vymena tlmičov
Moderátor: Blue Lanos
vymena tlmičov
Chcem sa opytať skusenych Daewakov
1/pri vymene tlmičov treba meniť aj spružiny, alebo tie možu zostať, keď sú dobré
2/čo ešte sa pri tomto ukone robi
3/ da sa to vymeniť aj svojpomocne, na "ulici" alebo je na to treba špecialne nástroje resp. postupy
4/ a nie som ešte rozhodnuty či origilaly alebo tú, na forume, odporučané Kayaba G
1/pri vymene tlmičov treba meniť aj spružiny, alebo tie možu zostať, keď sú dobré
2/čo ešte sa pri tomto ukone robi
3/ da sa to vymeniť aj svojpomocne, na "ulici" alebo je na to treba špecialne nástroje resp. postupy
4/ a nie som ešte rozhodnuty či origilaly alebo tú, na forume, odporučané Kayaba G
- Reklama
- Slavek
- Příspěvky: 1718
- Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
- Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
no zadne vymenis jedna - dva, u prednich uz bych tak rychli nebyl
RoSta pokud nebude mit stahovaky na pruziny tak to bude menit asi tezko, za druhe bych videl jeste problem v matce na pouzdru, ja treba sem ten klic nemel tak sem si musel poradit hasakem.
To: Kiko. No spis jak pruziny by si moh vymenit horni ulozeni tlumice
RoSta pokud nebude mit stahovaky na pruziny tak to bude menit asi tezko, za druhe bych videl jeste problem v matce na pouzdru, ja treba sem ten klic nemel tak sem si musel poradit hasakem.
To: Kiko. No spis jak pruziny by si moh vymenit horni ulozeni tlumice
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
- Slavek
- Příspěvky: 1718
- Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
- Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
ja sem si stahovaky vyrobil taky sam, je jen o tom ze jestli to bude pak puzivat v praxi(asi tezko) tak potom prace na vyhotoveni stahovaku a schaneni materialu pro cloveka ktary je zabehli do velkomesta a je zvykli vsechno resit alternativou, to neni az tak dobra vyhlidka, uz sem se setkal s lidma kteri po odbornem podani informaci ustoupili od toho ze si to doma udela sam a nebude nikomu platit, ale samozdrejme timto neodrazuju nikoho, delej te si sesvima auty co uznate za vhodne, jen pak se bojim vysledku v dusledku nekomplektni informace. Uz se mi to jednou stalo kdyz jeden chlap obvinoval jinyho z toho ze mu poradil at si to udela doma sam a pak nakonec se muselo jit do servisu aby mu s tim neco udelali, a stalo to pak daleko vic, prtoze museli opravit nejdriv tu snahu majitele o opravu a pak zkutecnou zavadu. Nerikam ze je to pripad tlumicu
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
..fotodokumentacia tu...
http://www.daewooparts.sk/dohc/naprava
.je dobre popritom pozret brzdy..
vpredu gulaky..a silembloky..
http://www.daewooparts.sk/dohc/naprava
.je dobre popritom pozret brzdy..
vpredu gulaky..a silembloky..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
- Slavek
- Příspěvky: 1718
- Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
- Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
JRD McLAREN píše:..fotodokumentacia tu...
http://www.daewooparts.sk/dohc/naprava
.je dobre popritom pozret brzdy..
vpredu gulaky..a silembloky..
Stránku nelze zobrazit - uz me to docela stve to jenome me to nefacha nebo jeste nekomu??????
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Re: vymena tlmičov
Tak to je v prd..., lavy gulovy cap riadenia nejde vybrat, matice na poloosiach povolit (nemam ten spravny stranovy ohnuty kluc, len nasrcny kluc na racnu a ten je kratky) a ta matica co drzi tlmic v phersone tak s tou neslo hnut ani cez metrovu rurku, akurat som takmer utrhol ten pribodovany pliesok co ma akoze hrat ulohu uchytu pre specialny kluc. Tak neviem ci mate nejaky napad co s tym, ostava mi uz len flexa a rozrezat tu maticu tak aby siel vybrat tlmic a potom zvysky matice nejako z phersonu vyrezat. Len neviem ci pojde dostatocne vyklonit, ked ostane na poloosi. Teda pravy pherson. Lavy netusim, kedze tam ani gulak nejde vytiahnut. Stahovak sice nebol ktovieka kvalita ale ked som ho na nom ohol a potom gulak odolal 5kg kladivu tak neviem.
