ABS - Nubira 1,6 DOHC
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
ABS - Nubira 1,6 DOHC
Zdravím odborníky. Mám problém s ABS. KOntrolka pořád svítí a na diagnostice mi řekli, že je vadná řídící jednotka ABS. Předpokládám, že je to ta stříbrná věc v mot. prostoru před řidičem. Čidla jsou v pořádku. Mám možnost koupit na vrakárně jinou řídící jednotku, ale chci vyzkoušet všechny možnosti s tou vadnou. Třeba se rozchodí. Ptám se jestli se něco stane, když otevřu ty dva kulaté kryty zvrchu té řídící jednotky a jestli to jde nějak vyčistit, nebo jestli jsou jiné finty, či možnosti jí rozchodit. Všechny přívodní kontakty jsem vyčistil. V případě, že ji budu měnit, jestli stačí jí jenom vyměnit bez nějakého programování apod. Vůbec nevím na jakém principu to funguje. Díky za všechny reakce a odpovědi
- Reklama
- simone
- Příspěvky: 1795
- Registrován: ned kvě 22, 2005 13:27
- Bydliště: Drienovec okr.Košice okolie
- Kontaktovat uživatele:
ABS
Ja osobne by som to neotvaral ani nejako domacky opravoval predsa je to moja bezpečnosť a je dobre včas zastaviť: ale je to len môj názor
Leganza strieborna metalíza CDX hifi JBL,Magnat,Blaupunkt , LPG,
maxi skuter Kymco Xciting 500
maxi skuter Kymco Xciting 500
- simone
- Příspěvky: 1795
- Registrován: ned kvě 22, 2005 13:27
- Bydliště: Drienovec okr.Košice okolie
- Kontaktovat uživatele:
ABS
Niečo málo v anglickom jazyku je v servisnom manualy.Stiahni si ho stade a preštuduj
Leganza strieborna metalíza CDX hifi JBL,Magnat,Blaupunkt , LPG,
maxi skuter Kymco Xciting 500
maxi skuter Kymco Xciting 500
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
hmmm..
to ti na diagnostike zistili ze je zla jedotka ..??
riadiaca jednotka,,??
alebo ta "silova" ..??
riadiace jednotky sa daaju v niektorych pripadoch opravit..
..trebars ak ti prebijalo, alebo "prdla" dioda v usmernovaci
tak v jednotkach sa zvykne odpalit stabilizator, usmernovac, neaka ta ochranna dioda..
..proste nieco co napaja obvody v jednotke..
...pokial to ale islo dalej..
..taq smola..
to ti na diagnostike zistili ze je zla jedotka ..??
riadiaca jednotka,,??
alebo ta "silova" ..??
riadiace jednotky sa daaju v niektorych pripadoch opravit..
..trebars ak ti prebijalo, alebo "prdla" dioda v usmernovaci
tak v jednotkach sa zvykne odpalit stabilizator, usmernovac, neaka ta ochranna dioda..
..proste nieco co napaja obvody v jednotke..
...pokial to ale islo dalej..
..taq smola..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
Říkal, že je vadná řídící jednotka. Kdyby to byla jenom nějaká dioda, tak to bych možná zvládl vyměnit. Do elektriky se trochu šťourám. Jenže kde ta řídící jednotka je? Jseš schopen mi to nějak popsat? Tady pod číslem 10 to asi je :
http://www.daew.ru/catalog/nubira/447.g ... 1fdff46892
Jenže to mi vychází, že je to řídící jednotka na celé auto. Nebo je to ta černá plastová krabička na tom motůrku ABS kam jsou přivedený vývody z čidel? Mám zkusit otevřít ty kulaté kryty zvrchu na tom motůrku ABS(možná to nazývám blbě ale jiný výraz mě nanapadá) Ted poraď. Moc díky.
http://www.daew.ru/catalog/nubira/447.g ... 1fdff46892
Jenže to mi vychází, že je to řídící jednotka na celé auto. Nebo je to ta černá plastová krabička na tom motůrku ABS kam jsou přivedený vývody z čidel? Mám zkusit otevřít ty kulaté kryty zvrchu na tom motůrku ABS(možná to nazývám blbě ale jiný výraz mě nanapadá) Ted poraď. Moc díky.
