prostě ještě nezažil - mám na nexii druhý tuším francouzský - preventivní výměna s rozvodama a nevím o něm...


mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
djpsx
Příspěvky: 697
Registrován: sob bře 18, 2006 19:06
Bydliště: Pardubice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djpsx »

U Kombi 1,6 se motor ohřívá (soudě podle ručičky teploty) tak za 7 minut,ale topí už tak po 3 minutách a u Sedana 2,0 je motor zahřátý tak po 2 minutách a stejně tak topí. Toť moje zkušenost.
Daewoo Nubira Kombi 1.6SX,r.v. 99 střední výbava, stříbrná, tuning výfuk, 205/50 R16 al. kola Zender, RMG Sony
Daewoo Nubira Sedan 2.0, r.v.98 (do provozu 2001), plná výbava, tmavě modrá metalíza, MP3 CD rádio.
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

teplota

Příspěvek od Serpico »

.....provozní teplota vody v motoru okolo 95°C....nedosáhnutí uvedené teploty špatná funkce termostatu - ruzné druhy podle nastavení otevírání - zavírání 87 až 93 ( různé dle výrobce - pro ty, které klimatické podmínky ) - důsledky nižší teploty větší spotřeba a opotřebení motoru...

mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“