automatická prevodovka
Moderátoři: Blue Lanos, Scorpion.11, lomngi
automatická prevodovka
Pozdravujem všetkých členov klubu, prosím Vás o informáciu, či má niekto z Vás skúsenosti s automobilom Chevrolet Aveo 1,4 s automatickou prevodovkou. Chcem si takéto auto totiž kúpiť. Ďakujem
- Reklama
presne za 476.900 po akciovej zlave... a to je bez metalizy - cize cerveny alebo biely.... inak +9.500.... no neviem, ci by som uz nesiel do lacika, mat tie bubaky...peter NR píše:... no pokial viem AT sa da kupit len s plnou vybavou, takze to uz bude auticko za takych 450.000...
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
ex: Espero 1.5 16V
Takze k tomu automatu v Kalose.
Mal som ho spolu 10 mesiacov, ked som kupil mal cca 12.000 km, pri predaji cca 25.000.
1. Spolahlivost. Pocas celej doby pracoval bezchybne, nebolo ziadne zavahanie ci chyba alebo porucha. Zima alebo leto nemalo nan ziadny vplyv. Bol to automat pomerne renomovanej japonskej firmy Aisin, su jedni z mala, co vedia robit dobre automaty pre malolitrazne motory. Predpokladam, ze v Aveu to bude to iste.
2. Preradovanie. Auto preradovalo dobre. Ked som isiel s plynom zlahka, radilo skor pri nizsich otackach. Ked som na to dupol, jednotlive rychlosti si podrzal dlhsie a vytocil ich. Je to tzv. inteligentny automat, ktory rozoznava styl jazdy a tomu prisposobuje radenie. To, ze je 4-rychlostny, ho voci 5-rychlostnym manualom neznevyhodnuje, pretoze uzamknutie menica na 4. stupni vodic subjektivne vnima ako zaradenie dalsieho stupna. Neznaly vodic teda pri jazde zaregistruje postupne zaradenie 5 rychlosti. Na 5 (vlastne na 4) potom toci rovnake otacky ako manual, to som si odskusal. Radenie je hladke bez citelnych trhnuti.
3. Odlisnosti pri jazde. Je jasne, ze na par veci si treba zvyknut, ale nie je to nijako dramaticke. Tie tu nechcem opisovat, lebo to su typicke vlastnosti automatov a da sa o nich docitat na forach o automatoch. Niektori ale pisu ze automat je v nevyhode na zasnezenej ceste, lebo tam moze prekvapit pri radeni, ze sa s nim zle jazdi... chobotiny. Auto jazdilo dobre a za kazdeho pocasia spolahlivo, bezpecne.
4. Spotreba. Ked sa pozries do technickych udajov (Kalos), tak kombinovana spotreba je vyssia o 0,6 litra. To este nevyzera tak dramaticky. Ale ak si pozries spotrebu iba v meste, ta je oproti manualu vyssia o 2 litre. Ja som to nikdy presne nemeral, ale myslim si, ze toto zrejme bude pravda a treba s tym ratat. Ja som behal najma po meste, a kedze predtym som mal Matiza, spotreba bola citelne vyssia.
Suma-sumarum: Ak je niekto ochotny akceptovat vyssie naklady na benzin aj o 2 litre, neexistuje zasadny dovod, preco mu automat nedoporucit. Ja som za tu sumu mal aspon dobry pocit, ze manzelke sa soferuje lahsie (no naucte zenu, kedy je spravne radit), ze moze kludnejsie pocas jazdy utisit dieta, plus som mal jednu ruku vzdy volnu, takze som mohol jest, pit, telefonovat, esemeskovat (dosadte si co chcete) aj na krizovatkach...
Mal som ho spolu 10 mesiacov, ked som kupil mal cca 12.000 km, pri predaji cca 25.000.
1. Spolahlivost. Pocas celej doby pracoval bezchybne, nebolo ziadne zavahanie ci chyba alebo porucha. Zima alebo leto nemalo nan ziadny vplyv. Bol to automat pomerne renomovanej japonskej firmy Aisin, su jedni z mala, co vedia robit dobre automaty pre malolitrazne motory. Predpokladam, ze v Aveu to bude to iste.
2. Preradovanie. Auto preradovalo dobre. Ked som isiel s plynom zlahka, radilo skor pri nizsich otackach. Ked som na to dupol, jednotlive rychlosti si podrzal dlhsie a vytocil ich. Je to tzv. inteligentny automat, ktory rozoznava styl jazdy a tomu prisposobuje radenie. To, ze je 4-rychlostny, ho voci 5-rychlostnym manualom neznevyhodnuje, pretoze uzamknutie menica na 4. stupni vodic subjektivne vnima ako zaradenie dalsieho stupna. Neznaly vodic teda pri jazde zaregistruje postupne zaradenie 5 rychlosti. Na 5 (vlastne na 4) potom toci rovnake otacky ako manual, to som si odskusal. Radenie je hladke bez citelnych trhnuti.
3. Odlisnosti pri jazde. Je jasne, ze na par veci si treba zvyknut, ale nie je to nijako dramaticke. Tie tu nechcem opisovat, lebo to su typicke vlastnosti automatov a da sa o nich docitat na forach o automatoch. Niektori ale pisu ze automat je v nevyhode na zasnezenej ceste, lebo tam moze prekvapit pri radeni, ze sa s nim zle jazdi... chobotiny. Auto jazdilo dobre a za kazdeho pocasia spolahlivo, bezpecne.
4. Spotreba. Ked sa pozries do technickych udajov (Kalos), tak kombinovana spotreba je vyssia o 0,6 litra. To este nevyzera tak dramaticky. Ale ak si pozries spotrebu iba v meste, ta je oproti manualu vyssia o 2 litre. Ja som to nikdy presne nemeral, ale myslim si, ze toto zrejme bude pravda a treba s tym ratat. Ja som behal najma po meste, a kedze predtym som mal Matiza, spotreba bola citelne vyssia.
Suma-sumarum: Ak je niekto ochotny akceptovat vyssie naklady na benzin aj o 2 litre, neexistuje zasadny dovod, preco mu automat nedoporucit. Ja som za tu sumu mal aspon dobry pocit, ze manzelke sa soferuje lahsie (no naucte zenu, kedy je spravne radit), ze moze kludnejsie pocas jazdy utisit dieta, plus som mal jednu ruku vzdy volnu, takze som mohol jest, pit, telefonovat, esemeskovat (dosadte si co chcete) aj na krizovatkach...
automatická prevodovka
Dakujem velmi pekne, su to pre mna cenne a povedal by som ze aj take najtriezvejsie a najlogickejsie informacie. Informacie, ktore som dostal doposial o boli zvacsa take neodborne, chaoticke a podla mna vyplyvali z neznalosti problemu a neskusenosti.
Takze aj vdaka tebe som sa uz rozhodol pre automat, len ta cena... Ale verim, ze este vyriesim aj tento problem.
Prajem vseto dobre.
Takze aj vdaka tebe som sa uz rozhodol pre automat, len ta cena... Ale verim, ze este vyriesim aj tento problem.
Prajem vseto dobre.