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví
než začneš plašit:
zkus proměřit ohmicky všechna čidla a propojení (čidla mají hodnotu blizkou nule a při otáčení kol se hodnota mění (jsou na každém kole...) a opravdu všechna propojení. pak v pojistkových skříních pojistky a relé řízení serv... jaký to jsou máš v manuálu, na pojistk. víku...atd. Až pak bych zkoušel to drahý a špatně zjistitelný...
A třeba připojení ŘJ ABS (ten konektor) přesvěč se, je li pořádně ukostřen (nezoxidován atd)
ŘJ ABS jako jakoukoliv ŘJ bych dával až na poslední místa...
zkus proměřit ohmicky všechna čidla a propojení (čidla mají hodnotu blizkou nule a při otáčení kol se hodnota mění (jsou na každém kole...) a opravdu všechna propojení. pak v pojistkových skříních pojistky a relé řízení serv... jaký to jsou máš v manuálu, na pojistk. víku...atd. Až pak bych zkoušel to drahý a špatně zjistitelný...
A třeba připojení ŘJ ABS (ten konektor) přesvěč se, je li pořádně ukostřen (nezoxidován atd)
ŘJ ABS jako jakoukoliv ŘJ bych dával až na poslední místa...
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
To je jasné, že jsem nejdřív vyčistil čidla, byl jsem na diagnostice, Tam to hlásilo "vadná řídící jenotka". Čidla byla OK. Dokonce mu to řeklo, že jsem měl čidla odpojené, protože jsem je samozřejmě zkoušel jestli tam není studený spoj. Všechny možné spoje jsem vyčistil i ten konektor co je přiveden do té řídící jednotky ze spoda ( ta věc v motorovém prostoru před řidičem co tam vedou trubičky a konektory z čidel). Jediné co jsem ještě nedělal je spínač ruční brzdy. Ona totiž svítí i kontrolka ruční brzdy. Při odbrždění se potlumí ale svítí pořád. Dokonce jsem tu řídící jednotku zkoušel i odvzdušňovat. Já ale nevím jestli to co nazývám řídící jednotkou je skuteřně ŘJ. Jestli tam není někde ještě něco dalšího schované. S tím hlavně potřebuji poradit. Díky
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
nooo..
to do coho idu trubicky...je "silova jednotka"..
ta riadiaca moze byt "taka ista skatulka" ako ECU..
..
a podla toho co pisesh, ze na diagnostike vedel vycitat chyby..
tak ta riadiaca je asi OK..
lebo inac by napr ani kontrolka nevusela svietit..
..ftom celom ABS systeeme sa moc nevyznaam..
ale urcite je tam nejaka elektronika co to riadi..
sak skus vybrat poistku ABS..
rozjet to..
a dupnut na brzdu..pneumatiky by mali zapistat..
..potom hod poistu nas5..
a pokus opakuj..
ak je ABS funkcne...pneu by nemali ani ceknuut..
to do coho idu trubicky...je "silova jednotka"..
ta riadiaca moze byt "taka ista skatulka" ako ECU..
..
a podla toho co pisesh, ze na diagnostike vedel vycitat chyby..
tak ta riadiaca je asi OK..
lebo inac by napr ani kontrolka nevusela svietit..
..ftom celom ABS systeeme sa moc nevyznaam..
ale urcite je tam nejaka elektronika co to riadi..
sak skus vybrat poistku ABS..
rozjet to..
a dupnut na brzdu..pneumatiky by mali zapistat..
..potom hod poistu nas5..
a pokus opakuj..
ak je ABS funkcne...pneu by nemali ani ceknuut..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví
Rozumím....
hlavní brzdový válec-("vzdušník" posilovače + pumpa- od který vedou rozvody tlakových trubek)
http://www.daew.ru/catalog/nubira/436.g ... dcbcd7063e
Buď v klidu (tam jen měří hladinu brzd. kap. (určitě ji máš na max.... a spínač jsi proměřil že funguje (mechanicky))
silový hydraulický systém - omezující tlak brzdové kapaliny na pístky brzdičů (protizablokovací)
http://www.daew.ru/catalog/nubira/449.g ... dcbcd7063e
Je ovládán ŘJ (ke které se vzápětí dostanu) a jde čistě o mechaniku (může být zadřený pracovní píst elmagnetu nebo špatně spojený kont..)
