Pneumatiky?
Moderátor: Blue Lanos
Pneumatiky?
Zdravim vas,viem ze ta tema tu uz bola ale aj tak by som chcel poradit. Potrebujem nove letne pneu. ale iba 2kusi. tie druhe dve su este OK ale neviem ci ostat pri tom istom rozmere alebo to zmenit. A ci je to vobec dobre mat na jednej naprave iny rozmer jak na druhej. teraz tam mam 185/65 R14 .su lepsie 60 alebo sirsie?vdaka za radu
Daewoo espero 1.5DOHC,full,elektróny,LPG,krídlo,MP3,folie,podlžky
- Reklama
ak tam das 185x60 nic sa nestane, len to, ze ak ich das na prednu napravu, ze to bude trosku nizsi profil, co samozrejme nevadi, dokonca by malo byt auto o trosicku zivsie, ale pomalsie, ale je mozne ze to ani nezbadas. Ja ak by som mal na to financie tak by som tam hodil nejake 5-lucove elektrony 15" a gumy 195x55 alebo x60 ale kludne aj x50, je to len otazka financii.
DAEWOO ESPERO 1.5 16V r.v.96
MAZDA 6 WAGON 2.0D r.v.06
MAZDA 6 WAGON 2.0D r.v.06
- Honza Beneš
- Příspěvky: 370
- Registrován: sob bře 03, 2007 01:44
- Bydliště: Uhelná Příbram
185/65/14 mají být. Koupil jsem druhou sadu disků a dostal jsem to i s použitelnýma pneu 185/60/14 tak je teď hobluju. Je to tvrdší a spodek auta je o 0.9 cm níž, což může hrát roli při eventuálním škrtání spodkem na hrbolatý cestě. Viděl jsem dost Esperek na 185/60, asi to tak maj lidi kterým nesedí ta vzorená esperčí měkkost . Já jsem za 185/65/14.
Espero 1.8 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)
Nejde ani tak o rozměr ale hlavně o nosnost pneumatiky 185/60/14 se dělají s indexem 82 a to stačí tak na Fabii ale na Espero už asi ne. Index hmotnosti je důležitá veličina a nedodržení může způsobit i dopravní nehodu (separace běhounu, prásklé boky) Např. na Nubi je předepsano 86 tj. 530 kg. Dále je nutné i dodržet rychlostní index
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Samozrejme ze treba dbat aj na index nosnosti a rychlosti.
Ja som mal na espeku 185/60/r14, T/190 km/, 86 t.j. 530 kg.
Podla mna je aj T malo.
suhlas, index 82 je len 475 kg tak na fabiu
Ja som mal na espeku 185/60/r14, T/190 km/, 86 t.j. 530 kg.
Podla mna je aj T malo.
suhlas, index 82 je len 475 kg tak na fabiu
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
- Kessler
- Příspěvky: 1676
- Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
- Bydliště: Brno-střed Československo
- Kontaktovat uživatele:
No já jsem taky špekuloval, jestli bych nedal na auto nějaký "lepší" rozměr než je ten sériový...a po dlouhém bádání a zkouší všemožných kombinací šířky, profilu a průměru jsem zjistil, že ve fabrice nejsou blbci a že ten sériový rozměr je opravdu nejlepší možný kompromis...
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
Ak je to naozaj tak, zaujimalo by ma preco... Nehovorime tu predsa o ziadnych extremoch (napr. 225/45/r15-6 ako pri tuningoch ) ale len o minimalnych zmenach na pneumatikach pre komfort a bezpecnost jazdy.Kessler píše:No já jsem taky špekuloval, jestli bych nedal na auto nějaký "lepší" rozměr než je ten sériový...a po dlouhém bádání a zkouší všemožných kombinací šířky, profilu a průměru jsem zjistil, že ve fabrice nejsou blbci a že ten sériový rozměr je opravdu nejlepší možný kompromis...
A myslim si /moj nazor, opravte ma ak sa mylim/, ze ak je profil gumy znizeny o 5-10 % a sirsi o 1-2 cm, neverim tomu, ze je to horsie ako vyrobcom udavane rozmery pneu. Predsa sirsia a nizsia pneu so zachovanym indexom hmotnosti a rychlosti ma lepsie zaberove, brzdne, manevrovacie aj jazdne /aquaplaning/ vlastnosti. Takze ide o bezpecnost, na ktoru som vsadil aj ja...
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
- Kessler
- Příspěvky: 1676
- Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
- Bydliště: Brno-střed Československo
- Kontaktovat uživatele:
No řekl bych to asi takhle:
širší pneu = lepší jízdní vlastnosti na suchu, horší na mokru, větší hluk a spotřeba, dobře to vypadá, horší akcelerace...
