Problém se startováním

Moderátor: Blue Lanos

Saša
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 18, 2004 14:49
Bydliště: Hradec Králové

Problém se startováním

Příspěvek od Saša »

Prosím o radu s následujícím problémem. Se začátkem zimy jsem začal mít drobné problémy s prvním raním startem. Motor buď naskočil, ale s takovým těžko popsatelným jako "klopýtnutím", nebo nenaskočil vůbec (vždy start bez plynu). Po sešlápnutí plynu až na podlahu, motor horko-těžko naskočil a otáčky se drží na 1 500 a postupně klesají s "vypínáním" sytiče. Po prohlídce v servisu zjištěna uvolněná příruba a tudíž nasávání falešného vzduchu. Po opravě se to trochu zlepšilo, ale to zřetelné "klopýtnutí" tam bylo znát pořád. Vypadá to, jako by se motor na okamžik zastavil, ale pak se zase rozeběhl. Až dnes ráno (teplota -3) opět při startu bez plynu snaha motoru se rozeběhnout, ale bez výsledku. Při plném sešlápnutí plynového pedálu motor naskočil.
Pokud by někdo z vás měl nějaký tip, tak budu vděčný.
Daewoo Espero 2,0 CD automatic, 77kW.Modrá metalíza,klima,komplet v elektrice,palubní počítač Made in USSR.
Reklama
 

Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

Kde v HK tankujes ? Doufam ze ne u Benziny :? , Zkus parkrat vzit u Shellky naproti OMV. Neni benzin jako benzin. :D
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Saša
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 18, 2004 14:49
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Saša »

Tankuju z 99% u Aralu. Benzínem to asi nebude, i když by to bylo asi to nejjednoduší.
Daewoo Espero 2,0 CD automatic, 77kW.Modrá metalíza,klima,komplet v elektrice,palubní počítač Made in USSR.
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

Jestli se to teda tyka jen startovani a auto jinak jede dobre, tak me napada to nejjednodussi. Zapalovani :idea: Vicko rozdelovace - kontaky jsou cely bily, kabely - nebudu rozvadet, a samozrejme svicky - staci je trochu ocistit a umejt v tech.ben. A hlavne to muze delat i nejaka ta vlhkost. Nejhorsi je mlha. Pred zimou striknout treba konkorem ve spreji civku a vicko a potom teprv nasadit cisty kabely. Tohle vsechno jsem vysledoval kdyz me to pri startu ruzne poskakovalo jako traktor.
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Saša
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 18, 2004 14:49
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Saša »

conpet píše:Jestli se to teda tyka jen startovani a auto jinak jede dobre, tak me napada to nejjednodussi. Zapalovani :idea: Vicko rozdelovace - kontaky jsou cely bily, kabely - nebudu rozvadet, a samozrejme svicky - staci je trochu ocistit a umejt v tech.ben. A hlavne to muze delat i nejaka ta vlhkost. Nejhorsi je mlha. Pred zimou striknout treba konkorem ve spreji civku a vicko a potom teprv nasadit cisty kabely. Tohle vsechno jsem vysledoval kdyz me to pri startu ruzne poskakovalo jako traktor.
Kabely a svíčky tam jsou cca 2000km, ale dík za postřeh na elektriku se ještě podívám
Daewoo Espero 2,0 CD automatic, 77kW.Modrá metalíza,klima,komplet v elektrice,palubní počítač Made in USSR.
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

Jestli maj kabely jen 2000km tak budou asi dobry ale s tema svickama bych si jistej nebyl. Jestli to nezaclo z niceho nic ale celkove se to zhorsuje, tak jdi po nich. Dej vedet az na to prijdes. Budem zase chytrejsi. :lol:
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
vadimo
Příspěvky: 4
Registrován: čtv lis 03, 2005 16:15

Příspěvek od vadimo »