Řídící jednotka ABS a brzd.
http://www.daew.ru/catalog/nubira/447.g ... dcbcd7063e
a je to ta desítka (10) module el. brake control... atd.
z obrázku je celkem jasné umístění....
Ta vyhodnocuje hrozně málo informací na to, abys to nenašel....
takže A-speed senzory (měřiče rychlosti otáčení kol) + jejich diference..
Zapojení všech okruhů..... při startu...
kontrola činnosti ABS výkonného hydraulického systému (nad rychlost asi 8km/h)- zacvaká ABS (a jestli ti při startu zhasla kontrolka ABS a při rozjezdu a aktivaci se rozsvítila tak je to přávě buď senzorama na kolech nebo výkonný hydr. sysém...)
Ale pozor: příčina může být ve zavzdušnění celého systému!!!! - zkontrolovat... jak odvzušnění, tak kontrola desek a hladiny kapaliny v nádobce.. to by vysvětlovalo, proč svítí i kontrolka brzd. Pokud máš poruchu na brzdách (červená kontrolka), logicky ti nepůjde ABS (oranžová).. Jo a ten spínač pod ručkou jsi určitě také mech. zokušel a proměřoval... takže hledej brouku..moc toho není
při správné funkci brzd a ABS se děje toto:
zapnutí klíčku (rozsvícení ABS-zhasnutí)-rozjezd (zacvakání ABS a kontrolka se nerozsvítí.... přitom nesmí být hlášena porucha brzd..
takže shrnem to... jestli je vše el. a mech OK. Tak zkus odvzdušnit a zkontroluj desky a hladinu...
Jo a nejsem si jistej, jstli má Nubira koncový spínač prošlápnutí pedálu jako měly třeba škopovky...fakt ne..
hlavní brzdový válec-("vzdušník" posilovače + pumpa- od který vedou rozvody tlakových trubek)
http://www.daew.ru/catalog/nubira/436.g ... dcbcd7063e
Buď v klidu (tam jen měří hladinu brzd. kap. (určitě ji máš na max.... a spínač jsi proměřil že funguje (mechanicky))
silový hydraulický systém - omezující tlak brzdové kapaliny na pístky brzdičů (protizablokovací)
http://www.daew.ru/catalog/nubira/449.g ... dcbcd7063e
Je ovládán ŘJ (ke které se vzápětí dostanu) a jde čistě o mechaniku (může být zadřený pracovní píst elmagnetu nebo špatně spojený kont..)
Řídící jednotka ABS a brzd.
http://www.daew.ru/catalog/nubira/447.g ... dcbcd7063e
a je to ta desítka (10) module el. brake control... atd.
z obrázku je celkem jasné umístění....
Ta vyhodnocuje hrozně málo informací na to, abys to nenašel....
takže A-speed senzory (měřiče rychlosti otáčení kol) + jejich diference..
Zapojení všech okruhů..... při startu...
kontrola činnosti ABS výkonného hydraulického systému (nad rychlost asi 8km/h)- zacvaká ABS (a jestli ti při startu zhasla kontrolka ABS a při rozjezdu a aktivaci se rozsvítila tak je to přávě buď senzorama na kolech nebo výkonný hydr. sysém...)
Ale pozor: příčina může být ve zavzdušnění celého systému!!!! - zkontrolovat... jak odvzušnění, tak kontrola desek a hladiny kapaliny v nádobce.. to by vysvětlovalo, proč svítí i kontrolka brzd. Pokud máš poruchu na brzdách (červená kontrolka), logicky ti nepůjde ABS (oranžová).. Jo a ten spínač pod ručkou jsi určitě také mech. zokušel a proměřoval... takže hledej brouku..moc toho není
při správné funkci brzd a ABS se děje toto:
zapnutí klíčku (rozsvícení ABS-zhasnutí)-rozjezd (zacvakání ABS a kontrolka se nerozsvítí.... přitom nesmí být hlášena porucha brzd..
takže shrnem to... jestli je vše el. a mech OK. Tak zkus odvzdušnit a zkontroluj desky a hladinu...