Když snížíš výšku pneu, máš lepší jízdní vlastnosti, menší komfort, taky to způsobí že máš menší kolo = lepší akcelerace, víc kecá tachometr...
Záleží potom co kdo raději...kdo chce aby to hlavně dobře sedělo zvolí jiný rozměr než ten, kdo raději komfortní svezení...
širší pneu = lepší jízdní vlastnosti na suchu, horší na mokru, větší hluk a spotřeba, dobře to vypadá, horší akcelerace...
Když snížíš výšku pneu, máš lepší jízdní vlastnosti, menší komfort, taky to způsobí že máš menší kolo = lepší akcelerace, víc kecá tachometr...
Záleží potom co kdo raději...kdo chce aby to hlavně dobře sedělo zvolí jiný rozměr než ten, kdo raději komfortní svezení...
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
Este jedna poznamka, porovnam tri priemery 195/60/r14, origo 185/65/r14, 185/60/r14.
Sirsia guma ma podla mna aj lepsi zaber na mokrej vozovke,---obsahuje viac odvodovych kanalikov na vodu.
Spotreba narast spotreby pri rozsireni o1 cm asi 1 dl benzinu, JRD to moze potvrdit.
Hluk?-neverim, ze pocas jazdy bude extrem rozdiel ako pri let. a zim. pneu...
Co sa komfortu tyka /tym sa mysli aj stabilita vozu v zakrutach/, urcite sa nezhorsi pri porovnani horeuvedenych rozmerov. Staci si to prepocitat a rozdiely vo vyske su naozaj minimalne akurat clovek ziska na stabilite vozu. Profil gumy = 60% zo 185 mm, 65% zo 185 a 60% zo 195 mm, takze lahka matematika. Rozdiel???-len minimalny.
Sirsia guma ma podla mna aj lepsi zaber na mokrej vozovke,---obsahuje viac odvodovych kanalikov na vodu.
Spotreba narast spotreby pri rozsireni o1 cm asi 1 dl benzinu, JRD to moze potvrdit.
Hluk?-neverim, ze pocas jazdy bude extrem rozdiel ako pri let. a zim. pneu...
Co sa komfortu tyka /tym sa mysli aj stabilita vozu v zakrutach/, urcite sa nezhorsi pri porovnani horeuvedenych rozmerov. Staci si to prepocitat a rozdiely vo vyske su naozaj minimalne akurat clovek ziska na stabilite vozu. Profil gumy = 60% zo 185 mm, 65% zo 185 a 60% zo 195 mm, takze lahka matematika. Rozdiel???-len minimalny.
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
- Ivoš
- Příspěvky: 5567
- Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
- Bydliště: Pardubice,CZ
- Kontaktovat uživatele:
No když porovnám jízdu na pneu 205/55/R16 (kombi) a 185/.....prostě klasika (sedan)......
Klady: lepší manévrovatelnost, super design
Zápory: vyšší hlučnost (ale ne o moc), jízda v "kolejích" je hnus, možná vyšší spotřeba (ale ne o moc), při 110 km/h se klepe volant (slabě)
Pořád ale převažuje design, takže zůstávají
Klady: lepší manévrovatelnost, super design
Zápory: vyšší hlučnost (ale ne o moc), jízda v "kolejích" je hnus, možná vyšší spotřeba (ale ne o moc), při 110 km/h se klepe volant (slabě)
Pořád ale převažuje design, takže zůstávají
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
- Kessler
- Příspěvky: 1676
- Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
- Bydliště: Brno-střed Československo
- Kontaktovat uživatele:
Širší pneu má menší přítlak, protože stejná váha tlačí na větší plochu...tudíž stačí menší vrstva vody aby vznikl aquaplaning...kasma píše:Sirsia guma ma podla mna aj lepsi zaber na mokrej vozovke,---obsahuje viac odvodovych kanalikov na vodu.
Tady záleží také na výkonu motoru...čím menší výkon, tím větší rozdíl...ale je fakt, že Espero je dostatečně výkonné na to, aby to nemělo na spotřebu velký vliv...kasma píše:Spotreba narast spotreby pri rozsireni o1 cm asi 1 dl benzinu, JRD to moze potvrdit.
Záleží na konkrétní pneumatice...já mám třeba zimní mnohem tišší než letní (mají stejný rozměr), ačkoli se obecně tvrdí, že letní jsou tišší...kasma píše:Hluk?-neverim, ze pocas jazdy bude extrem rozdiel ako pri let. a zim. pneu...
...jel jsem ve Feldě obuté do 195/50 R15 a hučalo to teda hrozně...i tátovo Lacetti nazuté do 195/55 R15 hučí dost...