Gumy na stabilizatore isli prekvapivo lahko vymenit. Zadny silentblok aj s ramenom isiel vybrat, aj ked gulovy cap ramena som radsej odskrutkoval od ramena, kedze ho neslo dostat z phersonu. {redny silentblok isiel z ramena mizerne ale nakoniec vo zveraku povolil. Dufam ze novy pojde nejako dnu. Ale tie tlmice a lavu poloos netusim ako vymenim.
Gumy na stabilizatore isli prekvapivo lahko vymenit. Zadny silentblok aj s ramenom isiel vybrat, aj ked gulovy cap ramena som radsej odskrutkoval od ramena, kedze ho neslo dostat z phersonu. {redny silentblok isiel z ramena mizerne ale nakoniec vo zveraku povolil. Dufam ze novy pojde nejako dnu. Ale tie tlmice a lavu poloos netusim ako vymenim.
Re: vymena tlmičov
Neviete pls nejaku fintu alebo kde kupit kvalitny stahovak na gulove capy riadenia? Kvalitny mam len na skodovku a ten na espero nedostanem. Pravy tlmic je vymeneny aj za cenu rozrezania stareho ale len vdaka tomu, ze slo povolit gulovy cap riadenia a pherson vyklonit von nalezato. Vlavo vsak gulovy cap zlozit neviem.
pripadne aky ma rozmer medzi krajnymi tycami toto? :
http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 4541acf95b
pripadne aky ma rozmer medzi krajnymi tycami toto? :
http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 4541acf95b
Re: vymena tlmičov
Ten guľový čap najlepšie zhodíš pomocou nejakého klinu.
Ja som používal klin na vybájanie hlavičiek vŕtačky.
Vopchal som ho špisom medzi rameno čap a postupne ho tam
natĺkal. Čap nakoniec povolil. Predpoklad je ale že ho potom vymeníš
za nový, pretože takmer s určitosťou poškodíš gumové tesnenie.
V servise som videl že mali dokonca takú klinovú "vydličku", ktorú
bili pod čap pekne z obidvoch strán.
Ja som používal klin na vybájanie hlavičiek vŕtačky.
Vopchal som ho špisom medzi rameno čap a postupne ho tam
natĺkal. Čap nakoniec povolil. Predpoklad je ale že ho potom vymeníš
za nový, pretože takmer s určitosťou poškodíš gumové tesnenie.
V servise som videl že mali dokonca takú klinovú "vydličku", ktorú
bili pod čap pekne z obidvoch strán.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Re: vymena tlmičov
To prave nechcem znicit cap alebo jeho prachovku. Este to skusim rozpojit na posilovaci, mozno to pojde vytiahnut a vyklonit.
Este by ma zaujimalo ako ma byt ochranene lozisko ulozenia pred bordelom z cesty a unikom mazacieho tuku. Pretoze stare ulozenia vyzerali sice v pohode, ale gulicky loziska mali trochu hrdzave a zospodu uplne suche. Zato na tom plechovom kobuku ktorym sa opiera pruzina o lozisko ulozenia bola nadherny sajrajt z tuku a cestneho bordelu.
Este by ma zaujimalo ako ma byt ochranene lozisko ulozenia pred bordelom z cesty a unikom mazacieho tuku. Pretoze stare ulozenia vyzerali sice v pohode, ale gulicky loziska mali trochu hrdzave a zospodu uplne suche. Zato na tom plechovom kobuku ktorym sa opiera pruzina o lozisko ulozenia bola nadherny sajrajt z tuku a cestneho bordelu.
Re: vymena tlmičov
Super, lavy pherson ide vyklonit aj ked gulovy cap ostal na mieste. Je to sice o milimetre ale islo to rozpojenim na posilovaci.
Kedze prevlecena matica na tlmici je tiez pekne hrdzava, bude treba rezat.
Kedze prevlecena matica na tlmici je tiez pekne hrdzava, bude treba rezat.