Stav autobaterie

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: Blue Lanos, Scorpion.11, lomngi

Odpovědět
Uživatelský avatar
xpet
Příspěvky: 134
Registrován: úte čer 20, 2006 09:36
Bydliště: Česká Lípa

Stav autobaterie

Příspěvek od xpet »

Ahoj,
dá se nějak poznat jaký je stav baterky v autě? Budu si totiž pořizovat nezávislé topení, tak by se mi to hodilo, kdybych si mohla nějak kontrolovat baterku, jestli už jí nemám třeba vymlácenou.
Chevrolet Aveo, 5D HB, r.v. 2006 1,2 8V
Reklama
 

Uživatelský avatar
Kessler
Příspěvky: 1676
Registrován: úte lis 08, 2005 10:43
Bydliště: Brno-střed Československo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kessler »

Prodávají se voltmetry, které se dodatečně namontují do auta a podle toho jaké napětí baterka dává se pozná jak je na tom...něco jako tohle nebo tohle...nevýhoda je že člověk musí vymyslet kam umístit ten budík, aby to nevypadalo jako pěst na oko...

...ale možná někdo přijde s elegantnějším řešením... :D
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
Uživatelský avatar
blaho
Příspěvky: 186
Registrován: stř čer 07, 2006 08:23
Bydliště: MA - Sološnica, SKK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blaho »

Xpet - Ty si takxikárka, keď si ideš dávať nezvislé kúrenie?

A ak nechceš ísť do tej palubovky, tak si kúpiš obyčajný voltmeter a odmeráš si napätie priamo na baterke. Nová baterka by mala mať niečo okolo 14.4 V a čím bude vymlátenejšia, tak tým menšie toto napätie bude.
Daewoo Espero, 1.5 DOHC, 60 000km, f elektrike, IMM, alarm, klíma, SONY CDX-C5850
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Nemusi byt taxikarka :). Taky sem o nem uvazoval, kdyz sem kupoval Lacetti, ale pak na to nejak nevysly penize. Ale kazdopadne to kazdodenni ranni skrabani oken a lezeni do vymrzleho auta v zime (a do horouciho v lete) me moc nebavi. A nakonec v zime je to i lepsi pro motor.
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Garáž to jistí ;)
Uživatelský avatar
Tompetr
Příspěvky: 242
Registrován: pát říj 29, 2004 13:43
Bydliště: Ostrava

Re: Stav autobaterie

Příspěvek od Tompetr »

xpet píše:Ahoj,
dá se nějak poznat jaký je stav baterky v autě? Budu si totiž pořizovat nezávislé topení, tak by se mi to hodilo, kdybych si mohla nějak kontrolovat baterku, jestli už jí nemám třeba vymlácenou.
já mám na baterce "zelené oko" a nedobrovolně jsem se přesvědčil, že funguje, když jsem nechal dva dny rozsvíceno :lol: tak zčernalo, při dobíjení jsem sledoval jak postupně zelená

je to samozřejmě orientační, ale méně komplikované :P
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Habron píše:Garáž to jistí ;)
To jasne, ta ma mnohem vic prednosti :), ale taky je jeste o dost drazsi nez nezavisle topeni ;).
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

Garaz si zo sebou nevezmete napr. na lyzovacku :D
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

no a uuuplne lajicky sa to daa odskuusat tak..
..
ze sa zapnu svetlaaa..a skuusi na nastartovat..

ja maam v nexii 10 rocnu bateerku, "zelenee oko" uz daavno zhaslo..
..a staale startujem..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Uživatelský avatar
xpet
Příspěvky: 134
Registrován: úte čer 20, 2006 09:36
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od xpet »

Díky všem za rady. Taxikářka nejsem. Jen mě nebaví pořád škrábat okýnka a lézt do vymrzlého auta. Garáž pro mě není řešení, protože bych jí stejně nemohla mít u baráku. A vyzkoušet to tak, že zkusím nastartovat, už by mohlo být pozdě.
Jde o to, že se nejdřív budu muset naučit to topení ovládat a dle informací by měla jízda trvat minimálně tak dlouho jako doba topení. Jenže minimálně 3 dny v týdnu to asi nedodržím, tak chci vědět, jak moc velký vliv to bude mít na baterku.
Jo, a ještě bych se chtěla zeptat co to je "zelené oko".
Chevrolet Aveo, 5D HB, r.v. 2006 1,2 8V
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

To zelený oko je ukazatel stavu baterie - taková průhledná bublina do baterie a tam když se podíváš a je zelená je baterka OK (je to vlastně zabudovaný hstoměr). Ale nemají to všechny baterky. Mě kdysi říkal táta, že jedno startování se dobíjí tak 20 km. Pokud se tedy jezdí jen např. 5 km časem se ustálí nabití baterky na třeba 50% no a v zimě když mráz ubere ještě další půlku z téhle kapacity stačí baterka už max. 2x zatočit a nic :cry:
Ale nezávislé topení předehřívá i motor, ne? Tak zas se uspoří energie při startu. Bude to asi jak říkáš - použití topení = 30km jízdy, ale stejně bych doporučil sem tam baterku nechat trochu ohřát a dobít
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
xpet
Příspěvky: 134
Registrován: úte čer 20, 2006 09:36
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od xpet »

Nezávislé topení předehřívá i motor, takže ty starty by měly být šetrnější. Ještě by mělo mít vliv na spotřebu benzínu, ale ta bude minimální. Já jezdím v pondělí do práce hodinu, úterý až čtvrtek 5 minut a v pátek zas jezdím z práce hodinu, tak doufám, že těma delšíma trasama baterku dobiju a budu moci topení používat bez problémů v zimě každé ráno.
Chevrolet Aveo, 5D HB, r.v. 2006 1,2 8V
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

S tou spotrebou by to diky domu, ze si kupujes ruzne vykonna topeni podle objemu motoru, melo byt tak, ze to co topeni spali na ohrati motoru se usetri na spotrebe po rozjezdu, diky tomu, ze je motor uz teply.
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

To nezávislé topenie je elektrické???
Alebo to má nejaký samostatný ohrev na benzín a na baterku
ide len ventilátor?
Ak ide len ventilátor (cca 50W = 4 A) tak za nejakú polhodinku
to nemôže vybiť baterku - samozrejma ak je dobrá.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Uživatelský avatar
xpet
Příspěvky: 134
Registrován: úte čer 20, 2006 09:36
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od xpet »

Je to teplovodní topení. S ventilátorem to asi nebude mít nic společného, protože ten funguje když je auto nastartované a tohle bude topit samo, aniž by auto nastartované bylo.
Chevrolet Aveo, 5D HB, r.v. 2006 1,2 8V
Odpovědět

Zpět na „Aveo - Elektronika“