Esperá sú velmi citlivé na zmes. Je velká pravdepodobnosť, že ked ti tahalo falošný vzduch, tak ti spolu so vzduchom natahalo aj špinu, ktorá sa usadila dole v klapke, kde je motorček voľnobehu. V tom mieste sa aj "zdržuje" olej, ktorý sa tam dostane cez odvetranie olejovej vane. Tak sa ti tam asi zachytilo par nečistou a brzdia šróbik moterčeka. Odporúčam vybrať motorček a vyčistiť. Je tu vo fóre ohladne tohto písané dosť, načerpaj info a pusti sa do toho. Máš dve požnosti: vyčistiť ten motorček, alebo ho pokaziť :-). Ja som to čistil v lete a upravilo sa mi to. Bolo v motorčeku trochu prachu a silikón!! z pretesňovania!! Bol som teraz v zime si skontrolovať plyn-LPG, že kolíšu otáčky (meranie : 200 SK - pohoda). Vysledok: Lambda (9 ročná skoro 150tis km) a katalizátor (3/4 roka) v prdeli. Tá lambda má cca 50tis km životnosť, ale ten kat ma prekvapil. Ten meniť nebudem. Síce neviem ako, ale má aj on vplyv na riadenie a prípravu zmesi. Ten odborník mi to vysvetloval. Súvisí to s elektrónmi alebo čím, ktoré sa v nom pohybujú. A mínus pol ako kostra atď.. :-))) Tu lambdu som kúpil za 1120Sk a idem ju meniť. Uvidíme čo sa zmení.
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

S tim katalyzatorem muze byt problem i v tom, ze lambda byla spatna uz v dobe, kdy se menil a to pak muze odejit hodne rychle.
Saša
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 18, 2004 14:49
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Saša »

Tak jak se postupně otepluje, tak se závada začíná upřesňovat. Když je velký mráz, tak motor při startování jako tak "klopýtne" a naskočí. Když se oteplí, tak bez plynu ani ťuk a musím startovat s plným plynem a pak se to horko - těžko rozeběhne. To byla rekapitulace a hlavně upřesnění závady. Jsem přesvědčený, že ten problém souvisí s okolní teplotou a chová se to tak, jako by byla nedostatečně obohacená směs při studeném startu. Při velmi nízké teplotě je směs trochu obohacená a horko - těžko to chytne, ale když je venkovní teplota mírnější (asi okolo 0st.C), tak to obohacení už není skoro žádné. V létě, když je teplo, tak mi to žádné problémy nedělá. Na zkoušku jsem zkusil vyměnit čidlo snímající teplotu chladící kapaliny, ale zlepšení žádné.
Už jsem z toho dost nešťastnej :evil: :( a budu všem odborníkům vděčný za všechny podněty. Snad to upřesnění závady vám pomůže v nějakém tipu.
Předem moc dík.
Daewoo Espero 2,0 CD automatic, 77kW.Modrá metalíza,klima,komplet v elektrice,palubní počítač Made in USSR.
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

Kontrolka motoru se nikdy nerozsvitila ?
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Saša
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 18, 2004 14:49
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Saša »

conpet píše:Kontrolka motoru se nikdy nerozsvitila ?
Pouze jednou, asi na pět minut, loni v létě při cestě do Itálie ve velké průtrži mračen. Přičítal jsem to nějakému zvlhnutí vlivem velkého množství odstřikující vody.
Daewoo Espero 2,0 CD automatic, 77kW.Modrá metalíza,klima,komplet v elektrice,palubní počítač Made in USSR.
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

Pokud je to zapalovani o kterym jsme psali na 100% OK, tak uz nevim co to muze delat. Zkusil bych asi diagnostiku. Muze to bejt cokoli.
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Saša
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 18, 2004 14:49
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Saša »

Tak už žádné rady? Kde jsou všichni odborníci?
Daewoo Espero 2,0 CD automatic, 77kW.Modrá metalíza,klima,komplet v elektrice,palubní počítač Made in USSR.
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

Asi vymreli :(
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Topol
Příspěvky: 1842
Registrován: pát led 07, 2005 21:44
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od Topol »

Pěkný den :D Sraz za 71 venku+1 sněháňky :cry:
Nahoře jsi psal,že když jsi sešláp plyn na doraz tak to chytlo.Tak musíš hledat někde na cestě benzinu.Jestli je to karburátor tak vyčistit,jestli je to stříkačka tak to projít taky.Může to být voda v benzinu.Zkus nejdřív nalít líh nebo kup myslím,že se to jmenuje velfobin. Oba přípravky se smýsí s vodou a projdou.Jinak voda ucpává trysky.Jestli to má už hodně nalítáno tak to chce i odkalit nádrž.Samozřejmě udržovat čisté a suché kabely vysokého napětí.No uvidíš dej pak vědět na co jsi přišel.
Ať nám jezdí a nezlobí :P
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“