Princip dodávky paliva
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
-
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát led 14, 2005 07:58
- Bydliště: Staré Město u UH, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Princip dodávky paliva
Ahoj kolegové.
Mám zase problém a proto píšu. Asi mi odešlo palivové čerpadlo bzučí, nebo spíš teda vrže a benzínu dává tak polovinu. A to tam mám ještě 1/4 nádrže :-/. Volal jsem mechanikovi, na kterého mi dal kontakt Ivan a ten mě přivedl aspoň na myšlenku. Samozřejmě čerpadlo musím vyměnit, ale taky musím zajisti, aby se mi to neposralo znovu. Takže se chci zeptat na princip dodávky paliva. Je to tak, že po přepnutí na LPG ŘJ dá signál PČ a to se vypne? Nebo PČ jede pořád a nějakým přepadem se benzín vrací do nádrže? Nerad bych totiž vyhodil 5000 oknem za nové PČ a za 2 měsíce zase.
Mám zase problém a proto píšu. Asi mi odešlo palivové čerpadlo bzučí, nebo spíš teda vrže a benzínu dává tak polovinu. A to tam mám ještě 1/4 nádrže :-/. Volal jsem mechanikovi, na kterého mi dal kontakt Ivan a ten mě přivedl aspoň na myšlenku. Samozřejmě čerpadlo musím vyměnit, ale taky musím zajisti, aby se mi to neposralo znovu. Takže se chci zeptat na princip dodávky paliva. Je to tak, že po přepnutí na LPG ŘJ dá signál PČ a to se vypne? Nebo PČ jede pořád a nějakým přepadem se benzín vrací do nádrže? Nerad bych totiž vyhodil 5000 oknem za nové PČ a za 2 měsíce zase.
dřív: NEXIA 1.5 8V, GLE, LPG-BRC
dnes Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi
Nexia = srdeční záležitost
dnes Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi
Nexia = srdeční záležitost
- Reklama
No já myslím, že u vstřikovačů je taková lišta ze které jsou napájeny benzínem vstřikovače no a do toho tlačí čerpadlo benzín a je tam přetlakový ventil nastaven na 300kp a zbytek se pak vrací zpátečkou do nádrže, ale to je u MPI, jestli máš jednobod, tak ten jsem měl u Pontiaca, ale to už si nejsem schopnej vybavit, ale mělo by to být podobné.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Myslim, že tak to asi bude, ale je možný, že čerpadlo nevyvine takovej tlak aby se přebytečný benzín přetlačil do nádrže a průtok se zmenší a pak se může blbě chladit a může odejít
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Tak nějak to funguje a jen málo systémů na LPG odpojuje čerpadlo. Někde jsem slyšel, že tomu čerpadlu příliš nesvědčí, že na LPG běží pořád, protože je tam stále ten samý benzín a většinou je ho tam málo.
Kdesi jsem taky slyšel (nebo spíš na nějakým fóru četl), že v zájmu dobré kondice čerpadla se doporučuje jednou za čas (nevím jak často) vyjezdit celou nádrž benzínu a dotankovat zase čerstvý.
Kdesi jsem taky slyšel (nebo spíš na nějakým fóru četl), že v zájmu dobré kondice čerpadla se doporučuje jednou za čas (nevím jak často) vyjezdit celou nádrž benzínu a dotankovat zase čerstvý.
To je spíš kvůli vstřikům, aby se nelepily, než kvůli čerpadlu Syn má mojí Feldu máme 90000 km a se benzínem nemám problém a pod deklem nádrže žijí pavouci a jezdí s náma na víkendy
Naposledy upravil(a) Richard dne čtv pro 08, 2005 11:28, celkem upraveno 1 x.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Že by bolo palivové čerpadlo chladené benzínom...? To sa mi moc nezdá.. Mám si myslieť že keď je malo benzínu, palivové čerpadlo ho zohreje na takú teplotu že zhorí vinutie elektromotora čerpadla? To sa ten benzín akože na koľko stupňov zohreje??? To sa mi fakt nepozdáva...Richard píše:Myslim, že tak to asi bude, ale je možný, že čerpadlo nevyvine takovej tlak aby se přebytečný benzín přetlačil do nádrže a průtok se zmenší a pak se může blbě chladit a může odejít
No je to tak. Palivove cerpadlo je skutocne chladene od benzinu, samozrejme, ze ten sa nezohreje v nadrzi na taku velku teplotu, ale ak ho mas malo, tak sa pravdepodobne znizuje prietok. Mam tiez LPG, cerpadlo stale bezi, a v prirucke k LPG je doslova napisane, ze by som mal mat v nadrzi minimalne 1/4 a viac, lebo inak hrozi zadretie pal. cerpadla.
Daewoo Lanos 1,5 SX 12/97
To ale nepotvrdzuje teoriu o chladeni palivoveho cerpadla palivom. Odporucanie, nejazdit na LPG s menej ako 1/4 nadrzou benzinu (cca 15 litrov), moze mat pricinu v tom ze by mohla nastat situacia, ked pobezi dlhodobo palivove cerpadlo nasucho (ak by sme nemali ziadny benzin a jazdili na LPG). Vtedy by malo cerpadlo o mnoho vyssie otacky a to by mohlo mat za nasledok zadretie a v zapäti zhorenie cerpadla (iba "nahlas" uvazujem). Na chladenie cerpadla benzinom proste neverim. Myslim ze ak by sme urobili experiment a nechali jedno cerpadlo precerpavat kvapalinu s teplotou 20 st. C a druhe cerpadlo kvapalinu s teplotou 60 st. C, ich zivotnost by bola porovnatelna. Verim ze si nikto nemysli ze ak bude v nadrzi 5 litrov benzinu, palivove cerpadlo ho pri jazde na LPG zahreje na 60 st. C...igor.ma píše:No je to tak. Palivove cerpadlo je skutocne chladene od benzinu, samozrejme, ze ten sa nezohreje v nadrzi na taku velku teplotu, ale ak ho mas malo, tak sa pravdepodobne znizuje prietok. Mam tiez LPG, cerpadlo stale bezi, a v prirucke k LPG je doslova napisane, ze by som mal mat v nadrzi minimalne 1/4 a viac, lebo inak hrozi zadretie pal. cerpadla.
Espero 1,5; LPG; r.v.:1996