Prechod z Mineral. oleja na polosyntetiku pri 130tis.
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
Prechod z Mineral. oleja na polosyntetiku pri 130tis.
Cafte, chcel by som sa vas opytat, ze aky mate nazor na prechod z min. oleja na polosyntetiku pri 130tis km. V jednom servise (Ewocar v BA) mi tvrdia, ze je to v pohode.
vdaka
vdaka
- Reklama
To už se zde někde řešilo, je to problematické,z důvodu usazenin v motoru. Polosyntetika je agresivně rozpouští a tím se znehodnocuje a místo aby motor chránila ho vlastně ničí. Někdo zde uváděl, že přechod na jakýkoiv olej bez rizika je tak do 50 až 60tis. km. Tam riziko nehrozí. U tak starého motoru je to už problém. Také viskozita u polosyntetiky je vyšší, teda olej je tekutější, snáze se dostává na místa kde má mazat a to je další problém. Motor v těchto km už není ideálně těsný, v mechanizmech jsou vůle, olejové čerpadlo je taky opotřebované a to vše v součtu může způsobit, že se olej např. při volnoběhu nedostane všude (třeba proteče jen klikovým mechanizmem a na vačku už se nedostane) a to může způsobit zničení motoru. Říká se, že nalít plnou syntetiku do škodovky 105 způsobí splehlivou likvidaci motoru i když se jedná o velmi kvalitní olej.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
no, mam este jednu cerstvu novinku zo servisu...zevraj mi slabo mazalo vacku a stavitka...a mam opotrebovanu a zakarbonovanu vacku + stavitka ...vymena vacky ,stavitok, oleja,filtra ...=vseliakych tesneni.....cena: material 14000 Skk praca 3300 Skk aj s danou.....ufff... nieje to nejako vela?...resp. je to jedina cesta?...oplati sa to?...
vdaka
vdaka
To tě lituju, ale nic není tak horký, jak v servisech navaří Myslím, že se ktomuhle tématu vyjádří i Palikx nebo Petrm a pokusí se na dálku poradit, držím palce
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Ak po nastartovani chvilu svieti mazanie, treba zacat kupovat kvalitnejsie olejove filtre, ktore maju spatny ventil a hlavne castejsie menit olej. Ked pripomina mazut je uz neskoro. Sva motora sa da posuti po mrknuti cez nalievacie viecko oleja, este lepsie po zlozeni veka ventilov. Ak vino len sivy alebo kovovo leskly povrch, tak tam moze ist akykolvek kvalitny olej. Ak je tam nieco hnede neboadj cierne, tak ostat u povodneho oleja ale citelne skratit dobu vymeny.
tak zmena na polosyn je teoreticky mozna ale spis je to tak jak napsal richard.to ze mas opotrebovanou vacku se v celku casto stava.je to tim ze se nemeni olej v pravidelnych intervalech a navic se tam leje mineral-15w40.
Ta cena v sk je v celku v norme a vacka v cz je asi 4000 kazde vahadlo asi 300 plus nejake brouseni hlavy, tesneni.
Ta cena v sk je v celku v norme a vacka v cz je asi 4000 kazde vahadlo asi 300 plus nejake brouseni hlavy, tesneni.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Aj ja som chcel dat do espera syntetiku alebo polosyntetiku. No v ziadnom pripade to nerob! Ak tam das iny ako mineralny olej /ak si ho tam mal/, ten ti rozpusti karbonove usadeniny, ktore ti v podstate zapchaju cely motor.
Da sa tam dat aj polosyntetika alebo syntetika, popripade mineralny olej ktory obsahuje zložky na čistenie karbonovych usadenin motora, ale vtedy je to finančne nákladné a komplikované. Vymena oleja by musela byt robena viac krat v kratkych intervaloch po par km, aby sa vypustili usadeniny, ktore uvolnil novy olej. Toto by sa muselo zopakovat viac krat, aby sa motor zabvil co najvacsieho mnozstva usadeni. Potom sa riziko minimalizuje.
Len neviem, kto ma toľko korun, aby si dovolil vymenu oleja napriklad 3x do mesiaca.
Da sa tam dat aj polosyntetika alebo syntetika, popripade mineralny olej ktory obsahuje zložky na čistenie karbonovych usadenin motora, ale vtedy je to finančne nákladné a komplikované. Vymena oleja by musela byt robena viac krat v kratkych intervaloch po par km, aby sa vypustili usadeniny, ktore uvolnil novy olej. Toto by sa muselo zopakovat viac krat, aby sa motor zabvil co najvacsieho mnozstva usadeni. Potom sa riziko minimalizuje.
Len neviem, kto ma toľko korun, aby si dovolil vymenu oleja napriklad 3x do mesiaca.
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
teda Palikx nyní teda čumím na drát, co že to schvaluješ. Teoreticky je možné vše, ale tuhle změnu z minerálního na polosysntetiku bych si nedovolil v žádném případě doporučit. To že tam někdo naléval minerál je neodpovědné, ale pokud tam již je, tak ho používat dál. Výměnu za jiný bych doporučil jedině GO motoru a potom samozřejmě polosyntetiku. A nejlépe je se držet co předepisuje výrobce, žepalikx píše:tak zmena na polosyn je teoreticky mozna ale spis je to tak jak napsal richard.to ze mas opotrebovanou vacku se v celku casto stava.je to tim ze se nemeni olej v pravidelnych intervalech a navic se tam leje mineral-15w40.
Ta cena v sk je v celku v norme a vacka v cz je asi 4000 kazde vahadlo asi 300 plus nejake brouseni hlavy, tesneni.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
- Kessler
- Příspěvky: 1676
- Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
- Bydliště: Brno-střed Československo
- Kontaktovat uživatele:
Minulý týden jsem vypustil Mogul 15W-50 co tam dal spořivý předchozí majitel a nalil jsem Valvoline Durablend 10W-40...ovšem motor má najeto pouhých 16.800 km, tak by to mohl snést dobře...zatím pozoruji změny k lepšímu, motor se zklidnil, mírně ztišil a jakoby se trochu zjemnil zvuk...už to nezní tak moc jako šicí stroj
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
Ono je to skor o tom ze este to par tisic vydrzi nez o 15W40 ktora ak ma z poslednych specifikacii tak rozpusta karbon takisto ako 10w40. Predosly majitel na espere menil po 15tkm a to ze tam lial elf 10w40 co je velmi slusny olej v takom pripade nemalo vyznam. V oleji je karbonu dost na to aby som ho aspon 100tkm vyplachoval a potom ten motor aj tak umrie.
Ale do feldy dat mogul 15W50 je prasacina pretoze jediny 15W50 od mogulu co viem nesplna min. poziadavky pre feldu.
Ale do feldy dat mogul 15W50 je prasacina pretoze jediny 15W50 od mogulu co viem nesplna min. poziadavky pre feldu.