Vtedy sa nezvyšovali ceny,iba "upravovali"
. Naši na jeseň 1968, dali dokopy potrebných 29 000 kčs na Trabant-Kombi,otec šiel do mototecny v Nitre na Predmostí.tam peniaze zobrali do vinkulácie a otec dostal číslo v poradovníku č.13240. Na jar 1970,prišiel vylepšený model ,P-63, s 26-k motorom,hlinikový
mi mriežkami na prednej maske a zadných stlpíkoch,ale holt,jeho cena sa spolu s poistkou vyšplhala na 39 000 Kčs (dotvedy stála Š1000 MB 44 000, Nová Š 100, 56 000). To bola situácia na šľaktrafenie,naši uvažovali o kúpe ojetiny,ale starkí pomohli, tak napokon 31.8.1970, keď prišiel na nás rad v poradovníku, otec doviezol pred dom nový ,bledomodrý Trabant. ale 2 zná
mi to vzdali,jeden sused kúpil ojazdenú Š 1000MB, druhý zas wartburg 311. Vtedy 10 000 Kčs bola suma cca 5 slušnejších mesačných platov
. Pôžičky na autá sa začali výraznejšie poskytovať až od jesene 1973,keď klesli aj ich ceny (ŠKODA a VAZ) a hlavne zrušili sa poradovníky.
http://www.trabant.cz/prospekty/p601/tr ... 0-16-stran
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L