Vlasta píše:Tak jsem vyměnil termostat a šok. Starý propouštěl, ale ohřálo se to s ním asi 3 mm nad poslední čárku před půlkou. Novej nepropouští, ale ohřeje se to přesně jen k tý čárce před půlkou. Odvzdušňuje se to někde?
Kde je chyba, je proto nějaké rozumné vysvětlení?
podla mna termostat nesluzi nato, aby sa ti motor ohrial na nejaku teplotu, ale nato, aby sa ti motor skor dostal do pracovnej teploty. to znamena, ze otvara a zatvara maly a velky okruh chladenia.
ked je motor studeny tak termostat je zavrety, a voda cirkuluje iba v malom okruhu, kde je menej vody, cize sa rychlejsie ohrieva. ked sa ohreje na potrebnu teplotu termostat sa otvori, a prepusti vodu do velkeho okruhu, aby auto stihalo chladit.
v podstate ked je chybny termostat tak sa deje len to, ze sa ti pomalsie ohrieva motor. to ma za nasledky:
-neskor zacina kurit
-auto viacej zere, kedze ide dlhsie na studeny motor(v zime samozrejme)