Jinak samozřejmě mezi 185/65 R14, 185/60 R14 a 195/60 R14 je rozdíl skutečně minimální...
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
no...
dobra debata...
uz som skinovi pisal..
ze ak ma ABS, MUSIA byt vsetky pneu rovnake..
taktiez je treba sirku pneu potrebne "zkonsolitovat" zo sirkov diskov..
..
kedze mi odpisal ze ma sirku rafiku 6J..tak tam by som najidealnejsi videl rozmer 195
..aj ked povodnu 185ku tam nazuju tiez, a 205ka sa tiez znese..
..ja osobne maam mat povodne 185/60/R14..comu by "zodpovedalo" 195/55/R14..
ale skuste taku pneu zohnat...takze isli 195/60/R14 co je o cca 1cm vyssi profil..
(co troska zkomfortnilo "nevyhodu" sirsej pneu na "drobnych nerovnostiach")
cim sirsia pneu, tym lepsia prilnavost, odolnost voci tlaku pri odstredivej sile..
skrati sa bzdna draha, lepsia manipulovatelnost vo velkych rychlostiach..
(ale tocit na parkovisku 225ky bez serva na mieste by som nexel)
..NEVYHODY - viac citit nerovnosti, to preto ze "skenujeme" sirsiu polchu, vecsia hlucnost..
(aj ked pri porovnani Barum185/60 a Bridgestone 195/60..Barumy vitazia -huuuciaaaaa..)
.."vyssia spotreba" ..to preto ze pneu je vacsia, viac vazi, a je vacsi valivy odpor..
..vecia pneu je draksia, no a ten spominany Kesslerov "aquaplaning" ..hmm..
..mash pravdu, ze na tych sirsich by si ho chhytnul lahsie,.. ale vyrobcovia to "vypoitali taq"..
..ze tam je povedzme o jednu drazku viac, prip. drazky su na 195kach sirsie oproti drazkam na 185kach..(taqze tohto by som sa nebal)
..uzsie pneu ...hmm ..
Armstrong ma tusim galusky...
takze, uzsia, ma mensi valivy odpor, tym padom "to bude asi aj menej zrat"
budu aj menej hluku vydaavat, pokial to nebudu taqe prestarnute OR36ky co mam na skodovici..
po rovinke by boli uuplne super, na spotrebu, az do momentu kym by sme nexeli vo velkej
rychlostizatocit..to by sa to ryychlo smyklo..
dobra debata...
uz som skinovi pisal..
ze ak ma ABS, MUSIA byt vsetky pneu rovnake..
taktiez je treba sirku pneu potrebne "zkonsolitovat" zo sirkov diskov..
..
kedze mi odpisal ze ma sirku rafiku 6J..tak tam by som najidealnejsi videl rozmer 195
..aj ked povodnu 185ku tam nazuju tiez, a 205ka sa tiez znese..
..ja osobne maam mat povodne 185/60/R14..comu by "zodpovedalo" 195/55/R14..
ale skuste taku pneu zohnat...takze isli 195/60/R14 co je o cca 1cm vyssi profil..
(co troska zkomfortnilo "nevyhodu" sirsej pneu na "drobnych nerovnostiach")
cim sirsia pneu, tym lepsia prilnavost, odolnost voci tlaku pri odstredivej sile..
skrati sa bzdna draha, lepsia manipulovatelnost vo velkych rychlostiach..
(ale tocit na parkovisku 225ky bez serva na mieste by som nexel)
..NEVYHODY - viac citit nerovnosti, to preto ze "skenujeme" sirsiu polchu, vecsia hlucnost..
(aj ked pri porovnani Barum185/60 a Bridgestone 195/60..Barumy vitazia -huuuciaaaaa..)
.."vyssia spotreba" ..to preto ze pneu je vacsia, viac vazi, a je vacsi valivy odpor..
..vecia pneu je draksia, no a ten spominany Kesslerov "aquaplaning" ..hmm..
..mash pravdu, ze na tych sirsich by si ho chhytnul lahsie,.. ale vyrobcovia to "vypoitali taq"..
..ze tam je povedzme o jednu drazku viac, prip. drazky su na 195kach sirsie oproti drazkam na 185kach..(taqze tohto by som sa nebal)
..uzsie pneu ...hmm ..
Armstrong ma tusim galusky...
takze, uzsia, ma mensi valivy odpor, tym padom "to bude asi aj menej zrat"
budu aj menej hluku vydaavat, pokial to nebudu taqe prestarnute OR36ky co mam na skodovici..
po rovinke by boli uuplne super, na spotrebu, az do momentu kym by sme nexeli vo velkej
rychlostizatocit..to by sa to ryychlo smyklo..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov