Stav autobaterie
Moderátoři: Blue Lanos, Scorpion.11, lomngi
Stav autobaterie
Ahoj,
dá se nějak poznat jaký je stav baterky v autě? Budu si totiž pořizovat nezávislé topení, tak by se mi to hodilo, kdybych si mohla nějak kontrolovat baterku, jestli už jí nemám třeba vymlácenou.
dá se nějak poznat jaký je stav baterky v autě? Budu si totiž pořizovat nezávislé topení, tak by se mi to hodilo, kdybych si mohla nějak kontrolovat baterku, jestli už jí nemám třeba vymlácenou.
Chevrolet Aveo, 5D HB, r.v. 2006 1,2 8V
- Reklama
- Kessler
- Příspěvky: 1676
- Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
- Bydliště: Brno-střed Československo
- Kontaktovat uživatele:
Prodávají se voltmetry, které se dodatečně namontují do auta a podle toho jaké napětí baterka dává se pozná jak je na tom...něco jako tohle nebo tohle...nevýhoda je že člověk musí vymyslet kam umístit ten budík, aby to nevypadalo jako pěst na oko...
...ale možná někdo přijde s elegantnějším řešením...
...ale možná někdo přijde s elegantnějším řešením...
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
- blaho
- Příspěvky: 186
- Registrován: stř čer 07, 2006 08:23
- Bydliště: MA - Sološnica, SKK
- Kontaktovat uživatele:
Xpet - Ty si takxikárka, keď si ideš dávať nezvislé kúrenie?
A ak nechceš ísť do tej palubovky, tak si kúpiš obyčajný voltmeter a odmeráš si napätie priamo na baterke. Nová baterka by mala mať niečo okolo 14.4 V a čím bude vymlátenejšia, tak tým menšie toto napätie bude.
A ak nechceš ísť do tej palubovky, tak si kúpiš obyčajný voltmeter a odmeráš si napätie priamo na baterke. Nová baterka by mala mať niečo okolo 14.4 V a čím bude vymlátenejšia, tak tým menšie toto napätie bude.
Daewoo Espero, 1.5 DOHC, 60 000km, f elektrike, IMM, alarm, klíma, SONY CDX-C5850
Re: Stav autobaterie
já mám na baterce "zelené oko" a nedobrovolně jsem se přesvědčil, že funguje, když jsem nechal dva dny rozsvíceno tak zčernalo, při dobíjení jsem sledoval jak postupně zelenáxpet píše:Ahoj,
dá se nějak poznat jaký je stav baterky v autě? Budu si totiž pořizovat nezávislé topení, tak by se mi to hodilo, kdybych si mohla nějak kontrolovat baterku, jestli už jí nemám třeba vymlácenou.
je to samozřejmě orientační, ale méně komplikované
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Díky všem za rady. Taxikářka nejsem. Jen mě nebaví pořád škrábat okýnka a lézt do vymrzlého auta. Garáž pro mě není řešení, protože bych jí stejně nemohla mít u baráku. A vyzkoušet to tak, že zkusím nastartovat, už by mohlo být pozdě.
Jde o to, že se nejdřív budu muset naučit to topení ovládat a dle informací by měla jízda trvat minimálně tak dlouho jako doba topení. Jenže minimálně 3 dny v týdnu to asi nedodržím, tak chci vědět, jak moc velký vliv to bude mít na baterku.
Jo, a ještě bych se chtěla zeptat co to je "zelené oko".
Jde o to, že se nejdřív budu muset naučit to topení ovládat a dle informací by měla jízda trvat minimálně tak dlouho jako doba topení. Jenže minimálně 3 dny v týdnu to asi nedodržím, tak chci vědět, jak moc velký vliv to bude mít na baterku.
Jo, a ještě bych se chtěla zeptat co to je "zelené oko".
Chevrolet Aveo, 5D HB, r.v. 2006 1,2 8V
To zelený oko je ukazatel stavu baterie - taková průhledná bublina do baterie a tam když se podíváš a je zelená je baterka OK (je to vlastně zabudovaný hstoměr). Ale nemají to všechny baterky. Mě kdysi říkal táta, že jedno startování se dobíjí tak 20 km. Pokud se tedy jezdí jen např. 5 km časem se ustálí nabití baterky na třeba 50% no a v zimě když mráz ubere ještě další půlku z téhle kapacity stačí baterka už max. 2x zatočit a nic
Ale nezávislé topení předehřívá i motor, ne? Tak zas se uspoří energie při startu. Bude to asi jak říkáš - použití topení = 30km jízdy, ale stejně bych doporučil sem tam baterku nechat trochu ohřát a dobít
Ale nezávislé topení předehřívá i motor, ne? Tak zas se uspoří energie při startu. Bude to asi jak říkáš - použití topení = 30km jízdy, ale stejně bych doporučil sem tam baterku nechat trochu ohřát a dobít
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Nezávislé topení předehřívá i motor, takže ty starty by měly být šetrnější. Ještě by mělo mít vliv na spotřebu benzínu, ale ta bude minimální. Já jezdím v pondělí do práce hodinu, úterý až čtvrtek 5 minut a v pátek zas jezdím z práce hodinu, tak doufám, že těma delšíma trasama baterku dobiju a budu moci topení používat bez problémů v zimě každé ráno.
Chevrolet Aveo, 5D HB, r.v. 2006 1,2 8V
To nezávislé topenie je elektrické???
Alebo to má nejaký samostatný ohrev na benzín a na baterku
ide len ventilátor?
Ak ide len ventilátor (cca 50W = 4 A) tak za nejakú polhodinku
to nemôže vybiť baterku - samozrejma ak je dobrá.
Alebo to má nejaký samostatný ohrev na benzín a na baterku
ide len ventilátor?
Ak ide len ventilátor (cca 50W = 4 A) tak za nejakú polhodinku
to nemôže vybiť baterku - samozrejma ak je dobrá.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.