Jo a nejsem si jistej, jstli má Nubira koncový spínač prošlápnutí pedálu jako měly třeba škopovky...fakt ne..
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
Začínám mít pododobnej problém. Už jsem to tu někde jednou poptával, ale nakonec se problém jaksi vyřešil sám. Jenže teď je to tu zas. Po zapnutí klíčku se rozsvítí kontrolka ABS a po chvíli zhasne. Po nastartování se znova rozsvítí a většinou po ránu, když je chladněji tak už nezhasne. Když náhodou zhasne, je to stejný postup, rozsvěcí a zhasíná na dvakrát. Kontakty jsem kontroloval a byly čistý.
Nesetkal se s tím už někdo?
To auto mi přijde jak začarovanej zámek, poruchy se objevují a zase mizí bez zjevné příčiny, začínám z toho být nervózní. Zima je na krku a dělat něco v mrazu, brrr.
Nesetkal se s tím už někdo?
To auto mi přijde jak začarovanej zámek, poruchy se objevují a zase mizí bez zjevné příčiny, začínám z toho být nervózní. Zima je na krku a dělat něco v mrazu, brrr.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví
to co tady popisuješ, jsem přesně tady popisoval... já to měl to samý a byl to senzor na kolech.... může být přerušený kabel nebo prostě vadný senzor. Chce to ohmicky proměřit všechny senzory v klid. stavu, po pootočení kola do žlábku na rohatce (měl by se mírně odpor změnit) a zkusit i hýbat s kabelem od čidla, jestli se nezmění odpor....
tak na všech kolech.... já to dělal na všech kolech a bylo to logicky až to poslední, tak doporučuju jít obráceně.... (u mě to bylo PZ kolo, tak jsem ho hodil paralelně v levýmu a pravé čidlo vyřadil kladivem ven a je klid...
tak na všech kolech.... já to dělal na všech kolech a bylo to logicky až to poslední, tak doporučuju jít obráceně.... (u mě to bylo PZ kolo, tak jsem ho hodil paralelně v levýmu a pravé čidlo vyřadil kladivem ven a je klid...
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
chlapci s tou kontrolkou rucni uz mi kdysi nekdo neco psal.a dokonce jsme uz neco resili.ale nejak si nepamatuju jak to dopadlo.r.j abs je u ridice na levem sloupku.2 nebo 3 konektory.(podle typu)zaklad uspechu je dobra kostra.mel jsem jednou problem kdy jednotka nemela poradnou kostru a zlobila.kontrolka rucky vede pres jednotku.tak hledej tam.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
TAK CHLAPI PODOBNÝ PROBLÉM PO STARTU ZHASNE A PŘI ROZJETÍ SE ROŽNOU OBĚ KONTROLKY -POZOR ZA JÍZDY PŘI VYPNUTÍ AZAPNUTÍ KLÍČKU ZHASNE. KOLEGA TO ČETL A ŽE PRÝČIDLO PP TAK JSEM HO VYNDAL A ABS SVÍTÍ FURT PŘEPOJIL JSEM HO NA DRUHOU STRANU K LP A ZÁVADA SE OPAKUJE TAK JSEM SE STAVIL V CHEVY A FRAJER MI ŘÍKÁ A JSOU TAM STEJNÉ KOLA???????? NO NEJSOU ZADU 175/65 A V PŘEDU 175/60 HOLT SOU MENŠÍ!!! TAKŽE TED NA TO S.E.R.U A UVIDÍ SE PO PŘEZUTÍ NA ZIMNÍ TY MÁM STEJNÉ. Pak dám vědět
Nubira I. Wagon 1.6 16v stříbrná ful výbava
Mně se zpravidla při rozsícení ABS rozsvítí i kontrolka brzd. Většinou ale stačí zastavit, motor zhasnout a znovu nastartovat a je po problému. Často mi ale obě kontrolky svítí při jízdě s vozíkem - že by kvůli jinému rozložení hmotnosti?
Nubira Wagon 1,6 SX, 98, klima, elektrika, Al kola, modrá metal.